بازدید 15852
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال تابناک:

چه کسانی مشمول افزایش سن بازنشستگی می‌شوند؟/ این دسته از حقوق‌بگیران معاف از مالیات هستند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه، آیا افزایش سن بازنشستگی که عطف به ما سبق است و مشمول کارکنان فعلی نیز می‌شود توجیه‌پذیر است؟ توضیح داد: افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود. همچنین کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز مشمول این امر نیستند.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 28 November 2023

چه کسانی مشمول افزایش سن بازنشستگی می‌شوند؟

به گزارش تابناک سیاسی، امروز 7 آذر 1402 نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اصحاب رسانه، برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد. جهرمی در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه، آیا افزایش سن بازنشستگی که عطف به ما سبق است و مشمول کارکنان فعلی نیز می‌شود توجیه‌پذیر است؟ توضیح داد: افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز مشمول این امر نیستند. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

جهرمی افزود: در اکثر کشورهای جهان با توجه به الگوهای جمعیتی و برای ایجاد توازن و تعادل در پرداختی صندوق‌های بازنشستگی قواعدی را بازطراحی می‌کنند که ایران نیز مستثنی از این قاعده نیست. ضمن آنکه اصلاحات ناظر بر صندوق‌های بازنشستگی محدود به این موضوع نیست و برای پرداخت پایدار و بادوام صندوق بازنشستگی به‌کارگیری این اصلاحات ملزم است.

مالیات مشمول چه کسانی می‌شود؟

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهوری برخی اصلاحات در لایحه بودجه صورت گرفته است که نسخه نهایی که در جریان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس ارائه می‌شود، آن اصلاحات هم اعمال شود. یکی از این اصلاحات افزایش کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگرانی دریافت حقوق دارند به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ماه است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵۷
خیلی لطف کردند که گفتند سقف سن بازنشستگی مشمول بازنشستگان نمی شود واقعا لطف بزرگی دارند اگر این لطف و نمی کردند بازنشسته های مثلا 80 ساله به فرض حیات باید طبق اوامر ملوکانه برمی گشتند سرکار !!!! یا بازنشسته ای که به رحمت خدا رفته باید هر طور می شد به دنیا بر گردد و چند سالی کار کند و حق بیمه بدهد ... قانون قانون است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
چه تضمینی هست که مجلس آینده سنوات خدمت را 50 سال و سن بازنشستگی را 80 سال نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خداوکیلی یک خانواده 3 نفره مثل من با ماهی 12 میلیون تومان در سال آینده میتونه زنده بمونه؟ سر ملت منت میذارید؟ کف خط فقر شده 30 میلیون بعد قراره از حقوق 12 میلیونی مالیات بگیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم
آیا یکسری از کارمندان بازنشسته که فوت شده اند را هم شامل نمیشود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
باید استمرار خدمت بزنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
احتمال وراث افراد فوتی باید بیان 10 سال دیگه جای ایشان کار کنن
والا از این دولت فشل و این مجلس ناشی اینم بعید نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
از ورثه بصورت مالیات وصول می شود
این افزایش سن و سنوات خدمت بدون رضایت کارگر و کارمند حرام اندر حرام شرعی است.
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
دقیقا. تغییر توافقنامه و قرارداد پس از عقد بدون رضایت یکی از طرفین با زور و اجبار باطل و حرام است
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
برادری که رای منفی داده شماره کارت لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
سید محرومان!!! چه می کنی با محرومان!!!!!؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اونی که رای منفی داده بطور حتم الان کیک و ساندیس اش رو گرفته !!ا
تو چی میدونی اظهار نظر میکنی بلکم آقا ! خودت هم مصوبه مجلس را نخوندی معلومه
چه حرفهای مهمی زده جناب سخنگو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سوال چیه؟ و چه پاسخ عجیب و غریبی ؟
جهرمی در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه، آیا افزایش سن بازنشستگی که عطف به ما سبق است و مشمول کارکنان فعلی نیز می‌شود توجیه‌پذیر است؟ توضیح داد: افزایش سن بازنشستگی شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود.
وای خدا کجا خودم رو آویزن کنم دارم می ترکم
طرف پرسید سن بازنشستگی و پاسخ : شامل بازنشسته ها نمی شه
!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
از این جماعت چه توقع های داری ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
این منفی ها نمی دونم فازشون چیه
احتمالا یکی متخصص مغزه اون یکی هم کامنت گذار عراقی
خلاصه پول نفت مال مردم نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
تا زمانی که مردم غزه و فلسطین و لبنان هستند دلیلی نداره پول نفت به مردم برسه
علما قصد ندارند این دزدی را حرام اعلام کنند، موقعی که سر کار رفتیم با ما جور دیگری قرارداد بستند و حالا پنچ سال مکیدن خون ما ادامه دار شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
این قانون مشمول علما نمیشه
نکشیمون سخنگو؛ یه راهکار برای ما کارگران اینه که پنج سال رو لایی بکشیم و بعد پرداخت پول زور بیمه رو شروع کنیم.‌ پنج سال تنفس بدیم به خودمون تا شرط سنی رو دارا بشیم.‌
بنده که بازنشسته دولت هستم با داشتن مدرک لیسانس حقوق من ماهی هفت میلیون درماه است اگر کس و‌کاری درخارج از کشور نمی داشتم نمی توانستم با این حقوق بازنشستگی در داخل کشور زندگی کنم.
یعنی خودتون همه نفهمیدید چکار کردید البته انتظار بیشتر از این همه از شما نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
یه مشت بیسواد و تعطیل اومدن شدن وزیر و وکیل و مسئول و سخنگو . واقعا جای تاسف داره ر
آقای سخنگو شما الان میتونید بازنشستگان را پیدا کنید که بخواهید برگردونید سر کار تا کسری کارشان طبق قانون جدید جبران کنند؟ خدایا اینها از کجا بر سر این مردم نازل شدند
بچه‌ها چرا متخصص بی مغز تا الان کامنت نگذاشته؟!!!!!!! میشه چون دستش رو شده دیگه کامنت نمیزاره؟!! هههههههه این بابا رو تازه خود بسیجیا هم قبول ندارن! هههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
یا اون یکی که با پرچم عراق کامنت می گذاره
هر دو تا شون نیستن امروز
یعنی از اولشم با دهه شستی ها مشکل داشتن ، مدارس سه شیفته ، صف کنکور ، صف اشتغال ، صف ازدواج ، بیشترین دوران خدمت سربازی و...!!! نگران نباشید بازنشستگی ما دهه شستی ها تموم بشه باز به روال قبلش برمیگرده!!!!
شما وقتی کسی را با شرایطی به کار گیری می کنی اینکه در اواسط کار شرایط را تغییر بدی ایراد شرعی دارد.
این که نمایندگان مردم قانونی را تصویب می کنند که اصلا نظرات مردم را در نظر نمی گیرد هم کاملا عجیب و غیر شرعی هست.
شما وقتی کسی را با شرایطی به کار گیری می کنی اینکه در اواسط کار شرایط را تغییر بدی ایراد شرعی دارد.
این که نمایندگان مردم قانونی را تصویب می کنند که اصلا نظرات مردم را در نظر نمی گیرد هم کاملا عجیب و غیر شرعی هست.
در اکثر کشورهای جهان با توجه به الگوهای جمعیتی و برای ایجاد توازن و تعادل در پرداختی صندوق‌های بازنشستگی قواعدی را بازطراحی می‌کنند که ایران نیز مستثنی از این قاعده نیست. ضمن آنکه اصلاحات ناظر بر صندوق‌های بازنشستگی محدود به این موضوع نیست و برای پرداخت پایدار و بادوام صندوق بازنشستگی به‌کارگیری این اصلاحات ملزم است.

دراکثر کشورهای جهان مثل کشور ما جمعیت جوان جویای کار ندارند . شما وقتی کسی از مزیتهای آن سوی مرز صحبت کند اورا غربزده خطاب می کتید وقتی جایی باشد که منافع حاکمیت در آن باشد قواعد غربی می شود مدینه فاضله ...!!!!!!!
رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

آیا مطابق این گزاره دولتها مشروعند از صندوقهای بازنشستگی که حق و حقوق کارمند و کارگر است مبالغ کلانی را به سرقت ببرند و انوقت ملت تاوان سرقت دولت از صندوقهای بازنشستگی را بپردازد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای جهرمی در اکثر کشور ها کارگران درآمدشون چند برابر خرج شونه با چند ماه کار کردن صاحب خونه و ماشین و امکانات زندگی میشن نه در جمهوری اسلامی تا آخر عمرش هم صاحب و خونه و امکانات نمیشه . لطفا از فضاپیمای دولت پیاده شو و بیا با هم به کوچه و خیابون بریم ببینیم وضعیت معیشت کارگران و مردم عادی را.
پول مالیات رو چیکار می کنید!؟ آتش سوزی جنگل رو که مردم با بیل و دست خاموش می کنند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خوب مگه قرار بود چکار کنند؟ سوال کردن داره برادر؟؟
خودشون بهتر میدونن که این لایحه غیر قانونیه ، فردی که مثلا 10 سال پیش شروع کرده به بیمه پردازی با علم به اینکه پس از 30 سال بازنشسته میشه این کار رو شروع کرده و تغییر این میزان غیر قانونیه

این قانون میتونه برای کسانی که از سال 1403 میخوان بیمه پردازی رو شروع کنن اعمال بشه اما قبل از اون غیر قانونیه . احتمال داره که شورای نگهبان ایراد قانونی به لایحه بگیره - ضمنا اگه دادخواست به دیوان عدالت اداری و یا دادگاه ارائه بشه میتونه جلو این لایحه رو بگیره . اما با تجربه ای که ما داریم بعید نیست که به راحتی ابلاغ بشه
کارگری که 12 میلیون در ماه حقوق می گیره چرا نباید مالیات بده؟ از اون هم بگیرید! رودربایستی برای چی؟؟!! چه خبره هر شب هر شب نون بخورند؟ تازه بیشتر هم میشه! روزی 400 هزار تومن!! چه خبرتونه؟ چه خ بر تونه؟؟ مگه نفری چند تا نون باید بخورند؟؟!! بگیرید عموجان مگه قرار نیست به داد محرومان برسید؟؟؟ خوب دارید می رسید دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
سیاستهای محرومیت زدایی سید محرومان داره کم کم ریشه محرومبن را از بیخ و بن می کنه؟!!!؟؟
من امروز محاسبه تلخی داشتم .نشستم وحساب کردم اگر تمام حق بیمه های پرداختی از سال 68 تا به امروز را سکه خریده بودم امروز چیزی حدود چهار میلیارد تومان میشد .این تازه در صورتی هست که هیچ سرمایه‌گذاری نمیشد و فقط سکه می‌خریدم و نگهداری میکردم .
معلوم نیست سرمایه کارگرانی بدبخت رو چیکار کردن و حالا سر پیری می‌خوان به چندرقاز پول خودمون رو با منت بهمون بدن اینقدر بامبول در میارن .
اگر این پول درست سرمایه‌گذاری شده بود حداقل چند برابر اصلش باید شده باشه.
جلو دزدی‌ها را می گرفتید صندوق های باز نشستگی به این روز فلاکت بار نمی افتاد ند .شما که بلد نیستید سرمایه گذاری کنید اشتغال ایجاد کنید حداقل اختلاس نکنید .حداقل بدهی های دولت به صندوق ها را پرداخت کنید
کاش تا انسان زنده بود کار می‌کرد آخه حقوق بازنشستگی آنقدر ناچیزی.... الان تو اصفهان فقط ۸۰۰۰بازنشسته داریم بفرمایید با حقوق بازنشستگی با فرزندان بیکار چکار کنند؟ای آقا اگر حقوق بازنشسته درست وحسابی بود حرفی نبود .
خداوکیلی خود دولت میگه حقوق ۱۲میلیونی،خداروزخیرتون نده،همه سایت های واریزحقوقی زیرنظرتون هست ببینید کارمندپیمانی خدماتی وسرایدار آموزش وپرورش تواستان فارس،که شبانه روزدرگیرکاره باحقوق ۶/۹۰۰داره صورتش راباسیلی سرخ نگه میداره وتورم پدرش رادرآورده را متوجه نمیشید،بخدا متوجه هستیدوخودتون رو زدیدبه کری،بعدصحبت حقوق ۱۲میلیونی میکنید،
پسر خوب
در کشوری که دولتش بیش از 30سال است که نتوانسته متناسب با رشد جمعیت و نیروی جوان جویای کار اشتغال زائی کند کار درست این است که سن بازنشستگی را پایین تر بیاورد تا نسل جوان زودتر وارد بازار کار شود نه اینکه سن بازنشستگی را بالا ببرد.
دولت و مجلس فقط بعلت ورشکستگی صندوق های بازنشستگی فقط جهت رفع کوتی این تصمیم را گرفته که البته تاخیر در بازنشستگی فقط حدود3 سال باعث تعدیل مشکلات صندوق ها می شود و باز مشکلات شروع خواهد شد.
هرجا دولت میخواهد ازجیب مردم بردارد مثل کشورهای دنیا رفتار میکند ولی مسئله ای مثل حجاب را میگوید مثل کشورهای دیگر نیستیم
ضد مردمی ترین مجلس و دولت کل تاریخ معاصر ایران سرکار هستند
در مورد وضع نابسامان صندوق تامین اجتماعی به فیلمهای منتشر شده که مذاکرات بین مرتضوی و فاضل لاریجانی در مورد شستا را حتما ببینید
یکی دیگه اختلاس میکنه یکی دیگه پول صندوق بازنشستگی رو میخوره اونوقت اینها سن بازنشستگی رو بالا میبرند تا کسری و ناترازی رو مردم بدهند یعنی عرضه ندارید یه صندوق بازنشستگی رو مدیریت کنید
جالبه کارای دولت اونقدر ظالمانه هست که حتی طرفدارای سایبری خودشون هم یه کامنت در طرفداریشون نمی نویسن
کاش شامل وزیران و معاونین هم نشه زودتر بازنشست بشن از لطفشون!!! سریع تر نجات پیدا کنیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خدمت به خلق که شغل نیست اصلا هم بازنشستگی نداره و تا ابد ادامه خواهد داشت
نه توروخدا به بازنشسته ها هم فراخوان بدین برگردن سرکار.رو که نیست...
قانون عطف به ماسبق نمیشه اینجوری که باید فاتحه همه قراردادها را خواند به خصوص قراردادهای بیمه
سید محروم زدا
یعنی از فردی که 13 میلیون می گیره می خواید مالیات هم بگیرید چه قدر حقوق ایشان باقی می ماند که می خواد مالیات هم بده وقتی می گیرم خط فقر 30 میلیون است یعنی کسی که زیر این عدد می گیره فقیره می فهمید فقیر پس چرا می خواهید از آدم های فقیر مالیات بگیرید.
اوننایی که بالای 12 میلیون می گیرند و همه اش را اخر ماه باید بابت اجاره بدهند چی؟ چی بخورند، چی بپوشند، چظوری هزینه های زندگی شان را بدهند، مالیاتشان همچنان قربانی تصمیمات نادرست مجلس و دولت! خیلی بی رحمید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی