بازدید 1791

آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های چالوس خاموش شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : آتش سوزی بخشی از جنگل های هیرکانی خزری محدوده مرزن آباد از توابع این شهرستان بامداد امروز مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 25 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این آتش سوزی پیش از ظهر روز گذشته -یکشنبه- حوالی ساعت ۱۰ در منطقه ای به نام " وسکانو" اطراف روستای " برار " بخش مرزن آباد رخ داد و پس از ۱۲ ساعت تلاش بی وقفه نیروهای مردمی، بسیجی و یگان حفاظت حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته مهار و خاموش شد.

عبدالله شمس ناتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از خاموش شدن آتش در ساعت ۲۰ شب گذشته متاسفانه دوباره در پی گزارش های مردم و دهیار روستای برار براثر وزش باد گرم شدید این نقطه جنگلی دوباره شعله ور شده و آتش گرفت.

وی اظهار کرد : سرانجام پس از ساعت ها تلاش حوالی ساعت یک بامداد امروز آتش مهار و به طور کامل خاموش شد.

این مسوول یاد آور شد : در زمان حاضر تعدادی از نیروهای یگان حفاظت با توجه به وزش باد گرم زمستانی و احتمال شعله ور شدن آتش در محل حادثه حضور میدانی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : این آتش سوزی از نوع سطحی و لکه ای بوده و به علت تاریکی هوا هنوز به طور دقیق سطح عرصه خسارت دیده بر آورد نشده است.

شمس ناتری گفت : آتش بیشترین خسارت به درختان راش، بلوط و همچنین درختان میوه های جنگلی وارد کرده است.

آتش سوزی یکی از خسارت بارترین اتفاقاتی است که برای جنگل رخ می دهد که در آذر ماه گذشته و ماه جاری چندین فقره د غرب مازندران به وقوع پیوست حادثه ای که در مدت کوتاه، پوشش گیاهی، محیط زیست، خاک و به زندگی موجودات زنده آسیب جدی می زند

برابر گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران آتش سوزی در جنگل های هیرکانی ماه گذشته در نقاط جنگلی ۲ هزار تنکابن، بخش کجور، مرزن آباد چالوس و عباس آباد بیش از ۱۰ هکتار از بهترین پوشش گیاهی جنگلی این خطه غربی استان را از بین برد.

حدود ۱۵۶ هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس قرار دارد.

بخش مرزن آباد با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و آبادی در مسیر جاده کندوان محور کرج - چالوس قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی