بازدید 23290
اگر دولت هرچه زودتر دست بجنباند؛

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های مونتاژی» به دست مردم می‌رسد

این خودروی آلمانی هیبریدی با کارکرد حدود ۱۱ هزار کیلومتر در کمتر از پنج سال، در بازار امروز دبی به قیمت ۴۵ هزار درهم عرضه شده است که با توجه به حقوق ورودی ۲۰ درصدی، قیمت آن بدون هزینه‌هایی همچون مالیات و شماره گذاری، ۷۳۰ میلیون تومان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 02 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ حال و روز بازار خودروی کشور در سال های اخیر با توجه به عدم واردات خودرو، به گونه ای بوده است که سنگینی کف عرضه و تقاضا، به سمت تقاضایی بوده که نتیجه آن، قرعه کشی های پی در پی و رونق دلالی و رشد حبابی قیمت های خودرو بوده است؛ اما تداوم این مسیر و قیمت هایی بسیار بالاتر از توان خرید مردم، منجر به این شد تا دولت و مجلس به فکر تسهیل فرآیند واردات خودرو بیفتند. وارداتی که بیش از پنج سال متوقف بود و شهریورماه سال گذشته با ابلاغ قانون و آیین نامه واردات خودروهای صفر کیلومتر، بالاخره قفل آن شکسته شد.

هرچند متاسفانه در سایه کم کاری و کم توجهی مسئولان مربوطه در حوزه واردات خودرو، عملا تا پایان سال گذشته هیچ خودرویی به کشور وارد نشد و در هفته‌های اخیر تعداد اندکی در مقایسه با وعده ۲۰۰ هزار خودرو، وارد شده است، در این میان، تصمیم دولت و مجلس به چراغ سبز ورود خودرو‌های کارکرده نیز گشت، به گونه‌ای که با تصویب قانون در مجلس و ابلاغ آن توسط دولت به وزارت صمت، آیین نامه مربوطه برای واردات خودرو‌های کارکرده، توسط این وزارتخانه تهیه و به هیات وزیران ارسال شد تا هیات وزیران در گام پایانی، آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده را تصویب و ابلاغ کند.

ناگفته نماند، با وجود الزام قانون برای تعیین تکلیف آیین نامه در روز‌های اخیر، هنوز خبری از تایید نهایی هیات وزیران نیست، اما آن گونه که پیشتر رشیدی کوچی نماینده مجلس تاکید کرده بود، در آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت، محدودیتی برای ورود خودرو‌های کارکرده به کشور وجود ندارد و هر شخص حقیقی و حقوق اجازه واردات خودروی کارکرده بدون داشتن سقف ارزی و حجم موتوری را دارد.  

حال در این شرایط، تابناک اقتصادی در گزارش هایی تلاش داشته است تا با فرض شرایط مذکور و با در نظر گرفتن حقوق ورودی خودروهای سواری به کشور، نمونه ای از خودروهای کارکرده با قیمت متناسب با بازار فعلی کشور را بررسی و معرفی کند، به گونه ای که در گزارش نخست، به بررسی خودروهایی پرداخته شد که دارای سوخت بنزینی و قیمت نهایی برای مصرف کننده در بازه اقتصادی حدود یک میلیارد تومان بودند.

بیشتر بخوانید:

 

در این گزارش نیز به سراغ نمونه ای از خودروهای کارکرده ای رفتیم که یک شرط مهم را داشته باشند و آن نوع سوخت بنزین/هیبرید یا همان خودروهای هیبریدی است که مورد تاکید وزیر صمت نیز می باشد؛ خودروهایی که با توجه به مصرف بالای بنزین در کشور، می توانند به کاهش مصرف سوخت بنزین کمک کنند. از سوی دیگر، باید اشاره داشت که حقوق ورودی این نوع خودروها نسبت به مدل صرفا بنزینی، بسیار کمتر است. در جدول زیر حقوق ورودی این خودروها را می بینید؛

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

با در نظر گرفتن شرط کارکرد یک روز تا سقف پنج سال و همچنین نوع سوخت هیبریدی و نرخ درهم در بازار آزاد در محدود ۱۳۵۰۰ تومان، خودرو‌های زیر در بازار امارات، گزینه مناسبی برای بازار داخل کشور است؛

1- Mercedes-Benz E300-Class 2019: این خودروی آلمانی هیبریدی با کارکرد حدود ۱۱ هزار کیلومتر در کمتر از پنج سال، در بازار امروز دبی به قیمت ۴۵ هزار درهم (معادل ۱۲۲۵۰ دلار) عرضه شده است. با در نظر گرفتن نرخ درهم بازار آزاد تهران به عنوان بالاترین نرخ ارز، معادل ریالی این خودرو، حدود ۶۰۸ میلیون تومان است. از سوی دیگر، با توجه به حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی، حقوق ورودی این خودروی هیریدی، ۲۰ درصد است و در نتیجه قیمت آن در زمان ورود به گمرک مجموعا حدود ۷۳۰ میلیون تومان می‌شود. اما همان طور که می‌دانید، در زمان ترخیص یک خودروی وارداتی به کشور، هزینه‌های دیگری همچون مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های وارداتی، حقوق ورودی یک درصد به عنوان عوارض هلال احمر، عوارض پسماند نیم در هزار از ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی، هزینه استاندارد و ارزش گمرکی برای شماره‌گذاری نیز به قیمت فوق اضافه می‌شود؛ بنابراین با در نظر گرفتن سایر هزینه، برآورد قیمت نهایی برای مصرف کننده در بازار داخل کشور، حدود یک میلیارد تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد. قیمتی که از بسیاری از خودرو‌های چینی مونتاژی در بازار حال حاضر تهران کمتر است.

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

2- Toyota Camry 2.4 Hybrid XLE 2020: این خودروی ژاپنی هیبریدی با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی، کارکردی حدود ۲۰۰ کیلومتر دارد و تقریبا صفرکیلومتر به حساب می‌آید. قیمت این خودرو در بازار امروز دبی، با تخفیف به ۴۰ هزار درهم (کمتر از ۱۱ هزار دلار) رسیده که معادل ۵۴۰ میلیون تومان است. با در نظر گرفتن حقوق ورودی ۵۰ درصدی برای این خودروی ۲۴۰۰ سی سی، قیمت آن به حدود ۸۱۰ میلیون تومان می‌رسد. حال با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های اشاره شده در مورد قبل، برآورد قیمت نهایی این خودرو در کف بازار داخل کشور کمتر از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

3- Toyota Corolla 1.8L Comfort 2019: دیگر خودروی ژاپنی پیشنهادی در گروه هیبریدی، خودرویی است که کارکرد آن به حدود ۱۱۳ هزار کیلومتر می‌رسد و قیمت آن در بازار امروز دبی، ۳۴۵۰۰ درهم (حدود ۹۴۰۰ دلار) است. معادل ریالی آن نیز ۴۶۶ میلیون تومان است که با توجه به حقوق ورودی ۲۰ درصدی برای آن، قیمت این خودرو به حدود ۵۶۰ میلیون تومان می‌رسد که با توجه به سایر هزینه‌های ترخیص خودرو، برآورد نهایی از قیمت این خودرو در بازار داخل کشور، حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد شد. رقمی در محدود قیمت برخی تولیدات داخلی!

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

4- Honda City 1.5L EX 2020: این خودروی ۱۵۰۰ سی سی با کارکرد حدود ۴۵ هزار کیلومتر در کمتر از سه سال در بازار امروز دبی به قیمت ۴۸۵۰۰ درهم (حدود ۱۳۲۰۰ دلار) عرضه می‌شود که معادل ۶۵۵ میلیون تومان است. با در نظر گرفتن حقوق ورودی ۱۵ درصدی برای این خودرو، قیمت آن به رقم ۷۵۴ میلیون تومان افزایش می‌یابد. حال با لحاظ کردن سایر هزینه‌های واردات خودرو به کشور، برآورد قیمت نهایی این خودرو برای مصرف کننده در بازار داخل کشور، حدود یک میلیارد تومان می‌شود.

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

5- Kia Soul 2019: این خودروی کره‌ای نیز با کارکرد حدود ۱۷ هزار کیلومتر در کمتر از پنج سال، به قیمت ۴۶۵۰۰ درهم (حدود ۱۲۶۰۰ دلار) در بازار دبی عرضه شده است. معادل ریالی آن حدود ۶۲۸ میلیون تومان می‌شود که با در نظر گرفتن حقوق ورودی برای این خودروی ۲ هزار سی سی، قیمت آن به ۷۵۴ میلیون تومان افزایش می‌یابد. در نهایت با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های اشاره شده در موارد قبلی، برآورد قیمت نهایی این خودرو در کف بازار داخل کشور حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

«مرسدس بنز هیبریدی کارکرده» ارزان‌تر از «چینی‌های بازار خودرو» به دست مردم می‌رسد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲۹
صنار بده آش به همین خیال باش تا افتابه سازهای داخلی و مافیا خودرو وجود دارند اینها را مگه در خواب مردم ایران ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
آمنه‌سادات ذبیح‌پور: با شکایت من سپیده قلیان به ۱۵ ماه حبس محکوم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
م . ا . ف . ی . ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
هزینه همان آفتابه ساز با همین بنز را هم مقایسه کنید
ناشناس
| France |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ناشناس ۱۲:۵۳ مرزهای تحلیل اقتصادی رو جابجا کردی
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
اولین تعمیرگاه- آخرین تعمیرگاه
اگر فكر كردین خوبه حتما شهامت به خرج بدهبد بخرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
اینها که منفی دادند یکیش احتمالا جناب میرسلیم اون یکی هم مدیرعامل ایران خودرو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
باز هم قیمت دو برابر جهانی میشود
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
با این شانتاژهای روانی که هرگز تحقق نخواهد یافت فقط بازار را بیشتر سردرگم میکنید
رضا اهوازی اوشگول پشندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
قیمتها خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
فکرش کن این ایران خودرو و سایپا مافیاشون اجازه همین کاری رو بدن
عمراً بذارن با این قیمت برسه دست مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
الان میرسلیم و دوستاش زنگ میزنن تابناک که این خبر رو زودتر پاک کن وگرنه اووخ میشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
همین هم ارزون و قیمت واقعی نیست، دو برابره چیزی هست که یه سیتیزن اماراتی باید بپردازه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
مثل روز روشنه نیاز به «عمرا» نیست. خخخ
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
همان کسانیکه واردات و مونتاز خودروهای بنجل چینی

را در انحصار گرفتند و با ۴ تا ۵ برابر قیمت فروش در

دوبی و عراق به مردم فروختند

و بدون هیچ زحمتی و حتی با دریافت سپرده ودیعه از

انبوهی از مردم که در بازار بسته انحصار خودرو چشم و

دلشان گرسنه بود با سودهای ۴۰۰ و ۵۰۰ درصدی به

هزاران میلیارد تومان سودهای نجومی رسیدند که در

هیچ صنعت و بازار و کالایی حتی قاچاق مواد مخدر و

اسلحه هم در هیچ کجای دنیا ممکن نبوده و نیست و
نخواهد بود

حالا اگر بخواهند خودروهای دسته دوم وارد گردند در

انحصار همان خودی های مافیای بسیار بسیار قدرتمند

وارد و با سودهای چند صد درصدی باز به مردم فلکزده

خواهند انداخت !!! و شک نداریم
دست از این تیترهای زرد بردارید. هزینه لنج و کشنده و بندر و غیره را هم بگذاری زیر یک میلیارد نمی شود در ایران حداقل 100 درصد دلالی می خورند کمتر از 2 میلیارد نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
شما عضو مافیا هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
خوب صفرش هم بیارید ، اختلاف وحشتناک هست!!همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
اولا که هرکس می‌تونه وارد کنه اینطوری شد آدم خودش میاره. یک بگذره یه کسب و کار میشه که یه سری مشاوره بدن چطوری بیاری پس نگران سخنیش نباش. درثانی همین بشه دو‌میلیار‌بعد با ماشینی 3 میلیاردی الآنم قابل مقایسه نیست.
بله حتماً مافیای خودرو (بخوانید ایران خودرو و سایپا) هم اجازه میده این خودورها با این قیمت ها به دست مردم برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
یاد اون لطیفه قدیمی افتادم. اونایی كه داد میزنن مافیای خودرو و اونو به اشخاص و شركتهای خاص ربط میدهند. خودشون مافیای خودرو هستند و ساده دلان را گول میزنند. آدرس اشتباهی به مردم ندهید.
اتفاقا دولت دست نجنباند و کاری (به عبارت بهترکارشکنی) نکند مشکل واردات خودرو وبه تبع آن سواستفاده فوق عظیم چند کارخانه شیاد ازبازارانحصاری حل میشود.طبق آمارمنتشره ایرانیان مقیم خارج حداقل 4 تریلیون دلار دارند وایرانیان مقیم داخل هم سالی حداقل 20 میلیارددلار قاچاق میکنند.پس لازم نیست دولت دلاری بدهد وتبعا نمیتواند مشکلات ارزی را بهانه عدم واردات خودرو بکند.
شما چرا اصرار دارید از دشمن و هم‌پیمان دشمن ماشین بیاریم!! وقتی متحد و زیر مجموعه ما ماشین میده دلیلی نیست از آلمان و آمریکا ماشین بی کیفیت بیاریم. الان دیگه تمام دنیا فهمیدین کالاهای آمریکا و آلمان را رسانه ها بزرگ کردند. مردم ما با علاقه کالای با کیفیت چین رو به بی کیفیت آمریکایی ترجیح میدم. انصافا آمریکا چه کالای درست و درمونی ساخته؟
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
بابا جدی نیگرید داره شوخی میکنه یک لحظه ترسیدم بخدا یعنی مگه داریم کسی در حد خوندن و نوشتن بلد باشه ولی این طوری حمایت کنه
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
درنظر امثال تو که از جاهایی مثل کیهان تغذیه فکری میشوید ویروس کرونا راهم رسانه ها ساختند 11 سپتامر هم رسانه ها ساختند سفربه ماه هم رسانه ها ساختند واخیراهم که شنیدیم کروی بودن زمین هم کاررسانه های استکباری وصهیونیستی بوده
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
پاسخ مزدور آلبانی رو که نمیدم شما میتونی پای اخبار بنگاه دروغ پردازی آمریکا بشینی و تصور کنی آمریکا به ماه رفته و شرکت فورد بهترین ماشین هارو میسازه. بنده با بیست‌سال زندگی در آمریکا فهمیدم بی کیفیت تر از کالاهای آمریکایی چیزی وجود ندارد خود آمریکایی ها محصولات چینی رو به عنوان مهد تکنولوژی و قدرت استفاده میکنند بیشترین ماشین ها در آمریکا چینی هستند و مردم آمریکا کالای چین رو به هر جایی ترجیح میدن. ضمن اینکه ما قرار داد بیست ساله داریم با چین و مردم هم انتخاب اولشون کالای چینی هست. بنده خودم ترجیح میدم دانگ فنگ با کیفیت سوار بشوم تا بنز و فورد و شورولت که فقط رسانه های بزرگش کردند
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
شوخی نبود!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
عباس خان بگذریم ازاینکه درامریکابودنتو دروغ گفتی ولی اینکه شنیدی کالاهای چینی درامریکا واروپا زیادند درسته ولی اینجاشو نفهمیدی که کالاهای صادراتی چین به غرب با آنچه که با سواستفاده ازتحریمها به ایران قالب میکند خیلی متفاوتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ضمنا چندروزپیش هم هند به عنوان چهارمین کشور سفینه اش در ماه نشست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
عباس خان منفی مثبتو بشمار انوقت میفهمی مزدورکیه
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
۱۳:۲۶
باور کن 3 بار متن رو خوندم بازم نفهمیدم داری جدی میگی یا شوخی
اگر شوخی بود ک خیلی لوس بود
اگر جدی هستی مراجعه فوری به روانپزشک توصیه میشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ما امریکا را هزار بار از تو دوست تر می دانیم دشمن دانا به از دوست نادان است
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
عباس اقا، صادرات چین به آمریکا زیاد هست و در مقابل صادرات آمریکا هم به چین. فقط شما که اونجا زندگی می‌کنی یا کردی تعجب میکنم این حرف رو میزنی چون چین فقط کالاهایی مانند، کاسه بشقاب، قاشق، عروسک، و از این قبیل صادر میکند و هیچ آمریکایی ماشین چینی سوار نمیشود حتی هیچ آمریکایی گوشی چینی دست نمیگیره. آمریکایی ها بعد از جنس آمریکایی از اجناس ژاپنی و کره ای استفاده میکنند. عجیبه شما که اونجا زندگی کردید این اطلاعات رو ندارید! شایدم زندگی نکردید بهتون گفتند بیایند این کامنت رو بگذارید. ضمن اینکه آمریکا پنجاه سال پیش به ماه رفته و شوروی به عنوان رقیب تبریک هم گفته. اگر تا به حال به ماه نرفته دلایل علمی و منطقی داره که شما بعید می‌دونم درک کنید
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
کسی که آشغال های چینی رو کالا تلقی می‌کنه و دانگ فنگ رو هم رده بنز و شورولت می‌دونه قطعا درکی از خودرو و علم ندارم. همین امروز معاون رئیسی از تسلا رونمایی کرد به عنوان ماشینی که در ارزومون هست کپی کنیم البته که توانشو نداریم.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
قطعا دیس لایک ها و این کامنت های غرب گرایانه مهندسی شده از طرف دشمن هستند. هیچ بعید نیست یک نفر از آلبانی این طور حمله می‌کنه. تمام دنیا میدونند چین بهتر از آمریکا و آلمان هست ولی غرب گدایان...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بچه ها این آقا عباس ظاهرا حالش خیلی بده
فکر کنم منظورش از تمام دنیا، خودش و هم پیاله های ساندیسیش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
عباس اقا پدر شما به شما یاد نداده از طرف مردم حرف نزنی؟
اگر واردات بدوندلالی آزاد شود همه چیز ارزان میشود
مشکل این است صد قلم دلالی وجوددارد برای ورود هر کالا و بیچاره مصرف کننده نهایی که مردم هستند
اگر دستی برای دولت باقی مانده باشد، چشم، می جنباند. دولت همان کاری را انجام می دهد که در اولویت کاریش است. خیلی ساده است. اخبار گوش دهید. ببینید در مورد چه مسایلی صحبت می شود. همان کارها دارد انجام می شود. هیچوقت دوربین مداربسته خط تولید شرکتهای خودرو سازی، پخش مستقیم نمی شود، یه گوشه تلویزیون ببینیم آخه چکار می کنند! اما اما تا دلت بخواهد برای .... و .... و .... هزینه می شود. پخش مستقیم داریم. لحظه به لحظه. چرا؟ چون اولویت ما همان است. تمام!
حالا دلمان را خوش کنیم به خودروی کارکرده اعراب. واقعا جای تاسف دارد. شرم آور است. من که خجالت می کشم. دیگر توانی برایم نمانده کلمه ای بیشتر بنویسم.
فقط این از این جنبه نبینید .هزینه نگهداری و تعمیرات سر به فلک می زنه یه تعویض کامل روغن بنز الان بالای 25 میلیون تومانه .یعنی شک نکن قشر پایین بازم این واردات آزاد بشه نمی تونند برند سر این ماشینها ، تجربه انرا الان داریم سرطان های چینی که الان بخرج افتاده فقط صاحبشو بیچاره می کنه .لطفا منتشر کنید
پاسخ ها
دانیال
| United States of America |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
دوست عزیز قرار نیست واردات آزاد شد همه برن سراغ لنز و بی ام و، ماشین لوکس پول لوکس هم می خواد. منی که با 400 تومن مجبورم پرایدس وار شم به جاش
آی سی یا النترا سراتو سوار میشم. پول نگهداریشم دارم.
ضمنا اگر دولت زرنگه بهتره دو کارخونه مفت خور رو تعطیل کنه و بجاش مجوز تولید قطعات بده، اگه جنم داره حتی قطعات بنز و ...
شوقی
| Germany |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
عزیزم چون واردات ممنوع قیمتهای نجومی اگر ازاد باشد لنت تویوتا از ۲۰۷ ارزان تر است
خواب دیدید خیر است... یک درصد فکر کنید که جناب میرسلیم و دوستان عزیزشون در مافیای خودرو بذارن یک مرسدس با قیمت 730 میلیون برسه دست مردم ایران... البته برای خودشون و آقازاده ها ممکنه

اگر با این قیمتها خودرو وارد شود میرسلیم و دوستان چجوری لگنهای ایران خودرو و سایپا رو بندازن به خلق خدا؟؟؟؟ دلتون رو به این دولت و اون دولت هم خوش نکنید.... مردم کلاً برای حضرات اهمیت ندارن... فقط جیب مبارکشون مهمه و بچه هاشون

تا حالا میگفتن 206 با لندکروز فرقی نداره... حالا بنده خدا باید بگه 206 با بنز فرق نداره... کلاً این آقایون فرغون هم بسازن با ماشینهای روز دنیا همرده هست.. خودتون رو خسته نکنید
اهمال و کم کاری یک حرف است ، تعمد حرف دیگری است .
به نظر شما مسئولان ما نمی دانند که ماشین چینی را با قیمت بنز به مردم تحمیل کرده اند ؟
فکر کرده اید که ایرانخودرو و سایپا نمی توانند آن ماشین چینی ها را مونتاژ کنند تا محتاج واردات از چین نباشیم ؟
اصلا یادتان هست چرا گرفتار ماشین چینی شده ایم ؟
می دانید چرا از نظر مسئولان ، اسباب بازی چینی باعث افتخار است اما واردات بنز کارکرده مایه شرمندگی ؟
تعمد ، تعمد ، تعمد
پس قرارداد ۲۰ با چین چه می شود! کشور دوست و برادر چین ناراحت نمی شود؟
این خودروها هم دست مافیاهای دولتی میفته وبه قیمت بالا فروخته میشه.خودرو وهر لوازم وکالایی برای رقابت وعرضه با قیمت واقعی باید توسط نمایندگی آن شرکت و کارخانه درهرکشوری وارد شود درغیر صورت انحصارو رانت ایجاد خواهد شد
همچین میگن یک میلیارد مثل اینکه پول کمی هستش حقوق اکثر مردم به زور به 10 میلیون میرسه و طرف مگر گاو و گوسقندی بهش ارث رسیده باشه تا بتونه بفروشه و اینها رو بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
درست می فرمایید ولی باور کنید اگر اجازه ورود بدهند و خودرو از حالت کالای لوکس که یک عده برای حفظ ارزش پول سرمایه گذاری می کنند بیفتد تمام این لگن سازها باز هم برای خرید به مرددم التماس می کنند و خودرو به قیمت اصلی خودش بر می گردد و تا مردم عادی هم بتوانند خرید کنند ولی افسوس که همه اینها رویا هست و مافیا خودرو اجازه همچین کاری را نمی دهد.
با این قیمت عمرا وارد بازار بشه. خودرو سازها نمی گذارند. خود خودروسازها وارد می کنند و اختلاف قیمت میره تو جیب وارد کنندگان خودرو. باید قیمت ها شفاف سازی بشه. باید فروش اینها هم مانند خودروهای داخلی در یک سامانه انجام بشه و پس از ثبت نام و واجدین شرایط بخرن نه اینکه یک نفر بیاد 1000 تاش رو بخره بعد به قیمت 4 برابر بفروشه به دیگران.
خلايق هر چه لايق .اين بود آرمانمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
درست می فرمایید باید قبول کنیم نسل فعلی چنین چیزی نمی خواهد و لازم به توضیح هم نیست.
منتظر باشید که بیارن دم خونه تحویلتون بدن.
ضمنا با هر کارت ملی فقط یک دستکاه مرسدس بنز تحویل میشود.لطفا تاصرار بیجا نفرمایید.
به طور حتم واردات خودروی دست دوم به دو صورت باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد 1. برای واردات خودرو 2 . برای واردات قطعات یدکی ، این خودروها بیشتر در مناطق گرم و شرجی بوده اند و استهلاک آنها چند برابر مناطق خشک و معتدل است و این استهلاک نزد خودروهای آلمانی که موتور آنها در شرایط داغ کار می کنند بالاتر است و در واقع سرطان وارد کرده ایم . اینهایی که تز واردات دست دوم دادن فقط بخاطر منافع شخصی بوده است دولت بجای واردات خودرو دست دوم باید واردات خودروهای برقی و هیبریدی نو متناسب با بنزین ایران( توربو شارژها بدلیل کمبود بنزین سوپر سریع مستهلک می شوند ) را که بیشتر جنبه خدمات عمومی دارد در مرحله اول باید می داد. ولی در این طرح منافع شخصی خوابیده است و با شروع واردات دلار 70 هزار تومانی را روئت خواهیم کرد
وقتی مانمیتونیم یه خودرو خوب با یه قیمت معقول داشته باشیم خدایی اونوقت ما مردمه شادی می تونیم باشیم
عامل اصلی گرانی ارزوبه تبع آن گرانی کالاوگرانی ودلالی خودروخود دولته تا بتونه از عهده هزینه های نامتعارف خودش برباد
شالام ! ملت رو بنجل پسند کردید! مردم رو دارید تحقیر میکنید!
این تقلاها برای پولدارهای جامعه است برای طبقه متوسط و پایین از این چیزها آبی گرم نمی شود خودمان و خودتان را گول نزنید و شکمتان را برای هیچی صابون نزنید دست دوم هم که وارد شود کمتر از 2 میلیارد نخواهد بود
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه بزودی خواهیم فهمید که هدف از این نوع حرکات بنز سوار کردن عره و عوره است یا رای اوردن بعضی ها در انتخابات مجلس
تحریم کالاهای غرب رو خود مردم جهان کلید زدند ولی مافیا میخواد شرکت بنز رو از شکست نجات بده. در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم. با تمام وجود فقط کالای چینی می‌خریم. از گوشی موبایل تا ماشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
احسنت
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
دشمن ما شماید نه غرب اگر بد باشند که هر روز ارزوی رفتن به غرب را نمی کنیم لطفا در یو تیوب نشت رتبه های بالای کنکور با ببین همگی می خواهند بروند چون تو عمرت به یک دانشگاه خوب نرفتی نمی دونی چی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
میگم راستی قرار بودش عربستان نبود بشه گاو شیر ده بودش قرار بودش به زوال کشیده بشه چی شدش ؟
خلایق هر چه لایق
مردم بیچاره بشنین تا بنز ارزون برسه دستتون !! مگه دولت میزاره عامل اینهمه گرونی بخدا بخدا خودشه عمدا قیمت خودرو سازان را سرکوب و پایین میاره تا از تفاوت قیمت بازار و کارخونه خودشو رانتاش و کلاشاش سود ببرند به تمام مقدسات قسم از ۱۰ هزار خودرو ای که در سایت ایرانخودرو عرضه میشه ۹۵۰۰ تا شایدم بیشتر ربات تعبسه شده در سیستمهای فروش را خود دولت و ایادیشون بر میدارن و در بازار ازاد میفروشن بعد میام بنز را بقیمت پایین بدن مردم کورخوندین بابا
استغفرالله ... خودروی پیشرفته و ایمن ساخت کفار در بلاد ما !!!!
ملت، بدانید و آگاه باشید که اگر خودروی ایمن، پاش به این مملکت باز بشه، مثل پراید نیست که پیش ملک الموت ساعت بزنیدا ... اونموقع اگر به باقی بلایا جان به جان آفرین تسلیم نکنید اقلا تا ۹۰ سالگی تو این مملکت نفس میکشید
قوه قضائیه در مورد فوت #جواد_روحی به اذهان عمومی پاسخگو باشد و با متخلفین با اشد مجازات برخورد کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
تاوانش گناهانش رو داد
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ما نمی خواهیم کنار ادمها عین تو باشیم کیو باید ببنیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
در ضمن منظورم برگ چنار نیست
باز افکار مردم را پرت چه موضوعی می کنید ؟ داستان چیست ؟ نکنه عوارض قراره بشود 1000 برابر یا بنزین گران بشود که درآمد از دست رفته شما باز گردد ؟ سالهاست داشتن ماشین را فرهنگ کردید و مردم را به ماشین معتاد ! حالا دنبال ترک دادن هستید ؟
چرا اطلاعات غلط به مردم میدی تابناک ، یه ماشین که اصلا معلوم نبست چه شرایطی داشته تو مزایده تو دبی که معمولا ماشینهای تصادفی هستند اومدی قیمت زدی ۱۲ هزار دلار . قیمت این ماشین بنز ای کلاس ۲۰۱۹ هایبریدی با متوسط ۷۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد و رنگ شدنی توی اروپا ۴۵۰۰۰ دلار‌هست پس لطفا یکم سرچ کنید قبل اینکه ذهن مردم و ببری به سمت سراب قیمت خودروی وارداتی
جناب میرسلیم میگوید این مرسدس بنز هیبرید هیچ فرقی با 206 خودمان ندارد فقط موتور مال ما پسوند پلاس دارد مال اونها پسوند هیبرید که بعد از این یک زنگوله رو موتورش نصب میکنیم و پسوند پلاس هیبرید نامگذاری میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
بنز كه هيبريد نداره
امکان واردات به تعداد قابل توجه وجود نداره. اول اینکه دلار نیست. دوم مافيا. سوم اینکه واردات گسترده خودرو کارکرده از کشورهای اطراف بازار اون کشورها رو به هم میزنه و دیگه این قیمت ها که میبینید وجود نخواهد داشت.
پشت گوشتو دیدی مرسدس بنز زیره ۳ میلیارد هم میبینی، اونم ۱۱ هزار تا کار کرده !!!!!! آقازاده ها دست رو دست گذاشتن که شما مرسدس بنز سوار شین، زرشک.
موضوعی که اکثرا در ایران کسی از آن خبر ندارد این است که این ماشینهای باصطلاح کارکرده در اصل ماشینهای تصادفی هستند که توسط اماراتیها و عمانیها بصورت فله ای از شرکتهای بیمه خارجی خریداری میشوند و بعد از تعمیر با قیمت ارزان به فروش میرسند. در عمان این ماشینها بنام ماشینهای غیر خلیجی شناخته میشوند و تعمیر و صافکاری آنها با حداقل هزینه توسط کارگران بنگالی انجام میگیرد و حتی برای کم کردن هزینه تعمیر روی آنها ایربگ نصب نمیشود به همین علت در عمان و امارات بسیار بدنام هستند. حالا کدام مافیا است که با عمانیه و اماراتیها تبانی کرده تا این آشغالها را به دست مصرف کننده بیخبر ایرانی برساند بعدها معلوم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اون آشغال بنز هست که ایربگ نصب نشده ولی موتورش بنز هست و بدنه اش هم بسیار محکم. این محصول خارق العاده وطنی ایربگ نصب شده ولی هیچ وقت کار نمیکنه و بدنه اش هم که مثل کاغذ مچاله میشه و تابوت مرگ متحرک هست. مرده بنز به از زنده خودروی به اصطلاح وطنی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
خودرو پوکیده خارجی، شرافت داره تا دنا و ۲۰۷ و ...
نویسنده انگار در ایران حضور ندارد و یا از وضعیت مملکت مطلع نیست
و یا
ملت را .... فرض کرده

به نظر می رسد اینگونه مطالب بیشتر به خاطر چند کلیک و کامنت بیشتر برای سایت می باشد و ارزش چندانی برای نقد ندارد.
اینها هیچ تفاوتی با دنا و شاهین ندارند. همین ها (دنا و شاهین و ... ) که ارزانتر هستند بخرید و به مردم ما توهین نکنید. البته سال دیگر من در مجلس نیستم. برای چی خودروهای کارکرده باید سوار بشویم.
من الله توفیق
واقعیت خودرو کارکرده :
کشورهایی که مجوز ورود این خودرو ها را می دهند یک یا جند برند را که خودرو کیفی دارند انتخاب می کنند.
مراکز خدمات و تعمیرات آن برندها و تامین قطعات آنها را بصورت شبکه در تامل با برندهای مربوطه ایجاد میکنند و تعمیرکاران ورزیده و مجرب دارند .
برای مثال در موضوع ماشین هیبریدی بخصوص کم کارکرد که باتری مدتها رها بوده تعویض باتری را حداقل میهمان هستید.( حداقال 300 میلیون!!!!!)
مثلا در استرالیا جند سال پیش دوستی می گفت فقط تویوتا و نیسان دست دوم از مبدا ژاپن اجازه ورود دست دوم دارند.
بحث خودرو دست دوم یک بحث فنی گسترده است . ارزشمند است. ولی نگاه به قیمت دست دوم بصورت تکی و موردی در یک کشور مثل امارات مشکلی را حل نمی کند و عده ای مردم را مغبون و متضرر خواهد کرد.
درد و بلای تمام کشورهای غربی بخوره توی سر چین و روسیه انشاالله
میرسلیم ها و مرعشی ها با اجازه بزرگترها فعلا برخر مراد سوارند و مردم که عددی نیستند!!!
اگر اراده اصفهانی ها را مردم نشان میدانند و شش ماه خودرو صفر نمیخریدند تمام این مافیاها و دوستانشون از گرده مروم به زیر می آمدند.
من که بیصبرانه منتظرم یکیشو بخرم بزارم تو پارکینگ کنار پرایدم
روی صحبتم با اوناییه که میگن این ماشینا هزینه نگهداریش بالاست:
دوست عزیز قرار نیست واردات آزاد شد همه برن سراغ بنز و بی ام و، ماشین لوکس پول لوکس هم می خواد. منی که با 400 تومن مجبورم پراید سوار شم به جاش آی سی یا النترا سراتو سوار میشم. پول نگهداریشم دارم.
ضمنا اگر دولت زرنگه بهتره دو کارخونه مفت خور رو تعطیل کنه و بجاش مجوز تولید قطعات بده، اگه جنم داره حتی قطعات بنز و ...
نه قطعات برقی، قطعات مکانیکی و ...، یک فلاپ سپر مرسدس بنز شده 6 میلیون، تولیدش کن، سودت رو هم ببر
حلال
چه تعدادی از این خودرو موجود است وچرادچنین قیمتی دارد؟چه میزان هزینه تعمیرات ونگهداری وخرج مسافرت دارد۔برخی قیمت ها برای فریب است۔شما به واردات اتوپبیل دست دوم شروع کنید قیمت دلار بسته بهدعرضه شما و قیمتداتومبیل دست دوم درصد قابل ملاحظه بالا میرود۔قیمت های اکنون اگر صحیح هم باشد ملاک عمل نیست۔در اصطلاح کاسب ها با برخی قیمت ها شما را سنگ میکنند۔من میخواستم خرید هیلمن هانتر را در قبل از انقلاب یاد اوری کنم۔تعداد قابل توجهی هیلمن هانتر فروش نرفته ایران ناسیونال با قیمت مناسب خرید وبازار را سساکت کرد و پروژه موتور سازی را برقرار کرد۔شما میتوانید بادقیمت مناسب اتومبیل انتخابی خود را از سازندگان در مقابل امتیاز تولید خریداری کنید۔ امروزه اتومبیل بنزینی زیاد در بورس نیست۔گرچه اتومبیل الکتریکی هم مشکلات خودش را دارد۔ولی اینده اتومبیل الکتریکی است۔مخصوصا برای تهران باید الکتریکی کوچک شهری باشد برای سلامت مردم۔
مگر ما استقلال داریم که از کجا وارد کنیم
چین دستمان را میگذارد تو دست هرکه دوست داره عربستان
من سایت های فروش خودرو دست دوم دبی را بازدید کردم به هیچ وجه این قیمتی که شما گفتید نیست حداقل هر خودرو بالاتر از ۷۰ هزار درهم است برای مدل ۲۰۲۰ . منبع من Yallmotor است منبع شما چیست که یک بنز یا کمری در حد صفر رو میگویید ۱ میلیارد ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
کاملا درسته، در دبی بنزی که ده هزار کیلومتر کار کردش و ده هزار دلار قیمتش باشه حتما و صد در صد چپه است
همش دروغ ، سایت دوبیزل مثل دیوار ما میمونه ، سرچ کنید ببنید دروغ
دارن شانتاژ میکنن
اگه ایران کشوری بود که در اون دموکراسی حاکم بود، آنوقت .....................................
ما برترین خودروساز آسیا بودیم!
برترین صنعت منطقه بودیم!
برترین و محبوب ترین پاسپورت دنیا رو داشتیم!
تورم دو رقمی بالای 80 درصد نداشتیم!
میلیارد ها دلار ارز کشور خارج نمی شد!
تحریم نمی شدیم!
اولین صادر کننده نفت و گاز می شدیم!
بهترین کشور گردشگری منطقه می شدیم!
جنگ با عراق اتفاق نمی افتاد و میلیارد ها دلار خسارت نمی دیدیم! و بیش از 200 هزار نفر کشته نمی شدند!
صدها مشکل اجتماعی مانند طلاق ، بزه و ... را نداشتیم و کمتر بودند.
و........................
همین موضوع خودرو و مافیا بدجوری رفته روی روح و روان مردم و آخرش باعث اتفاقات بد و شورش سراسری مردم می شود
با آدرسی که تابناک داد، بزودی با فشار مافیای خودروساز ، قیمت این مرسدس بشدت بالا رفته و یا از ورود آن جلوگیری خواهد شد.
زهی خیال باطل
عمرا!
مردم سرکارن
زنده باد فضای مجازی که اطلاعات مردم را افزایش داده وعملکرد مسئولان سایر کشور ها و مسئولان کشور را میتوان قیاس کرد عملکرد مسئولان کشور ما مثل خودرو سازان وطنیه ؟ در های کشور را بازکنید ایکاش خودرو هم مثل گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی میشد
مافیای ارز مافیای سکه مافیای بانکی مافیای بورسی مافیای مسکن مافیای دارو مافیای ..............ووووووو شهروندان محترم با استعداد این سرزمین این همهه استعدادو به جای صرف مافیا بازی میکردن صرف تولید و تجارت میکردن الان در رده ژاپن و آلمان از لحاظ اقتصادی بودیم... البته باند بازی یادم رفت بگم.
تجارت یک رسم ورسومی دارد۔یا ملی است با نظارت دقیق دولت مطابق قوانین و یا دولتی مطابق قوانین دولتی۔۔کدام بنظر شما مناسب است؟ تجارت عمومی نیست۔مردم کوچه وبازار را تاجر نگنید۔نه برای انها صرف دارد ونه برای دولت وملت۔اگر سرمایه داری میخواهید کار کنید سرمایه دار ملی نه سرمایه دار پولش انجا وخودش اینجا تولید کنید۔اگرسرمایه دار دوست ندارید دولتی کارکنید۔اگر این دو درست کار نمی کنند انها را اصلاح کنید۔۔اگر سر مردم میخواهید کلاه بگذارید ان حدیث دیگری دارد۔مردم را برای معامله یک ماشین روانه این دیار وان دیار نکنید۔اگر کار برای مردم ندارید برایشان کار ایجاد کنید یا در متزل به انها هزینه پرداخت کنید۔امروز قرن بیست ویکم است۔با کار بی راندمان تولید رفاه وپیشرفت عمومی وایجاد ثروت برای جامعه نمیشود۔ اسیر اقتصاد شتر گاو پلنگ نشوید۔
محمود خیامی فوت شده است۔خدا همه اموات را بیامرزد۔ ۔ ولی زمانی که از ایران رفت صد میلیون درحساب ایران ناسیونال پول بود۔به حساب دست نزد۔تجار وصنعتگران ما امروز پولشان خارج از نظارت دولت در خارح وتحت مدیریت خودشان در بانک خارجی است وخودشان اینجا تجارت میکنند۔مدیریت دولتی وبانکی خصوصی وعمومی هم مشخص است۔ چند تائی فراری است وچند تائی زندانی۔اگر خودتان نمی توانید حد اقل مانند قوام السلطنه یک ملیسپو استخدام کنید ۔امریکائی اروپائی نباشد۔چینی باشد،روسی باشد ،هندی باشد۔با تجارت چمدانی و واردات اتومبیل تاجران فردی واین تجارت خارجی ودولتی و خصوصی نمی توان اقتصادی برای جامعه ساخت۔این قافله تا بحشر لنگ است۔نسیم شمال۔
سلام این مردم سزاوار استفاده از خودروهای بی کیفبت داخلی و ماشین های خارجی با ۵ سال کارکرد نیستند. کار بجای رسبده که مردم ایران باید ماشین‌های را که حاشيه نشینان خلیج فارس بعنوان‌ ضايعات دور می اندازد سواری شوند. ایتقدر با روح وروان مردم بازی نکیند. سود همين ماشین‌های های وارداتی با ۵ ساله کارکرد به جیب سرمايه داران می رود.
با سلام.
بنده چند سال هست که در کانادا زندگی میکنم (حالا یه افرادی میان و بد و بیراه میگن به من!!!). از بازار خودرد نو و دست دوم هم خبر دارم. به نظرم مویسنده این گزارش کلا توی توهم هست. محض اطلاع شما تویوتا کمری ۲۰۲۰ هیبریدی دست دوم کمتر از ۲۵ هزار درلا کانادا (۱ میلیارد تومن، بدون مالایت البته) پیدا نمیکنی اصلا!!! چطور زمان واردات به ایران میشه ۸۰۰ میلیون تومن!!! بقیه ماشینها هم همینطور هستن، یعنی قیمت واقعی از این قیمتهایی که توی گزارش گفته شده خیلی بیشتره.
در ضمن بسیاری از مردم ماشین آشغال نمیخرن، مثل بنز، هیوندای، کیا، فورد، شورلت، جیپ، رنج رووِر، لند رووِر و خیلی برندهای آشغال دیگه (برندهای فرانسوی آنقدر آشغال هستن که اصلا در کانادا وجود ندارن). ماشین خوب فقط تویوتا، هوندا، مزدا، سوبارو، سوزوکی. نیسان هم از وقتی با رنو فرانسه شریک شده فقط آشغال تولید میکنه.
خلاصه اینکه اینها قیمتهای واقعی نیستن و گول برندهای مختلف رو هم نخورید. یه بررسی ساده توی یوتیوب هم هزینه‌ای نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بنز و کیا و رنجروور و نیسان آشغال هستن؟
حالت خوبه؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بله عزیزم، بنز ماشینی هست برای پولدارها، که فقط باهاش پز بدن. از نظر دوام و کارکرد واقعا آشغال هستن، بعد از طی شدن گارانتی که معمولا ۵ سال هست، باید تحویل شرکت بدیش چدن هزینه تعویض قطعاتش سرسام آور هست. اصلا ربطی نداره که چطور از این ماشینها استفاده کنی، عمر مفیدشون ۵ سال هست.
در مورد کیا، هیوندای ، نیسان ، لندروور، رنج روور، فورد، شولت، و حتی ولوو، فولکس واگن، آئودی، فیات و خیلی از برندهای دیگه هم وضع بهتر نیست.
باید از یک مکانیک خبره بپرسید که اینها رو به شما بگه، یا یه سرچ ساده توی یوتیوب. بله، اینها ممکنه از پراید و پژو و سمند بهتر باشن، ولی کلا آشغال هستن.
بنز هايبريدى اختراع تابناك
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در زمان ترخیص یک خودروی وارداتی به کشور، هزینه‌های دیگری همچون مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های وارداتی، حقوق ورودی یک درصد به عنوان عوارض هلال احمر، عوارض پسماند نیم در هزار از ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی، هزینه استاندارد و ارزش گمرکی برای شماره‌گذاری نیز به قیمت فوق اضافه می‌شود؛

هلال احمر -پسماند-استاندارد-ارزش گمرکی و....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به کدامین گناه به این روز افتاده ایم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بی خردی
خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم
به کدامین گناه؟؟؟؟؟؟
ماشين هاى امريكايى امروره خيلى از ماشين هاى ژاپنى بهتر أست بخصوص شاسىً بلندها
ماشين هاى ژاپنى بعد از صد هزار كيلومتر قدرت ندارند
ماشين هاى كره را فراموش كنيد
بهترين ماشين برقى امروزه تسلاست
ماشين هاى چينى هم كه معرف حضور هستند
ماشينهاى المانى كه بهترين ماشين هاى سوارى است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
چقدر ساده‌اید شما!!! یه سرچ ساده بکنید توی یوتیوب، کدام ماشین آمریکایی تا ۵۰۰هزار کیلومتر دوام داره (منظورم مدلهای ۲۰ سال اخیر هست، نه شورلت ۱۹۷۰ یا جیپ جنگ جهانی دوم). ماشینهای آمریکایی کلا آشغال هستن، اگر هم ماشین وانت یا تراک یا پیک‌آپ ژاپنی وارد نمیشه به آمریکا به خاطر ورشکسته نشدن شرکتهای آمریکایی هست. ضمنا اگر شاسی بلندای آمریکایی بهتر بودن، الان تو کشورهای آفریقایی یا آسیایی که جنگ و جدال توشون هست باید به جای تویوتا یا میتسوبیشی، جی‌ام‌سی یا شورلت یا فورد میدیدیم که نمیبینیم.
درسته تو آمریکا هستی، ولی نباید با تعصب قضاوت کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بهترین ماشینهای تویوتا لندکروز و هایلوکس است که قابل مقایسه با جیب و هامر امریکایی نیست ساعت 7:16 هنوز هم شورلت ماشین صحرا نورد میزنه رودست نداره مگه شورلت 1970 به بعد ماشین نزده !!!!! ماشین امریکایی اف رود رو دست ندارند . ولی البته ماشین سازی تویوتا برای ماشینهای شهری بهترند
دلفین ها پرواز می کنند. ملت از همه چیز نا امیدند. اینها هم باد هواست
مردم هر چند کلا اراده بر این است که تا جایی که بشه شرایط را برای مردم سخت و سختر کنند حالا از به هر طریقی که شده : خودرو ، مایحتاج عمومی، گرونی، حجاب ، کمبود دارو، و..
واقعا شأن این مردم اینه که خودروی کارکرده کشورهای دیگرو سوار شند؟ ای قدرت اول منطقه، دمت گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
خوورو ۲۰ سال کارکرده استاندارد در دوبی، بهتر و کم مصرف تر از خودرو داخلی ست
واقعا چی میزنید شماها؟ الان بنز کلاس e (مدل 2016 به پایین) زیر 8 میلیارد تو ایران نیست. بعد بنز E300 هیبریدی 1100. آخا کدوم دلالی و مافیایی اجازه همچین کاری به شما میده (که البته اکثر دلال ها از خودی ها هستند). واقعا فکر میکنید مردم حالیشون نیست. دنا پلاس توربور اتوماتیک 900 تومن و بنز اینچنانی 1100؟؟؟؟؟؟؟ اونوقت مردم میرن دنا میخرن؟؟؟؟؟؟ این نادان پنداشتن مردم بیشتر زجرشون میده تا خود گرونی.
واقعا وقتی دولت گمرک می گیره این بحث مالیات بر ارزش افزوده چه صیغه ای هست ؟ متاسفانه وکلای ایران هم فقط بلد هستند پشت هم اندازی کنند و هیچ کس و هیچ نهادی به حمایت از مردم وارد نمی شود . مالیات بر ارزش افزوده روی کالایی هست که از مواد خام تولید شده و ارزش افزوده ایجاد شده و حالا مصرف کننده بایستی مالیات بر ارزش افزوده بدهد چرا؟ چون مثلا ان کارخانه که محصولی را تولید کرده است از یک سری مزایا و امکاتاتی استفاده کرده است که برای دولت تولید هزینه کرده است ولی به حساب نمی اید مثلا فرض کنید یک جاده ای ساخته شده است که این کامیون که این محصول را از کارخانه به مغازه برده است از ان جاده رد شده است ( به عنوان یک مثال ساده عرض شد وگرنه دانشگاه ساخته شده کارمند و مهندس در ان تحصیل کرده اند ، نیروگاه ساخته شده ، امنیت برقرار شده است و . . . ) حالا این ماده خام که به ماده مصرفی تبدیل شده است دولت یک مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده می گیرد ولی کجای واردات خودرو شامل این تعریف می شود دوم اینکه قرار بود که واردات خودرو دست دوم برای استفاده اشخاص باشد یعنی هرکس که میتواند برای خودش ماشین وارد کند این را در قالب گمرک می پردازد اینجا کدام ماده اولیه به کالا تبدیل شده است که دولت مالیات برارزش افزوده از ان طلب می کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
احسنت
ما که تبلیغ میکنیم که ما داریم ابرقدرت میشویم وموشکهای پیشرفته داریم درصنعت خودرو متاسفانه درحد صفر هستیم خود روهای منتاژی چینی حالا هم خودروی کار کرده از دبی لعنت بر مافیای خودرو ایران خودرو سایپا ودستهای پنهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
همین خودرو کارکرده دوبی؛ شرافت داره به خودروهای وطنی
سلام
این قانون برای آقازاده هاست تصویب شده است.
به مردم عادی ربطی ندارد.
سالانه صدها میلیون لیتر بنزین نسوخته حاصل از احتراق ناقص اتومبیلهای ایرانی و مونتاژی چینی بخورد مردم ایران میدهند و نتیجه اش آمار سرسام آور انواع سرطانها در ایران است و وقتیکسی از راه دلسوزی چیزی میگوید امثال میرسلیموکفن پوشان به طرفداری از مافیای خودرو زمین و زمان را بهم میدوزند .
به همین خیال باش!
بعید میدونم چین چنین اجازه ای بهتون بده!
همفکران آقای میر سلیم اگر بگذارند
هیچ کجای دنیا اتوموبیل آرزو نیست..خانه آرزو نیست..مسافرت ، رستوران و شهربازی و دانشگاه و شغل و ..... آرزو نیست
در مورد وضعیت وتوانائی ها وموجودی های واحد های اتومبیل سازی برزیل مطالعه کنیدد
قطع رابطه اتومبیل سازی با کره و فرانسه ضروری است۔با توجه به تحریم ها و بلوکه کردن نقدینگی های بانکی ایران۔
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی