بازدید 9551
اقدام تامل برانگیز در آن سوی کره خاکی؛

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس جدید به دلیل ملاحظات محیط زیستی!

تبلیغ خودروی SUV تازه تویوتا در انگلستان ممنوع شد؛ تصمیمی که به یک علت قابل تامل گرفته شد و واکنش‌هایی به دنبال داشته که هیچ بعید نیست به شکل گیری یک موج و سرایت ماجرا به کشور‌های دیگر منجر و در نهایت زمینه ساز شکل گیری برخی تغییرات بنیادین و اساسی شود. تغییراتی که در ایران هم به شدت نیازمند رقم خوردنشان هستیم.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 03 December 2023

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس جدید به دلیل ملاحظات محیط زیستی!تبلیغ خودروی اس‌یو‌وی تازه تویوتا در انگلستان ممنوع شد؛ تصمیمی که به یک علت قابل تامل گرفته شده و بعید نیست به کشور‌های دیگر نیز سرایت کند!

به گزارش «تابناک»؛ در پی عرضه نسل تازه خودروی تویوتا هایلوکس به بازار‌های جهانی، تبلیغات گسترده این محصول در کشور‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و این خودروساز مشهور می‌کوشد به بهترین شکل توانایی‌های خودروی تازه اش را به مردم نشان داده و آن‌ها را ترغیب به خرید نماید؛ تبلیغاتی که حالا دستمایه اعمال یک ممنوعیت جالب توجه شده است.

آن گونه که سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا اعلام کرده، پخش دو تبلیغ این محصول تازه تویوتا در این کشور ممنوع شده است، زیرا در آن تبلیغ‌ها اثرات زیست محیطی رانندگی در طبیعت نادیده انگاشته شده و در بیان کلی، این تبلیغات فاقد «احساس مسئولیت در قبال جامعه» ارزیابی شده است؛ تبلیغ‌هایی که در آن‌ها با این خودرو به تاخت و تاز در طبیعت مشغول هستند.

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس جدید به دلیل ملاحظات محیط زیستی!

بله! درست متوجه شده اید؛ چون در تبلیغات این SUV تازه و قدرتمند، شاهد هجوم خودرو‌ها به طبیعت، عبور از نهر‌ها و رود‌ها و رانندگی در دشت و کوه هستیم، از آنجایی که احساس مسئولیتی نسبت به محیط زیست دیده نمی‌شود و تخریب طبیعت به هیچ انگاشته شده، به رغم مجوز عرضه این خودرو در انگلستان، ارائه تبلیغات مخرب آن به مردم ممنوع اعلام شده است.

سخت گیری جالب توجهی که نخستین بار است اعمال می‌شود و باید دید واکنش خودروساز مشهور، تویوتا به آن چه خواهد بود؛ آیا تبلیغاتی تازه برای عرضه این محصول در آن کشور تدارک خواهد دید یا اقدامی نخواهد کرد؟ اگر این رویداد در کشور‌های دیگر تکرار شود، چه؟ آیا ممکن است این ممنوعیت موجب شود که رویکرد خودروساز‌ها در ساخت تیزر‌های تبلیغاتی تغییر کند؟

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس جدید به دلیل ملاحظات محیط زیستی!سوالاتی که هنوز پاسخی برایشان وجود ندارد و چه بسا زمان زیادی تا پاسخ دهی به آن‌ها  مانده باشد، اما در نهایت راه گریزی از آن‌ها نیست، به ویژه آنکه محققان هم پای کار آمده اند و یکی از نتایج جالب توجهی که منتشر شده، نشان می‌دهد که سه چهارم خودرو‌های اس یو وی خریداری شده در انگلستان، در شهر‌ها تردد می‌کنند و به نوعی خودروی زرپای شهرنشینان شده اند.

تحقیقاتی که تاکید دارد تبلیغ این خودرو با تصاویر هجوم مخرب به طبیعت، اساسا تبلیغی نادرست و غیرهدفمند است که چرایی اتخاذش، محل سوال و تردید‌های دیگری است. تردید‌هایی که از منظر دیگر، نشان از وقوع پدیده‌ای شوم در این کشور دارد که آثار سوء آن در میان مدت و بلندمدت از راه خواهند رسید و مشکلات زیادی به دنبال خواهند داشت. اینکه شمار این خودرو‌ها -که آلایندگی بیشتری به نسبت خودرو‌های دیگر دارند- در شهر‌ها رو به افزایش است.

نگرانی مهمی که ظاهرا تبلیغ کذایی تویوتا و ممنوعیت پخشش، موجب کشف آن و اهمیتش شده است و بعید نیست به تصمیمات ثانویه در مراجع قانونی شود؛ تصمیم‌هایی در راستای کاهش شمار این خودرو‌های پرقدرت و با آلایندگی بالاتر در شهر‌ها و پیشگیری از افزایش آلودگی هوا به مرور زمان، در نتیجه ندید گرفتن رشد تعداد این خودرو‌ها در شهرها؛ تلنگری که ممکن است با پایان رویداد به دیگر کشور‌ها نیز زده شود و نتایج مشابهی به بار بیاورد.

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس جدید به دلیل ملاحظات محیط زیستی!

وضعیتی که به تاکید برخی، بعید نیست به شکل گیری جریانی وسیع منجر شود که از مرز‌های انگلستان فراتر خواهد رفت و ممکن است به اعمال محدودیت‌هایی در ابعاد قاره اروپا و حتی فراتر از آن منجر شود. این در حالی است که شاید یکی از نتایج این ممنوعیت، تغییر رویکرد خودروسازان در تبلیغ محصولاتشان و رعایت دقیق الزامات محیط زیستی باشد.

اتفاق‌های مبارکی که امیدواریم رقم بخورند، اما پیش از آن و بیش از آن، باید امیدوار باشیم که در سایه این ماجرا، اهمیت محیط زیست و پرهیز از تاخت و تاز خودرویی به آن در کشور‌های دیگر جهان از جمله میهنمان بیش از پیش درک شده و مقابله جدی با پدیده‌های مخربی مانند آفرود در کوه و دشت، جنگل و بیابان، در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
تو کشور رانت و فساد و مافیا سلامتی مردم برای کسی مهم نیست. این که سالانه کلی آدم به خاطر این هوای افتضاح به مرگ زودرس دچار میشن چیز خیلی مهمی نیست. آمار تصادفات جاده ای هم که اهمیت چندانی نداره فقط مهم اینه که جیب یه عده با خودکفایی صنعت خودرو پر پول بشه
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
این انتخاب مردم بوده. مردم این نوع زندگی را ظاهرا دوست دارند وگرنه انرا عوض میکردند‌
انسانیت چند؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امثال این علی همیشه در صحنه همجا هستند... هر انسانی تا یکی حرف میزنه اینا نمدونم از کجا پیداشون میشه همچی رو گردن مردم میندازن
اخه بی وجدان دولت خودرو انحصاری کرده فسیل‌های ماقبل تاریخ بزک میکنه به ملت با قیمت‌های ماورایی قالب میکنه ..واردات خودروهای روز رو ممنوع کرده و فقط ازچین برادر اشغالاشو میاره
این کجای انتخاب مردمه اخه شرف نداری وجدان نداری حداقل ازاده باش مگه چقدر خودتو فروختی انسانیت چند؟؟؟؟
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
در جواب دوست و هموطن عصبانیمون « انسانیت چند » .
علی اقا حرف درستی زده .
شما نگاهت سطحی هست .
من این آف-رود ها رو نمی فهمم با ماشین طبیعت رو دوست دارند!؟
شک نکنید تویوتا عذرخواهی خواهد کرد. ولی افسوس ازن لگن سازها و مونتاژکارهای لگنی که فقط طلب کارند از همه کس و همه چیز!
انگلیس بعضی مناطقش طبیعت بهشتی داره بسکه زیبا و سرسبزه، اونا حق دارن نگران طبیعت باشن، بفرمایید طبیعت زشت و خشک و بدمنظره ایران مثلا قراره چه گلی به سرتون بزنه، مرسی اعتماد بنفس
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
تو که پاتو از ایران بیرون نگذاشتی بیخودی حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
انگلیس کثیف دیدن نداره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خشک بودن یک منطقه دلیل زشتی و جنگلی بودن یک منطقه دلیل زیبایی اون نیست
چه بسیار توریست هایی که از اروپا برای دیدن کویر به کشورهای اطراف خلیج فارس میرن
شما گویا دنیا را کج فهمیدی
اگر چه دل خوشی از انگلیس ندارم چون هر کجا پا گذاشته اونجا رو نابود کرده از همه جهات ولی دمش گرم که برای کشور خودش احترام و ارزش قائل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
ادم های ساده گول این انگلیس عوضی را نخورید تویوتا کمیسیون را با یک عذر خواهی میدهد و قضیه تمام میشود
انگلیسی ها ماشین شناس نیستند می بایست پراید وارد می کرد که دوستدار طبیعت وسرنشنانش هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
مگر مي خواهند جمعيت شان را كنترل كنند كه مي فرماييد پرايد وارد كنند. رشد جمعيت انها به خودي خود منفي است
ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس در انگستان بدلیل مصرف بالای این خودرو است، نه آفرود رفتن خودرو، انگشتان بدون ماشین های آفرودی اقتصادش فلج میشود، انگستان در زمینه تولسدات کشاورزی و پشم گوسفند جزو ۵ کشور اول جهان است، وانت های آفرودی اصلی ترین ابزار کشاورزانش است، در ضمن همین الان سمند تولیدی داخل از هایلوکس مدل ۲۰۱۶ مصرف بالاتری دارد. اساسا کل مقاله قلم فرسایی غلط بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی