بازدید 2084
۲

پوتین: به زودی با رییس جمهور چین دیدار خواهم کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت، انتظار دارد بزودی با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین دیدار کند.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 02 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز", پس از تیره شدن روابط روسیه با غرب به دلیل جنگ با اوکراین, مسکو به طور فزاینده‌ای به چین بعنوان قدرتمندترین متحد خود روی آورده است.

چین از مقصر دانستن مسکو در جنگ امتناع ورزیده و تحریم‌های غرب علیه روسیه را محکوم کرده است.

از سوی دیگر چین واردات نفت خود از روسیه را افزایش داده است.

یوری اوشاکوف، مشاور سیاست خارجی کرملین در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که پوتین قصد دارد در ماه اکتبر و در زمان برگزاری سومین اجلاس طرح " یک جاده یک کمربند" از چین بازدید کند و به دعوت شی جین پینگ در جریان سفر رسمی وی به روسیه در ماه مارس، پاسخ دهد.

پوتین و شی جین پینگ چند هفته پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته, توافقنامه شراکت "بدون محدودیت" را در پکن امضا کردند که نشان دهنده دوران روابط نزدیک‌تر دو کشور و مخالفت با نظم جهانی مبتنی بر غرب است.

اما پوتین که در اولین روز سال تحصیلی مدارس روسیه در یک نشست تلویزیونی با دانش‌آموزان منتخب صحبت می‌کرد، صریحاً سفر مجدد به چین را تأیید نکرد.

از زمانی که دادگاه کیفری بین المللی در ماه مارس، درست قبل از سفر شی جین پینگ به مسکو، حکم بازداشت پوتین را به اتهام جنایات جنگی در اوکراین صادر کرد، وی به خارج از کشور سفر نکرده است.

روسیه این اتهامات را بی‌اساس دانسته و آن‌ها را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، پوتین گفت: «به زودی برنامه‌هایی خواهیم داشت و با رئیس جمهوری چین دیدار خواهیم کرد. او (شی) من را دوست خود می‌خواند و من خوشحالم که او را دوست خودم می‌نامم، زیرا او فردی است که برای توسعه روابط روسیه و چین تلاش زیادی می‌کند.»

هفته گذشته، پوتین به صورت مجازی در اجلاس سران کشورهای بریکس با حضور برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی که میزبان آن بود, شرکت کرد.

قرار است سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به نمایندگی پوتین در نشست 9 تا 10 سپتامبر گروه 20 در هند حضور پیدا کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
خوش به حالت
با یک همدرد دیدار میکنی

تو از نظر نظامی گرفتار شدی و اون از نظر اقتصادی
برخلاف انتظار تزارلات اختلافات چین با غرب باعث نشد که چین از حمله وحوش روسیه به اوکراین حمایت کند. چون چین کشوری عاقل است و اولویت اولش منافع خوداست وقرارنیست دومین قدرت اقتصادی دنیا آبروی جهانی خودرا به خاطر مشتی اوباش حاکم شده در روسیه فداکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی