بازدید 2760
۳

سرمای شدید و یخبندان در آمریکا / ۶۰ نفر جان باختند

رسانه‌ها و مقامات آمریکا اعلام کردند در پی وقوع سرما و یخبندان شدید در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۶۰ نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز در معرض سرمای شدید قرار دارند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 20 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ان‌بی‌سی‌نیوز، مقامات آمریکا اعلام کردند که در پی طوفان و سرمای شدید اخیر در مناطق مختلف آمریکا تاکنون دست‌کم ۶۰ جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز همچنان تحت هشدارهای هواشناسی و سرمای قرار دارند.

به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز» روز جمعه هشدار بادهای سرد از ایالت مونتانا تا فلوریدا امتداد داشت و هشدار یخ زدگی در سراسر مناطق جنوبی و ساحل خلیج نیز همچنان به قوت خود باقی بود.

مقامات محلی و ایالتی در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی‌نیوز» اعلام کردند که تا روز جمعه ۶۰ نفر جان باختند؛ ۱۹ نفر در تنسی، ۹ نفر در اورگان، ۶ نفر در ایلینوی و می‌سی‌سی‌پی، ۵ نفر در ایالت واشنگتن و کنتاکی، ۳ نفر در ایالت در نیویورک، ۳ نفر در لوئیزیانا و ۴ نفر نیز در ایالت‌های آرکانزاس، ویسکانسین، وایومینگ، و نیوهمپشایر جان باختند.

مقامات دولتی همچنین اعلام کردند که تمام دفاتر ایالتی در تنسی روز جمعه به دلیل هوای خطرناک زمستانی تعطیل شدند.

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های نشویل صراحتاً به ساکنان «میوزیک سیتی» اعلام کردند که در خانه بمانند، چون وضعیت یخ‌بندان جاده‌ها در بدترین حالت است.

طوفان زمستانی و یخبندان در آمریکا و تعطیلی مدارس

در این حال، به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز جمعه به وقت محلی اعلام کردند: شهر نیویورک امروز احتمالا ۱ تا ۲ اینچ بارش برف را شاهد باشد که این بارش پس از خشکسالی برفی به مدت ۷۰۰ روز در این شهر اتفاق می افتد.

فیلادلفیا وضعیت اضطراری بارش برف اعلام کرده و مدارس را برای جمعه تعطیل کرده است. شرل پارکر شهردار فیلادفیا هشدار داد که طوفان "کاملا جدی" است.

مدارس دولتی شهر بالتیمور و مدارس دولتی پیتسبورگ نیز روز جمعه تعطیل شدند. در نشویل، مدارس در تمام هفته به دلیل بارش برف که جاده ها را مسدود کرد، تعطیل شده اند.

طبق پیش بینی های هواشناسی آمریکا، بارش برف تا جمعه شب پایان می یابد اما پس از آن، هوای سرد زیر صفر درجه در بیشتر مناطق شمال شرق آمریکا گسترش می باید.

بیش از ۱۰ ایالت آمریکا تا روز یکشنبه با دمای زیر صفر مواجه هستند و ساکنان شهرهای نیویورک، شیکاگو، کانزاس سیتی، نشویل دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

هشدار یخبندان برای شهرهای جنوبی مانند نیواورلئان، جکسون‌ویل، فلوریدا، و کورپوس کریستی و تگزاس صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قابل توجه بدبخت های خود تحقیر کن که همه چیز انوری ها را چشم بسته عالی می دانن
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
خودبزرگ بین ...برف ویخبندان جزوی ازطبیعته وربطی به بدبختی نداره درضمن اینجارونبین که اقلیم هم عوض شده
بنظر مردم آمریکا خیلی مومن و پرهیزکار هستند که دچار بارشهای فراوان هستند. باید کمی از میران عبادات و نیایشهای خود کم کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی