بازدید 2306

یوان چین عامل اختلاف نفتی هند و روسیه

چندی پیش بلومبرگ در گزارشی از مخالفت هند با درخواست روسیه برای پرداخت پول نفت با یوان خبر داد. مقامات هندی در این باره گفتند که انتظار می‌رود دهلی نو درخواست شرکت‌های نفتی روسی برای پرداخت پول نفت به یوان چین را رد کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 22 October 2023

صادرات نفت روسیه به هند باز هم بیشتر شد | پایگاه خبری جماران

به گزارش تابناک، شرکت‌های روسی به دلیل تحریم‌های غرب و اخراج از سیستم پرداخت بانکی سوئیفت تا حد زیادی پرداخت‌های دلاری و یورویی را کنار گذاشتند و به ارزی مانند یوآن روی آوردند.

آغاز وابستگی روسیه و شرکت‌هایش به ارز چینی به پس از حمله به اوکراین برمی‌گردد. این وابستگی تا جایی‌ ادامه پیدا کرد که حتی برخی منابع آگاه اعلام کردند که اخیرا شرکت‌های نفتی روسیه از مشتری‌های نفتی خود درخواست پرداخت‌ پول نفت به یوان را داشته‌اند.

یوان چین عامل اختلاف نفتی هند و روسیه

با این حال فرضیات حاکی از آن است که دولت هند که مالک 70 درصد از پالایشگاه‌های سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است با این خواسته‌ها موافقت نکند. منابعی در پالایشگاه‌های هند به بلومبرگ گفتند که برخی از محموله های نفت خام روسیه به هند اخیراً به تعویق افتاده است زیرا طرفین در مورد ارز پرداختی به توافق نرسیده‌اند.

اوایل هفته گذشته، منابع ناشناس وزارت دارایی هند به رویترز گفتند که پرداخت هفت محموله نفت خام روسیه که توسط پالایشگاه‌های نفت دولتی هند با ارز چین وارد شده است، به دلیل تردید دولت هند برای پذیرش این نوع پرداخت متوقف شده است.
 
شرکت دولتی نفت هند قبلاً خریدهای خود را به یوان تسویه کرده است، در حالی که شرکت بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم هنوز زیر بار پرداخت به ارز چینی متوسل نشده‌اند، اگرچه تامین کنندگان روسیه این درخواست را داشته اند.
 
هند واردات نفت خام روسیه را در سال گذشته به دلیل عرضه ارزان‌تر روسیه در مقایسه با نفت خام خاورمیانه افزایش داده است. بین آوریل و سپتامبر 2023 میلادی،  واردات نفت خام هند از روسیه  از 780000 بشکه در روز در مدت مشابه سال 2022/2023 به ازای هر کشتی بیش از دو برابر شده و به 1.76 میلیون بشکه در روز رسیده است. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست