بازدید 24484
«سیمون تیسدال»، تحلیل‌گر ارشد روزنامه گاردین

یک بمب بزرگ در خاورمیانه در آستانه انفجار است/ منفجر شدن این بمب به نفع هیچ کس نیست

سایمون تیسدال، تحلیل‌گر ارشد روزنامه گاردین در مطلبی عنوان کرد که یک بمب بزرگ در انتظار انفجار در خاورمیانه است که منفجر شدن آن به نفع هیچ کس نیست و بایدن نباید با حمله به ایران فیوز را روشن کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 01 February 2024

یک بمب بزرگ در خاورمیانه در آستانه انفجار است/ منفجر شدن این بمب به نفع هیچ کس نیست

بین الملل تابناک: سایمون تیسدال، تحلیل‌گر ارشد روزنامه گاردین در مطلبی عنوان کرد که یک بمب بزرگ در انتظار انفجار در خاورمیانه است که منفجر شدن آن به نفع هیچ کس نیست و بایدن نباید با حمله به ایران فیوز را روشن کند.
 
تیسدال در مقاله خود در گاردین نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار شدیدی است تا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران پاسخ دهد، اما این یک فاجعه خواهد بود. بایدن بلافاصله پس از هفتم اکتبر در ارائه حمایت بی قید و شرط آمریکا به اسرائیل اشتباه محاسباتی کرد. حالا ممکن است دوباره اشتباه کند.


حملات بی‌سابقه حماس به اسرائیل در هفتم  اکتبر، تمام خاورمیانه را به آتش کشید. اکنون تنش بین ایالات متحده و ایران ممکن است در شرف منفجر شدن باشد و عواقب ویرانگری داشته باشد.


هر روز که بمباران غیرقانونی اسرائیل به غزه ادامه می‌یابد، با هر برآورد جدید از ده‌ها هزار کشته فلسطینی، انفجاری عظیم نزدیک‌تر می‌شود. از دریای سرخ گرفته تا عراق، سوریه و لبنان، یک مارپیچ چهار ماهه خشونت در حال تشدید شدن است.


رئیس‌جمهور آمریکا پس از آخرین حمله شبه‌نظامیان در روز یکشنبه به یک پایگاه آمریکایی در اردن که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر شد، به طور خاص ایران را مقصر دانست.

 
آیا به نقطه بدون بازگشت رسیده‌ایم؟ آیا بمب در شرف انفجار است؟
 
ایران اصرار دارد که مسئول نبوده است؛ اما تعداد کمی در واشنگتن این موضوع را باور می کنند.
 
هدف راهبردی دیرینه ایران بیرون راندن نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در عراق، سوریه و خلیج فارس و در نهایت پایان دادن به حضور آمریکا در منطقه ای است که تهران به دنبال تسلط بر آن است. ماجرای هفتم  اکتبر و واکنش دافعه آمیز اسرائیل با حمایت ایالات متحده، فرصتی عالی برای پیشبرد این هدف فراهم کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست، حمله در اردن، تشدید عمدی از سوی ایران و شبه نظامیان مقاومت اسلامی عراق بوده است یا خیر؟!
 
این ممکن است صرفاً یک حمله تصادفی و فرصت طلبانه دیگر با هواپیماهای بدون سرنشین باشد که بر خلاف بسیاری از عملیات مشابه،  غیرمنتظره  "موفقیت آمیز" بود. به عبارت دیگر، امکان ایران و یا گروه مقاومت اشتباه محاسباتی کرده باشند، که سهواً آن گام سرنوشت‌ساز و ترسناک را بیش از حد برداشته‌اند. این بسیار مهم است، زیرا مقیاس و دامنه پاسخی را که بایدن قول داده در هر لحظه ارائه دهد را تعیین می کند.
 
اگر آمریکایی‌ها با کمک گزارش شکست سپر ضد موشکی دفاعی پایگاه به این نتیجه برسند که این حمله مرگبار به هدف کشتن نیروهای آمریکایی نبوده است، ممکن است حملات انتقام‌جویانه را به پایگاه‌های شبه‌نظامی که حمله از آنجا آغاز شده محدود کنند.
 
اما اگر آنها نتیجه بگیرند ـ با فرض اینکه اطلاعات به اندازه کافی قابل اعتماد دارند، که یک فرض بزرگ است ـ که این حادثه عمداً تشدید شده، پاسخ ممکن است به طور گسترده‌تری تنبیهی باشد و بالقوه دارایی‌ها و سرزمین ایران را هدف قرار دهد.
 
همانطور که هدایت جنگ غزه توسط ائتلاف راست افراطی اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو نشان داده است، محاسبات سیاسی به اندازه الزامات نظامی در این تصمیم نقش مهمی ایفا خواهند کرد؛ بنابراین، بایدن برای ضربه زدن مستقیم به تهران تحت فشار زیادی است.
 
ادعاهای دیرینه جمهوری خواهان، که توسط رقیب احتمالی رئیس جمهور در انتخابات نوامبر، دونالد ترامپ منعکس شده بود، مبنی بر اینکه بایدن در واکنش به حملات قبلی ضعیف بوده و از طریق مذاکرات هسته ای و مبادله اخیر زندانیان، تلاش کرده ایران را راضی کند نیز به این فشار دامن می زند.
 
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه که برای بسیاری از جناح راست صحبت می‌کرد، گفت: تنها پاسخ باید انتقام نظامی ویرانگر علیه نیروهای ایران، چه در ایران و چه در سراسر خاورمیانه باشد.
 
بایدن در آستانه رقابت انتخاباتی برای انتخاب دوباره ممکن است نتواند در برابر چنین فشاری مقاومت کند. مشاوران بایدن تاکنون استدلال کرده‌اند که ایران، علی‌رغم لفاظی‌های خصمانه‌اش، به دنبال جنگ با ایالات متحده نیست.
 
بایدن بلافاصله پس از هفتم اکتبر در ارائه حمایت بی قید و شرط ایالات متحده اشتباه محاسباتی کرد و در ملاء عام ظاهر شد تا به نتانیاهو کارت سفید بدهد. حالا ممکن است دوباره اشتباه محاسباتی، با پیامدهای وحشتناک تری مواجه شود.
 
تلافی مستقیم نظامی آمریکا علیه ایران  فاجعه خواهد بود؛ درگیری غزه را طولانی تر می کند؛ تقریباً به طور قطع باعث حمله همه جانبه حزب الله به اسرائیل خواهد شد. این می‌تواند درگیری های محلی را به جهنم‌های هولناک در عراق و سوریه تبدیل کند و رژیم‌های دوست در مصر، اردن و خلیج‌فارس را بی‌ثبات کند.
 
رویارویی ایالات متحده و ایران، شاید به طور دائمی، دموکراسی های غربی را بین دموکراسی هایی مانند بریتانیا که از واشنگتن حمایت می کنند و کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا که ممکن است به طور معقولی برقراری ارتباط دیپلماتیک مجدد با تهران را در اولویت قرار دهند، تقسیم کند. این به چین در پیشبرد جاه طلبی های ژئوپلیتیکی ضد دموکراتیک خود و روسیه در توجیه تجاوزات خود در اوکراین کمک خواهد کرد.
 
فراتر از آن، این هدیه ای به نتانیاهو خواهد بود که مدتهاست خواستار اقدام نظامی تنبیهی علیه ایران بوده و سیاست او پس از شروع درگیری های اکتبر، جنگ دائمی است.
 
اگر این کافی نیست، در اینجا دلیل دیگری و حتی اساسی‌تر وجود دارد که بایدن باید به تمام محدودیت‌های ممکن توجه کند. حمله به ایران به اهداف دوگانه اساسی حفاظت از امنیت غرب و تغییر رفتار ایران دست نخواهد یافت.
 
اقدام ایمن‌تر و عاقلانه‌تر، که جهان و بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی از او تشکر می‌کنند، این است که بایدن بدون تأخیر بیشتر به علل ریشه‌ای رسیدگی کند. او باید خواستار توقف بمباران غزه توسط اسرائیل شود، آتش بسی را اجرا کند که گروگان‌های اسرائیلی را آزاد کند و یک حرکت معتبر بین‌المللی را رهبری کند تا سرانجام راه‌حل دو کشوری در فلسطین اجرا شود.
 
یک چیز، مسلم است: منفجر شدن بمب بزرگ خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴۰
جا داره آی پی کانادا بیاد بگه که پوتین میخواد این بمب رو منفجر کنه و همه چی زیر سر پوتینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ارمنستان پنج‌شنبه ۱۲ بهمن / یکم فوریه به طور رسمی به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) پیوست.
دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه در ماه مارس سال گذشته میلادی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین و کوچ اجباری کودکان اوکراینی به روسیه صادر کرد.
ایروان اکنون موظف است در صورت پا گذاشتن رهبر روسیه به خاک خود، او را دستگیر کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ابراهیم رئیسی:

قوت ایران از تولید و اقتصاد قوی است! ایران قوی از کجا می‌آید؟ از نیروهای قوی و کارآمد از اقتصاد قوی؛ ما هرچه بتوانیم کارخانه‌های نیمه تعطیل را به چرخه تولید وارد کنیم برای کشور سود است!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

زمان برای تعلیق فعالیتهای کنایب حزب الله کذشته است. آنها اکنون باید پاسخگو باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
... پدر پوتین و زلنسکی و نتانیاهو و هرکسی که دنبال جنگه،کاش برای شروع جنگ قانون میگذاشتند که رهبران دو کشور ،اول با هم بجنگند بعد همین طور میومد پایین تا آخرین نفرات که سربازان هستند،فکر میکنید با این روش،جنگی اتفاق میوفتاد؟؟؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
درصدرصد روسیه از این ماجرا خوشحال هستمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
در سال گذشته آمریکا 561 میلیارد دلار اسلحه فروخته و اقتصادش شکوفا شده.
جنگ خوراک آمریکا و شرکت های اسلحه سازی این کشوراست. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
به نظر من تا زمانیکه ایران نتونه خاک آمریکا را تهدید کنه کل کل کردن با آمریکا اشتباه محضه!
چون اگه خدایی نکرده جنگی اتفاق بیفته ایران اغلب زیرساخت‌ها و کارخانه هاشو از دست میده و آمریکا تعدادی آهن پاره مستقر در خاورمیانه! خودتان حساب کنید کی ضرر کرده.
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
حالا چرا ای پی برات مهمه ؟اینکه با ای پی صداش میکنی
یعنی خیلی برات مهمه که طرف با چه آی پی نظر میده.آدم فروش دستتو رو شده برام قصه هاتو بلد شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
به مرگ میگیرن ک به طب راضی شیم
میگن حمله به خاک ایران که وقتی به پایگاهامون تو عراق و سوریه حمله کردن جواب ندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اقتصاد ایران تاسفارت ایالات متحده در تهران بازگشایی نشود
روی خوش نخواهد دید
باقی حرفا باد هوا، سفسطه و مغلطه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خب.یک روز دیگه ام به حمدالله بدون حمله نظامی به ایران گذشت.
رزمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمریکائیهای جنایتکار بیشتر منافعشون از طریق کشورهای عربی در خلیج فارس تامین میشه ، گذشت اون زمانی که این جنایتکاران هواپیماهای غیر نظامی رو هدف قرار میدادندو به فرمانده ناو گروه نشان شجاعت میدادند . ایران با تقویت نیروی دفاعی خود آمادگی کامل داره تا شاهرگ حیاتی این وحشیها رو در خلیج فارس و تنگه هرمز به طور کامل قطع کنه.
حملات به امریکاییها ادامه داره و باز هم کشته خواهند شد و بایدن هم نهایتا حمله خواهد کرد نه فقط به نیابتیها بلکه به خود ایران علتش هم تنها کشتن امریکاییها نیست خیلی مشکلات بین دو کشور هست که مسئله اتمی مورد اصلی هست که نهایتا وقتی دو کشور نمیتونن مشکل رو حل کنن جنگ میشه ضمن اینکه روسها هم بدشون نمیاد امریکا وارد جنگ بشه که دلایل واضحی داره پس به نظر من امریکا یا در این مرحله یا مرحله بعد به ایران حمله میکنه ، منطقه خاور میانه محکوم به جنگه یعنی هر کس با هر کسی مشکل داره اینجا تسویه حساب میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ما اماده ایم ، فقط به غلط کردن بعدش نیفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بله بله.میبینم که شما در سفارت ایران در سوریه با حقوق چند هزار دلاری اماده اید از اونجا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
من همیشه بایدن و باید میخونم کاش اسمش عوض میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
چرا زود قضاوت می کنید؟ شاید از برادران مدافع حرم هست و اونجا هم که هست نگران اخبار داخل و منطقه :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
تشریف بیار اینجا در خدمت باشیم اعلام آمادگی از سوریه نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
جرائت زدن نیروهای عراقی رو نداره چه برسه به ایران البته فردا زد نگید جرائت داره بعد ۵ روز تاخیر احتمالآ چند خونه و انبار بزنه چند نهایتا نگهبان بزنه دیگه آمریکا اون ابر قدرت بزرگ نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمریکائی ها بدانند حل مشکل کار سختی نیست اینقدر از اسرائیل و صهیونیست ها ی کودک کش حمایت محض نکنند و دست از نسل کشی بردارند تا این ساعت 27000 نفر را در غزه به شهادت رسوندند
جلوی این بیمار روانی نتانیاهو را بگیرند منطقه آرام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر جنگی اتفاق بیفته طولانی خواهد بود و در اتمام اون هیچ نیروی آمریکایی و کشتی آمریکایی و منطقه نفتی سالم و برج خلیفهای در منطقه وجود نخواهد داشت
وضعیت فعلی خاورمیانه وضعیت مطلوب کشورهای غربی است که برای آن سال ها برنامه داشتند و مرحله به مرحله پیش بردند
یک بمب بزرگ ....
همه از وجود این بمب آگاهند . اما فقط یه عده خاص که طراح این بمب هستند می دانند بعد از انفجار این بمب و رسوب خاکسترها ، قرار است شکل و ترکیب خاورمیانه جدید به چه شکل در آید .
و این وسط‌ ، کسانی که بازیچه و آتش بیار شده اند سرمایه های کشور خودشون رو فدا خواهند کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
\ بدون شک اتش بیار معرکه یاران تبلیغاتی امریکا هستند و کسانی که از معرکه جلوگیری می کنند مدافعان دلاور ایران عزیز هستند که قدرت پاسخ دهی شان جلوی توهمات هالیوودی امریکا را گرفته ......
پیش بینی من اینه که بایدن حرکت نظامی علیه ایران انجام نمیده ‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
قطعا به نفع پوتین وروسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نمیتونه که انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
معلومه که انجام نمیده.این یه بازیه.ایران حرکات ایذایی انجام میده همینطور روسیه وامریکا میلیاردها دلار اسلحه به اعراب واروپاییها میفروشه +نفت وگاز .به اروپاییها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
موافقم اما حرکت نظامی غیر مستقیم زیاد انجام خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ولی اگه ترامپ بود چرا ، کلا سیستمشون با دموکراتا فرق میکنه فقط هم تصمیم گیرنده یک نفر نیست
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
شرقگداها امیدوار نباشند که بایدن هیچ اقدامی نخواهد کرد. اتفاقا حتما به اهداف خاصی حمله خواهد کرد اما نه با آن شدتی که انتظار میرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
پیش بینی من اینه که غربگداها پیش بینی بلد نیستند.
هرچی میخواد بشه، بزار یشه !! آمریکا باید دست از لفاظی و خاورمیانه بردارد، ملت خاورمیانه را در سختی قرارداده بعد ملت خودش در ناز و نعمت بدور از هرگونه استرس جنگ، تورم و بیکاری. عشق میکنن!!! میبایست بچه ناخلف و نیروی نیابتی آمریکا یعنی اسرائیل دربدر باید تکلیفش روشن شود! دولت های اسلامی مخصوصاً اعراب اگر میخوان روی آرامش را در خاورمیانه ببینند، باید تکلیف این ناخلف اسرائیل را یکبار برای همیشه روشن کنند نه این که ایران بشه سپر بلای این کشورها و تمام خاک هارو هُل بدن سمت ایران !!!!! آیا این صحیح اســـــــت؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
عربستان، کویت، امارات، قطر و عمان هم جزو خاورمیانه هستند.
اگه واقعا زدین اقلا به ما بگین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
تو چقدر خن..ی که هنوز نفهمیدی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
هنوز صبح جمعه نشده فعلا بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نکنه فکر کردی چند تا عرب شکم چرون مفتخور که از نفت و گاز ما جیبشون پر شده و مالیات ما برای اونها حق العمل حساب میشه، توانایی ساخت پهپاد با قابلیت حمل مواد منفجره و قابلیت کنترل از راه دور دارند؟ فکر کردی چقدر مهندسی باید پشت قضیه باشه تا چنین پهپاد بزرگی تو آسمان چند ساعت بپره و بدون دردسر بره بالای سر پادگان مجهز امریکا؟ نه خداییش سوریه و عراق و یمن مال این حرفها هستند؟
...این هدیه ای به نتانیاهو خواهد بود که مدتهاست خواستار اقدام نظامی تنبیهی علیه ایران بوده...

این هدیه را «مقاومت عراق» کاملاً آگاهانه به نتانیاهو تقدیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
باید بابت این اتفاق که برای امریکا افتاده به تو تسلیت عرض گنم ...
زگهواره تا گور فقط کلمه جنگ بوده توی این خاورمیانه نفرین شده
انشالله بلااز سر ایران عزیز ما دوز باشه وخداوند توطئه دشمنان ایران را به خودشان برگردانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
الان بلا از سر ما دوره انشاالله ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
با ان شالله و ماشالله کار درست نمی شود
بمب بایدن روشن نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
این بمب از وقتی امریکا دزدی از خاور میانه و غرب اسیا را شروع کرد اماده انفجار است
مرگ بر غرب و غرب زده و آلبانی نشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
با افتخار تمام غربگدا هستم
گدای صداقت و راستی و درستی و عمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ادب داشته باش بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مرگ بر شرق پرست خائن و آلبانی نشینان
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بیشمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
برو بدبخته فلک زده.هرچی باشی شرقگدا نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
یه معما؟؟من عاشق اونجایی هستم که فرزندان و نوه های مسئولین،برای تبلیغ دین اسلام و انقلاب میرن اونجا،اونجا کجاست؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مرگ بر خودت و چین و روسیه پرستان
کی قراره از زیر فشار تحریم و سایه جنگ و ناامنی و تورم و فساد و ..... خلاص بشیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
هیچموقع
اینجا ایرانه
اروپا که نیس
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
وقتی سر فتنه امریکا را به زمین بکوبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
برای یک عده این وضعیت بهشته برادر جان
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
وقتی که بفهمیم چرا این بلاها سر ما میاد
همین یه قلم کم داشتیم که به لطف ..... داره جور میشه
نترس جنگی در کارنیست.درسته بایدن پیر و فرتوت شده ولی این حد از عقل را هنوز دارد تا چنین کار احمقانه ای را انجام ندهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
در آمریکا فقط شخص رییس جمهور تصمیم گیری نمیکنه کلی مشاور داره اونجا دموکراسیه مقامات دیگه هم هستن که در تصمیم گیری ها دخالت دارن الان همه دارن از جو خواب آلو میگن در صورتی ک ساز وکار سیاسی آمریکا رو نمیدونن
نگران جنگ نباشید چند دهه است که همه دارن فیلم بازی میکنن هدف گول زدن ملت است .هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
از نظر شما، گوشت کیلویی هفتصد هزار تومن، جزو اتفاقات نیست!؟ یعنی واقعا هیچ اتفاقی در این مملکت نیفتاده؟
حمله احتمالی آمریکا به ایران منجر به نتیجه مهم خواهد شد
۱) عمر جمهوری اسلامی را حداقل ۵۰ سال دیگه اضافه میکنه
۲) نابودی اسراییل و آزادی فلسطین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
همه کارشناس سیاسی در امور منطقه و خاورمیانه و جهان شدند اگر قرار بود سیاستهای سیاست مداران به این راحتی قابل حدس زدن و فهمیدن بود که سیاست مدار نبودن زمان همه چیز نمایان میکنه
ناشناس
| Turkey |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
صرب ها هم مثل شما فکر می کردند چه شدند
من نبودم ! دستم بود تقصیر آستینم بود
چقدر لِفتش میده این خوابالو بی خاصیت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مزدور ها از خشم به خودشون می پیچند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
امیدوارم در آمریکای پسابایدن نوکری رو به حد اعلا برسونی
این آرامش قبل از طوفان است
بایدن بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
با تاخیر میزنه، اما دردناک میزنه
# مستعان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
#وطن فروش
به یقین امریکا نمیتونه به ایران حمله کنه . عمرا . همه اش بلوف ه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بخواب بابا
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اگر کوچکترین غلطی کنه نوکرهاش و خودشو به جهنم میفرستیم اینو بایدن هاف هافو فهمیده ولی مزدورهای وطن فروش خیر
علـبـاشـناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نکته خیلی مهم رو فراموش نکنید که آقا داماد بایدن، ایـــرانــیـــــــه و با نفوذی که روی پدر زنش داره کم نیست و خیلی هم بهش در مورد ایران اطلاعات میده !!!! مطمئن باشید که بدون تأثیر نیست و ازدواج یک ایرانی با دختر رئیس جمبور آمریکا حاج جو خواب آلو هیچ اتفاقی نبوده و نیست. امیدوارم اندکی تفکر عنایت فرماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
16:11
از سوریه داری ادعای وطن دوستی می کنی؟ بقیه که داخل ایران هستند وطن فروش؟
اگر یه تار موی ما کم شه تمام کرک و پشم شما را به باد میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مویی برای ما نمونده
طاس شدیم تقریبا
ناشناس
| Austria |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خدا رحمت کنه حاج قاسم رو. منظورت از حمله دقیقا چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کدم ما> ما شما یا ما؟
بایدن گاگول
بایدن ببو
مرگ مگر اثر كند. توبه نمیكند اثر مرگ مگر اثر كند. خوب شد خداوند در كتابهای پیامبران گفت كه 124000 پیامبر و چقدر خوب كه حضرت محمد _( ص) گفت ه آخرین پیامبر است. وگرنه یك عده با افكار پوپولیستی و فریبكارانه و مغزهای كوچك آرامش را از مردم جهان سلب میكردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
شماها خیلی باعث آرامش هستید، اصلا میشه شما را بجای قرص آرامبخش قورت داد
سیاستی که در عراق پیاده شد قبل صدام کاملا دارد در ایران پیاده می کند و ان تحریم ضعیف کردن اقتصاد ایران و خوب پیش می برد باید در سیاست به خصوص خارجه تجدید نظر شود و گرنه فردا دیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
به این میگن قیاس مع الفارق

هیچ چیز ایران شبیه عراق صدام نیست

اجازه بده تحلیلت رو نپذیرم
بایدن عدده این حرفا نیست، نهایتا یه بمباران توی سوریه و عراق انجام میده میگه تلافی کردیم، هیچ بمب بزرگی در کار نیست، تا ۱۰ سال آینده هم هیچ جنگی در کار نیست. فقط یه عده ای مثه همیشه حسابی ازین بالا رفتن دلار سود کردن.
ضد انقلاب ها ، براندازها ، کجایید؟ چرا چیزی نمینویسید. خیلی روی اینجور مطالب فعال بودید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
#دبش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
می نویسیم ولی تابناک در کمال انصاف و بی طرفی حذفشان می کند.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ما که همین جا هستیم، شما بفرمایید اسمعیل هنیه کجاست؟
این امریکایی ها فکر می کنند الان زمان غرب وحشی است تازه با اون فزاحت از افغانستان فرار کردند دوباره دنبال یک جنگ جدید هستند و غلط می کنید به ایران ۵ هزار ساله حمله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
باز این سایبری ها غلط نوشتن. فضاحت درسته ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
امریکا از افغانستان رفت چون میدونست جنگ اوکراین بزودی شروع میشه.و میدونست روسیه وقتی جنگ اوکراین شروع بشع نیروهای امریکایی رو تو افغانستان هدف قرار میده.بوسیله پول دادن به طالبان پس ماین از زرنگیش بود.چون امریکا میدونه تا روسیه رو در هم نکوبه گرفتن عراق افغانستان و حتی ایران نتیجه نهایی رو نمیده .سر مار تو مسکو است.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
آقای "فزاحت" ! چی شد که ملی گرا شدی و به یاد ایران ۵ هزار ساله افتادی؟
باید آماده بود. هر چند بگویند قصد حمله نداریم!
یک نکته مسلم است و آن اینکه وقتی آمریکا نمی توان حریف نیروهای نیابتی ایران شود پس به احتمال زیاد خود را درگیر جنگ بزرگتر نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اگه درگیر شد چی؟ اونوقت شما رو از کجا پیدا کنیم که جوابگو باشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کاربر ۱۷:۵۷!
بهترین کار برای شما در قبل از زمان جنگ احتمالی قدرت خوانش و درک مطلبتون ببری بالا تا اگه کشوری حمله کرد جونتو از دست ندی!
چون توی متن فوق گفته نشده برای جنگ آماده بشید بلکه گفته شده آماده آماده دفاع باشید تا اگه حمله کردن جون امثال تو در خطر قرار میگیره وگرنه اگه حمله کنند و آماده نباشی دیگه چونتو از دست دادی و کسی رو نمی تونی پیدا کنی تا جون تو رو نجات بده عقل هم خوب چیزیه!
رفقا. اولا تا زمانی که منافع آمریکا با ایران هراسی تامین می شود جنگی بین دو کشور رخ نمی دهد ثانیا برای ما دشمن اول آمریکاست ولی برای آمریکا ایران در رده پنجم دشمنی است اولویت آنها مهار چین روسیه و مشکلات آمریکای لاتین و...می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
راستشو بگو، بابت نوشتن هرکامنت حق الزحمه میگیری یا حقوق فیکس ماهیانه داری؟
نتیجه دادگاه قاتلین مهرجویی چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بی گناه بودن اصلا کسی به قتل نرسیده بود
چندین دهه است که کارخانه های اسلحه سازی دنیا عروسیشونه فقط مردم مظلوم خاورمیانه دارن تاوانشو میدن
فرار بعضیا از عراق و لبنان گویاس بمب چیه
این بمب منفجر خواهد شد فقط زمان ان مشخص نیست،اتش برروی ابها دیده می شود و سراسر خاورمیانه را اتش خواهد گرفت و همه چیز نابود خواهد شد،کلیه زیرساخت ها از بین می رود و طرفهای درگیر بسیار زیان خواهند دید،صبر داشته باشید .ولی در دوره بایدن نیست.
انگار داره ارزشها عوض میشه .
با طناب پوسیده پوتین احتمال هر فاجعه ای برای کشورمون هست.
جنگ جنگ تا پیروزی
برای مهار ملتی گرسنه فقیر بیکار ...جنگ و یا شبه جنگ بهترین ابزار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ناشناس آلمان نشین اگر منظورت از ملت گرسنه مردم آلمانه که با وجود اهن و تلپی که در میکنن عمر وسایل خانه شأن از عمر خودشان بیشتره و با وسایل کهنه به دلیل گرانی وسایل نو سر می کنن که حرفی نیست
ولی اگر ملت ایران رو گرسنه خطاب می‌کنی دعوتت میکنم بیای ایران چند وعده غذای مشد ایرونی مهمونت کنم تا قند به مغزت برسه
اینا همه بازی سیاستمداراست یه زمان کرونا یوقت جنگ و ... و این وسط هم مردم عادی تقاصشو پس میدن....این آشوب هم به نوعی به سود همه سیاستمدارای کشورهاست اسرائیل غزه رو صاحب شد, یمن بالاخره تو دنیا وزنی پیدا کرد, آمریکا و انگلیس دوباره به خاورمیانه برگشتن, ایران نفوذش رو به رخ کشید, چین و روسیه که واضحه و غیره...تقاص همه اینها رو هم فعلا مردم غزه دارن میدن و در نهایت مردم عادی کشورهای دیگه
به نظرم آمریکا نباید اشتباه حمله به یمن رو تکرار کنه . اینطوری شروع کننده خواهد بود ولی تمام کننده نه . پایگاههای خودش رو تبدیل به هدف مشروع ایران و گروه مقاومت میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
نظرت را برای خودت نگهدار
دیگه ابها از اسیاب افتاد و گرد و خاکها خوابید . بایدن مغز امریکائیها رو شست تا در خواست جنگ نکنند . این ضعف اونهاست . اخه معطل چی هستید بکوبید تمام منافع امریکا را . مگر 45 سال منتظر نبودید بزنید اونها را . ای بابا
ما ملت شهادتیم بکشید ما را ما از شهادت نمی ترسیم اما ما قبل از شهادت اسراییل را نابود می کنیم و باید حملات به اسراییل و آمریکا را همین امشب شروع کنیم
با منتفی شدن حمله آمریکا از حالا تا اول خرداد فقط بورس شاخص حداقل ۳میلیون خواهد شد
والا ما هم میدونیم ایران زده شما انتظار دارید آمریکایی ها ندانند؟!
حالا برو بگیر بخواب دیروقته ... شب خوش
ایران اگر می خواست بزند مثل عین الاسد میزد و به همه می گفت زدم و خوب هم زدم

ممکن است کار اسرائیل باشد و بخواد تلافی پایگاه موساد در اربیل را با درگیر کردن ایران با آمریکا در بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
حالت خوش نیست رفیق،، داری پرت و پلا میگی
وقتی فقط نظرهایی که دلتون می خواد رو نشرمیدهید مجبوربه گرفتن کامنت مردم نیستید
همون موارد موردعلاقه تون رو بعنوان خبرنشربدید که سنگین تره
حالا متوجه شدید که هیچ کس در عین السعد کشته نشده
الان فقط ۳ امریکایی کشته شدند و امریکا گفته انتقام سخت می گی ه و همه از جمله کتایب عراق ماست ها را کیسه کرده اند و عملا گفتند دیگه از این کارها نمی کنند
تابناک سانسور نکن .
بایدن هژمونی امریکا را نابود کرد . یکی از خوذمونه . امادش هم که ایرانیه . اگر نوه داشته باشه اون هم ایرانیه .
به کوری چشم منافقین و دنبال کنندگان بی غیرت داخلی شأن جنگ نخواهد شد
هرچند ما برای هر گزینه ای آمادگی کامل داریم که دشمن هم از این آمادگی ما بی اطلاع نیست و همین مانع غلط اضافی ایشان است خوب میدانند غلط اضافی پشیمانی بیا آرد
افتخارمیکنم ایرانیم. همه بایداتحادخودمان راحفظ کنیم. به بیگانگان اجازه دخالت درامورکشورمان ندهیم. آمریکابایدازمنطقه خلیج فارس بیرون رانده شه/همه مشکل فقط آمریکاواسراییل است/بایدمنطقه امن داشته باشیم/زنده بادوطنم/پاینده بادایرانی باشرف.......
بعضی اوقات وقتی دچار مشکلات و گرفتاری و جنگ می شویم و به بن بست می سیم منتظر یاری خدا می مانیم و خبر نداریم که یاری خدا سیده است اما ما استفاده نمی کنیم

مثلا در جنگ غزه یاری خدا حماس و موشک هایش است و حزب الله و مردم غزه باید با حماس بیشتر همکاری کنند و با جان و دل از خود مایه بگذارند تا یاری دیگر خدا برسد

گاهی یاری خدا در قالب یک ایده و یک جریان ظاهر می شود
ترسوهای عزیز
تا بر و بچ انقلابی هستند دشمن هیچ غلطی نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دمت گرم دلاور
سلاح بازدارنده اتمی ندارید به جنگ امریکا وروسیه نروید
الان موشک وپهپاد راهمه دارند. حتی الشباب سومالی
کم کم باید آماده جشن در غزه و شروع آتش بس شویم
کوچکترین تعرض به ایران با پاسخ قاطع ایران همراه هست و آزمایش بمب اتمی را به همراه خواهد داشت، شک نکنید.
جنگ خواهد شد چاره ای جز جنگ نیس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار