بازدید 13519
۸

واردات خودروهای کارکرده پایان کار نیست

همانگونه که سهراپ سپهری می گوید مرگ پایان کبوتر نیست ، باید گفت واردات خودروهای کارکرده هم پایان کار نیست ، بلکه باید به چشم آغاز مرحله ای جدید و بازبینی مسیر گذشته به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خودرو، آیین نامه واردات خودروهای کارکرده تا امروز با سرعت و کیفیتی مناسب مسیر خود را طی کرده است. این آئین نامه توانسته موافقت سراسری نهادهای قانونی و حاکمیتی را جلب کند و از حمایت آنان برخوردار شود. همچنین دستاوردها و نتایجی که به دنبال خواهد داشت نیز به اندازه کافی با استقبال مردم همراه شده و برای آنان جذابیت های خاصی ایجاد کرده است.

ضمن اینکه با ورود خودروهای نو و کارکرده توقع می رود همانگونه که اعلام و تاکید شده است، بازار خودرو با رقابت بیشتر و کاهش قیمت همراه شده و در کنار آن کیفیت را به ارمغان بیاورد. موارد یاد شده خواسته هایی است که طی سال های اخیر به صورت همگانی مطرح هستند و یکی از اصلی ترین نیازهای مردم به شمار می آید. همچنین به نظر می رسد با تداوم عرضه و آغاز اثرگذاری بر بازار باید شاهد کاهش و عقب نشینی قیمت ها، خروج دلال ها از بازار، کاهش تقاضاهای غیر مصرفی، ایجاد شرایط متنوع فروش و بیشتر شدن سرعت رقابت خودروسازان باشیم.

تجمیع این مولفه ها فضای بیشتری برای افزایش سرعت صنعت خودروسازی کشور ایجاد می کند. همچنین در چنین شرایطی علاوه بر اثرگذاری بر صنایعی که به طور مستقیم با خودروسازی سروکار دارند، صنایع مرتبط را نیز به دنبال خود خواهد کشید.

تمام این موارد از نشانه های مثبت واردات خودرو به شمار می آیند. اما در همین حال نباید صرفا با دید مثبت به این موضوع نگاه کرد و در دستاوردهای آن غرق شد. بلکه در کنار تلاش برای اثرگذاری بیشتر واردات و کاهش موانع برای عرضه ها گسترده با تیراژ بالا باید به بازخوانی و بازبینی مسیری پرداخت که منجر به وضعیت امروز شده است. باید دید که چه عامل یا عواملی صنعت خودروسازی را به وضعیت امروز رسانده اند. با شناسایی این عوامل باید دید که کدام یک تاثیر بیشتری داشته اند. علت اولیه داخلی و خارجی چه بوده است. کدام یک سایر عوامل و یا مشکلات بعدی را پدید آورده است. آیا امکان دارد که پس از عادی شدن وضعیت بازار و شروع حرکت های جدید در خودروسازی، بازهم حوادث گذشته تکرار شود. چگونه می شود از بروز مجدد جلوگیری کرد؟

در هر حال عرضه خودروهای وارداتی دیر یا زود آغاز خواهد شد. امید می رود با ورود این خودروها هرآنچه که گفته اند اتفاق بیفتد ولی در همین حال باید به گونه ای حرکت کرد که دیگر چنین مسائلی در خودروسازی کشور رخ ندهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
واردات خودرو چه ن و چه دست دوم مثل جوک است ..مافیای خودرو امکان نداره بزارن رقیبی بخور بخورشون رو بخطر بیاندازه ...
کدوم واردات؟ مگه اینا از سود هنگفت فروش فرغونهای از رده خارج بی کیفیت و آشغالهای چینی میگذرن؟ دو ساله همه رو سرکار گذاشتن و توو این مدت هم قیمت لگنهاشون رو زیاد کردن هم کیفیت رو کمتر. خودرویی هم وارد بشه چنان عوارض و مالیات و گمرکی براش میبرن که قیمتش از فرغونهای خودشون بیشتر بشه. اینا هیچ کاری به نفع مردم انجام نمیدن
والا آدم نمیدونه چی بگه؟ مردم دغدغه اشون قیمت و کیفیت بود.اومدن گفتن واردات کنید. قشر متوسط جامعه که دیگه نمیتونه خودرو یک میلیاردی بگیره.قرار بود خودرو اقتصادی وارد کنند. باز شد خودرو لاکچری و به سود یک عده خاص.الان به برکت همین واردات خودرو دست دوم هم گرون شد.یعنی همون انحصار و قیمتی که میخواستند نگه داشتند.
انشالله
مطمعن باشید هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و قیمتها بالاتر نرن صلوات
خودروی در کار نیست این دروغ ها برای کنترل گرانی خودرو گفته میشه
با خرید ماشین وارداتی از چاله به چاه افتاده. الان کلی ماشبن وارداتی خراب هست که قطعه یدکی ندارن.
در ايين نامه واردات خودرو تعرفه هايي سنگيني از ٢٠ تا ١٧٠ درصد اعمال شده . تعرفه ٢٠ درصد هم مربوط به خودرو هاي زير ١٠٠٠ سي سي هستش كه عملا خودرويي با اين مشخصات در بازار خواهان نداره و اكثر خودرو هاي وارداتي با تعرفه ٧٠ به بالا وارد ميشه . البته با اين تعرفه هم قيمت ها تا حدودي كاهش پيدا ميكنه . ولي رقابت واقعي كه باعث بشه خودروسازي ها به خودشون بيان و به سمت توليد با كيفيت و قيمت مناسب برن با اين اعمال تعرفه ها هرگز محقق نميشه . بلكه با ازاد سازي واردات با تعرفه پلكاني و حد اكثر ٢٥ درصد و حذف قيمت دستوري براي توليد كنندگان و مونتاژكاران خودرو و ايجاد بازار رقابتي واقعي ، قيمت و كيفيت به صورت اتوماتيك اصلاح خواهد شد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی