بازدید 14662
نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت

دستمزد کارگران افزایش می‌یابد؟ / نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در نشست خبری امروز خود (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) بیان کرد که از اظهارات مرتضوی درباره افزایش حداقل دستمزد کارگران سوءبرداشت شده بود. همچنین دولت برنامه‌ای برای ادغام صندوق‌های بازنشستگی ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 19 December 2023

دولت با افزایش حداقل دستمزد مخالف است؟/صندوق های بازنشستگی ادغام نمی‌شوند

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) نشست خبری احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، برگزار و به موضوعاتی نظیر نرخ بیکاری، افزایش دستمزدها، تورم و ... پرداخته شد.

خاندوزی ابتدا بیان کرد که دولت سیزدهم از آغاز فعالیت خود، بر انضباط بخش مالی و پولی کشور از جمله بازار ارز تمرکز داشت. در کنار موارد نامبرده، حرکت اقتصاد کشور در راستای رشد و به تبع آن رشد اشتغال و درآمد ملی نیز محقق شده است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، در هشت فصل فعالیت دولت سیزدهم، از پاییز ۱۴۰۰ تا پایان تابستان ۱۴۰۲ تمام رشدها مثبت بوده است.

نرخ بیکاری تابستان امسال به ۷.۹ درصد کاهش یافت 

خاندوزی با بیان اینکه در تابستان امسال، رشد اقتصادی با نفت به ۷.۱ درصد و بدون احتساب نفت، به ۴.۲ درصد رسیده است، عنوان کرد: نرخ بیکاری تابستان امسال به کمترین میزان خود در چهار دهه اخیر یعنی ۷.۹ درصد کاهش یافته است. با توجه با کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان همزمان با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، می‌توان اذعان داشت که سیاست‌های دولت برای خروج کشور از دوره رکود موثر بوده و نظری که برخی در خصوص بی کیفیت بودن رشد اقتصای مطرح کردند، درست نیست.
 
خاندوزی مطرح کرد: در بخش صنعت و معدن، در شرایطی در شش ماهه امسال رشد ۸ درصدی داشتیم که در شش ماهه سال قبل نیز رشد ۵.۲ درصدی رقم خورده بود؛ بنابراین، رشدهای امسال در تداوم روند رشد سال گذشته رقم خورده و مقطعی نیست.
 

سیاست‌های دولت منجر به مهار سرعت رشد قیمت ها شد

 
و️ی با اشاره به اینکه سیاست های دولت منجر به مهار سرعت رشد قیمت ها شد، گفت: تورم نقطه به نقطه مصرف کننده که در فرودین‌ماه امسال ۵۵ درصد بود، در یک روند کاهشی، در آبان ماه امسال به ۳۹ درصد رسیده است. این موضوع به معنای کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه سرعت رشد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.
 
سخنگوی اقتصادی خاطرنشان کرد: تورم چند سال اخیر، هم در طرف هزینه‌های تولید و هم در سمت تقاضای اقتصاد ریشه داشته است. ثبات بازار ارز توانست سمت هزینه را پیش‌بینی پذیر و همچنین کنترل مقداری ترازنامه نیز سمت تقاضا را مدیریت کند. مجموع این اقدامات تورم ماهانه کالایی را به عدد ۱.۳ درصد کاهش داده و نشان‌دهنده تاثیر سیاست‌های دولت در سمت هزینه و تقاضاست.
 
خاندوزی بیان کرد: تورم ماهانه تولیدکننده در مهر ماه ۱.۵ درصد بود که در آبان ماه به ۸ دهم درصد کاهش یافت. در حوزه صنعت هم این شاخص به صفر رسیده است.
 
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به سامانه رصد اقتصاد ایران گفت: در حاشیه نظارت ستادی رئیس‌جمهور از وزارت امور اقتصاد و دارایی از سامانه «رصد اقتصاد ایران» رونمایی شد. هر سال گزارش بودجه سال آینده ۳۷۰ شرکت دولتی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود، اما شرکت‌های لایه دو، سه و چهار که ممکن است سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد باشد و طبق قانون شرکت دولتی محسوب نشوند، ارایه نمی‌شود. سامانه‌ای که دیروز رونمایی شد، کامل ترین سامانه شناسایی شرکت‌های دولتی، تحت کنترل شرکت‌های دولتی و یا نهادهای عمومی غیردولتی است که جزئیات کاملی از میزان بدهی، سود و زیان و .. ۲۱۰۰ شرکت را ارایه می‌دهد.
 

دولت برنامه ای برای ادغام صندوق های بازنشستگی ندارد

 
وی تاکید کرد: بنا بر اطلاع من، ادغام هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار نیست؛ اما اصلاح مدیریت در برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صندوق کشوری و شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی چندین ماه است در دستور کار این وزارت خانه بوده و پیگیری می‌شود.
 

شرایط تورمی شش سال اخیر را انکار نمی‌کنیم 

 
سخنگوی اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم بنایی بر انکار واقعیت‌های اقتصادی ندارد، یادآور شد: فشاری که تورم در شش سال اخیر به زندگی مردم وارد کرده، انکارناشدنی و واقعیت دردناکی است که از اولویت‌های اقتصادی رئیس‌جمهور و دولت است. دولت سیزدهم تلاش کرده که وضعیت رکود تورمی موجود در اقتصاد ایران را از دو جنبه در سیاست‌های خود ترمیم کند.
 

تلاش دولت برای مهار موتورهای فعال تورم زا 

 
وی بیان کرد: در بخش رشد اقتصادی با اعمال سیاست‌های موجود توانستیم رشد اقتصادی را به نقاط مثبت برسانیم و بیکاری را کاهش دهیم. در خصوص تورم نیز تلاش شد موتورهای فعال تورم ساز مهار شود. از جمله آن‌ها می‌توان به مهار رشد نقدینگی اشاره کرد.
 
خاندوزی تصریح کرد: دولت در راستای حمایت از سبد معیشتی خانوار با اجرای کالابرگ الکترونیک اقلام معیشتی تحت پوشش را افزایش داد. مجموع این اقدامات توانست تورم گروه خوراکی‌ها را از ۷ درصد در پایان سال گذشته طی یک روند نزولی به یک درصد برساند.
 

افزایش حداقل دستمزد سیاست دولت است

 
وزیر اقتصاد با اشاره به نظر دولت برای افزایش حداقل دستمزدها گفت: از اظهارات مرتضوی درباره افزایش حداقل دستمزد کارگران سوءبرداشت شده بود. سیاست افزایش حداقل حقوق کارگران یک سیاست درست است، نه دولت و نه وزیر محترم کار قائل نیستند که این سیاست غلط است. افزایش حداقل دستمزد برای طبقات کارگران در شرایط تورمی قطعا درست است، اما این افزایش نباید منجر به تخریب فضای شغلی کارگران باشد، زیرا افزایش بیش از اندازه حداقل دستمزد، می‌تواند منجر به شکل‌گیری شغل غیر رسمی شود؛ قطعا خود جامعه کارگری این موارد را در نظر دارند. با این رویکرد دولت هیچ مخالفتی با افزایش دستمزدها ندارد.
 

صدور مجوزهای کسب و کار تعهدی برای پرداخت تسهیلات ایجاد نمی کند

 
سخنگوی اقتصادی دولت درباره مجوز کسب و کار و ارائه وام تسهیلات به دارندگان این مجوزها تصریح کرد: صدور مجوز کسب و کار به معنای تعهدی برای دریافت و پرداخت تسهیلات نیست، تسهیلات بانکی قواعد خاص خود را دارد. البته دارندگان مجوز کسب‌وکار سهل‌تر می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.
 
خاندوزی با بیان اینکه تلاش شده است که مجوزها از شیوه نظارت قبل از دادن مجوز به کاسب‌ها، تجار، فعالان اقتصادی، کارآفرینان به سمت نظارت‌های پسینی حرکت کند، توضیح داد: کسب و کارها در صورت داشتن شرایط و مدارک کافی به سرعت وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و در این مرحله معطل نمانند سپس نظارت‌های پسینی انجام شود. این نظارت‌ها در قالب کتابچه‌ای برای تمام دستگاه‌های اجرایی و اصناف کشور تدوین می‌شود تا نظارت‌ها با اهرم‌ها و ضمانت‌هایی به صورت مستمر ادامه پیدا کرده و به تخلفات احتمالی رسیدگی شود و اجازه داده نشود که تسریع در صدور مجوزهای به معنای تخلف کسب‌وکارها باشد.
 
وی افزود: بیش از ۲۸۰۰ فقط مجوز صنفی در اتحادیه اصناف کشور است که در سال جاری به درگاه مجوزها پیوسته‌اند.
 

بیش از ۷۱ هزار مودی در سامانه مودیان به عضویت درآمدند

 
خاندوزی درباره قانون دائمی بر مالیات گفت: قانون اخیر مصوب مجلس ابتدای دی ماه را تکلیف قرار داده و ما هنوز به ابتدای دی ماه نرسیدیم، چون در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده این تکالیف منجر به سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی شد. بر اساس آخرین اخبار، بیش از ۷۱ هزار مودی در سامانه مودیان به عضویت درآمدند و صورت حساب الکترونکی خود را در مقیاس کلی یا جزئی این سامانه صادر می کنند و عدد صورت حساب های الکترونیکی بیش از ۵۲۰ میلیون فقره صورت حساب الکترونیکی موفق در سامانه صادر شده است.
 
وی ادامه داد: از این تعداد مودیان ۴۵۸ مورد شرکت های بورسی و فرابورسی هستند و ۸۳ شرکت دولتی و تعداد دیگر هم شرکت های غیر دولتی و غیربورسی هستند. انتظار می رود با توجه به اینکه از اول زمستان تکلیف مجلس الزامی خواهد بود تا پایان زمستان امسال، بتوانیم شاهد فراگیری بالاتر باشیم.
البته موانعی وجود داشته است؛ برای نمونه برخی شرکت ها که اطلاعات خرید و فروش آنها محرمانه بوده و نمی توانند از سامانه استفاده کنند، مانند برخی شرکت های ذیل وزارت نفت و انرژی که انگشت شمار هستند یا ساختار سیستم های حسابداری شرکت ها که امکان انتقال در سامانه فراهم نبود و به زودی این امکان فراهم می شود تا بتواند در قالب صورت حساب الکترونیکی انتقال دهند. به همین جهت در سه ماه گذشته، نشست های آموزشی برگزار شد و در نهایت  مُصر هستیم مجموعه این  تدابیر با اتاق های اصناف و بازرگانی و فعالان بخش غیردولتی، تکلیف مجلس را تا پایان زمستان امسال به انجام رسانیم.
 

در اعلام تراز تجاری خلف عادتی نکردیم

 
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه تراز تجاری طبق استانداردهای جهانی، تفکیک نفتی و غیرنفتی ندارد، خاطرنشان کرد: در اعلام تراز تجاری هیچ خلف عادتی نکردیم؛ در استانداردهای جهانی در خصوص تراز پرداخت‌ها تمایزی بین صادرات نفت و غیر نفت وجود ندارد. البته دولت‌ها می توانند در داخل برای سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری‌ها صادرات نفتی و غیر نفتی را از هم متمایز کنند. اما برای فعالین اقتصادی، اساتید دانشگاهی و... مشخص است که صحبت از تراز تجاری طبق استانداردهای جهانی به معنی کل صادرات اعم از نفتی و غیر نفتی است.
 
خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره روند واگذاری اموال مازاد بانک ها و خروج آنها از بنگاه داری که در نشست دیروز نظارت ستادی رییس جمهور در وزارت اقتصاد بار دیگر بر آن تأکید شد بیان کرد: از سال ۹۴ که قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مصوب شد، در آن الزام بانک ها به خروج از بنگاه داری غیر ملزم تصویب شد. مجموعه بانک های تحت مدیریت دولت ۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال مازاد از زمان تصویب قانون تا آبان امسال داشته اند؛ ۶۰ درصد واگذاری، سهام های غیر لازم بانک ها معادل ۷۱ همت و ۸۴ همت هم فروش ساختمان ها و مستغلات بوده است. همچنین از این میزان، ۵۵ همت آن حدفاصل تصویب قانون تا اول دولت سیزدهم بود ولی در دو سال دولت جدید ۶۴ همت واگذاری اموال بانک ها صورت گرفته است. در چند ماه آینده این روند تشدید می شود و امیدواریم تا پایان امسال رکورد خوبی در زمینه واگذاری اموال مازاد بانک ها رقم بخورد.
 

بودجه دو دوازدهمی اصلا مطرح نیست

 
وی تاکید کرد: طبق اصلاحیه آیین نامه داخلی مجلس، دولت مکلف است، اگر در نوبت اول کلیات لایحه بودجه تصویب نشد، با اصلاحاتی به مجلس برگرداند؛ لذا الان بودجه دودوازدهمی اصلا مطرح نیست. شأن نمایندگان مجلس اجل از این است که مواجهه آنها با مهمترین سند مالی کشور، یعنی بودجه به صورت مقابله ای باشد و از این به بعد سریع تر عقب افتادگی زمانی جبران می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴۷
چقدر بجا و زیرکانه نوشتید سخنگوی اقتصادی دولت نه وزیر اقتصاد!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دولت گرامی:
یک تعریف یک خطی از حداقل دستمزد می کنید : این مبلغ چند درصد از نیاز های یک خانواده 4 نفره را جواب می دهد؟ دنبال درصد نباشید دنبال عدد درست و منطقی باشید همه جا درصد جواب نمی دهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
شرایط تورمی شش سال اخیر را انکار نمی‌کنیم !!!!!!!!! نه تو رو خدا بیا انکار کن. شما که ماست رو به ملت نشون میدین میگید سیاهه تورم رو هم انکار کن بگو منفی بوده اصلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تو خمونی نیستی که در دوره روحانی واسه سرکوفت دولت، میگفتی بورس رو یک هفته ای درست
میکنی؟؟؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هر حقوقی که به عنوان حداقل قانون کار قصد تصویب دارید را ابتدا خودتان ماه قبل با همان میزان یکماه را سپری کنید اگر فقط به وسط ماه رسیدید آنرا تصویب کنید در غیر اینصورت مدیون زن و بچه های این اقشار کم درآمد هستید که درآمدهایشان در دست شماست.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اگر در کارگاهی کار میکنید و کارفرما شما را بیمه نکرده است به شعبه تامین اجتماعی محل کار خود رفته و تقاضای بازرسی محرمانه از محل کار بکنید
بازرس در محل کار شما حضور پیدا می‌کند و اسم شما را ثبت میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هزینه زندگی در کویت دو برابر ایران و درآمد یک کویتی ده برابر درآمد یک ایرانی است.
هزینه زندگی در قطر دو ونیم برابر ایران و درآمد یک قطری 15 برابر یک ایرانی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
به ما هم بگویید. این جماعت چیکار می کنند که اینقد و طلبکار تشریف دارند. رشد بجه ها به علت سو تغذیه متوقف شده. از رشد اقتصادی صحبت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
نشریه فوربز اعلام مرد: ریال ایران ضعیف ترین پول جهان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
نابغه و معمار تورم 700 درصدی درجهان.
ننجون من با سواد اکابر می تواند پول چاپ کند و از هر جنبنده ای مالیات بگیرد و 70 درصد ملت را به زیر خط فقر ببرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ایشان آمار صحیح را به جهت رعایت حجب و حیا نگفتند.
آمار صحیح تر از این قرار است
تورم صفر شده
بیکاری صفر شده
رشد اقتصادی 70 درصد شده
رشد ناخالص ملی 375 درصد شده
رشد صادرات 800 درصد
رشد واردات منفی 100 درصد
رشد نقدینگی صفر درصد و....
ناشناس
| - |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
و من درعجبم با اینهمه دزدی و اختلاس در دولت چرا هنوز مردم زنده اند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
فرض کنید مصرف دارو در ایران بسیار پایین بیاید حال دو حالت دارد
۱ =یامردم همه سالم شده اند یا مردم قدرت خرید دارو را ندارند پس نتیجه می گیریم اشتغال زیاد نشده است بلکه جوونی نمونده که کار کنه یعنی پنجره پیشرفت بر روی ایران بسته شد و کسانی هم که می دانستند عافیت طلبی پیشه کردند مرگ یک تمدن واقعا غم انگیز هست
دلار سال 1396، 3700 بود الان چقدر است ؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
یک سرطان اولش که شروع میشه تا وقتی که بدن رو کاملا درگیر کنه طول می کشه
دولت روحانی یک سرطان بود.. شیمی درمانی طول میکشه.. ریزش موها و ضعف زیاد.
ما امیدواریم همانطور که در حوزه بین المللی جایگاهمان بهتر شد و مجبورن به ما احترام بگذارن و دیگه تهدیدمان نمی کنن. اقتصاد درونی نیز بهتر بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ناشناس 13.58 خخخخخخخخخخخخخخخ بسه بخدا چقدر شیرینی شما!!!!!!![خخخخخخخخخخخخخخخخ
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
۱۳:۵۸
حیف که اگر جواب در خور خودت بهت بدم تابناک منتشر نمیکنه
فقط تو رو به خدای احد واحد ساکت بشید و نمک به زخم مردم نپاشید فقط ساکت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سال 1396 كه به روحاني راي دادي بايد فكر اين روزها رو ميكري .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
يادتونه كليد ساز گفت اگه رئيسي بياد دلا رميشه 5000 تومن و شما رو از دلا ر5 تومني ترسوند ولي خدش تا 30000 تومن رسوندش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خوش به حال ساندیس خورا!!چرا؟؟؟!!چون همشون میگن تقصیر روحانیه!مردم هم هرچقدر بدبختر بشن،این جماعت مواجبشون سر جاشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ناشناس۱۳:۵۸ و محمد!خوش به حالتون که کلا تعطیلید،حبف که اگه بخوام جواب درخور فهم را بدم،تابنام منتشر نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
روحانی هشت سال رئیس جمهور بود،در زمانیکه دولت را به دولت مرحومان تحویل داد دلار۲۳تومن بود،پراید۱۰۰میلیون،مرغ ۱۶تومن،گوشت صدتومن،حالا مرغ ۱۰۰،گوشت۵۰۰،پرایدمیلیون۳۰۰،دلار۵۰تومن،حالا یه عده بافهم و کمالات میگن اگه روحانی بود!،روحانی که دیگه نمیتونست باشه،هشت سالش تموم شد رفت پی کارش،میگن دکتر آیت الله مشغول آواربرداریه،آقا بنده شخصا میخوام برگردم به دوران تمام آوار روحانی،با همون شرایط اقتصادی،عزیزان طرفدار دولت بفرمایند بنده باید کیو ببینم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
15:43
از قیمت های شهریور 1400 که قرار بود بعد از هدفمندی مجدد بهش برسیم چه خبر؟
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
این جناب ناشناس ۱۳:۵۸ ظاهرا از اقوام همین جناب به اصطلاح سخنگو هست ، توهم اندر توهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
تمام تحریمها درزمان روحانی وضع شد ودراین دولت هیچ تحریمی وضع نشد بلکه بایدن فورش نفت رو هم آزاد کرد وهمچنین پولها.دردولت روحانی 5سال اول قیمت ها کاهش پیدا کرد و مسبب شکست برجام همینهایی هستند که الان انتقادمیکنن
صندوقهای بازنشتگی ادغام نمیشوند باشه. ولی بیمه های درمانی را ادغام کنید که بشدت باعث دردسر وکلافگی مردم شده. حداقل 2 سازمان بیمه سلامت وبخش درمانی تامین اجتماعی بایدادغام شوند.چه معنی دارد ایندو سازمان هرکدام زیرنظر یک وزارت (بهداشت وکار) وهرکدام 30-40 میلیون را تحت پوشش داشته باشند.بخصوص که مراکزتامین اجتماعی بیمه سلامت راقبول ندارندوحتی پزشکان انها نمیتوانند دران دارو بنویسند.سازمان تامین اجتماعی کارش صرفا همان رسیدگی به روابط کارگروکارفرما باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
باید با مراکز قرارداد ببندند. ربطی به ادغام نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
میدونید چرا نرخ بیکاری کم شده؟ چون دیگه حقوق کارگرا تقریبا رایگان شده. اینقدر حقوق کارگر پایین هست که کارفرماها به راحتی نیرو استخدام میکنن و از قوانین برده داری سود میبرن
به هیچ عنوان پا روز ارزش های اخلاقی انسانی نخواهیم گذاشت. با افتخار ارزشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تعطیلی به تمام معنا !!!!!!!!!!!!!!!! آنکس که نداند و نداند که نداند !!!!!!!!!!!!!!! همان به که در جهل مرکب خویش بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
با افتخار منفی دادم
با افتخار 1 درصد طرفداری داری 99 درصد مخالف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
حتما با افتخار چای دبش خوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اتفاقا تمام ارزش های اخلاقی و انسانی را کمپلت پامال کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ارزشی باش و با همون ارزشات بمیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
جون بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
کدام ارزش ها ؟!!!.... بیدار شو برادر
دروغ دروغ دروغ، چه راحت دروغ می گویید! رشد اقتصادی 7 درصد؟! بیکاری 7 درصد؟! در مورد کدام کشور حرف می زنید؟ پس چرا درمانده پرداخت حقوق ماهی 200 دلار هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کجا 200 دلار؟ 140 دلار به زور
افزایش حداقل دستمزد وقتی کمتر از حداقل تورم باشد . در واقع کاهش حداقل دستمزد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هر سال داره این اتفاق تکرار میشه
حداکثر افزایش قیمت ها، حداکثر افزایش مالیات ها، در مقابل حداقل خدمات دولت و حداقل افزایش حقوق ها و درآمد مردم نتیجه فلاکت و فقر مردم حالا با هر اسم و بهانه ای که باشد
به جای ادغام صندوق های بازنشستگی باید به توانمندسازی آنها فکر کرد به اینکه چه عواملی باعث ورشکستگی و یا موفقیت آنها شده است و مدیران آن بر اساس شکست آنها بطور مداوم بازخواست شوند
خیلی خوب با افزایش دستمزد مخالفید ؛ اشکالی ندارد؟ ارزهای کشور و ارزهای مروبط به چای دبش و کره جنوبی و گاز عراق و ژاپن و چیفتن انگلستان و... را با یک بازرسی بسیار بسیار شدید ریاست جمهوری به بخش و صنوف مختلف از جمله بخش مسکن بدهید تا یک خانه 75 متری استاندارد 500 میلیارد تومانی بشود 500 میلیون تومان و به بخش خودرو بدهید تا یک پراید 200 میلیون تومانی بشود 10 میلیون تومان همچنین به بهداشت و تغذیه و میوه و سبزی و لوازم خانگی و ... تا ارزش ریالی پول برود بالا و بعدآ اگر اضافه آمد برای آیندگان خرج کنید و این ارزها را به بخش عمرانی و .... بدهید یا به خارج از کشور برای اینکه داخل کشور نجنگیم.....!!!!!و تو خود بخوان حدیث مفصل از اینکه اسفند ماه 1402رای گیری است......
کدام اقتصاد؟تمام شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی تبدیل به دلالی و بنگاههای خرید و فروش شده اند چون با این تورم تولید به صرفه نیست
شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان از چین جنس وارد می‌کنند، چند تا کارگر هم بعنوان سیاهی لشگر دارند ، ارز دولتی هم میگیرند و بعد جنس چینی رو به قیمت چند برابر میدن توی بازار
دولت روحانی بیشترین افزایش به خقوق بازنشستگان محترم را انجام داد کمترین اختلاس در زمان دولت روحانی و دولت خاتمی بوده است در دولتهای دیگر دکل نفتی چند میلیارد دلاری گم شد چای دبش بیش از سه میلیارد دلار اختلاس کرد خاوری سه هزار میلیارد از ایران خارج کرد طبری معاون قضاییه و املاک نجومی شهرداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بخصوص دولت خاتمی، واقعا حسرتش به دلمان مانده ش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
صد رحمت خدا بر پدر و مادر روحانی که اجازه نمی داد سیاست خارجی اینطور بازیچه مشتی پایداریچی شود
ریس جمهور باید ذاتا توانمند باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
نمی خواهم از اینطرفی ها حمایت کنم اما در دولت روحانی بود که میلیاردها دلار سکه و دلار بیت المال در بازار هدر رفت و پول ملت در بورس چاپیده شد
کار از ریشه خراب است
جوون که بودیم یک ریسی داشتیم که هر چه براش توضیح می دادیم فلان کار و بهمان کار را کردیم ...همش سکوت می کرد ...دیگه کلافه که می شدیم از دستش ... و می گفتیم چرا حرفی نمیزنی ..می گفت من حرف بزنم فایده ای هم داره... حالا دکتر جان اینها رو که فرمودی فایده ای هم داره!‍
وقتي نوبت افزايش دستمزد كارگران ميشه، هميشه يك اما و اگر هم كنارش ميزارن. با شنيدن بحث معيشت كارگر، بدن هاشون كهير ميزنه و به لكنت زبان مي افتن
دولت برنامه ای برای ادغام صندوق های بازنشستگی ندارد
اصلا برنامه ای هم دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا ما افزایش حقوق نمیخوایم لطفا قیمتهارو به یکسال قبل برگردونید
همش دروغه
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مگر دروغ جز گناهان کبیره نیست پس چرا مسولین که همگی دم از خدا وپیغمبر و عدل علی میزنند فقط دروغ تحویل مردم میدهند





ع
محسن
| Belgium |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
کنتور نمی اندازد ؟عزیز هر چی دوست داری بگو؟فکر نکنید یک موقع مردم به این امارهایی که می دهید می خندن.،.٭
سلام، کاهش نرخ بیکاری امسال در چهل سال سابقه ندارد ، دروغ از این بزرگتر هم در طول ۴۳ سال سابقه ندارد
در حال حاضر گدایی هم جزو شغل های پر درآمد است اینطوری میشه تحلیل کرد که نرخ بیکاری پایین است
انشاالله رحمان الرحیم به درد و گرفتاری و فلاکت و تحقیر بازنشستگان مبتلا بشید تا بفهمید چکار کردید با این قشر نجیب و مظلوم . به حق اباعبدالله الحسین ( ع )
(نرخ بیکاری تابستان امسال به ۷.۹ درصد کاهش یافت )


خدا رو شکر

خدا کند که فقط بر روی برگه های آ4 و پرینتری نباشد

هرچند مشک انست که خود......
نه
سخنگوی و وزیر و رئیس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
گفتن این دروغها فقط از این دولت برمیاد
حداقل بیکاری را داریم درست است چون قشر جوان وتحصیل کرده کار بلد همه در حال مهاجرت هستند تا چند سال دیگه کادر درمان نداریم لطفاً کمی اخبار بخوانید
جناب . نگو ادغام صندوقها در برنامه نیست راحت بگو آنقدر پیچیده است که از آن فرار می کنم .
بعد از 30 سال مجبور شدیم کارخانه را تعطیل کنیم و اگر این سخنگوی اقتصادی گذری در شهرکهای صنعتی داشته باشد به وضوح وفور کارخانه های تعطیل را خواهد دید.

حال سوال اینحاست. ایشان یا نابینا هستند یا مردم را بیشعور فرض کرده?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
احتمالا جمعه رفتی شهرک صنعتی
جوك قرن :
نرخ بيكاري به كمترين ميزان در چهل سال گذشته رسيد !


در كشوري كه ٨٥ درصد فارغ التحصيلان بهترين دانشگاه هاش بي كار هستند و هنوز نتونستند تشكيل زندگي بدهند و در كشوري كه به علت همين بيكاري ، بزه كاري و دزدي ، روز به روز در حال افزايش است ، اين آقايون ميان مصاحبه مي كنتد و از خودشون آمار مثبت مي سازند

شايد فرزندان و اقوام خودتون را برديد مشغول كار كرديد
ولي براي مردم و خصوصاً جوانان ، اين اتفاق نيوفتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید در عوض نرخ دروغگویی هم به بیشترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید
بالاترین قمت نفت تو دهه اخیر را تجربه کردیم و هنوز دستمزد ها زیر ۲۰۰ دلار هست و کفاف اجاره خانه اطراف شهر هم نمی دهد رشد اقتصا ی یعنی چی گوشی اپل صادر کردیم نخیر بردار قیمت نفت بالا رفته اونم معلوم نیست کجا رفته تو تولید ناخالص ملی قابل مشاهده
نه زیاد نکنید.بخدا مردیم ازخوشی
هر کس هفته ای یک ساعت کار کنه شاغل حساب میشه
خاندوزی خودت این مطالبی واماری که میگی باور کردی؟
نرخ بیکاری به ۷/۹ درصد رسید این مطلب باید کسانیکه حداقل دوفرزند بیکار مثل من در خونه دارندقضاوت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کارگران وبازنشستگان فراموش شده حواستون باشه اینهادوباره نزدیک انتخابات شده اومدن رای جمع کنن میدونند که چه کلاهی سراین قشر گذاشتن
ماکارونی رو هم چراغ خاموش گرون کردند می خوای بدونی کدوم صنایع مال خودشونه؟
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آپارتمان 400متری هبه کرده تا چراغ خاموش گران کنند وگرنه طرف چرا بیاد آپارتمان 400متری در بالا شهر تهران مجانی بده ؟
خشت اول چون نهد معمار کج _تاثریا میرود دیوار کج
سخنگو بیا یه کم باحقوق کارگری حال کن درصد ونرخ بیکاری وامثال این حرفها یادت میره
احتمالا کسی که از خواب بیدار میشه دست و صورت و مسواک میزنه هم جز شاغلین حساب کردید وگرنه اطرافیانی که من می شناسم همه بیکار بودند هنوز هم هستند
باید کشورهای اروپایی بیان از ما کپی برداری کنن.
سئوال: چه چیزی مقدار حقوق را باید تعیین کند؟ و مقدار آن چقدر است؟
تخصص
تحصیلات
تجربه
سابقه
تلاش
سختی کار
جواب همه اینها بلی است
اما مسئولیت و ریاست چی؟
سئوال: اگر به ما بگویند بیا رئیس بشو اما حقوق بیشتر نگیر چند نفر ما قبول می کنیم
به جرات می توانم بگویم همه ما
پس ریاست و میز نباید مبنای افزایش حقوق باشد زیرا اولا در مسئولیت آدم هایی وارد آن شوند که طمع پول در آنها نباشد و ثانیا الگوی ایثار و فداکاری از بالا به پایین فرهنگ شود
با این حرفهای دروغ سر بعضی مردم را کلاه می گذاری. جواب خدا را چه می دهی نیروی انقلابی
خدا وکیلی اقای خاندوزی در میان چهره های اقتصادی کشور در حد یک سرباز هم نیست انوقت انتظار دارید ایشان در اقتصاد کشور چه تحولی را ایجاد نمایند
دروغگو دشمن خداست. توهینهای بی وقفه به شعور مردم تمامی ندارد.
با تشکر از اسنپ و تپسی و ....
وزرا یکی از دیگری بی خاصیت تر !!!من موندم یعنی فکر میکنن مردم حرفهای اینا رو باور میکنن؟؟عجب رویی دارن.
میگویند کسی که حقیقت را میداند ولی دروغ میپندارد تبهکار است .
چه را چهل سال می فرمودید ۴۰۰ سال اخیر! کسی که هیچی نمیگه جرعت نداره چیزی بگه! شما بهترین نعماتی هستید که خدا در قرن های اخیر بر این ملت نازل کرده! راستی از چای دبش چه خبر بهترین ها!؟
برادری نوشته بودند این سرطان اقتصادی از دولت اقای روحانی شروع شده است خیلی مضحکه است هر کجا کم می اورند از روحانی خرج می کنند اختلاس چای دبش ننگ دگری است که با اب زمزم هم پا ک نمی شود کمی به خود آییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
این سرطان از زمان ان جز جگر زده یعنی احمدی نژاد خدا نشناس شروع شد ..
مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید.
آمار و ارقام و وضعیت گل و بلبلی که میگی رو مردم باید حس کنن لمس کنن
بر اساس گزارش فوربز، ریال ایران بی ارزشترین واحد پول جهان شده.این سخنرانی ها پشیزی ارزش ندارد. زیاده عرضی نیست.
افغانیهایی هم که استخدام کردید در جاهای مختلف دولتی و غیر دولتی جزو آمار حساب کردید دیگه؟
آقای خاندوزی شما هم صحبتهای وزیر کار را تایید نمودید
کارگران می دانند شما تئوریسین فریز مزدی کارگران هستید چرا واقعیت را نمی گویید!
شما هیچ وقت طرفدار کارگران نبودید و این دولت به وضح طرفدار سرمایه داری بی ضابطه است !
آقا شما اصلا بیاید بگید ایران گلستان شده ! بگید ریال ایران قوی ترین پول جهان است !
بگید مردم ایران از معیشت بسیار خوبشون گله دارن
دیگه وقتی حرف و آمار دلخواه شما باید باشه هرچی می تونید بگید!!!!!!!!
دروغ،‌دروغ‌دروغ.‌خدا‌احمدی‌نژاد‌رو‌لعنت‌کنه‌که‌دروغ‌رو‌در‌این‌کشور‌نهادینه‌‌کرد.‌تو‌چشم‌مردم‌نگاه‌می‌کنن‌‌براحتی‌دروغ‌میگن.‌چه‌موجودی‌این‌انسان‌که‌به‌خودش‌هم‌نیتونه‌دروغ‌بگه
تو رو خدا به داد دانشگاه ازاد واحد تهران شمال برسید ، بیشتر استاد های باسواد اخراج شدن،دانشجو ها رو برای تدریس آوردن ،حتی جواب ساده ترین سوالها رو بلد نیستن،یکسری طلبه تمام امور دانشگاه رو به دست گرفتن باور کردنی نیست ولی هر کدومشون اقوام خودشون رو به نحوی وارد دانشگاه کردن،هیچ کس به فکر دانشجوها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اشکال نداره . مهم اینه که عررررزشی هستن
خواستم کامنت بزارم دیدم بقیه مخاطبان درست و حسابی زیر و روی این آقا وزیر را کشیدن و جوابش دادن، دروغ که حناق نیست، هیچ ماست بندی نمگیه ماست من ترشه، فکر کنم آقا وزیر مثل بقیه دولتمردان تو فضا یا کم کم تو سویس زندگی میکنن!!!!!
ای کاش این وزیر از عزل می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ای کاش کل دولت استعفا بدهند
واقعا از چی دفاع میکنید؟!وضعیت اسفناک کسب و کارها و جیب مردم رو نمیبینید؟آقای رییس جمهور آیا ایرانی باید شب یلدا تو آشغال میوه های میوه فروشی دنبال انار بگردد؟!!!آیا زیبنده است پدر شرمنده بچه هایش شود؟تورم 100 درصدی رو ازش دفاع میکنید که جلوی گرونی رو گرفتید؟!!!کجا و کی؟هر روز داره گرونتر میشه همه چیز.کشور کاملا ورشکسته شده و جیب مردم خالیه شماها بجای دفاع از عملکرد افتضاحتون استعفا بدید و برید دنبال کار دیگه بزارید یه عده جوون تحصیل کرده بیان سره کار که نه دچار توهم خود بزرگ بینی باشند و نه دائم با دنیا کل کل کنن
نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید انقدر شهرستانی که ریختن تو تهران از خوشی امدن یا بیکاری؟؟؟
دروغگو دشمن خداست
از نظر ایشان که بیکاری حل شده تورم هم نمندی تازه کارگر برده را چه به درخواست افزایش حقوق
واقعا چطور یه ادم میتونه اینقدر دروغ بگه
واقعا خسته نباشید که نرخ بیکاری را از چهل سال گذشته (البته با شکست نفسی) تا این حد پایین آوردید. همه را سر کار گذاشتید آنهم با حقوق‌های نجومی!
این ایرانی که ایشان وزیرش هستند کجاست. چرا من این تغییرات مثبت را حس نکردم. بیکار شدیم کار هم نداریم. شرکت خصوصی مخابرات جمهوری اسلامی بر کشیدن خط تلفن از مردم تقاضای ده میلیون پول می‌کند. تامین اجتماعی قانون را اجرا نمی‌کند و ........
ها، این دروغایی که میگین راسته؟؟؟؟؟
واقعا

نرخ بیکاری؟
یاد دولت سراسر دروغ احمدی نژاد افتاذم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خدا لعنت کند ان تحفه هزاره سوم هاله نوری را
با احتساب رانندگان اسنپ و تپسی البته!
خدایا انسانهای دو رو نابود کن تو زمان نمایندگی دد مورد دستمزد کارگری چی میگفتین الان چی؟
پین پین جان انقدر دروغ گفتی خسته نشدید .
بیش از 40 سال دروغ
یک مشت ادم بیسواد سکان دار اقتصاد وزارت کار شدن میگن افزایش حقوق پلکانی بایستی با شه اینو از کجا اوردی بابا نمیخواهم به کسی توهین کنم ولی من بیشترین حق بیمه را دردوران کاریم پرداخت کردم حالا افزایش کمتر خب بیسواد چند سال بعد حداقل بگیر حقوقش با من یک میشه این وسط حق من چی میشه مالیات بیشتر حق بیمه بیشتر دریافتی کمتر خنده داره
کنتور که نداره
ببافید
شما باید نرخ بیکاری را با رشد جمعیت مقایسه کنید بعد میفهمید که امارتون ضعیف واشتباهه
اقای وزیر دقیقا درست فرمودید راجع به نرخ بیکاری، در گذشته برای گذران زندگی خانوار نیاز نبود کل خانواده برن سرکار و با کار کردن یه نفر شکم ده نفر سیر میشد و امور زندگی حل میشد، اما حالا به لطف شما مسئولان بی مسئولیت باید ۱۰نفر کار کنن تا یه زندگی به مشکل نخوره،v
حرف رایگان زدن آسان است
در حالتی که رکود شدیدی در تولید وجود دارد؛ چگونه می توانید ادعای کاهش شدید بیکاری در 40 ساله را مدعی شوید. به سادگی : وقتی تولیدی در کار نباشد؛ کار نیز برای کارگر وجود نخواهد داشت.
خاندوزی جان
بنده با چند تا فوق لیسانس و دکتری و ۱۵ سال عضو هیئت علمی ماهی سه میلیون و دویست هزار تومان حقوق میگیرم، چون آخرین حقوق دریافتی من در ۱۵ سال پیش یک میلیون تومان بوده و ملاک حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی حقوق دو سال آخر است و حقوق دریافتی به نرخ روز محاسبه نمی‌شود.
حالا من با این حقوق توی قبر هم نمیتوانستم زندگی کنم
و حالا هم سر بار بچه ها در کانادا شده ام
پارکینگ قایق های لاکچری جزیره کیش با حوضچه اختصاصی و اسکله های شناور میزبان قایق های اختصاصی و خصوصی ایرانیانی است که نام آنها بر کسی آشکار نیست و اگر هم باشد جرات طرح آن را ندارند. آنها که قایق های لاکچری شان در جزیره کیش پارک است، در خیابانهای شمالی تهران هم با مرسدس بنز ۳۱۰ هزار یوروئی "s۶۸۰ " رفت و آمد می کنند.
بادیدن حال وروزافتصادی مردم رانت های ارزی ازایشون بایدپرسیدخودت به حرفهایی که می زنی ایمان داری
قبول کنید مدیران ما بهتریم مدیران در دنیا هستند که با حقوق روزی چند دلار که به مردم میدن یک کشور ۸۰ میلیونی را اداره میکنند تازه با این همه اختلاس های میلیاردی .
مرد حسابی...خیلی از کسبه خرد و کارگاه های کوچک و متوسط ورشکست شدن...خیلی ها زمین و باع کشاورزی رو رها کردن تو تهران پیک موتوری شدن...صنعت گردشگری حتی امسال یک توریست خارجی نداشته و خیلی اژانس ها تعطیل شدن...انوقت میگی بیکاری کم شده!!!!!!!!تو فضا هم باشی اینو نمیگی
سرتاسر دروغ
بیکاری کاهش یافته ؟
البته شاغلین هم ول معطلند
شما فردی را در رأس وزارت کار گذاشته اید که احاطه کافی به قوانین کار ندارد ثانیا در محاسبات نمی تواند آنها را توجیح کند ریاضی نمی داند مفهوم درصد را نمی داند اگر از ایشان سوال شود که چرا حقوق تورم را بالا و...نمی برو چرا ؟ نمی تواند بگوی د
"نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است"
بسیاری از جوانان و نیروی کار مهاجرت کرده اند و کشور به شدت با کمبود نیروی متخصص روبروست. خب با این اوضاع مشخص است که بیکاری باید کم شود.
ثابت کردند دروغگو دشمن خدا نیست !!!!!!!!!!!!!!
والا ما تو دوست و فامیل کسی رو‌ندیدیم کار براش درست بشه سر کار بره گویا ثبت نام در اسنپ را اقایان اشتغال به کار توسط دولت اعلام میکنن
به فاطمه زهرا قسم اینا از قصد دارن مردمو روانی میکنن
یعنی حرفای که اینا از قدارت و پیشرفت میزنن تو کره شمالی و روسیه کسی نمیگه اونم با تورم واقعی چند صد درصد!
والا قصدشون دیونه کردن ملت هست
دولت محرومان سابق و مرحومان جدید، :همه چیز آرومهههه ما چقدر خوشبختییییم!!
همه باید اول حرف بزنن تا مشخص بشه دروغ میگن. این جناب خاندوزی حرف نزده مشخصه.
بجای افزایش حقوق تورم روکاهش بدید.20درافزایش حقوق اعمال میکنید 50درصد تورم میشه.
از جوانی به پیری رسیدیم عاقبت کار در خور نیافتیم
بله آقا؛ جونها پیر شدن و از سن کار گذشتند و زندگیشان بر فنا رفت
پیرها یا مردن و یا بازنشسته شدن
به لطف تورم افسار گسیخته رشد حمعیت بسیار کم و یا منفی شده
کارخانه ها و کارگاه ها و... که در مجموع (جمع جبری تعطیل و فعال جدید) ثابت است
میلیونها نفر از این مملکت مهاجرت کردن
حالا یکم فضا برای کارهای یدی آنهم با مدرک کارشناس و دکتری باز شد فکر کردی جنابعالی و دولت مطبوعتان هنری کردید!؟
این آمارها رو کی میخواد راستی آزمایی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
یکی که تا حالا در عمرش چای دبش نخورده باشه
گویا منظور از شاغلین رانندگان محترم اسنپ هستن که انرا شغل حساب میکنن در امار
افزایش حقوق در صورتی معنا پیدا می کند که بیشتر از میزان تورم باشد. افزایش اسمی حقوق به هر مقدار که کمتر از می میزان تورم باشد در واقع کاهش حقوق است
ما یک مدتی در حد هفته ای دو سه ساعت اسنپ کار می کردیم تا اینکه به سلامتی ماشین رو برای حجاب مسافر توقیف کردن و چون من گشت ارشاد نیستم کلا همونم دیگه نمیرم ، بعد زده شما دهک 7 هستید که حداقل ماهی 12 تومن درآمد داره ، میگم من کلا بیکارم ، میگه اسنپ چیه پس؟
یک مشت کار کاذب و دلالی و هفته ای یک ساعت رو اسمشو گذاشتن شغل و آمار درمیارن از خودشون
خودتان آمار میدید خودتان تایید میکنید و برای خودتان کف میزنید چه دولت هنرمندی جدیدا مثبت در مثبت میشه منفی چون همه چیز از نظر شما مثبت است ولی چیزی که مردم احساس میکنند منفی و منفی و منفیه ؛ یا سواد ندارید یا مردم را نفهم حساب میکنید یا خودتان را مچل کرده اید یا همه اینها !!!!!
کارگران که بعید است اما مدیران صد در صد
گدایی، زباله گردی، کلاهبرداری، ارتشاء، اختلاس و.... را هم کار محسوب کنید خلق این همه فرصت شغلی نه در 40 سال که در 400 سال قبل در هیچ دولتی سابقه نداشته است. درود و هزاران درود بر دولت مردمی!
تمام بدی ها در صندوقی هست که کلید آن دروغ است
لکوموتیر و ریل پیشرفت اقتصادی با سرعت در حال حرکت ان
سلام اقای وزیر جایگاه وزارت اینقدر سخیف شده حداقل شما و اقای زارع پور سکوت کنید و مردم را عصبانی نکنید
این مسئولان انقدر شکر میخورند !!!!!!چرا دیابت نمیگیرند؟
نرخ بیکاری؟!!!خخخخخخخخخ
آقای سخنگو لطفا شاخص های ساختگی آمار کاهش نرخ بیکاری را برای تنویر افکار عمومی به مردم ارائه دهید،انتظار نداشته باشید سی به آمارهای ساختگی در حوزه های مختلف را باور کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی