بازدید 7322

اسرائیل در تنگنای نفتی قرار می‌گیرد؟

با تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و غزه، زنگ خطر تامین انرژی این کشور به صدا درآمد و امروز رسانه‌های خارجی نظیر بلومبرگ، اویل پرایس و ... به بدتر شدن وضعیت این کشور در تامین نفت اشاره می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 26 October 2023

اولین کشتی‌ نفتکش اروپایی وارد ایران شد - پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر

به گزارش تابناک اقتصادی، با آغاز درگیری میان اسرائیل و غزه، امنیت انرژی این کشور به خطر افتاد و به عقیده تحلیلگران زنگ خطر اختلال در عرضه انرژی جهانی به صدا درآمد.

گزارش اخیر بلومبرگ مهر تاییدی بر این این موضوع بود که در آن نگاشته شد:‌ به دلیل تشدید درگیری غزه، اسرائیل مجبور شد واردات نفت خام را از پایانه اصلی مدیترانه منحرف کند.

بنابراین نفتکش‌ها در حال حرکت به سوی سواحل دریای سرخ سرزمین اشغالی هستند تا از هدف قرار گرفتن نفتکش توسط نیروهای حماس جلوگیری کند.

بندر ایلات در دریای سرخ معمولاً برای واردات نفت خام اسرائیل استفاده نمی‌شود و این تغییر نشان دهنده این است که واردات نفت ممکن است در درگیری با حماس هدف قرار گیرد.

دخالت مستقیم ایران در جنگ اسرائیل و حماس 

بلومبرگ همچنین در گزارش خود بیان کرد که تغییر مسیر محموله نفتی به بندری در دریای سرخ که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال درخواست ایران در اوایل هفته گذشته از کشورهای اسلامی برای اعمال تحریم نفتی علیه اسرائیل رخ داده است.

چندی بعد اویل پرایس نیز در توییتی نوشت که تحلیلگران معتقدند بزرگترین مشکل برای امنیت عرضه نفت، دخالت مستقیم ایران در جنگ اسرائیل و حماس است! 

اسرائیل در تنگنای نفتی قرار می‌گیرد؟

تحلیلگران فارن‏پالیسی هم درباره نقش ایران در این زمینه اظهار کردند که اگر ایران بخواهد به صورت موثر وارد این درگیری‌‏ها شود، ممکن است تنگه هرمز را ببندد؛ اتفاقی که باعث می‌‏شود تقریباً یک‏‌سوم نفت دریابرد دنیا از صادرات بازبماند.

جمع‌بندی

بر اساس این گزارش هرچند ایران دخالتی در جنگ حماس و اسرائیل ندارد اما نمی‌توان از نقش موثر آن بر تامین امنیت مسیر انتقال انرژی منطقه چشم‌پوشی کرد. همانطور که رسانه‌های خارجی نیز اذعان کردند به این موضوع و به تغییر مسیر نفتکش‌های حامل نفت که متعلق به اسرائیل بود اشاره کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
دیگه اگه ایشالا بسلامتی یه جنگ اتمی توی منطقه شروع بشه ، کسی به سوخت و نفت نیاز نداره ، یعنی سه میلیارد نفر که ایشالا کشته بده این جنگ ، کلا بحرانهای دنیا هم همه تموم میشه ، همه دیگه از سوزوندن همون مرده ها ( مثل دایناسورها ) سوخت تهیه میکنن ..
زیاد دور نیست اون روز !!
ما مخالف صهیونیسم جهانی هستیم
میخواد اسرائیل باشد
یا زلنسکی در اوکراین...
همه فساد دنیا در بين مسلمانان و مسیحیان زیر سر صهیونیست ها است
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
پوتینو یادت رفت بگی
مگر مصرف نفت و گاز اسراییل در روز چه مقدار است؟

این نفت توسط دوستان و کشورهایی چون امارات،آدربایجان و اقلیم کردستان کما فی سابق نامین خواهد شد.
ما مردم ایران همگی پشت انقلاب هستیم واز آرمان هایش دفاع میکنیم
اسرائیل باید با خاک یکسان شود ما مردم اعلام آمادگی میکنیم
اسرائیل روزانه حدود 5 هزار بشکه نفت تولید کرده و 236 هزار بشکه نفت وارد می کند. قزاقستان، کردستان عراق، آذربایجان، گابن، نیجریه، برزیل و مصر، تامین کنندگان نفت خام این کشور هستند.
یورونیوز 27 بهمن 1401:
شرکت یونانی «انرژین» که در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کند اعلام کرد که اسرائیل برای اولین بار موفق به صدور نفت خام شده است. بنا به اعلام این شرکت صدور نفت خام اسرائیل از میدان گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت. به گفته این شرکت اسرائیل به این ترتیب به جمع کشور‌های صادرکننده نفت پیوسته است!!!!
ظاهراً ،

اشتباه زمستان سرد اروپا را دارید این بار در مورد اسراییل مرتکب می شوید!!!
مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران امروز 4 آبان 2140 ، با بیان اینکه امسال زمستان هم شاهد ناترازی بین تولید و مصرف گاز هستیم، گفت:مشکل کمبود گاز مصرفی همچنان وجود خواهد داشت.
حماس باید نفتکش اسرائیلی رو موشک باران کنه ،. سنگ در برابر سنگ ، جان در برابر جان
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
دوحه لب دریا
آذربایجان کمبود نفت و گاز اسرائیل تامین خواهد کرد.
ازجنس همون زمستان سخت اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
شایدم سخت تر
نتانیاهو در پانزده سال اخیر همه کاری کرد تا قوی ترین نخست وزیر اسرائیل لقب بگیرد و البته کارهای بزرگی هم کرد اما گویا اراده خدا بر این بود که ضعیفترین مقام اسرائیلی باشد .. بیش از هزار کشته صهیونیست فقط در یک روز .
سیاست های چند دهه اخیرتان جز اینکه اسرائیر را در جایگاه برتر قرار داده هیچ نتیجه دیگری نداشته
کی فکرشو می کرد فلسطینی قتل عام بشوند و کشورهای عربی برخی طرف اسرائیل را بگیرند بقیه هم فقط بیانیه بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اصل ملت ها هستند که همگی حامی فلسطین هستند
تمام تحلیل های شما درباره مسائل بین ملل همیشه اشتباه بوده‌
ما،ایران،در حال حاضر ضعیف ترین کشور منطقه از نظر اقتصادی هستیم و حتی امنیت هم نداریم چون داریم در کنار میلیون های نیروی طالبان که به خون ایرانی و شیعه تشنه هستن زندگی می کنین.بعد من ایرانی بدبخت هر روز با حسرت باید به موفقیت های عربستان و ترکیه نگاه کنم.
بنابراین اسرائیل هر مرگیش بشه کوچکترین اهمیتی برای من نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
شما دیگه چرا از مشکلات می نویسید؟ مگر آمریکا تشریف ندارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
کاملا صحیح
آقا من پنجاه سال است جنگ اعراب با اسراییل را دنبال می کنم هیچوقت این پیش بینی ها درست از آب در نیامد آنروز که اعراب متحد بودند و فروش نفت را متوقف کردند قیمت نفت بالا رفت اسراییل هم درمانده نشد بعد خود اعراب فروش را آغاز کردند چرا که بپولش نیاز داشتند حالا که حماس تقریبا تنها مانده و تلاشهایی که می شود برای حمایت از مردم غزه است نه حماس
امسال فکر کنم هم سرمای اروپا را تجربه کنیم و هم کمبود نفت و گاز و سوخت اسراٸیل را تجربه کنیم،چون هر چه اینها گفتن سر خودمان امده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی