بازدید 1569

نوبخت: اعتدال و توسعه با احزاب همسو ائتلاف می‌کند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: با هماهنگی‌ها و جلساتی که داشتیم، در هر حوزه اگر احزاب همسو فرد مطمئنی به‌عنوان کاندیدا داشته باشند، از آنها حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 29 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری که صبح امروز در دفتر این حزب برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: 11 اسفند در شرایطی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری  برگزار می‌شود که وضع موجود مطلوب نیست و نارضایتی هایی وجود دارد که گاهی در خیابان‌ها سرریز می‌شود که نمونه آن را در سال گذشته شاهد بودیم. 

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه برای کاستن از این نارضایتی‌ها در مرحله اول با توجه به مرامی که دارد نه روش انفعال و نه اعتراض را در پیش گرفت و ما به عنوان یک تشکل رسمی معتقدیم که باید از روش‌های مدنی استفاده کنیم؛ انتخابات می‌تواند فرصتی باشد که ما از ابزار قوه مقننه و مجلس برای پیگیری مطالبات به‌حق مردم برخوردار باشیم، از این جهت اعلام کردیم که در این عرصه حضور پیدا می‌کنیم منتها تاجایی که برای ما مقدور باشد در راستای تامین خواسته‌های ملت، از این فرصت استفاده می‌کنیم. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که تکلیف لیست تهران چه خواهد شد و آیا قرار است اعتدال و توسعه با احزاب اصلاح طلب از جمله حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان و کارگزاران سازندگی ائتلاف کند؟، گفت: حزب اعتدال و توسعه به عنوان یک حزب مستقل نظر خود را نسبت به انتخابات صریحا بیان کرده، با این حال ما قرار شد تا با هماهنگی‌ها و جلساتی که داشتیم، در هر حوزه اگر احزاب همسو فرد مطمئنی به‌عنوان کاندیدا داشته باشند، از آنها حمایت خواهیم کرد و با هم رقابتی در انتخابات نداشته باشیم؛ این روند حتی برای احزاب اصولگرای معتدل نیز قابل تعمیم است‌.  اگر چنین نشد روی یک فردی توافق می‌کنیم که همگرایی حداکثری با ما داشته باشد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره احتمال تغییر حوزه انتخابیه از تهران به شهرستان رشت، اظهار داشت: با مردم گیلان و رشت همواره رابطه عاطفی داشتم و طبیعی بود که مورد مطالبه مردم رشت برای حضور در انتخابات قرار بگیرم ولی با توجه به مسئولیت هایی که برای لیست تهران و سایر استانها در حزب دارم، برنامه‌ای برای تغییر حوزه ندارم.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در جلساتی که با احزاب همسو داشتید، بحثی درباره سرلیستی شما هم مطرح شده است؟ گفت: ما نه تنها برای تهران بلکه برای سایر حوزه ها نیز هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم و جمع بندی ها درباره جزئیات بستن لیست را منوط به اعلام نهایی تایید صلاحیت کرده‌ایم.

وی افزود: برای سرلیستی به هر حال معیارهای وجود دارد که باتوجه به همین معیارها دوستان، عقلانی و منطقی نظر می‌دهند و هرکس که مقبول باشد سر لیست قرار می‌گیرد، بنابراین در این رابطه بعید است که مناقشه خاصی داشته باشیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره اینکه آیا در تایید صلاحیت‌های جدید، اعضایی از حزب شما هم حضور دارند، گفت: به غیر از بنده تاکنون خانم دکتر داداندیش نیز در روزهای اخیر از سوی شورای نگهبان تایید شدند و ما امیدواریم که سایر اعضای حزب از جمله آقای هروی سخنگوی حزب نیز تایید صلاحیت شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی