بازدید 3010

پزشکیان: شرایط اقتصادی مردم در دولت رئیسی بدتر شده

مسعود پزشکیان با اشاره به معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی توضیح داد: «توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندنشان از اصول قانون اساسی است. لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند اما چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روز به روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود».
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 31 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، او ادامه داد: «تا زمانی که نتوانیم معیشت، سرپناه و زندگی حداقلی مردم را که همان بخور و نمیر است، تأمین کنیم؛ طبیعتا عده‌ای مجبور می‌شوند برای زنده‌ماندن دست به کارهایی بزنند که با اصول اخلاقی و انسانی در تضاد است».

پزشکیان در پاسخ به اینکه وظیفه دولت و مجلس دراین‌باره چیست؟ بیان کرد: «آقای رئیسی در شروع دولتش وعده داد تورم را اول نصف سپس تک‌رقمی می‌کند، اما نه‌تنها تورم نصف نشد، تک‌رقمی که جای خود دارد بلکه چندین برابر شد. قدرت خرید شدیدا پایین آمد و کارمندانی که زندگی معمولی داشتند، دیگر نتوانستند حتی مایحتاج روزانه خود را تأمین کنند».

این نماینده مجلس ادامه داد: «رفاه در سطح مناسب از زندگی مردم رفته و سفره‌های مردم کوچک شده و دولت به وعده‌هایی که داده بود، عمل نکرده است. حتی شعارهای مربوط به مسکن را محقق نکرده و بحث رانت و رشوه هم قرار بود برچیده شود، اما این‌طور نشد».

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم ادامه داد: «در دولت روحانی وقتی یک بیمار که از نظر مالی شرایط ضعیفی داشت، به بیمارستان می‌آمد حداقل از او پول نمی‌گرفتند و حتی چیزی هم به او کمک می‌کردند و کارکنان بیمارستان هم متناسب با حقوقی که دریافت می‌کردند کار می‌کردند اما اکنون شرایط تغییر کرده و در ازای انجام کار از او ارز یا سکه دریافت می‌کنند».
پزشکیان دلیل این رفتار را مقررات و تصمیماتی دانست که مسئولان انجام داده‌اند و در ادامه بیان کرد: «این رفتار به دلیل مقررات و اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم؛ چراکه با این حقوق‌ها نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند».

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به اینکه دولت و مجلس با وجود وعده‌های انتخاباتی توجه به معیشت مردم به هیچ‌یک از آنها توجه نکرده‌اند، گفت: «دولت می‌گوید پول و بودجه کافی ندارد و رئیس مجلس هم بسیاری از طرح‌ها را اصل هفتادوپنجی می‌داند و اجازه مطرح‌شدن را نمی‌دهد، درحالی‌که باید برای این مشکلات منبع مالی تعریف شود». او ادامه داد: «آنچه به اعتقاد من مهم است، توجه به اقشار آسیب‌پذیر است و کسانی که سیاست‌گذاری‌های ما آنها را به زیر خط فقر کشانده است‌ اما معمولا آنها را نمی‌بینیم و این مشکلی است که وجود دارد».

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: «البته در برنامه هفتم توسعه بیشتر تلاشمان این بود که حداقل در بهداشت و درمان کاری کنیم که فرانشیز را از بازنشستگان نگیرند و برای بهزیستی و کمیته امداد این موضوع را مصوب کردیم تا فرانشیز در پنج دهک اول به دودهم برسد. تا جایی که توانستیم سعی کردیم در بهداشت و درمان فشار را از دوش مردم برداریم و توقع می‌رفت در سایر بخش‌ها هم این اتفاق بیفتد که نیفتاد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
دولت محرومان
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
یادش بخیر مناظره ها
مهرعلیزاده گفت شما حاضرید خانواده خود را با یک نفر که گواهینامه ندارد و هیچ تجربه رانندگی هم ندارد از جاده چالوس به شمال بفرستید و نتیجه اش هم معلوم است ... این روزها در حال مشاهده نتیجه همان صحبت ها هستیم وزیر اقتصادکشور فاقد تجربه بود و فقط یک مدرک دانشگاهی دارد و نتیجه کارش هم امروزمان است
پس شما بعنوان نماینده مردم چکاره هستی وگرنه تمام این مسایلی رو که عنوان میکنی مردم کوچه و بازار هم بلدند راهکار شما برای این برون رفت چیست.جا رو باز کنید برای نماینده جوان بدور از هر حزب و جناح و تخریب که برای مردم کار کند بخدا کم نداریم از این جور جوانها که کار بلد هستن و امثال شماها در مجلس جاشون رو گرفتین ول کن هم‌نیستین
آقای پزشکیان باوجودارادتی که به شماوصداقتتان درگفتارداریم ولی بایدعرض شود وضعیت اقتصادی مردم درزمان دولت آقای رئیسی بدترنشده بلکه فاجعه شده ۹۰ درصدمردم یارانه بگیرند وزیرخط فقر رفته اند وباسیلی صورت خودشان راسرخ میکنند
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
اگر نماینده مردمی رییس جمهور را استیضاح کن واگر نماینده گرو ه های دیگه ای پس حرف نزن
دکترجون ماشالله چقدر باهوشی
مگر همین شماها نبودین که به این دولت و رئیسش رای اعتماد دادید ؟ از اولش گفتیم که سپردن عنان کشور به یک گروه بی تجربه کار اشتباهی هست و قبول نکردید . جراحی رئیسی در اقتصاد باعث مرگ بیمار شد .
قبلا میگفتند طبقه یک , دو , سه جامعه هستیم اما الان جامعه دوقطبی شدید شده . و از شیرینی اجرا هدفمندی یا هر اسم دیگه ای هیچ خبری که نیست ولی فقر و بدبختی اقتصادی موج میزند
آقای پزشکیان! انتظار ندارید که آثار حمایت جنابعالی از دولت روحانی که در انتهای ۸ سال دولت شان، دو ساله! از بین برود. دسته گل های امثال شماها باعث چنین وضعی شده. حالا طلب کار شدید؟!!! یاد پررویی نجومی زاکانی افتادم.
این آشی است.که آقای حسین فریدون پخته است.
اول: شما چند سال نماینده بودی و خدمات خودت را بگو !!!!!!!!!!!!
دوم: چی کمکی به دولت برای سفره مردم کردی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
سوم : همش داری انتقاد می کنی خودت هم وزیر بودی و در دولت چیکار کردی !!!!!!!!!!!!!
چهارم : اگر یک روزی حساب رسی باشه اولین نفر شما هستی باید جوابگوی این ملت باشی !!!!!!!!
مخصوصا تامین خوراک مردم از وظایف دولتهاست ولی می بینیم قیمت گوشت .....!!!!!!!!!!!
واقعا بی عرضگی دولت سیزدهم جای تاسف دارد .
دروود به دکتر پرشکیان عزیز نماینده واقعی مردم ایران وضعیت مردم بدتر نشده فاحعه شده وقتی کسی کاری بلد نیست نباید قبول کند ملت داره زره زره نابود میشه زیر بار گرانی تورم
برای اداره کشور علم و سواد و تخصص لازمه آقای رئیس که نمیدونه دو دو تا چند میشه میخواد اقتصاد بفهمه؟
نه این دولت بلکه دولتهای گذشته هم ثابت کردند مملکت داری کار اینها نیست میگویند در مثال مناقشه نیست دولتها و مجلسهای که با شیر یا خط تصمیم گیری میکنند نتیجه عملکرد آنها میشود آنچه که امروز و فردا و فردا های بعد شاهد خواهیم بود.
انکس که نداند و بداند که نداند در ابد الجهر بماند.....
آقای دکتر پزشکیان آیا وقت آن نرسیده که جنابعالی و دوستان دیگر، از گردونه قدرت کنار روید و میدان را به دیگران دهید. نتیجه چندین دهه مدیریت جنابعالی و امثال شما که مشخص است. چه در دوره اصلاحات که در دولت تشریف داشتید و چه در دوره اصولگرایان که در مجلس بودید و هستید. لطفاً حداقل شما انتقاد نکنید که امتحانتان را پس دادید.
آقای دکتر این حرفو نزن ایشان دولت محرومان و در خدمت محرومان است. بی انصافی نفرمایید.
اگر مشکل مسکن حل کنید بیشتر مشکلات حل میشه
هميشه دكتر پزشكيان واقعيت هاراكفتن ولي اين افراد در اقليت هستندو كار و حرف انها در مجلس خيلي نمد ندارد.
خداوند تعداد اين افراد را زياد كند.
با سلام، آقای پزشکیان ، تمامی نمایندگان مجلس و نیز سایر مسؤلین محترم، به راحتی این مشکلات قابل حل است، من بارها عرض کرده ام که لطفا در این شرایط بد اقتصادي و وجود تحریم های ظالمانه و ...، این قوانین و مقررات اخذ انواع مالیاتها، عوارض و بیه و ... را اصلاح و تجدید نظر کنید، شرافتا به شما قول می‌دهم که بیش از ۷۰٪ از مشکلات و گرفتاری‌های مردم و جامعه و کشور عزیزمان ایران حل می شود.
فعلا که هر چی دستمزد میگیریم باید بزاریم روش و بدیم جای قیمتهای کرایه خونه ای که ببرامون درست کردن باقی مخارج هم میسپاریم به باد هوا
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی