بازدید 25908
عقب نشینی دلار از کانال ۶۰ هزار تومان

زمان حراج «سکه‌ تمام بهار آزادی» اعلام شد/ کیف پولتان را شارژ کنید/ شرایط خرید حداکثر ۵ سکه تمام چیست؟

امروز پنجمین حراج نیم و ربع سکه در مرکز مبادله آغاز خواهد شد. این در حالی است که پیش بینی می‌شود اگر شخصی متقاضی خرید سهمیه نیم سکه‌های حراجی به طور کامل (پنج قطعه) باشد، کیف پول خود را باید حدودا ۱۰۰ میلیون تومان شارژ کند.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 11 March 2024

زمان حراج «سکه‌های تمام بهار آزادی» اعلام شد/ کیف پولتان را شارژ کنید/ شرایط خرید حداکثر ۵ سکه تمام چیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در شرایطی که روز گذشته چهارمین مرحله از حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد، قرار است امروز پنجمین مرحله از این حراج را شاهد باشیم. در حالی که روز گذشته در مرکز مبادله، از مجموع ۲۹ هزار و ۴۰۶ قطعه سکه ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار و ۶۹۱ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد؛ بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آن‌ها تخصیص داده شده باشد.

بنابراین با پایان چهارمین حراج ربع سکه در مرکز مبادله، مجموع ربع سکه‌های عرضه شده از اولین حراج تا پایان چهارمین حراج به ۴۱ هزار و ۸۴۷ قطعه سکه طلا رسیده است و حالا قرار است تا ساعتی دیگر پنجمین حراج ربع سکه نیز آغاز شود؛ با این تفاوت که امروز برای نخستین بار، شاهد عرضه نیم سکه در حراج خواهیم بود. این در حالی است که در بازار امروز سکه، بهای نیم سکه به محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و انتظار می‌رود نرخ‌های پیشنهادی از سوی متقاضیان کمتر از این رقم و در محدوده ۲۰ میلیون تومان باشد.

متقاضی خرید نیم و ربع سکه‌های حراجی باید از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برای ثبت سفارش حداکثر پنج قطعه سکه (مجموع نیم و ربع سکه) اقدام و معادل ریالی سفارش را در کیف پول واریز کند و در نهایت ساعت ۱۶ مشخص خواهد شد که در لیست برندگان است یا خیر. اگر شخصی برنده نشود، مبلغ واریزی به حساب بانکی خودش باز می‌گردد و می‌توان در حراج فردا و روز‌های آینده شرکت کند.

اما نکته مهم در این میان، رونمایی از زمان حراج سکه‌های تمام بهار آزادی یا همان سکه‌های امامی است که از روز اول وعده حراج آن از سوی سیاست گذار مطرح شده بود و بسیاری از مردم نیز چشم انتظار آن بودند. حال با اعلام مرکز مبادله قرار است فردا (سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲) سکه تمام نیز به لیست حراجی‌ها اضافه شود. این مرکز اعلام کرده است: فردا سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه طلای بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حراج گذاشته می شود. همچنین این سکه نیز همانند حراج‌های قبلی بدون بسته بندی است، در حالی که بهای سکه تمام در حال حاضر در کانال ۳۶ میلیون تومان در نوسان کاهشی است و احتمالا نرخ پیشنهادی باید در کانال ۳۵ میلیون تومان باشد.

متقاضیان خرید این سکه‌ها باید به سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به نشانی market.ice.ir مراجعه و پس از ثبت نام و احراز هویت، از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برای ثبت سفارش اقدام کنند. متقاضی باید حداکثر پنج قطعه سکه در لیست سفارش‌های خود داشته باشد که این تعداد می‌تواند ترکیبی از سکه تمام، نیم و ربع سکه باشد و مجموع این سکه‌ها نباید از عدد پنج بیشتر شود. در نهایت ساعت ۱۶ نتایج حراج اعلام خواهد شد.

آغاز تحویل ربع سکه اولین حراج از امروز

نخستین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در تاریخ ۱۳ اسفند ماه برگزار شد و امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه اولین روز از فرصت ۱۴ روزه کاری مراجعه به بانک جهت دریافت سکه طلاست.

برنده حراج سکه طلا می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از ۷ روز کاری پس از تخصیص به‌مدت ۷ روز کاری بعد مراجعه کند. در صورت تأخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی ۷ روز کاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه یا ربع سکه) مبلغ ۵۰۰ هزار ریال روزانه، سکه خود را تحویل بگیرد.

عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود.

خریداران جهت دریافت سکه طلا باید فقط به شعبه بانکی که در زمان ثبت نام در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران انتخاب کرده اند، مراجعه کنند.

خریدار موظف است، هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده از شعبه منتخب در سامانه، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کند.

گفتنی است که روز‌های کاری، از شنبه تا پنجشنبه به غیر از تعطیلات رسمی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
بعد اینکه سکه ها با قیمت فعلی دست مردم رسید، میتونین با خیال راحت قیمت دلار رو بکشین پایین تا بلکه خریداران تو ضرر باشن.
علی برکت الله
چقدر این دولت مالیات به بهانه مبارزه با دلالی به مردم تحمیل کرد و حالا حراج برای دلالی سکه!!!!!!!!!!!!!!!!!
عالیه این حراج
سکه تمام ارزش خرید داره
سال دیگه دو برابر قیمتشه
تا خر هست ربع و نیم و سکه تمام بفروشید، مردم پول باد آورده اضافه دارن و حاضر طلا از دولت با دلار ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوب مثلا چکار کنن مردم پولهاشون سرمایه گزاری مطمئن هست چرخهای صنعت میچرخه به شکوفایی و رونق صنعت کمک کنند در صنعت توریسم سرمایه گزاری کنن یا بازار ها رونق داره کسب و کار راه بندازن
خود سکه بیش از 5 میلیون حباب داره و دولت این حباب رو هم حساب میکنه و به مردم قالب میکنه درحالیکه قیمت واقعیش کمتر از اینها است.جای تاسف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوب دارایی ملی هست بزنن زیر قیمت تقدیم شما مافیا بشه، اگر ارزش نداشته باشه فروش نمی ره نگران نباشید.
س.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زورت نکردن که نخر
دولت رگ خواب مردم رو گرفته !!همه چیز رو پیش فروش میکنند و کلی پول تو خزانه میریزن و بعد چند رو زبا قیمت بالاتر از قیمت واقعی به مردم میفروشه و مردم هم خوشحال هستند که سکه با حبابش خریدن
خودرو پیش فروش.مسکن متری پیش فروش.ارز پیش فروش ،سکه پیش فروش .چند وقت دیگه کل ایران رو پیش فروش میکنن و مردم میخرن
سرکاری مردم با مسئولین ناشایست
به هیچ عنوان شرکت نکنیددرحراج وقتی پول واریز می‌کنی وبرنده نمیشی پولتا بلوکه میکنن وبه بهانه خرابی سیستم نه میتونی سکه بخری نه برگشت میشه. تا حداقل یکی دوهفته بعد شایدبرگردونن برای من اتفاق افتاده به غلط کردن اوفتادم
این کار دولت برای جمع کردن نقدینگی مردمه که با این کار جلو افزایش قیمت دلار رو میگیره حباب سکه هم میاره پایین اثر بدش هم رکوده که فعلا چاره ای نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی