بازدید 70409
هفتصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی زلنسکی نزدیک است؟ /تلفات سنگین ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته

هفتصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 11 March 2024

سرنگونی زلنسکی نزدیک است؟

بین الملل تابناک: هفتصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین در اعتراض به اظهارات پاپ، سفیر واتیکان را احضار کرد
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۰:۱۲

وزارت خارجه اوکراین روز دوشنبه در اعتراض به اظهارات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان سفیر واتیکان در کی‌یف را احضار کرد.

 این وزارتخانه اعلام کرد که به «ویسوالداس کولبوداس» سفیر واتیکان گفته که از «سخنان پاپ در مورد برافراشتن «پرچم سفید» ناامید شده است.»

وزارت خارجه اوکراین افزود که اظهارات پاپ «آنها (روسیه) را ترغیب می‌کند که بیش از پیش قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارند.»

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای که شنبه پخش شد، گفت که اوکراین باید شجاعت برافراشتن پرچم سفید صلح را برای مذاکره با روسیه داشته باشد.

این اظهارات واکنش سریع کی‌یف و متحدان اوکراین را به همراه داشت. دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین یکشنبه در پستی در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان پاپ اعلام کرد: پرچم ما زرد و آبی است. این پرچمی است که با آن زندگی می‌کنیم، می‌میریم و پیروز می‌شویم. ما هرگز پرچم دیگری را بالا نمی‌بریم.

ناتو جنگنده اف-۱۶ در اختیار اوکراین نمی‌گذارد
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۳:۲۱

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو قادر نخواهند بود به تعهد خود درباره ارسال ۴۵ فروند جنگنده اف -۱۶ به اوکراین عمل کنند.

نیویورک تایمز معتقد است که تلاش اتحادیه اروپا برای ارائه جنگنده های آمریکایی اف -۱۶ به کی یف با هرج و مرج تحت تاثیر قرار گرفته است.

دولت آمریکا پیشتر به متحدان اروپایی خود اجازه داد که ارتش اوکراین را به نسل چهارم جنگنده های اف -۱۶ مسلح کنند. دانمارک، هلند، نروژ و بلژیک به طور مشترک متعهد شدند که ۴۵ جنگنده از این نوع را در اختیار اوکراین قرار دهند.

نیویورک تایمز روز دوشنبه در مقاله ای یادآور شد که با این حال، تنها مقامات دانمارکی تاکنون جدول زمانی برای ارسال این جنگنده ها به اوکراین را اعلام کرده اند. کپنهاگ اعلام کرده که کی یف شش فروند جنگنده را در اواخر بهار دریافت خواهد کرد و ۱۳ فروند دیگر در اواخر سال و در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

نیویورک تایمز یادآور شد که حتی اگر اوکراین تمام ۴۵ جنگنده را دریافت کند، خلبان کافی برای پرواز با آنها ندارد.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که تنها ۱۲ هواپیمای اوکراینی تا تابستان آماده بهره‌برداری از هواپیمای طراحی‌شده ایالات متحده در جنگ باشند.

آزاروف: اوکراین مدتهاست ورشکسته شده است
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۱:۴۵

نخست وزیر سابق اوکراین می‌گوید شرایط اقتصادی این کشور از مدت‌ها قبل بحرانی بوده است.

«نیکولای آزاروف» نخست‌وزیر سابق اوکراین در مورد کاهش رتبه اعتباری دولت اوکراین اعلام کرد که اوکراین مدت‌هاست که کاملاً ورشکسته شده است.

نخست وزیر سابق اوکراین در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: اوکراین به طور کامل ورشکسته است. اکنون رتبه‌بندی بلندمدت بدهی کشور یک مسئله بسیار واضح است که چشم‌انداز آن منفی، و احتمال افزایش بدهی‌هایی مطرح است که امکان بازپرداخت آن وجود ندارد.

سازمان استاندارد «اند پورز» اخیراً در گزارشی در مورد بدهی دولتی اوکراین اعلام کرد که بدهی‌های این کشور به سطح «ناخواسته» رسیده است.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت که اقتصاد اوکراین کاملاً ویران شده و نیروهای نظامی این کشور به صورت کامل به کمک‌ها و تجهیزات ارسالی از سوی غرب متکی هستند. بر اساس این گزارش، رایس و رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست افزودند: اقتصاد اوکراین ویران شده و میلیون‌ها نفر از ساکنان فرار کرده‌اند. زیرساخت‌های اوکراین از هم پاشیده و بیشتر ثروت‌های معدنی و امکانات صنعتی و اراضی کشاورزی تحت سیطره روسیه هستند.

این دو مقام سابق آمریکا همچنین گفتند که توانمندی‌های نظامی و اقتصاد اوکراین به صورت کامل به غرب متکی است و این ممکن است ایالات متحده و اروپا را ناچار سازد کی یف را به سمت آغاز گفتگو سوق دهند.

بربوک: اظهارت پاپ درباره پرچم سفید نشان دادن اوکراین را درک نمی‌کنم
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۰:۰۳

وزیر امور خارجه آلمان از اظهارات رهبر کاتولیک‌های جهان درباره «پرچم سفید نشان دادن» اوکراین برای مذاکرات صلح با روسیه انتقاد کرد.

در پی اظهارات اخیر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان درباره این که اوکراین باید با شجاعت برای مذاکرات صلح با روسیه پرچم سفید نشان دهد، اظهاراتی که انتقاد کی‌یف را نیز به دنبال داشت، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان به تندی از درخواست پاپ برای مذاکره اوکراین با مسکو انتقاد کرده و گفت که موضع او را درک نمی‌کند.

انتقاد بربوک در پی این مطرح می‌شود که پاپ در گفت‌وگویی با آژانس خبری RSI سوئیس درباره مطرح بودن موضوعی بین مردم اوکراین درباره شجاعت تسلیم شدن و نشان دادن پرچم سفید و اینکه آیا تسلیم می‌تواند به معنای مشروعیت بخشیدن به استفاده از زور در عرصه بین‌المللی باشد، گفت: این نوعی تعبیر است. اما به نظرم، کسی که قدرتمند است، همانی که اوضاع را نظاره می‌کند، به مردم فکر می‌کند و شجاعت نشان دادن پرچم سفید و مذاکره را دارد.

پاپ همچنین با تاکید بر اینکه مذکرات هرگز درباره تسلیم شدن نیست، بلکه شجاعت عدم سوق دادن کشور به سمت خودکشی محسوب می‌شود، افزود: وقتی می‌بینید که شکست خوردید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید. شما شاید شرمسار شوید اما از کشته شدن مردم جلوگیری می‌شود. به موقع مذاکره کنید و خواهید دید که کشورها میانجی‌گری می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین خاطرنشان کرد، بسیاری از کشورها به دنبال کمک برای پایان جنگ اوکراین و روسیه هستند که در فوریه وارد سومین سال خود شد.

پاپ فرانسیس همچنین گفت که خودش آماده میانجی‌گری است و البته پیشتر فرستاده صلحی را به اوکراین، آمریکا و روسیه فرستاده تا فرصت روند صلح را فراهم کند.

اما وزیر امور خارجه آلمان، شامگاه یکشنبه، در گفت‌وگویی با شبکه ای‌آردی درباره اظهارات پاپ گفت: من آن را درک  نمی‌کنم. به گمانم، بعضی چیزها را تنها زمانی می‌‎توان درک کرد که آن را نسبت به خود بسنجید.

بربوک هم‌چنین درباره کودکان در جنگ اوکراین گفت: از خودم می‌پرسم که پاپ کجاست؟ پاپ باید از این چیزها مطلع باشد.

او در ادامه اظهار کرد که اگر اوکراین و متحدانش در موقعیت کنونی «از خود اقتدار نشان ندهند، صلحی در کار نخواهد بود.»

بربوک همچنین گفت: ما باید در کنار اوکراین باشیم و هر کاری که می‌توانیم برای اطمینان یافتن از این که می‌تواند از خود دفاع کند، انجام بدهیم.

آلمان دومین تامین‌کننده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین، پس از آمریکا است.

پس از این درخواست پاپ، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز با اشاره به اینکه در طول جنگ جهانی دوم، «پاپ پیوس» دوازدهم سیاست بی‌طرفی را دنبال می‌کرد، گفت: وقتی صحبت از پرچم سفید به میان می‌آید، ما استراتژی واتیکان را از نیمه اول قرن بیستم می‌دانیم.

 

تلفات سنگین ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۰:۰۲

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف صدها نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در در شبانه روز گذشته نیروهای ارتش روسیه ۱۱ ضدحمله اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها بیش از ۴۳۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین ۱۸۰ نیروی خود را از دست دادند؛ دو خودروی زرهی رزمی و سه انبار مهمات صحرایی ارتش اوکراین نیز منهدم شد.

در شبانه‌روز گذشته همچنین در محور کوپیانسک نیز ۴ حمله ارتش اوکراین دفع شده و ارتش اوکراین در این محور نیز بیش از ۳۰ نیروی نظامی از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در منطقه بریانسک چهار پهپاد مهاجم ارتش اوکراین و در منطقه اوریول نیز ۲ پهپاد رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه در محور کوپیانسک سه ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۱۱۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده در محور آودیوکا نیز نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را بهبود بخشیدند، ۲ ضدحمله اوکراین دفع شد و ارتش اوکراین ۳۱۰ نظامی خود را از دست داد.

در محور دونتسک جنوبی نیز تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۱۵۰ نیروی نظامی بود، یک انبار مهمات اوکراین نیز منهدم شد.

ساعاتی پیش نیز منابع آگاه نظامی در گفت‌وگو با «تاس» اعلام کردند که نیروهای ارتش روسیه با موشک‌های تاکتیکی ۳ سامانه پدافند هوایی پاتریوتِ آمریکاییِ ارتش اوکراین را در نزدیکی منطقه «پوکرووسک» در جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند.

به گفته این منابع آگاه «موشک‌های تاکتیکی اسکندر احتمالاً سه پرتابگر سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در نزدیکی پوکروفسک از بین برده است.»

برتری ۳ برابری روسیه تولید مهمات نسبت به آمریکا و اروپا
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۰:۰۰

به نظر می‌رسد که روسیه در مقایسه با آمریکا و اروپا سه برابر بیشتر در مسیر تولید مهمات توپخانه‌ای قدم برمی‌دارد و علاوه بر دستاوردهایی که اخیرا در میدان نبرد کسب کرده، این مورد هم مزیت کلیدی دیگری برای روسیه در جنگ به حساب می‌آید.

 براساس برآوردهای ناتو از تولیدات دفاعی روسیه که با تلویزیون سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده و هم‌چنین منابعی آگاه درخصوص ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، روسیه حدود ۲۵۰ هزار مهمات توپخانه در ماه یا چیزی حدود ۳ میلیون در سال تولید می‌کند. علاوه بر این، یک مقام ارشد اطلاعاتی اروپایی به این رسانه آمریکایی گفت ایالات متحده و اروپا در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۱.۲ میلیون مهمات برای ارسال به کی‌یف دارد.

یک مقام ارتش آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۵ هدف خود را برای تولید ۱۰۰ هزار گلوله توپ در ماه تعیین کرده است؛ رقمی که کمتر از تولید ماهانه روسیه است و از این گذشته، بودجه ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در کنگره نیز متوقف شده است.

یک مقام ارشد ناتو در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید: «آنچه را که ما در آن به سر می‌بریم، جنگ تولیدی است. نتیجه در اوکراین به این بستگی دارد که هر طرف چگونه برای ادامه جنگ مجهز می‌شود.»

یک مقام اطلاعاتی اروپایی خاطرنشان می‌کند که روسیه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار گلوله در روز شلیک می‌کند درحالیکه این رقم برای طرف اوکراینی تنها به ۲۰۰۰ می‌رسد.

این کاهش و کمبود احتمالا اوکراین را در «خطرناک‌ترین» موقعیت از زمان آغاز جنگ قرار می‌دهد. هم‌چنین بن‌بست کمک‌های واشنگتن به کی‌یف و مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره با این بسته کمکی به موقعیت دشوار اوکراین در میدان نبرد می‌افزاید.

وضعیت میدان نبرد به طور کلی هر روز و هر لحظه برای اوکراین دشوار می‌شود. نیروهای روسیه ابتدا به عنوان دستاورد اصلی جنگ، شهر «آودیوکا» را به کنترل خود درآوردند و حالا شروع به کنترل روستاها و زمین‌های اطراف آن کرده‌اند.

مقام ارشد ناتو به سی‌ان‌ان گفت: «موضوع شماره یک که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم، مهمات است. روسیه واقعا در این حوزه پیشرفت قابل‌توجهی داشته و به همین خاطر پیشرفت برجسته‌ای در میدان جنگ دارد.»

به گفته این مقام ارشد ناتو، روسیه ماهانه بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ موشک دوربرد و ۳۰۰ تا ۳۵۰ پهپاد تهاجمی تولید می‌کند. به گفته این مقام، اگرچه قبل از جنگ، روسیه هزاران موشک دوربرد در زرادخانه خود داشت، اما امروز در حدود ۷۰۰ موشک است.

وی تاکید کرد جنگ اوکراین، اقتصاد روسیه را «کاملا متحول» کرده است و اکنون بخش دفاع این کشور بزرگترین بخش اقتصاد روسیه محسوب می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه می‌خواهد وارد «جنگ قدرت» با روسیه شود
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۹:۵۸

با تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه مقامات‌ فرانسه، استفان سژورنه گفت که می‌خواهد «مقابل روسیه بایستد» تا به ظن خودش از فرانسوی‌ها و صلح «محافظت» کند.

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد هیچ ابهامی از سوی فرانسه در قبال روسیه وجود نداشته است. به گفته او، هدف غرب این است که «ظرفیت اوکراین برای مقاومت را در طول این رویارویی برای مدت طولانی بداند و اینکه آیا می‌توانیم روسیه را وادار کنیم که جنگ را متوقف کند؟»

به نقل از لاتریبون دیمانش، سژورنه معتقد است که «به همان زبان روسیه باید صحبت کنیم، یعنی رویارویی قدرت. ما خیلی ساده‌لوح هستیم که فکر کنیم باید خودمان ممنوعیت‌هایی را برای خودمان تعیین کنیم، درحالی‌که این روسیه است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»

علاوه بر این، او تأیید می‌کند که نمی‌توان در برابر «یک کشور امپریالیستی یک گام به کنار گذاشت.» وزیر خارجه فرانسه گفت: من معتقدم که این دقیقا به روسیه این فرصت را می‌دهد که از آن برای حرکت به جلو استفاده کند. ایستادن در برابر روسیه به معنای محافظت از فرانسوی‌ها و صلح است. این میهن‌پرستی واقعی است!

در ۱۲ مارس یک مناظره در مورد اوکراین در مجلس ملی فرانسه و سپس مناظره‌ای در ۱۳ مارس در سنا برگزار خواهد شد.

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه استدلال کرد که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد. به دنبال آن، سژورنه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همینطور ماکرون در تلاش برای تغییر لحن برآمد و گفت رد کردن یک مساله، به معنای انجام دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

سرنگونی زلنسکی نزدیک است؟

تشدید نارضایتی‌ها پس از عزل و نصب‌های اخیر در سطوح بالای ارتش اوکراین، احتمال عزل رییس جمهور این کشور و ابقای فرمانده کل اسبق ارتش کی‌یف را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به‌دنبال موج تغییر و تحولات و عزل و نصب سران نظامی اوکراین به دست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، حالا نارضایتی بین واحدهای زبده ارتش کی‌یف افزایش یافته و بیم آن می‌رود که زلنسکی به‌زودی عزل و ولودیمیر زالوژنی، فرمانده کل اسبق ارتش این کشور نیز ابقا شود.

به گفته یکی از مقامات سرویس امنیتی روسیه، فرماندهان و سربازان واحدهای زبده نیروهای مسلح اوکراین، از تغییر و تحولات اخیر در سطوح بالای نظامی این کشور ناراضی هستند و مساله عزل زلنسکی را بجد مورد بحث قرار داده‌اند.

این منبع گفته است که متخصصان به یک کانال تلگرام خصوصی به نام «پارابلوم» دسترسی یافته‌اند که نظامیان واحدهای شناخته‌شده و زبده ارتش اوکراین در آن عضویت دارند.

وی افزود: کارشناسان ما به منبعی دست یافته‌اند که اعضای آن را تفنگداران، نیروهای ویژه، مأموران اطلاعاتی، مأموران ارشد سرویس مخفی اوکراین و همچنین گردان‌های مختف ملی‌گرا تشکیل داده و با یکدیگر بحث می‌کنند. آنها به شدت با تغییر فرماندهی مخالف هستند و گزینه سرنگونی دولت و فرمانده فعلی نیروهای مسلح اوکراین را به بحث گذاشته‌اند.

بر اساس اطلاعات اسپوتنیک، سربازان عمیقاً با اقدامات زلنسکی و همچنین اُلکساندز سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین مخالفند و در نتیجه، «ماکسیم شِوتسوف» فرمانده واحد شناسایی تیپ ۸۰ نیروی هوایی اوکراین، با نام سازمانی «زمستان»، از اعضای کانال تلگرامی «پارابلوم» خواسته است تا زلنسکی را سرنگون کنند.

شِوتسوف در یک فایل صوتی می‌گوید: اگر مردم و ارتش به دفاع از زالوژنی برنخیزند، آنگاه این موش (زلنسکی) همه را به فنا می‌دهد. بیایید این موش سبز را عزل و زالوژنی را ابقا کنیم!

تعویق دوباره سفر رئیس جمهور فرانسه به اوکراین 

 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بار دیگر سفر خود را به اوکراین به تعویق انداخت.

به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام که سفر مکرون، رئیس جمهور این کشور به اوکراین ـ که طبق برنامه قرار بود در هفته‌های آینده انجام شود ـ به تعویق افتاده است؛ علت تعویق این سفر هنوز اعلام نشده است.

این سومین بار است که سفر برنامه ریزی شده مکرون به اوکراین لغو می شود و به تعویق می‌افتد.

 مکرون ابتدا گفته بود، قصد دارد در ماه فوریه برای امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این کشور با او دیدار کند، اما اکنون بار دیگر سفر مکرون به کی یف لغو شده است؛ تعویق این سفر، تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک موشک روسی به زیرساخت‌های بندری در شهر اودسا در دریای سیاه برخورد کرد.

روسای جمهوری اوکراین و فرانسه پیشتر در تماسی تلفنی درباره اوضاع میدانی جنگ و درخواست‌های دفاعی و نظامی کی‌یف با یکدیگر گفت‌ وگو کرده بودند.

زلنسکی در این تماس تلفنی درباره نیازهای اوکراین به پهپاد، سامانه‌های توپخانه و گلوله توپ، تجهیزات جنگی الکترونیک و سامانه‌های دفاع هوایی با مکرون رایزنی کرده بود.

آلمان برای کمک به اوکراین، ایده تبادل موشک با انگلیس را بررسی می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان گفت با پیشنهاد همتای انگلیسی خود برای تبادل موشک‌های دوربرد «تاروس» آلمانی با موشک‌های انگلیسی «استورم شدو» ـ برای آنکه به موجب این تبادل موشک‌های دوربرد بیشتری برای اوکراین فرستاده شود ـ مخالفتی ندارد.

«آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه آلمانی «آ.ار.د» تاکید کرد، پیشنهاد ارائه شده از سوی «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس برای تبادل موشک با آلمان «گزینه‌ای شایسته بررسی است.»

دیوید کامرون پیش از این در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زود دویچه تسایتونگ» به ابراز تمایل خود برای «همکاری در نزدیک‌ترین شکل ممکن با شرکای آلمانی به منظور کمک به اوکراین» پرداخت.

طبق پیشنهاد کامرون برلین می‌تواند برای کمک موشکی به اوکراین، موشک‌های تاروس خود را برای بریتانیا بفرستد و دولت لندن نیز در ازای آن تعداد بیشتری از موشک‌های دوربرد خودش موسوم به استورم شدو (سایه طوفان) را به کی‌یف بدهد.

دولت «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان تاکنون با ارسال موشک‌های دوربرد پیشرفته تاروس کشورش برای اوکراین مخالفت کرده است. این موشک‌ها خصوصیات تقریبا مشابهی با موشک‌های انگلیسی سایه توفان از جمله برد ۵۰۰ کیلومتری دارند که در برابر شناسایی شدن آسیب‌پذیری کمتری نشان می‌دهند.

اولاف شولتس به‌ رغم تقاضاهای مکرر کی‌یف برای دریافت این موشک‌ها، از دادن آنها به کی‌یف به دلیل نگرانی نسبت به استفاده از آنها برای هدف گرفتن اهدافی در داخل خاک روسیه و تشدید هر چه بیشتر جنگ امتناع کرده است.

آلمان در اوایل جنگ اوکراین از این شیوه برای تبادل تانک به منظور ارسال تانک‌های رزمی بیشتر برای اوکراین استفاده کرده بود اما چندی بعد تصمیم به ارسال مستقیم تانک‌های خودش برای کی‌یف گرفت.

رویترز نوشت شولتس در داخل ائتلافش برای کنار گذاشتن مخالفتش با ارسال موشک‌های تاروس برای اوکراین تحت فشار قرار گرفته و بربوک از چند ماه پیش گفته است که از ارسال این موشک‌ها برای کی‌یف حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱۲
یعنی ده‌ها کشور اروپائی با کمک آمریکا و... حریف روسیه نمی شوند.
دو ساله که فرانسه و آلمان و انگلیس تنها دارن کرکری می خونند. خب بزنید به قلب میدون دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
یعنی منطق فقط پوتینی ها. کل ناتو و امریکا حتی یک سرباز خود را از دست ندادند و دومین ارتش بزرگ دنیا را اوراق کردند ولی باز میگن از پس ما بر نیومدند و شما هم بگین از پس ما بر نیمودند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بیچاره امریکا پرستها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ای پی کانادا تو هپروته . خود غرب اعتراف کرده که نیرو داره بین اوکراینی ها و کلی هم کشته داده ( البته اونا می گن سر درد ) واقعا غربزده جنون آمیز غرب رو می پرسته حتی اگر خود غرب خودش رو قبول نداشته باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
وقتی مردم اکراین هست چرا آلمان فرانسه یا انگلیس یا حتی امریکا کشته بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مگه قصد شما از ایجاد تنش بین اوکراین و روسیه تضعیف روسیه نیست خوب بروید کنار اوکراین بجنگید چرا نامردی می کنید. طرف را فرستاد میدان جنگ خودتان تماشاگر شدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آی پی کانادا حتی یک سرباز کشته نشده؟
فکر کنم فقط خودت موندی همه کشته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
غربگدا غربگداست چه مسئول ایرانی چه عامه ،چه اوکراینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تو چقدر ساده ای که فکر کردی روسیه دست تنهاست هر دو کشور حمایت کننده دارن
پوتینی هابصورت خیلی تاسف اوری خیلی با مزه !هستند. همانجوری در مورد اکراین و پیروزی صحبت می کنند که در سه هفته اول تجاوز به اکراین یا تجاوز صدام به خوزستان صحبت می کردند. اصلا به روی مبارک نمی اورند که سه سال هست که مانند دمپایی در گل اکراین گیر کردند و هر روز دارند نجومی خسارات مالی و جانی و تسلیجاتی و البته اعتبار و احترام ملت روسیه و جایگاه جهانی خود را که حالا حتی قدرت منطقه ای هم نیستند را می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بایدنگی ها خیلی بانمکترن
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بایدنی ها اونقدر بانمکن که با اینکه میدونن کل ناتو داره در مقابل دمپایی له میشه با سیلی صورت خودشونو سرخ میکنن و هر روز از پیروزی طرف بازنده به صورت غیر تاسف باری تعریف میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خدا کنه ترامپ زود تر بیاد تا امریکا زودتر تجزیه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همینکه پای تابناک نشستی و تا حبری اینچنینی میاد بدو میایی برای ماست مالی اوضاع غرب ، خودش گواه همه چیز هست . اوکراین و البته ناتو باختن حالا تو مثل اون سرباز ژانیه بشین بیست سی سال نگهبانی بده .
رضاخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اتفاقاجنگ نشون ارتش دوم هستن و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
داداش تو مثل اینکه تو باغ نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
«نیکولای آزاروف» نخست‌وزیر سابق اوکراین در مورد کاهش رتبه اعتباری دولت اوکراین اعلام کرد که اوکراین مدت‌هاست که کاملاً ورشکسته شده است.

از دلقک چه خبر؟ خدمت جدیدی به بایدن نکرد این شیرکاغذی؟
اونی که قربانی شد جوانان اوکراینی بودن که به زور برای منافع غرب دستگیر و به خط مقدم فرستاده میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما راست میگی، ضمنا سربازان روسیه همه بصورت داوطلب به جبهه جنگ آمده اند
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
منافع غرب !!! کشور خودشون نبود ؟:اینقدر نابینایی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه اوکراین فدای آقایی و سروری و تک قطبی آمریکا و دنباله روش انگلیس. جوانان اوکراین که خوبه تمام زنها و بچه های فدای آمریکا و جهان تک قطبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اونهایی که بهت منفی دادن اصلا نمی فهمند دنیا روی چه پاشنه ای داره می چرخه و جنگ ناتو با روسیه در زمین اوکراین چه نکبتی را برای جوانان اوکراینی به بار آورده. اوکراین با خاک یکسان شده و هزاران خانواده به خاک سیاه نشستن و بدبخت شدن. غرب چی از دست داده؟ مشتی جنگ افزار زنگ زده که عمر مفیدشون رو به اتمام بود.
اینم همون داستان زمستان سخته ؟
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تهاجم یا تجاوز؟!!سرنگونی؟!!! استفاده از نوع عبارات نشون میده یک رسانه تا چه حد مستقل یا وابسته و خودفروخته است.
خیلی ها میگن چین اراده کند تایوان را می گیرد. اینها همان کسانی هستند که می گفتند اگر ایران خودرو اخم کند افتصاد فرانسه سقوط می کند و یا اگر پوتین اخم کند اکراین که هیچ اروپا یا سقوط می کند یا از سرما یخ می زند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ربط دادن دسته بیل به خورشت قیمه توسط جناب چناری
برگی دیگر در پیشرفت کامنت گذاری بایدنی ها
سرنگونی ؟؟
یه جوری از سرنگونی زلنسکی تیتر می زنید ، مثل اینکه یک دیکتاتور و فرد شروع کننده جنگ بوده است .
نظرتون در مورد پوتین چیه ؟؟؟؟
حتما قهرمان !!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از زیر پتو نمیشه
پاشو برو اوکراین
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تو هم پاشو برو غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بله زلنسکی شروع کننده جنگ بود، اون به تعهداتش عمل نکرد و باعث جنگ شد، نکنه اخبار رو نصفه بهتون میگن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بابا قهرمان ملی ی سر برو جای قهرمانت.ا..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
زلنسکی یه احمق و البته تحریک کننده شروع جنگ بود. دلقک دست نشانده ای که سواد سیاسی نداشت و الان هم شده رییس کل ارتش اوکراین. ماموریتش هم این بود که با هزینه اوکراین برای غرب و ناتو بجنگه. مطمئن باش هر کسی هم جز پوتین بود اجازه نمی داد موشک های ناتو در 300 کیلومتری مسکو مستقر بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دیکتاتور نبود اما نوکری بود که مردم اوکراین را قربانی اربابش امریکا کرد.
با برکناری زلنسکی، آی پی اوکراین جایگزین او خواهد شد و تمام تحلیل های او در جهت اضمحلال روسیه تحقق خواهد یافت
لعنت بر روسیه لعنت بر چین لعنت بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مرگ بر اربابان کودک کش غربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
با این لعنت ها آبی برای اوکراین گرم نمیشه. زلنسکی منتظره بری براش بجنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بینهایت و به اندازه های ستاره ها و هر آنچه در روی کره زمین هست لعنت و مرگ برای روسیه و چین و کره شمالی مفسدین فی الارض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لعنت به اسراییل و اربابش و نوکرانش!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اینقدر لعنت نفرست پاشو برو اکراین با روسیه بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
لعنت به اربابت امریکا...شرم از بچه های کوچک غزه بکن اگه یه ذره...فقط یه ذره وجدان برایت مونده...
زلنسکی سرنگون بشه؟!!!! زلنسکی پشتش به آی پی کانادا گرمه ؛ کل ارتش دشمن یک طرف آی پی کانادا یک طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مفتخریم. !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ترودوی بدبخت و بیچاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
احتمال شکایت زلنسکی از آی پی کانادا هم هست
به علت پیش بینی های اشتباه که باعث شکست مفتضحانه شده
در پی تلاش ها برای سرنگونی زلنسکی ، آی پی کانادا در بیانیه ای حمایت کامل خود را از دولت اوکراین اعلام کرد.
یعنی نفوذ رو حال کنین ! از نفوذ در جمع افسران ارتش آلمان گرفته تا گروه بسته فرماندهان اوکراین ، روسیه همه جا حضور داره : )

قدرت سایبری روسیه خیلی بالاست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
و هنوز سه ساله بین دو شهرک اکراین ویلونه!
امان از دموکراتهای پلید .
زلنسکی به قول شما دلقک هم برود باز اوکراین باقی خواهد ماند
شما بمانید و پوتین و ...
واقعا جنگ های اخیر در دنیا خیلی چیزها را اثبات می کند که قبلا خیلی ها نمی دانستند. یعنی حرف ها بر اساس موقعیت زمانی و صرفا برای امتیازگیری و به نفع خود بیان می شوند. جمهوری اسلامی خیلی وقته می گه نباید مقابل امپریالیسم کوتاه آمد. حالا وزیر امور خارجه فرانسه همین حرف را در مقابل روسیه می زند. یا الفاظ بسیار مقدسی مانند بشردوستانه، حقوق بشر و ... همه الکی هستند و فقط با این الفاظ بازی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تازه حالا فهمیدی حقوق بشر برای غربی ها کشکه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
حقوق بشر برای کل دنیا کشکه هیچ کس دیگه مدافع واقعی حقوق بشر نیست
«سرنگونی زلنسکی نزدیک است». منبع: بنگاه پروپاگاندای دولتی روسیه «اسپوتنیک». حتما باید راست باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
زلنسکی = علی کریمی = تعطیلی
این جنگ نگی برای بشر یت در قرن ۲۱ است با این همه کشته و رخمی
اصلا زانسکی همین الان مرده حساب بشه
روسیه کدام قطعنامه را در شورای امنیت به نفع ایران وتو گرده؟
متاسفانه ما شده ایم ابزاری بی ارزش در دستان پوتین بی عاقبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
حرف حساب ما شده آیم بازیچه دست روسیه و آمریکا وانگلیس وچین وافغانستان
سرنگونی زلنسکی نزدیک است؟!!
بله خیلی نزدیک است. هر وقت حماس اسراییل را شکست داد و قدس آزاد شد، زلنسکی هم سرنگون میشود.
کاسه لیس های غرب همچنان منتظر ورود آمریکا
عاقبت پوتین بهتر از هیتلر نخواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
پاشو برو اوکراین با روسیه بجنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
۴:۴۲
هر وقت رفتی فلسطین منم میرم اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به خدا رسایی و رائفی پور برن غزه
بنده هم میرم اوکراین تازه ما که ادعایی نداریم
فقط به کفار و متجاوزین لعنت میفرستیم
روسیه اصلا برای آمریکا مطرح نیست در واقع روسیه کوچک تر از آن است که ما فکر میکنیم .
اخبار تسلیحاتی را که دنبال کنید آمریکا تمام تمرکز خود را در مقابله نظامی با چین گذاشته است در واقع ترس اصلی آمریکا از چین است .
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آمریکا در مقابل کره شمالی هم رقمی نیست چه برسه به روسیه که با قلدری با ناتو سرشاخ شده . آمریکا حتی
جرات حمله انفرادی به عراق را ندشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اشکان
طبل تو خالی تر از کره شمالی وجود نداره ، بیش از نیمی از مهماتی ک به روسیه دادن معیوب بود .
سرنگونی زلنسکی همانطور که در دوسال گذشته بوده نزدیک است !!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخ
جالب است همانهایی که از مقاومت هشت ساله ایران در جنگ هشت ساله ایران و عراق با افتخار یاد می کنند امروز شده اند مدافع روسیه متجاوز به خاک اوکراین و توقع دارند که اوکراین خاکش را دو دستی تقدیم روسیه بکند !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
و آیا همین روسیه جنایتکار نبود مهمات میداد به عراقی ها
کشورت را دو دستی تقدیم به دشمن کردن آنوقت دم از تسلیم می‌زنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اکثر سلبریتی ها خاصیتشون وطن فروشیه
مثل زلنسکی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
من موافق هستم سلبریتی را چه مملکت داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کشور خودمون را ول کردیم که داره کم کم به دست افغانی ها می افته رفتیم در مورد دوکشور دیگه قضاوت‌های بیجا می کنیم
اووووو هنوز اونجا جنگه؟؟؟؟
اوکراین در شکم روسیه کبیر هضم خواهد شد، عاقب کشوری که به همسایه و مادر باستانی خودش خیانت کنه و به ناتو و امریکا اعتماد کنه همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
روسیه از باتلاق خارج بشه این حرفا پیشکش
غرب نمیتونه f16 در اختیار اوکراین قرار بده ؟؟؟؟
این عاقبت اعتماد به غربه
کارش که با تو تمام شد ول میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
حالا تو به شرق اعتماد کن ببین چطوری کشور مون را دارند می بلعند از افغانی گرفته تا چینی ها
هرکس برای وطن موظف است درقابل دشمن متجاوز بجنگد اکراینی‌ها هم میجنگند تا آخرین نفس وهر کشوری آزاد است هر حکومتی را انتخاب کند اگه روسیه با اون دبدبه وکب کبه در ده کیلومتری اکراین متوقف شد والان از کشورهای ضعیف تر از خودش سلاح گدایی میکند وسر بازانش روحیه خود را ازدست داده اند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
فقط ی هفته غرب به اوکراین سلاح نده، روسیه تا مرز لهسان میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
علی آقا فقط اوکراین کمک نداره روسیه هم کمک داره به هر کدام نرسه نابوده
ان شاالله به زودی جهان سرنگونی غرب رو جشن بگیره✌✌✌✌✌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
آن شاالله به زودی صلح در تمام دنیا بشه غرب وشرق وغیره همه بندگان خدا هستیم و. بد و خوب همه جا هست به امید روزی که امام زمان ظهور کنه و کل دنیا از دست جنگ و جاه طلبی و تبعیض و فاصله طبقاتی و فقر و کم آبی و بی عدالتی ونجات بده
با سقوط اوکراین روسیه بزرگتر میشه همانطور که با جدا کردن آذربایجان بزرگتر شد فکر نکنم چیزی نصیب مردم ایران بشه
مردم اکراین دنبال رو ازادی و پیشرفت هستن و بدون شک پیروز خواهند شد.... دیکتاتوری پوتین رو به پایان هست این وعده الهی هست تمام دیکتاتورها سرنگون خواهند شد و ازادی خواهان پیروز....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مردن رفتن زیر خاک چه آزادی چه فحشایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
یعنی مردم اوکراین هم میخوان مثل تو لخت بشن؟
نوبت سرنگونی پوتین هم خیلی نزدیکه
کسانی که وجدان دارند می گویند صلح، زيرا انسان های بی گناهی نابود می شوند ودنیا بدام جنگ ویرانگر سوم قدم می گذارد،وکسانی که برای دنیا برنامه‌ سلطه دارند، پشتیبان آنند، درود بر صلح و دوستی بشريت
بهم دیگر نپرید منافع ایران کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
ایران هم از دست مهاجرین بی حد واندازه دست کمی از کشورهای جنگ زده نداره فقر زیاد شده بیکاری زیاد شده بیماری های لا علاج بخاطر گرانی زیاد شده مجردین زیاد شدن حقوق ها پایین هزینه ها بالا کرایه ها بخاطر مهاجرین بیشتر شده خلاصه ورود این همه مهاجر جز ضرر برای کشور ومردم چیز دیگه ای نداشته
متاسفانه اکراین بهانه دست روسیه داد و روی غرب بيش از حد حساب کرد
ولادیمیر پوتین خودش در لبه ی پرتگاه قرار گرفته و به هر خس و خاشاکی
متوصل میشه ، از جمله دروغ گفتن
من دقیق نمیفهمم خب توقع دارید زلینسکی با اوکراینی ها چی کار کنن؟
یه کشوری حمله کرده بهشون، شماها میگید دفاع نکنن؟ بگن بفرمایید آقای پوتین یا روسیه کشورِ ما مال شما؟
ما ایرانی ها که تجاوز عراق رو تجربه کردیم دیگه چرا از ایم حرف ها باید بزنیم؟ مثلا عراق حمله کرده بود و قوی تر از ما هم بود باید همون اول میگفتیم ببخشید، شرمنده آقای صدام. بفرمایید خورستان مال شما ولی با ما کار نداشته باش؟
همچین توقعی داشتید؟
واقعا منطق طرفداران پوتین و روسیه رو نمیفهمم
همونطور که عملیات ویژه دو ساعته تموم شد همونطور هم زلنسکی سرنگون میشه ههههه
تقاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد بکام پوتین لیسان
اسپوتنیک که منبع روسیه است و اعتبار ندارد
زنده اکراین قهرمان. به امید پیروزی اکراین
بترس‌اازاه‌مظلوم
با وجود این همه تبلیغات از سوی رسانه های غربی بنفع اوکراین، شک ندارم برندۀ این منازعه روسیه و پوتین هستن
ی عده دارن میجنگن برای منافع خودشون بعد اینجا کل مملکت با آب و تاب دارند دنبال میکنن و خودشونو حامی این و اون میدونن بشین سرجات سفره خودتو نگاه کن هر روز کوچک کوچکتر میشه بدبخت
اوکراین پوزه روسیه متجاوز را بخاک مالیده است
روسیه با همین روش بخش های زیادی از خاک ایران را اشغال و جدا نموده که هرگز فراموش نخواهد شد
تعجب میکنم از کسانیکه از روسیه متجاوز طرفداری می کنند
هیچ کشوری در جهان به اندازه روسیه به کشورمان ظلم نکرده است لعنت خدا بر روسیه و مزدورانش
عاقبت اعتماد ب آمریکا و غرب محکوم ب فناست
مطمئنا روس جنایتکار با خفت خاک اکراین پس خواهد .کشور متجاوز و خونخواری که بیشترین بلا ها را سر ابد مملکت آورده و خواهد آورد .
تاریخ ایران را از ۲۰۰گدشته مرور کنید این روسیه بوده که به ایران خیانت کرده ونه آمریکا
روسیه همیشه دروغ گفته و هیچ وقت نمیشه به خبرهای جعلی روسیه و ادعاهای پوشالی انها تکیه کرد با طناب پوسیده روسیه به چاه نروید، همانطور که قبلا به مسئولین ایران وعده زمستان سخت اروپا را داد تا ایران را از فروش گاز به اروپا منصرف کند، روسیه در یک باتلاق عمیق فرو رفته و اگر دستی به طرفش دراز شد خودش هم در باتلاق فرو میرود
اینقدر که از کشورهای دیگه در تمام رسانه های ایران حرف زده میشه در مورد کشور خودمون ومشکلات گفته نمی شن مخصوصا در صدا وسیما واگه بشه در حد حرف وسخنرانی و وعده دادن وتمام
باسلام
زلنسکی شجاعانه درکنارمردمش جلویک متجاوز ایستادگی کردهمان متجاوزی که در دوران فتحعلی شاه حدود۵۰۰هزار کیلومترازخاک ایران راتصرف کردوالان بامسئولین مادوست شده و حتما خوابهایی دیده است
پاسخ ها
امیر بلوچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
سیه
رروسیه این آزاد واین با کمک امپریالیسم بلا جان روس‌ها شدن مزدور آمریکا شدن روسیه تبار دار قتل عام میکن با آمریکا همپیانشدن برعلیه روسیه سلاحهاامر یکای در مرز رو
هرچه سریعتر این هنرپیشه آمریکایی ازبین بره ملت اوکراین ازاین وضع نجات پیدا کن امپریالیسم جهانخوار دنبال سیاستهای خودش که روسیه تعضیف کن اینه این هنربیشه جاو انداخت
این سرنگونی انشالله بعداز نابوددی پوتین لامذهب
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی