بازدید 23536
صد و سی و هفتمین روز جنگ غزه

آمریکا قطعنامه برقراری آتش بس در غزه را هم وتو کرد/درگیری شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در غزه/شلیک سه موشک از لبنان به سمت اسرائیل+ فیلم

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 20 February 2024

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

کوبا: آمریکا همدست و شریک اسرائیل در نسل کشی فلسطینیان است
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۲۳:۴۰

میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا در واکنش به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا تاکید کرد که واشنگتن همدست و شریک رژیم صهیونیستی در فاجعه ی نسل کشی فلسطینیان است.

دیاز کانل سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: آمریکا بار دیگر قطعنامه شورای سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه و پایان جابجایی اجباری مردم فلسطین را وتو کرد. آنها در نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطین همدست هستند.

نماینده قطر: وضعیت در غزه به بدترین فاجعه انسانی جهان تبدیل شده است
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۲۳:۱۶

نماینده قطر در سازمان ملل متحد سه شنبه شب گفت: وضعیت غزه به بدترین فاجعه انسانی که جهان تا کنون شاهد آن بوده، تبدیل شده است.

 «علیا احمد بن سیف آل ثانی» نماینده قطر در سازمان ملل گفت: تاسف عمیق خود را از تهدید برخی کشورها به قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل ابراز می‌کنیم.

وی هشدار داد که ناتوانی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای آتش‌بس در غزه مایه تاسف است.

آل ثانی افزود: تهدیدهای اسرائیل در مورد رفح موجب افزایش سطح خشونت و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

وی تأکید کرد: مخالف هرگونه عملیات نظامی در رفح هستیم و بشدت تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینیان را محکوم می‌کنیم

نماینده قطر در سازمان ملل متحد همچنین افزود: تلاش‌ها برای دست‌یابی به توافق در مورد آتش‌بس انسانی و مبادله اسرا ادامه دارد.

رییس آنروا: اسرائیل هنوز مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۲۲:۱۱

رئیس آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعای مشارکت ۱۲ نفر از کارمندان این آژانس در حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل ارائه نکرده است.

 فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت: برغم درخواست مکرر ما برای همکاری مقامات اسرائیلی، سازمان ملل هرگز، هیچ مدرک کتبی دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه بازرسان آژانس آنروا در حال بررسی این اتهامات هستند، از هر کسی که مدرکی در اختیار دارد خواست آن را با تیم تحقیقات در میان بگذارد.

توجیه کاخ سفید برای وتوی قطعنامه آتش بس در غزه: مذاکرات حساس کنونی را به خطر می‌انداخت
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۲۰:۴۷

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه مخالفت و وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای سومین بار با قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در غزه مدعی شد که این قطعنامه "مذاکرات حساس" جاری درباره آزادی "گروگانها" با حماس را به خطر می‌انداخت.

 جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر از سوی کشورش در سازمان ملل در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا نتوانست از قطعنامه‌ پیشنهادی در شورای امنیت حمایت کند زیرا اگر به تصویب می‌رسید «مذاکرات حساس» را به مخاطره می‌انداخت.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: ما امروز از قطعنامه‌ای که مذاکرات حساس را به خطر می‌اندازد، حمایت نکردیم.  در واقع، برت مک گورک هم اکنون در  منطقه است  و فردا در قاهره جلساتی خواهد داشت. سپس  به اسرائیل خواهد رفت تا ببینیم  می توانیم به توافق  آزادی گروگان ها دست یابیم یا خیر. رای دادن به این قطعنامه می توانست این مذاکرات را به خطر بیاندازد.

این سخنگوی دولت جو بایدن در عین حال گفت: واشنگتن معتقد است که عملیات نظامی اسرائیل در رفح در شرایط کنونی یک فاجعه خواهد بود.

آمریکا قطعنامه برقراری آتش بس در غزه را هم وتو کرد
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۲۰:۴۴

 ایالات متحده آمریکا بار دیگر قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در غزه را که این بار از سوی الجزایر به نمایندگی از کشورهای گروه عربی در سازمان ملل ارائه شده بود، برغم کسب ۱۳ رای مثبت اعضای این شورا، وتو کرد.

به گزارش سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا در نشست روز شه شنبه به وقت محلی برابر با ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲)  پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که  خواستار آتش بس فوری بشردوستانه بود که باید توسط همه طرف ها رعایت شود.

این قطعنامه ۱۳ رای مثبت شورای ۱۵ عضوی امنیت را کسب کرد اما آمریکا با مخالفت با آن، موجب تصویب نشدن آن یا همان وتوی قطعنامه شد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش بس در غزه از سوی آمریکا وتو می شود. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیاز به ۹ رای بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه) دارد.

الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل: جان فلسطینیان مهم است

 عمار بنجاما، سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل پیش از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی کشورش گفت که خواستار آتش‌بس، کمک‌های بشردوستانه بدون مانع و پایبندی به دستورات دادگاه لاهه در جلوگیری از  نسل‌کشی احتمالی در غزه است.

وی گفت: ما ادعا می کنیم که سکوت گزینه مناسبی نیست. اعضای شورای امنیت مسئولیت دارند به اقداماتی که حامی صلح و امنیت بین المللی است رای دهند. «رای مثبت به این پیش نویس قطعنامه حمایت از حق زندگی فلسطینیان است.  برعکس، مخالفت با آن به معنای تایید خشونت وحشیانه و مجازات دسته جمعی  تحمیل شده  به فلسطینیان است.»

 وی ادامه داد: رد این پیشنهاد به منزله «تایید گرسنگی به عنوان وسیله ای برای جنگ علیه صدها هزار فلسطینی» است.

سفیر الجزایر در سازمان ملل سپس گفت: «ما باید از خود بپرسیم، چند انسان بیگناه دیگر باید قربانی شوند تا شورا آتش بس را ضروری بداند؟ جان فلسطینیان مهم است.  هر کدام  ما در مورد موضع خود  در این فصل غم انگیز تاریخ تصمیم می گیریم.»

نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل ادامه داد:  شورای امنیت نمی تواند در برابر درخواست آتش بس در غزه منفعل باشد.

دفاع سفیر آمریکا از وتوی قطعنامه آتش بس فوری در غزه

اما لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به رغم وتوی قطعنامه های آتش بس از سوی کشورش مدعی شد: "غیر نظامیان باید محافظت شوند و به کمک های بشردوستانه دسترسی داشته باشند."
 
 سفیر آمریکا مطالبی از قطعنامه جایگزین آمریکا را مطرح کرد که به صراحت اقدامات حماس را محکوم می کند و ادعا کرد که شورای امنیت نیز ‌در محکوم‌ کردن حماس منفعت دارد و هیچ تلاشی برای "پوشش" خشونت طولانی رفح ندارد.

 گرینفیلد گفت که آمریکا با قطعنامه پیشنهادی الجزایر مخالف است، زیرا تلاش ها برای دستیابی به یک توافق آزادی گروگان ها شامل آتش بس در غزه را مختل می کند.

چین: وتوی آمریکا پیام اشتباه ارسال می کند

 ژانگ جون، سفیر و  نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز گفت که «تنها با خاموش کردن شعله‌های جنگ در غزه می‌توانیم ازتنش در سراسر منطقه جلوگیری کنیم.»

سفیر چین در سازمان ملل، «صداقت  الجزایر»  را ستود و گفت: رای گیری اخیر  «ناامیدی و نارضایتی»  بوجود آورده است. وتوی آمریکا بار دیگر "پیام اشتباهی را ارسال می کند" و  اجماع شورا را تضعیف می کند.

  نماینده چین با اشاره به مسئولیت حقوقی، اخلاقی و سیاسی برای برقراری آتش بس، تاکید کرد که اسرائیل  باید هر طرحی برای حمله زمینی به رفح را کنار بگذارد.

 واسیلی نبنزیا، سفیر و  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: "هدف مشترک  اعضا در توقف خونریزی در اسرع وقت است".

 نماینده فرانسه نیز با حمایت از آمریکا گفت که «غیرقابل درک» نیست که چرا شورای امنیت مستقیماً حملات حماس را محکوم نکرده است، اما حمله جدید اسرائیل به غزه نباید انجام شود.

نیکلاس دو ریویر، سفیر و نماینده دائم فرانسه گفت: «تنها راه کار دو کشوری احتمالاً می تواند نیازهای امنیتی اسرائیل و مردم اسرائیل و همچنین آرزوهای مشروع فلسطینی ها برای تشکیل کشور را برآورده کند.

باربارا وودوارد، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل نیز در سخنانی با حمایت از مواضع آمریکا و برغم آنکه به قطعنامه پیشنهادی الجزایر رای ممتنع داد، گفت: "ما خواستار تعلیق فوری درگیری هستیم."

گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود: شورای امنیت سازمان ملل باید [در این زمینه] فوراً اقدام کند زیرا نمی‌تواند گوش‌های خود را در برابر مطالبات جامعه جهانی و افکار عمومی جهانی که خواستار آتش‌بس در غزه هستند، ببندد.

گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل با اشاره به احتمال انجام یک حمله نظامی زمینی قریب الوقوع توسط رژیم اشغالگر اسرائیل علیه شهر رفح در جنوب غزه، در بیانیه خود اضافه کردند:‌ قابل اغراق نیست که این تصمیم مقامات رژیم اسرائیل تهدید جدی علیه یک منطقه پرجمعیت است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آن به سرمی برند و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

همزمان، منابع خبری و دیپلماتیک روز گذشته اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی را شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده است که خواستار آتش بس موقت در جنگ اسرائیل و غزه و مخالفت با حمله زمینی رژیم اسرائیل به رفح در جنوب غزه است.

این منابع روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند: واشنگتن با آتش بس در هر اقدام سازمان ملل در مورد جنگ اسرائیل مخالف بوده است، اما متن پیش نویس ایالات متحده آمریکا، همان لحنی است است که جو بایدن رئیس جمهور این کشور هفته گذشته در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آن استفاده کرده است.

بر اساس اعلام منابع خبری، در متن پیش نویس ایالات متحده آمده است که «در شرایط کنونی یک حمله زمینی بزرگ به رفح، منجر به آسیب بیشتر به غیرنظامیان و جابجایی بیشتر آنها از جمله به طور بالقوه به کشورهای همسایه خواهد شد».

پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده آمریکا می‌گوید که چنین اقدامی «پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه خواهد داشت و تاکید می‌کند که چنین حمله زمینی بزرگی در شرایط کنونی نباید انجام شود.»

اسرائیل قصد دارد به رفح حمله کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی از ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه در آنجا سرپناه گرفته اند و این نگرانی بین‌المللی را برانگیخته است که چنین اقدامی به شدت بحران انسانی در غزه را وخیم تر می‌کند.

هنوز مشخص نیست که پیش نویس این قطعنامه چه زمانی در شورای ۱۵ عضوی امنیت به رای گذاشته می شود. یک قطعنامه برای تصویب حداقل به ۹ رأی موافق و بدون وتوی ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل نیاز دارد.

ایالات متحده آمریکا این متن را پس از آن ارائه کرد که الجزایر خواستار رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه خود در روز سه شنبه شورای امنیت شد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در جنگ اسرائیل است

حجم ویرانی‌ها در بیمارستان «ناصر» خان‌یونس غیرقابل توصیف است
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۹:۱۱

 سازمان بهداشت جهانی با اشاره به قطع شدن آب و برق مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در خان یونس، تاکید کرد که حجم ویرانی ها در این بیمارستان غیرقابل توصیف است.

«سازمان جهانی بهداشت» تاکید کرد: آب و برق مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه قطع شده است و زباله های بیمارستانی باعث تسریع و تشدید انتشار بیماری ها شده اند.

این نهاد بین المللی همچنین افزود: حجم ویرانی ها در این مجتمع بیمارستانی، غیر قابل توصیف است و منطقه اطراف آن با ساختمان های ویران شده و در حال سوختن، احاطه شده است.

در همین راستان «هلال احمر فلسطین» اعلام کرد: نیروهای اشغالگر صهیونیست، در حال تیراندازی به طرف طبقه سوم بیمارستان «امل» در خان یونس هستند که در نتیجه، ۲ اتاق در بخش جنوب شرقی بیمارستان دچار آتش سوزی شده اند. از سوی دیگر، آب این بیمارستان قطع شده است.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: هیاتی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حیاط بیمارستان حضور دارند اما نظامیان اشغالگر همچنان در حال تیراندازی به سمت نیروهای امدادرسان هستند.

از سوی دیگر «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل از توقف ارسال کمک ها به نوار غزه خبر داد.

همچنین پزشکان در غزه با هشدار درباره مرگ کودکان فلسطینی به دلیل کمبود مواد غذایی ناشی از محاصره این باریکه به سازمان مذکور اعلام کرده اند که کودکان در نوار غزه به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

ساعاتی پیش نیز «زیاد عیسی» رئیس امور بشر دوستانه سازمان «اکشن اید» به شبکه الجزیره گفت که این سازمان برای ارسال کمک ها به نوار غزه تلاش بسیاری انجام داده اما رژیم صهیونیستی با این امر مخالفت کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه: اسرائیل نسل کشی را با ابزار قحطی پیش می‌برد
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۸:۳۳

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه هشدار داد که رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به این منطقه، سیاست گرسنه و تشنه نگهداشتن فلسطینی ها را با هدف نسل‌کشی در پیش گرفته و از نهادهای بین المللی خواست تا مانع کشتار جمعی فلسطینی ها شوند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تاکید کرد: گرسنگی در نوار غزه، هر لحظه در حال تشدید است و ما نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی جهانی و قربانی شدن صدها هزار زن و کودک هشدار می دهیم. به همین دلیل از روسیه، چین و ترکیه می خواهیم محاصره نوار غزه را بشکنند و جنگ و نسل کشی فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

این مرکز اطلاع رسانی افزود: گرسنگی در نوار غزه که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در آن زندگی می کنند روز به روز به روز تشدید می شود. این امر به طور ویژه در استان ها «غزه» و «شمال» بسیار شدیدتر است و نگرانی ها درباره وقوع فاجعه انسانی جهانی و قربانی شدن بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی ساکن این ۲ استان را افزایش می دهد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه در هفتم اکتبر و جنگ علیه غیر نظامیان، زنان و کودکان فلسطینی در سراسر نوار غزه، به اجرای سیاست گرسنه و تشنه نگه داشتن فلسطینی ها به ویژه در ۲ استان غزه و شمال روی آورده است و این امر را به طور ویژه از طریق جلوگیری ورود کمک های بشر دوستانه به نوار غزه پیگیری می کند.

این نهاد دولتی در غزه همچنین خواستار توقف نسل کشی غیرنظامیان، کودکان و زنان فلسطینی و پایان یافتن محاصره نوار غزه شد و تاکید کرد: ورود ۱۰ هزار کامیون کمک طی ۲ روز آتی به صورت اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به ویژه در استان های غزه و شمال غزه، بسیار ضروری است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه، دولت آمریکا و جامعه جهانی را در کنار رژیم صهیونیستی به خاطر قحطی و گرسنگی مسوول دانست و تاکید کرد: واشنگتن و جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات مداوم چراغ سبز داده اند.

این مرکز اطلاع رسانی فلسطینی همچنین از روسیه، چین، ترکیه و همه کشورهای جهان آزاد، سازمان های بین المللی، کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی درخواست کمک کرد.

این مرکز از کشورها و سازمان‌های مذکور خواست به صورت فوری برای شکستن محاصره غزه، متوقف کردن سیاست گرسنه نگهداشتن فلسطینی ها، فشار علیه رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن نسل کشی غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند زیرا ادامه جنگ و سیاست گرسنه نگهداشتن فلسطینی ها به منزله دادن چراغ سبز برای نسل کشی همه مردم غزه خواهد بود.

حماس: پیروزی که نتانیاهو از آن دم می‌زند، سرابی بیش نیست
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۶:۴۱

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست دروغ می‌گوید.

در بیانیه امروز (سه شنبه) جنبش حماس درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به رفح آمده است: ما به رژیم اشغالگر در قبال هرگونه ماجراجویی یا یورش به رفح، کشتار و نسل کشی در آنجا هشدار می‌دهیم.

حماس اعلام کرد: پیروزی که نتانیاهو به دنبال آن است و از آن دم می‌زند، سراب است و فقط در ذهن او وجود دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: نتانیاهو به همه دروغ می‌گوید و خانواده‌های اسرا را با ادعای اینکه می‌توان با زور آنها را آزاد کرد، فریب داد؛ در حالی که زمان در حال سپری شدن است.

حماس همچنین در این بیانیه به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محدود کردن ورود به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان واکنش نشان داد و در این باره تاکید کرد: در پاسخ به هر گونه محدودیت برای ورود مسلمانان به مسجد الاقصی در ماه رمضان، شرایط در کرانه باختری ملتهب خواهد شد.

تجاوز اشغالگران به مناطقی در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۲۶

منابع رسانه‌ای ظهر امروز (سه‌شنبه) از حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲ حمله به شهرک «حولا» و حومه شهرک «مبلیدا» در جنوب لبنان انجام داد.

خبرنگار الجزیره در لبنان در این باره گفت که تا بدین لحظه گزارشی مبنی بر تلفات احتمالی در نتیجه این حمله گزارش نشده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به مناطق حومه دو شهرک «یارین» و «یارون» انجام دادند.

حملات علیه غزه وحشتناک‌تر از رژیم آپارتاید است
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۶

 نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری تاکید کرد که تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وحشتناک‌تر از سیستم آپارتاید است و این رژیم نسل‌کشی به راه انداخته است.

نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری در دومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در این دیوان گفت که خشونت و حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با قوانین بین المللی منافات دارد.

وی افزود که اقدامات رژیم صهیونیستی اوضاع را برای فلسطینیان بدتر خواهد کرد و ملت فلسطین خود باید سرنوشتشان را رقم بزنند و جامعه بین المللی به عنوان یک کل باید سازوکارهایی برای احترام به حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین ایجاد کند.

نماینده آفریقای جنوبی تاکید کرد که فلسطینیان نوار غزه در منطقه ای دورافتاده، تکه تکه شده و در محاصره نظامیان صهیونیست زندگی می کنند و تجاوز به نوار غزه حق حیات را از آن ها سلب کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت محاکمه تل‌آویو افزود: اسرائیل جنایتی بزرگ در حق فلسطینیان مرتکب شده و آن جنایت، نسل‌کشی است.

جزئیات سفر اسماعیل هنیه به قاهره
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۴

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جزئیات و اهداف سفر کنونی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مصر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سما، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صبح امروز در صدر هیاتی از این جنبش وارد قاهره پایتخت مصر شد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این سفر رایزنی با مسئولان مصری درخصوص اوضاع سیاسی و میدانی در سایه جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزگری، کمک به مردم غزه و تحقق اهداف ملت فلسطین است.

پیش از این شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که «اسماعیل هنیه» به همراه «خلیل الحیه» از مسئولان ارشد حماس امروز به مصر سفر می کند.

هنیه پیشتر رژیم صهیونیستی را مسئول عدم پیشرفت برای دستیابی به توافق آتش بس دانسته و گفته بود که باید تجاوزگری متوقف و اشغالگران عقب نشینی کنند.

وی افزود: ما کمتر از توقف کامل تجاوزگری رژیم اشغالگر و عقب نشینی ارتش این رژیم از غزه و رفع محاصره ظالمانه این منطقه را قبول نخواهیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد که این جنبش با مذاکرات مسئولانه برخورد کرده و هرگز جانفشانی ملت خود و دستاوردهای مقاومت را نادیده نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برای توقف حمام خونی که دشمن علیه ملت بی‌دفاع ما به راه انداخته است، تمام ابزارها را به کار خواهیم گرفت.

حزب‌الله لبنان: کل اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های ماست/همه‌
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۳

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در سخنانی در پاسخ به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورش تاکید کرد که هر نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.

«حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» (فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان) در این باره اظهار کرد: «اسرائیل» می‌خواهد برای آرام کردن صهیونیست‌ها در شمال، فشار نظامی اعمال کند و از همان روز اول، تهدید به نابودی لبنان کرده است.

حسن فضل‌الله در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: تمامی نقاط سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارند و مقاومت همه سناریوها را آماده کرده و برای بدترین احتمالات آماده است.

نماینده حزب‌الله همچنین گفت: جبهه‌های لبنان، عراق، سوریه و دریای سرخ (یمن) از غزه حمایت می‌کنند، هدف متوقف کردن تجاوز به این باریکه بوده و این تصمیم در اختیار واشنگتن است.

این سیاستمدار لبنانی در این باره ادامه داد: ما معتقد هستیم که آمریکا در همه چیز دست دارد و این کشور قادر به توقف جنایات در غزه است.

کشورهای عربی: شورای امنیت باید برای آتش‌بس در غزه قاطعانه عمل کند
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۰۳

 گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل متحد بر حمایت خود از پیش‌نویس قطعنامه الجزایر برای آتش‌بس در نوار غزه و لزوم منسجم کردن همه تلاش‌ها برای توقف کشتار فلسطینی ها در این منطقه تاکید کردند و خواهان اقدام قاطعانه شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ شدند.

به گزارش پایگاه خبری «عرب ژورنال»، این گروه در بیانیه ای با تاکید بر اینکه وضعیت انسانی در غزه به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به سرعت رو به وخامت است، افزود: مایه تاسف است که شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان غیرفعال است و قادر به محکوم کردن جنایات روزانه اشغالگران صهیونیست عیله ساکنان غزه، نیست.

گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل متحد افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید [ در این زمینه ] فوراً اقدام کند زیرا نمی‌تواند گوش‌های خود را در برابر مطالبات جامعه جهانی و افکار عمومی جهانی که خواستار آتش‌بس در غزه هستند، ببندد.

گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل با اشاره به احتمال انجام یک حمله نظامی زمینی قریب الوقوع توسط رژیم اشغالگر اسرائیل علیه شهر رفح در جنوب غزه، در بیانیه خود اضافه کردند:‌ قابل اغراق نیست که این تصمیم مقامات رژیم اسرائیل تهدید جدی علیه یک منطقه پرجمعیت است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آن به سرمی برند و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: بر این اساس، این گروه با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده شورای امنیت می داند، معتقد است که زمان آن فرا رسیده تا شورای امنیت سازمان ملل، قاطعانه عمل کند و تا دیر نشده تصمیمی قاطع بگیرد.

این گروه تاکید کرد که قطعنامه ای که الجزایر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است با اولویت های گروه عربی و جامعه بین المللی در خصوص آتش بس، تعیین زمان دسترسی به کمک های بشردوستانه و مخالفت با کوچاندن فلسطینیان مطابقت دارد.

گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه قطعنامه پیشنهادی الجزایر نه تنها باعث به خطر انداختن تلاش مصر، قطر و آمریکا برای میانجیگری در برقراری آتش بس نمی شود بلکه باعث تقویت آن خواهد شد، حمایت قاطع خود از پیش نویس قطعنامه الجزایر را مورد تاکید قرار داد و از همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست به آن رای مثبت دهند.

الجزایر از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که امروز (سه شنبه) برای رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه است، تشکیل جلسه دهد.

این پپش نویس ضمن مخالفت قاطع با تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای کوچاندن غیرنظامیان فلسطینی، خواستار پایان دادن به همه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه آنها و همچنین ورود دائمی کمک های بشردوستانه به نوار غزه است.

در همین حال، «لیندا توماس گرینفیلد»‌ نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به درخواست الجزایر گفت: اگر پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، از سوی ما وتو نخواهد شد.

در عین حال منابع خبری و دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی را شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده است که خواستار آتش بس موقت در غزه و مخالفت با حمله زمینی رژیم اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه است.

شمار فلسطینیان بازداشت شده در کرانه باختری به ۷ هزار و ۱۲۰ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۵:۰۰

باشگاه اسیران فلسطینی با اشاره به بازداشت۲۰ فلسطینی در کرانه باختری از شب گذشته تاکنون اعلام کرد که شمار بازداشتی های این منطقه از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» به ۷ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که شمار فلسطینی های بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز جنایات رژیم اشغالگر در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۷ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

اشغالگران رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز به کرانه باختری یورش می‌برند و پس از درگیری با مبارزان فلسطینی، تعدادی را بازداشت می‌کنند.

تاکنون صدها فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری شهید شده‌اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده ها هزار شهید بر جای گذاشته، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیستها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بتازگی اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

شلیک سه موشک از لبنان به سمت اسرائیل+ فیلم
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۴:۵۲

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک سه موشک ضد زره از لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین «مرگلوت» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم اسراییل امروز سه شهرک حولا و بلیدا و میس الجبل را در جنوب لبنان بمباران و گلوله باران کرد.

تعداد بازدید : 616

خبرنگار کانال ١٢ رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز اذعان کرد، روز گذشته یک پهپاد که به سمت منطقه «طبریا» شلیک شده بود، تا عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین های اشغالی نفوذ کرده و سامانه‌ها آن را رهگیری نکرده‌اند.

ارتش اسرائیل: به تصمیم درباره آغاز عملیات رفح نزدیک شده‌ایم
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۴:۳۳
رادیو ارتش اسرائیل در ادامه گزارش داد که «مقامات نظامی از پایان عملیات زمینی خان‌یونس در جنوب نوار غزه که هفته‌هاست ادامه دارد، خبر دادند».این منابع [به رادیو ارتش] اعلام کرده‌اند که پس از حدود دو هفته اشغال مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس و بازداشت کادر درمانی، بیماران و آوارگان آن، عملیات در این بیمارستان هم رو به اتمام است.
 
علی‌رغم اعلام ارتش اسرائیل درخصوص آمادگی برای عملیات زمینی در رفح، روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی نوشت که «با وجود اظهارات مکرر، نه دولت و نه ارتش مشتاق اقدام نظامی در رفح نیستند؛ طرح‌های نظامی برای عملیات در این منطقه هنوز آماده نیستند».
سازمان ملل اقدامات هولناک ارتش اسرائیل را محکوم کرد
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۱۴:۳۲

گروهی از کارشناسان سازمان ملل، در گزارشی اعدام غیرنظامیان و تجاوز جنسی به زنان و کودکان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل را محکوم کرده و آن را نقض فاحش حقوق بشر دانستند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی هیل، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه ارتش اسرائیل را به اتهام اعدام و تجاوز جنسی علیه فلسطینیان در غزه محکوم کردند.

کارشناسان مستقل وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای در واکنش به اعدام غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز جنسی علیه زنان و کودکان غزه، این اقدامات را «نقض فاحش حقوق بشر» دانسته و تاکید کردند که این امر بر سایر انتقادها و نگرانی ها از تهاجم اسرائیل در غزه همزمان با آماده سازی آن برای حمله به رفح می افزاید.

این گروه در ادامه اضافه کرد که از قرائت گزارش‌هایی مبنی بر کشتار زنان و کودکان فلسطینی حتی باوجود در دست داشتن پارچه سفید (به نشانه صلح) شگفت زده شده اند.

کارشناسان در این خصوص گفتند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به زنان و دختران فلسطینی در بازداشتگاه و تفتیش بدنی آنها توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم».

در این بیانیه همچنین نسبت به انتشار عکس زنان فلسطینی در شرایط تحقیرآمیز توسط سربازان اسرائیلی انتقاد شده است.

درگیری شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در غزه

منابع خبری امروز سه شنبه از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر غزه خبر دادند.

صبح امروز سه شنبه، درگیری‌های شدید و مداومی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در منطقه الزیتون واقع در شمال شهر غزه روی داده است.

همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه مرزی در شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با سلاح های خودکار و بمب‌های دودزا منطقه دوار الکویت در خیابان صلاح الدین واقع در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

همچنین در جریان بمباران منزلی در منطقه البصره در جنوب شهر غزه، پنج شهروند فلسطینی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز مناطق جنوبی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

خطیب مسجدالاقصی نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری هشدار داد

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی گفت که محدودیت برای ورود نمازگزاران به این مکان مقدس به انفجار اوضاع در کرانه باختری منجر می شود.

به گزارش الخلیج آنلاین، صبری افزود: تلاش رژیم اشغالگر برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی، به انفجار اوضاع در کرانه باختری منجر می شود.

وی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای ایجاد محدودیت های جدید برای ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

بن فرحان: با ایران درباره تحولات منطقه رایزنی می‌کنیم

 «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر خارجه عربستان با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه، گفت که کشورش با جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات و تنش‌های منطقه‌ای رایزنی می‌کند.

 وزیر خارجه عربستان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» با ابراز نگرانی از وقوع جنگی منطقه ای تاکید کرد: جنگ طولانی غزه، خطر تشدید درگیری در منطقه را افزایش می دهد و مسئولیت ما جلوگیری از گسترش تنش‌ها در هر شرایطی است.

وی درباره رایزنی با ایران در این خصوص گفت: قطعا ما این امر را با همسایه خود ایران مورد بحث و گفت وگو قرار می دهیم. پیام ما این است که باید از گسترش تنش ها در هر صورت جلوگیری کرد.  فکر نمی کنم ایران هم به دنبال یک جنگ گسترده تر باشد. من چنین چیزی را احساس نمی کنم.

وزیر خارجه عربستان همچنین تصریح کرد: قبل از آتش‌بس در غزه، عقب نشینی نظامیان اسرائیل و فراهم کردن مقدمات تشکیل کشور فلسطینی، با تل‌آویو در خصوص برقراری روابط گفت و گو نخواهیم کرد.

فیصل بن فرحان افزود: ما پیش از بررسی موضوع برقراری ارتباط با تل‌آویو، به یک مسیر واضح در خصوص تشکیل کشور فلسطینی نیازمندیم.

هشدار نماینده سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در غزه

هم‌زمان با تهدیدات رژیم صهیونیستی درخصوص حمله زمینی به شهر رفح، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه زنگ خطر را نسبت به پیامدهای وخیم احتمالی برای شهروندان غزه به صدا درآورد.

 «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه این هشدار را در حین جلسه‌ وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح کرد؛ جایی که او هم‌چنین بر نیاز فوری رسیدگی به تشدید بحران انسانی در غزه تاکید داشت.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، پس از این جلسه، این هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه خبرنگاران را نسبت به وضعیت ناپایدار در نوار غزه و تاثیر ویرانگر آن بر غیرنظامیان این باریکه در صورت آغاز حمله زمینی رژیم صهیونستی به شهر رفح مطلع کرد.

پیشتر «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد، اگر حماس تا ماه رمضان تمام اسرای صهیونیست را آزاد نکند ارتش این رژیم حمله زمینی به رفح را شروع می‌کند. ۱.۴ میلیون فلسطینی به این شهر در جنوب غزه پناه برده‌اند.

سیگرید کاگ تصریح کرد: پیامدهای حملات «اسرائیل» به شهر رفح برای غیرنظامیان فاجعه‌آمیز خواهد بود. حتی در اوضاع کنونی هم توزیع کمک در آنجا دشوار شده است.

او ضمن اشاره به کاهش و تعلیق کمک‌ برخی کشورها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا)، بر نقش ضروری آن در ارائه خدمات ضروری به فلسطینیان تاکید کرد و افزود: هیچ جایگزین مناسبی برای این آژانس وجود ندارد و هم‌چنین خواستار تداوم حمایت‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از بدتر شدن وضعیت انسانی در غزه هستم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۶
رویترز، برای اولین بار به نقل از یکی از مقامات حماس، تعداد تلفات نیروهای حماس در جنگ زمینی غزه را تا کنون شش هزار نفر اعلام کرد. هر چند ارتش اسرائیل و منابع اطلاعاتی مستقل این تعداد را بین دوازده تا پانزده هزار نفر اعلام کرده‌اند.

در مقابل تا حالا دویست و چهل نفر از نیروهای اسرائیلی در جریان جنگ زمینی غزه کشته شده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
سرعت کامنت گذاری ارتش سایبری اسرائیل واقعا قابل تحسینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
کودکان رو جدا حساب کردین؟ آنها هم اعضای آینده حماس هستند و از نظر اسراییل کودک کش باید کشته شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
معمولاً در جنگ های شهری نیروی مدافع تلفات بیشتری به ارتش مهاجم وارد می کرد ولی در جنگ غزه، جدا از تلفات غیر نظامی، در قبال هر نظامی اسرائیلی چهل تا پنجاه نفر از نیروهای حماس کشته شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
فقط اسراییل می‌تواند به کشتار زنان و کودکان افتخار کند. شما بی آبروی افکار عمومی جهان هستین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ناشناس 14:41 به صورت نامحسوس اعلام می کنی تعدادتون خیلی کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
نکته جالب اینکه خودِ حماس اعتراف کرده که تا کنون تعداد شش هزار نفر از نیروهای آنها کشته شده اند ولی شرقگداهای داخلی میگن حداکثر شش نفر شهید شده اند و حماس پیروز بلامنازع میدان نبرد است!!! مغز که معیوب باشه، نتیجش همین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
پس با این حساب نصف جمعیت غزه حماس هستن نه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حماس اگر شرف و انسانیت داشت، مردم بیگناه رو سپر قدرت طلبی خودش نمی کرد
اسراییل وجود خارجی ندارد

رژیم نجاست صهیونیستی را استفاده کنید این تنها واژه ای است که درست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
روش های پوسیده و نخ نمایی که مصر شصت سال پیش، در زمان جمال عبدالناصر، استفاده می کرد و تصور می کرد با بازی های کلامی می تواند واقعیت های میدانی را تغییر دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
پماد ضد سوختگی نداری؟
مغز براندازان هم اکنون
همه آوارگانی که در رفح هستند، چون حامی حماس هستند، کشتار آنها مشروع است. حتی کودکان نیز درآینده حامی حماس خواهند شد، و کشتار آنها مشروع است.

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.

مغز براندازان بعلاوه
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است اما نتانیاهو باید جایزه صلح نوبل بگیرد.

تشخیص
سوپاپ های مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
برای اولین بار درست گفتی چون منم نظر کودکان غزه همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
خوش به حالت که کلا از هفت دولت عشق آزادی،مکانیک خودرو!
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
بعد این رزمندگان شیسر دل که رفتن بین و پشت کودکان غزه سنگر گرفتن خیلی دلاور و مرد هستن؟ خیلی درست گفته !!!!
اسراییل با حمله به رفح با دستای خودش گوره خودشو میکنه، اسراییل بهتره به اخطارهایی که بهش میدن توجه بکنه والا خیلی زودتر نابود میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
ترسید کجا بره قایم شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
درود بر شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
کی میری غزه ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
قبل از حمله زمینی اسرائیل به غزه هم اینحرفا رو. میزدید...!!!!!
الآن که فدائیان موسی دست برتر رو دارن اگه بکشن عقب بدجور باخت میدن بعلاوه میلیونها دلار هزینه بیهوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و بمباران بیمارستان ها میگی پیروزی؟
بابا پیروزی
اسمشون مقاومته ولی همش حمله می کنن!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
خوش تیپ. بهترین دفاع حمله هستش. فقط شما تو فاز انتظار باش شاید موفق بشی
نماینده حزب‌الله همچنین گفت: جبهه‌های لبنان، عراق، سوریه و دریای سرخ (یمن) از غزه حمایت می‌کنند، هدف متوقف کردن تجاوز به این باریکه بوده و این تصمیم در اختیار واشنگتن است.

چه طنز قشنگی! این همه «جبهه» هدفشان متوقف کردن حمله اسرائیل به غزه است. آن وقت «این تصمیم در اختیار واشنگتن است؟»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
منظورش این هستش که این گروه ها دنبال توقف جنگ هستند اما آمریکا اجازه توقف نمی دهد و با ارسال بمب به اسرائیل به ادامه جنگ و کشتار کمک می کند

در این موضوع طنز قشنگ نداریم بلکه طنز تلخ داریم و طنز تلخ توصیه آمریکا به اسرائیل برای توقف جنگ و همزمان ارسال بمب به اسرائیل برای ادامه جنایت است
دیدن صحنه جمع کردن آردهای ریخته شده روی خاکها توسط کودکان غزه و ریختن آن به جیبشان واقعا برایم تکان دهنده بود. آیا ویرانی یک شهر دومیلیونی -کشته شده 30 هزار انسان بی گناه و آوارگی بی پایان برای این مردم می ارزید به کشتن 1500 اسرائیلی
از نقش مرموز روسیه در جنگ خاورمیانه غافل نشوید . نبض جنگ از طریق حماسی ها و یمنی ها و.... در دست روسها است .
بیاییم در کلام هم شده خودمان را به طرفداری از اسرائیلی ها عادت ندهیم زیرا جمعیتی که بعد از صهیونیست ها به تقابل با جبهه مقاومت خواهد پرداخت گروه های داعشی خواهند بود و در آن صورت احتمالا به توجیه کار آنها خواهیم پرداخت طرفداری از داعش دیگر آخر باخته ، بخاطر لجبازی با برخی پا روی دلمان نگذاریم
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا،
روز شنبه ۲۸ بهمن طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین بر تمایل کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد. او تاکید کردکه اکنون تقریباً همه کشورهای عربی می‌خواهند اسرائیل در منطقه ادغام و روابط آن با کشورها عادی شود.
دریاسالار برد کوپر، معاون فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد از آغاز حملات حوثی‌های به کشتی‌ها در دریایدسرخ، نیروی دریایی آمریکا برای تضعیف این حملات حدود ۱۰۰ موشک زمین به هوا علیه موشک‌ها و پهپادهای حوثی‌ها شلیک کرده و تقریبا هفت هزار ملوان به این منطقه اعزام کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
حوثی ها هم به عاقبت حماس دچار شدند
از همین الان فاتحه اسرائیل را بخوانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
چهل پنج سال هم همینو تا به امروز گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
شما از همين الان شيريني بده
به زودی رژیم اشغالگر به دست رزمندگان جان بر کف اسلام نابود خواهد شد
به زودی کفار و مشرکین ساکن در فلسطین اشغالی منقرض خواهند شد و بندگان خدا در فلسطین سکونت خواهند کرد و احکام خدا{نماز-روزه-حجاب}در سرتاسر فلسطین اجرا خواهد شد ان شاء الله
نحن غالبون
اللهم اجعل نی توفیق الشهادت
اللهم اعطنی بهشت عدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
بی سواد
یکایک دعاهایت را اشتباه نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
تو نمیری ؟ مگه مسلمان نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
نماز و روزه را حتما،ولی حجاب را دقت کنی میبینی الآن هم خیلی بهش اعتقاد ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
غیر از خخخخخخخ دیگه چی میتونم بگم!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
شما به حجاب فلسطینی ها هم کار دارین!؟
معلوم شد که قصد شما از جهاد برای آزادی قدس این است که با بد حجابی زنان فلسطینی برخورد جدی و انقلابی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
بزودی، یعنی چند سال دیگه؟ تو رو ارواح پدرت، تاریخش رو دقیقا مشخص کن
نتیجه این جنگ برای مردم فلسطین چی بود
من تعجب م از معبودم چرادربرابر رژیم اسرائیل خوک های نجس که به بچه ها هم رحم نمیکنن سکوت کرده. خدایاعدالتت کو؟چرادربرابر ظالم سکوت کردی؟چرامظلوم همیشه باید مظلوم باشه. یه کرونابندازتو اسرائیل تاقدرتورابدانن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی