بازدید 10445

شهرداری تهران اطلاعات آلودگی هوای تهران را پاک کرد

شهرداری تهران اطلاعات درباره کیفیت هوا را از دسترس عمومی در سامانه خارج کرد. شهروندان تنها می‌توانند شاخص کلی کیفیت هوای تهران را ببینند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 04 November 2023

به گزارش تابناک،اعتماد نوشت: «شهر شیشه‌ای» یکی از شعار‌های شورای شهر پیشین که همه از فهرست امید انتخاب شده بودند، بود و در این راستا هم گام‌هایی برداشتند که یکی از بارزترین آن‌ها سامانه شفافیت است که تا اندازه‌ای مدیریت پایتخت ایران را به شهری شیشه‌ای و قابل نظارت برای افکار عمومی تبدیل کرده است؛ شورای تازه و به تبع آن مدیریت شهری انتخاب‌شده از سوی این شورا، اما به نظر می‌آید چندان علاقه‌ای به این شفافیت ندارد و حتی در اقدامی تازه یکی از شاخص‌هایی را که از دهه‌ها پیش در دسترس عموم بود، به محاق برد و جزییات کیفیت هوای تهران را از دسترس عموم خارج کرد.

جزییاتی که حالا شهرداری تهران و سازمان زیرمجموعه آن بدون دلیل مشخص آن را از دسترسی عموم خارج کرده، اطلاعات دقیقی از تعاریف و مبنای تعریف شاخص‌ها به مخاطبان می‌دهد و به عبارتی ساده آن‌ها را در جریان اثر غالب آلاینده هر روز و همچنین شیوه مقابله آن قرار می‌دهد. اگرچه حالا این جزییات از دسترس خارج است.

در شهری که رسانه‌های عمومی و حتی رادیو‌ها ساعت به ساعت کیفیت هوا و جزییات آن را اطلاع‌رسانی می‌کنند و حتی آگاهی از این جزییات به یکی از ضرورت‌های زندگی مردم و به خصوص افراد حساس مانند کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی تبدیل شده، به ناگاه شهرداری تصمیم می‌گیرد این جزییات را از دسترس خارج کند. این اتفاق از اواخر هفته پیش رخ داد و حالا شهروندان تنها می‌توانند شاخص کلی کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته و شاخص کلی کیفیت هوا در لحظه را ببینند و این پایگاه اطلاع‌رسانی هیچ اطلاعات دیگری در اختیار مخاطبان و شهروندان قرار نمی‌دهد. فشردن بخش جزییات که پیش‌تر مخاطب را به صفحه‌ای می‌برد که آلاینده مسوول را معرفی و راهکار مقابله با چنین شرایطی را با جزییات تعریف می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
میگم چقدر هوا تمیز شده ها! نگو شهرداری اطلاعاتش رو روفیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
درست میگی ولی معلوم هوا کثیفه چون نفس کشیدن سخته
اصلا به مردم چه ربطی داره؟
شهردار خدمتگزار ترجیح داده نباشه
دارای شهره دیگه
شهرداری که کاندیدای پوششی باشه همینه دیگه
می پوشونه
زحمت کشیدند این کار باعث میشه از هواشناسی گوگل استفاده کنیم هم دقیقتره هم کمتر دروغ از آب در میاد
آقای شهردار عرزشی!!
صورت مسئله را پاک نکن لطفا
این خیانت است !!
اگر به شهردار بگی هوا آمده است میگه عینکت بخار گرفته خخخخخ
تورا به خدا مدرسه ها را تعطیل کنید هوا خیلی خیلی کثیف و سمی است
خوووب کاری کرده،، دمش گرم. چیه باز میخوایید سر هیچ و پوووووچ مدارس رو تعطیل کنن؟؟؟!!!!!!؟؟ انقدر تعطیل شدیم که یمشت تنبل تن پرور بار آوردیم!!
تو کل دنیا با شاخص آلودگی ۶۰۰ هم مدارس رو تعطیل نمیکنن!! اونوقت اینجا با شاخص ۱۵۰ میخوان تعطیلی بشه!! آینده کشور تو مدارس ساخته میشه، وقتیم مدارس تعطیل میشن بچها بیشتر میرن کوچه خیابان بازی میکنن و این بدترم هست!! تازه پارسال دو ماه مدارس رو تعطیل کردن ولی هیچ تاثیری برای بهبودی هوا نشد!! فقط بچه‌ها تنبل تر شدن .
از زاکانی که با رانت و سیاسی بازی مدرک دکتری کشکی گرفته و با بی قانونی شهردار شده چه چیزی توقع دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اقا یا خانم بی عقل حالی به حولیه رو مواد، اینده ای برای کشوری که جووناش نتونن درست نفس بکشن و ریشون داغون باشه و یا تو سن ۴۰ سالگی سقط بشن وجود نداره. تو خارج هم شاخصت رو کجا قرار دادی که میگی با ۶۰۰ تعطیل نمیکنن نکنه افغانستان رو میگی؟
سانسور به کیفیت هوا هم کشیده شد دیگه، مردم ما دیگه اونقدر تجربه آلودگی هوا رو دارند که با چشم غیر مسلح هم می توانند با یک نگاه آلودگی رو کامل آنالیز کنند و میزان ذرات و میکرون اونها را بگویند.
شهرداری تهران نسبت به کمک برای رفع آلودگی هوا واطلاع رسانی آلودگی ها به مردم برای جلوگیری از آسیب به کودکان ،بیماران ، سالمندان و....نه تنها برنامه ای نداشته بلکه بعضی از مناطق تهران از جمله منطقه 7 شهرداری شاخص آن چندین ماه است حذف شده وتوان ارائه شاخص را نیز ندارد تا مردم خودشان از آسیب رسیدن به قلب،مغز ،ریه وسرطان های افزاینده ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کنند. در مورد رعایت والزام استانداردهای ساخت وساز برای زلزله نیز بی تفاوت است!
بجای حل کردن مسئله صورت مسئله رو پاک میکنن عجیب نیست اینم مثل همه ی مشکلاتی که تو کشور وجود دار ه هیچوقت حل نخواهد شد
چرا تابناک از عملکرد ضعیف شهرداری برای مدیریت آلودگی هوا ، زلزله و.... دفاع میکند واهمیت وخسارات ناشی از این ضعف توجه ومدیریت را برای اصلاح آن پوشش نمیدهد؟!
بجای مدیریت صورت مسله رو پاک میکنن واقعا که
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی