بازدید 10211

سود بازرگانی واردات خودرو‌های هیبریدی، کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی صفر درصد شد/ حالا نوبت کارکرده هاست!

در شرایطی که طی روز‌های اخیر، آیین نامه اصلاح شده واردات خودرو‌های صفر کیلومتر از سوی هیات وزیران مصوب و ابلاغ شده است، تصویب نامه‌ای دیگر مبنی بر کاهش قابل توجه سود بازرگانی واردات برخی خودروها، خبر خوشی برای آینده بازار خودروست.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 16 January 2024

سود بازرگانی واردات خودرو‌های هیبریدی کم‌تر ۱۵۰۰ سی‌سی صفر درصد شد/ حالا نوبت کارکرده هاست!

به گزارش تابناک اقتصادی؛  محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاحاتی در فصل ۹۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ سی سی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۶ به پیشنهاد شماره ۱۷۲۰۲۴۳. مورخ ۲۷.۹.۱۴۰۲ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛


۱- در شماره تعرفه‌های فصل (۹۸) کتاب مقررات صادرات و واردات، عبارت به استثنای لاستیک از ستون شرح کالا حذف می‌شود.

۲- سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور از (۱۰۰۰) تا (۱۵۰۰) سی سی به شرح جدول پیوست شماره (۱) این تصویب نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می‌شود.

۳- اصلاحات تعرفه‌های قطعات منفصله خودروی سواری کشنده وانت موتورسیکلت و دوچرخه به شرح جدول پیوست شماره (۲) این تصویب نامه که تأیید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین می‌شود.

۴- اصلاحات تعرفه‌های قطعات خودروی سواری کشنده وانت و موتورسیکلت به شرح جدول پیوست شماره (۳) که تأیید شده به مهر دفتر هیات دولت است تعیین می‌شود.

سود بازرگانی واردات خودرو‌های هیبریدی کم‌تر ۱۵۰۰ سی‌سی صفر درصد شد/ حالا نوبت کارکرده هاست!

سود بازرگانی واردات خودرو‌های هیبریدی کم‌تر ۱۵۰۰ سی‌سی صفر درصد شد/ حالا نوبت کارکرده هاست!


بر اساس این گزارش، پیوست شماره یک مبنی بر کاهش سود بازرگانی انواع خودروی سواری با حجم موتور بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی نشان می‌دهد با مصوبه جدید دولت، سود بازرگانی خودرو‌های بنزینی با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی از رقم ۶۶ درصد به ۵۱ درصد کاهش یافته است. همچنین برای خودرو‌هایی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی سی و با شرط مصرف سوخت "بنزین/هیبرید" سود بازرگانی از ۱۱ درصد به صفر درصد رسیده است.

به بیان دیگر، با توجه به اینکه حقوق ورودی از مجموع سود بازرگانی و حقوق گمرکی حاصل می‌شود، حال با در نظر گرفتن حقوق گمرکی ۴ درصد مصوب مجلس و کاهش نرخ سود بازرگانی در اختیار دولت، شاهد کاهش معنادار حقوق ورودی خودرو‌های مذکور خواهیم بود. به گونه‌ای که حقوق ورودی خودرو‌های بنزینی با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی از رقم ۷۰ درصد به ۵۵ درصد کاهش می‌یابد.

همچنین حقوق ورودی برای خودرو‌های هیبریدی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی سی از رقم ۱۵ درصد به ۴ درصد کاهش خواهد داشت؛ رویکردی که مسلما در تعدیل قیمت تمام شده چنین خودرو‌هایی موثر خواهد بود و همچنین افزایش ورود خودرو‌های هیبریدی، اقدام مهمی در راستای کاهش آلودگی هوا و مصرف بنزین است.  

سود بازرگانی واردات خودرو‌های هیبریدی کم‌تر ۱۵۰۰ سی‌سی صفر درصد شد/ حالا نوبت کارکرده هاست!

مجلس هم برای ورود گسترده خودرو‌های برقی آستین بالا زد

در حالی که دولت سیزدهم در راستای کاهش قیمت تمام شده خودرو‌های بنزینی و هیبریدی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی سی، اقدام قابل تقدیری داشته است، روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مصوبه ای در راستای تسهیل ورود خودرو‌های برقی داشت. به گونه‌ای که با تصمیم این کمیسیون، مصوب شد: در اجرای ماده ۹ قانون هوای پاک به منظور کاهش آلاینده‌های شهری در کلان شهرها، واردات انواع خودرو‌های سواری برقی به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی آن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلان شهر‌ها در سال ۱۴۰۳ معادل ۰.۵ درصد و برای سایر متقاضیان ۴ درصد و حقوق ورودی خودرو‌های تمام هیبریدی ۱۵ درصد تعیین می‌شود.

حالا نوبت خودروهای کارکرده است

با توجه به ابلاغ آیین نامه جدید واردات خودرو‌های صفرکیلومتر و اصلاحات بعدی در زمینه کاهش نرخ سود بازرگانی برخی خودروها، حالا باید منتظر تعیین تکلیف آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده توسط هیات وزیران باشیم؛ آیین نامه‌ای که ماه هاست در هیات وزیران معطل مانده و تا به امروز صرفا وعده وعید‌هایی مبنی بر ابلاغ آن به زودی و هفته آینده شنیده شده است؟! قانونی که مجلس در اوایل تابستان تصویب شد و به دولت ابلاغ کرد با افزایش ورود خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از پنج سال به کشور، شاهد افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم؛ بازاری که حالا مدتی است در نبود عرضه مناسب از سوی خودروسازان و نبود خودرو‌های اقتصادی وارداتی، در مسیر افزایش قیمت در حال حرکت است و ضرورت دارد تا مسئولان وزارت صمت برای مدیریت آن، چاره اندیشی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۴
سلام
یه توضیح به ما بدید بفهمیم. تعرفه واردات همچنان بالای 100 درصد هست یا اون هم صفر شده برای خودروهای برقی؟
اگر نه که خیلی فرقی نکرده و از اونجا که واردکننده اصلی خودروهای برقی این دو شرکت خودروفروش داخلی هستند، پس کاهش سود بازرگانی، باز هم یه حال اساسی به مافیای خودرو کشور هست نه به ما مردم بدبخت و مظلوم
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
داداش اگه اینا به فکر ما مردم بودنند که ، به گفته خودشون سالانه 15 میلیارد دلار سوبسید اضافه مصرف بنزین خودروهای داخلی رو غیر مستقیم تو جیب خودروسازها نمیریختند. هر روز هم سر ما ملت منت میزارن که بهتون بنزین مفت میدیم. در حالی که به خودروسازها دارن این لطف میکنند
پیمایش ماشین برقی توو ترافیک چقدره؟ چنتا ایستگاه شارژ وجود داره؟ تعمیرکار اینا چند نفرن؟ واردات ماشین برقی فقط یه حرکت پوپولیستی و برای رانتخوری ی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خودرو برقی تو حالت توقف مصرفش دقیقا صفر میشه. بر خلاف خودروبنزینی که تو ترافیک مصرف بنزیم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تازه برای تولید برق این ماشین ها هم مازوت می سوزونند!!!!
وقتی مسئولیت اجرای مصوبات بر عهده خودرسازان قرار می گیرد یعنی فقط در حد حرف و نوشته در نظر گرفته شود همانطور که طی این سالها مشخص شده مافیایی خودرو و سودجویان خاص کشور اجازه ورود هیچ رقیبی به بازار ایران نمی دهند
همش یرکاریه ...یکسال دیگه هم با این بخشنامه ها سر مردم را گرم میکنند .
باید واردات خودرو برای همه مردم بدون مالیات و گمرکی آزاد شود
انشالله که این صفر شدن تعرفه و ابلاغ آیین نامه دست دوم ها قیمت های خارجی ها رو کاهش بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اول ببین به مرحله اجرا میرسه بعد منتظر اثراتش باشیم.
پارسال هم تعرفه واردات خودروی های هیبریدی کم شد ولی چه تاثیری داشت؟
هی تصویب کنید و اجرا نکنید چه فایده داره؟ وقتی قرار باز کوشا خودرو و سایپا و ایران خودرو متولی واردات باشند یعنی گوشت را داده اید دست گربه
دولت اگر رایگان هم خودرو وارد کنه نمایشگاه دارا و گروه بهمن تا هزاردرصد سود نگیرن از مردم ول کن نیستن
فقط سودبازرگانی نیست .خودروهای وارداتی انواع واقسام مالیات وعوارض دارند.بجای بازی با کلمات بطوردقیق بگویند مالیات ورودی خودرو چقدراست؟ ضمنا جالا که براساس حجم موتور میزان مالیات تعیین میشود محدودیت غیرموجه وبی هیچ منطق ممنوعیت بالای 2500 راهم لغوکنند هم به نفع دولت است که درامدش بیشترمیشودهم به نفع ملت که حق انتخابشان سلب نمیشود
متاسفانه از خرداد ماه 1402 تعرفه را از 55 به 70 درصد بالا بردند و الان باز به قیمت قبلی برگرداندند. که نشان می دهد غیر کارشناسی بوده است. همین افزایش تعرفه جرقه صعودی شدن بازر شد. لازم است مسولین افزایش دریافت خودرو ها در این چند ماه اخیر را به خریداران برگردانند
از این ناراحت نیستم که دروغ گفتی،بلکه از این ناراحتم که چرا دیگه نمی تونم به تو اعتماد کنم.!!!!
از جناب آقای میر سلیم اجازه گرفتین؟!
امیدباواردات خودروهای برقی وهیبریدی یا انتقال تکنولوژی توسط بخش خصوصی باقیمت مناسب ونظارت عادلانه بتوان بهصنعت خودرو سازی ،کاهش آلودگی وسایر مواردکمک شود.
مثل این میمونه که بگی مردم میتونن سوار هواپیمای 777 بشن. خوب وقتی اجازه واردات نمیدن سود بازرتگانی همه خودروها بشه 1 درصد.
فقط بنز و تمام.
خودروی هیبرید زیر 1500 سی سی که به درد بخوره نداریم دولتمردان گشتن ببینن چه چیزی کلا نشدنیه اومدن قانون و بر اساس اون تغییر دادن خیلی خیال میکنن زرنگ تشریف دارن
واردات خودرو باکیفیت از حقوق مردمه
در حالی که دولت سیزدهم در راستای کاهش قیمت تمام شده خودرو‌های بنزینی و هیبریدی با حجم موتور کمتر از ۱۵۰۰ سی سی، اقدام قابل تقدیری داشته است،..............!!!!!!!!!!


خیلی قابل تقدیر بود پرایدی که ۲۰۰ قیمتش بود را به قیمت ۴۰۰ رسونده
انتخابات چه نمی کنه
تاثیری در بازار نخواهد داشت اولا موضوع تامین ارز هنوز موضوع پیچیده ای هست دوما خودرو برقی ربطی به خودرو های فعلی ندارد
باسلام ،
خودروی های بین 1000 تا 1500 سی سی شامل خودرهای داخلی مانند پراید ، کوییک ، تیبا و سانا است که معمو لا افراد متوسط و معمولی جامعه مصرف کننده آنها هستند و بدلیل کیفیت پائین این خودروهای داخلی همواره در حال تعمیر آن هستند از طرفی میزان مصرف بنزین این خودرهای داخلی با حجم موتور ذکر شده همانند خودروهای بالای 2500 سی سی است ، لذا به منظور کمک به آحاد متوسط جامعه و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شایسته تر بود که حقوق ورودی آنهارا هم 4 درصد می کردند . مطمئناً این تصمیم برای کمک به ارتقاء کیفیت خودرو سازی که هیچ رقیبی را در اطرف خود نمی بیند هم مفید بود.
ما که خسته شدیم. پیر شدیم. دیگه حوصله مسافرت هم نداریم. فکر کنم شما برنده شدید. از ما که گذشت، خدایا ! لطف و محبتت را نثار بچه هایمان گردان. با سپاس
سود بازرگانی صفر شده است. منتها اغلب خودروهای با کیفیت هیبریدی دارای قیمت بالای 20 هزار یورو هستند. باید همزمان سقف قیمتی هم اصلاح گردد. وگرنه مشکل سرجایش باقی خواهد ماند. یا اینکه تعداد کمی از خودروهای چینی می توانند وارد شوند.
گفتار درمانی قبل از انتخابات، هر وقت تعداد زیاد خودرو نو و دست دوم وارد شد حرفش رو بزنید وگرنه قوانین زیاد هست مهمه اینه که اجرا نمیشه
طرح خوبی است
دیره دیگه قیمتها در بازار صعودی شده همیشه دیر عمل میکنن
تعرفه رو مثلا صفر کرده اما خودرو ده واسطه طی می کنه به دست مردم می رسه ده تا ارزش افزوده ده درصد حساب کنید ببینید چند درصد فقط می ره تو جیب خودشون آخرش می بینی ۳۰۰ درصد گرونتر از قیمت جهانیش دست مردم می رسه اصلا شما تا حالا دیدید کاری به نفع مردم انجام بدن؟
خودروهای هیبریدی خدمات پس از فروش مناسب تو ایران ندارند دچار مشکل جدی میشوند
مشخص نیست چرا واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع هست واقعا دچار مشکل هستیم من تو کار معدن هستم داریم از مدلهای قدیمی با قیمتهای سرسام آور استفاده میکنیم واقعا تز درستی نیست خیلی مشاغل مانند راه سازی کشاورزی مرتع داری و صنایع به ماشینهای قدرتمند نیاز دارند چرا فکر میکنیم همه چی لوکس هست!!!
ای لابی های چهازچرخ سازان داخلی، جهت ادامه ی رسالت خویش مبنی بر آلودگی سازی هوا و ادامه ی مصرف بنزین صدی خدا لیتر بیایید و گریبان بدرانید تا بتوانید دنا و تارا را بیست هزار دلار به مردم بچپانید و سالها همان را به فروش رسانید و مردم را از داشتن خودرو مناسب کم مصرف بروز با قیمت مناسب محروم نمایید.
اگه اقتصاد و مملکت رو دوست دارید تنها راه رشد و ترقی و حمایت از مردم پیوستن به تجارت آزاد جهانی است تمام کشورها حتی همسایه های ضعیف هم عضو هستند...بازار براساس رقابت خودش به نفع مصرف کننده بالانس میشه همه دنیا اینجوری هست. اصلا ما در معنویت و انسانیت در دنیا اول هستیم قبوله ولی در اقتصاد ضعیف و ناتوان ...پس بهتر نیست دست از بلدم بلدم برداریم و هی دوووولت من و دوووولت قبلی نکنیم یه الگوی اقتصادی از کشورهای پیشرفته مثل سویس برداریم و اجرا کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی