بازدید 65777

فرش قرمز برای ۵۰ هواپیمای جدید

طبق آمار سازمان هواپیمایی کشوری تعداد هواپیما‌های عملیاتی در خطوط پروازی تا پایان سال به ۲۵۰ فروند خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، آمار‌های سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد ۵۰ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی ایران اضافه شده است. از این تعداد تاکنون ۲۰ فروند عملیاتی شده و بقیه تا پایان تابستان عملیاتی خواهد شد. با اضافه شدن این هواپیما‌ها ۴۶۰۰ صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی اضافه خواهد شد.

 برنامه افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور، با راهبرد خرید هواپیما، ادامه دارد. طبق اطلاعات موجود تعداد کل هواپیما‌های در اختیار ناوگان هوایی کشور در حال حاضر ۳۳۷ فروند است که از این تعداد ۱۳۹ فروند زمینگیر است. در حال حاضر بین ۱۸۰ تا ۱۹۸ فروند از این تعداد هواپیما، عملیاتی و فعال است. به‌گفته محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای پاسخگویی به عرضه و تقاضای صنعت حمل‌ونقل هوایی تجاری ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم.

اضافه شدن ۴۶۰۰ صندلی به ناوگان هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز روز گذشته درگفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از ورود هواپیما‌های جدید به ناوگان هوایی کشور ارائه کرد و گفت: در ۱۸‌ماه گذشته ۱۳ هلی‌کوپتر و ۵۰ هواپیما، جمعا ۶۳ فروند، وارد ناوگان هوایی کشور شده که از این تعداد ۲۰ فروند عملیاتی شده و بقیه آن‌ها تا پایان تابستان وارد ناوگان خواهد شد.

جعفر یازرلو با بیان اینکه با اضافه شدن این هواپیما‌ها ۴۶۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه خواهد شد، در مورد نوع هواپیما‌های وارد شده گفت: هواپیما‌هایی که وارد ناوگان هوایی ایران شده‌اند انواع مختلفی دارند، اما در شرایط فعلی نمی‌توان به‌طور دقیق در مورد آن‌ها اظهارنظر کرد، با این حال می‌توان گفت این هواپیما‌ها متناسب با اقلیم و بسته به نیاز کشور کاربرد‌های مختلفی دارند. به‌گفته او متوسط عمر هواپیما‌های اضافه شده به ناوگان هوایی کشور ۲۲ سال است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا روند ورود هواپیما‌های جدید ادامه خواهد یافت، گفت: بله سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور ۲ سیاست یعنی واردات و همچنین تعمیر و بازسازی هواپیما‌های زمینگیر را در پیش گرفته است.
یازرلو ادامه داد: برنامه اصلی ما این است که به موازات واردات هواپیما‌های جدید هواپیما‌هایی که قابلیت بازآمد دارند را پس از تعمیر و باز‌سازی به ناوگان هوایی کشور اضافه کنیم و در این زمینه اقدامات قابل توجهی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های هوایی در حال انجام است. 

زمینگیر شدن ای‌تی‌آر‌های برجامی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که هواپیما‌های ای‌تی‌آر که در زمان برجام خریداری شدند در چه شرایطی هستند گفت: خرید این هواپیما‌ها در دولت قبل و توسط هواپیمایی هما انجام شد. در این دوره جمعا ۱۳ هواپیمای ای‌تی‌آر خریداری شد که در حال حاضر از این تعداد ۱۰ فروند زمینگیر هستند و فقط ۳ هواپیما عملیاتی هستند.

او افزود: می‌توان گفت با توجه به شرایط اقلیمی ایران انتخاب هواپیما‌های ای‌تی‌آر گزینه مطلوب و هوشمندانه‌ای نبود و می‌توانست گزینه‌های بهتری برای خرید هواپیما‌های جدید انجام شود.

۱۸۰ هواپیمای عملیاتی

‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد تعداد هواپیما‌های زمینگیر گفت: ما ۱۳۹ فروند هواپیمای زمینگیر با سن ۲ سال به بالا داریم که باید به مرور به ناوگان کشور برگردد. محمدی‌بخش اضافه کرد: ما تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۰ فروند هواپیما داشتیم که ۱۰۰ فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی رسیده‌ا‌یم.

او درباره خرید هواپیما از کشور چین گفت: برای رسیدن به عدد ۵۵۰ هواپیمای عملیاتی، همه مسیر‌ها را خواهیم رفت، خرید و ساخت هواپیما هم جزو برنامه‌های ماست. او همچنین درباره تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها درکشور گفت: امروز هیچ هواپیما و هلی‌کوپتری از داخل کشور برای تعمیر و نگهداری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود و این نشان از توان متخصصان داخلی دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروز بیش از یک‌هزار قطعه هواپیما با مجوز بین‌المللی درکشور طراحی، تولید و نصب می‌شود و ما به بیش از ۶۰ نقطه دنیا پرواز داریم و هفته‌ای ۵۰۰ پرواز بین‌المللی برقرار کرده‌ایم.

وی با اشاره به تحریم‌های سنگین صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: در تعمیر و نگهداری هواپیما‌هایی که در قالب برجام خریداری کرده‌ایم، با وجود آنکه با مجوز آمریکا بوده است، شرکت‌های سازنده هیچ خدماتی به ما نمی‌دهند، حتی نشریات، قطعات و نرم‌افزار هم به ما نمی‌دهند، پشتیبانی هم نمی‌کنند، اما ما امروز روی پای خودمان ایستاده‌ایم و با همین هواپیما‌ها روزانه ۱۸۰۰ پرواز انجام می‌دهیم. محمدی‌بخش تأکید کرد: ایمنی خط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
او افزود: می‌توان گفت با توجه به شرایط اقلیمی ایران انتخاب هواپیما‌های ای‌تی‌آر گزینه مطلوب و هوشمندانه‌ای نبود!!!
به هر پرونده خریدی وارد میشوی همین جمله به زبان می اید
متوسط عمر هواپیماهای خریداری شده ۲۲ سال است؟؟؟؟ آیا این یعنی هواپیماها نو هستند و برای استفاده به مدت ۲۲ سال ساخته شدن یا دست دوم هستن ۲۲سال کار کرده؟
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
واضح گفته دست دوم و کارکرده هستن و تا قبل ورود به ایران 22سال ازشون کارکشیده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
مگه ماشین سواری هست که بیست و دو سال عمر هواپبما باشه؟؟!!!خخخخخ
امروز هیچ هواپیما و هلی‌کوپتری از داخل کشور برای تعمیر و نگهداری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود. و تعداد هواپیماهای زمینگر مؤید این حرف ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
مردحسابی بخاطرتحریم گفته هیچ هواپیمایی به خارج کشورفرستاده نمیشه وخودایران هزاران قطعه تحریم شده رو داره میسازه که بازهم نسبت به هیچ خوبه..مرگ برامریکاو حمالهای اروپاییش
فقط 2 شرکت بوئینگ وایرباس هواپیمای پهن پیکر تولید میکنند که هر2 ایران را تحریم کرده اند.لابد هواپیماهای جدید کمافی السابق هواپیماهای از رده خارج کشورهایی مثل ترکیه خواهندبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
لعنت برهردوی این شرکتهای کثیف صهیونیستی اروپایی
تورو بخدا از هواپیما استفاده نکنید
دیگه همین مونده که جعفر یازرلو (مجری اخبار ۲۰:۳۰) درباره هواپیما که موضوع تخصصی هست،نظر بده
بله هواپیماهای دست چندم که از نظر استاندارد جهانی اجازه پرواز ندارند را ایران میخرد در حطوط داخلی استفاده میکند با قیمت جهانی بلیط به دست مردم میدهد
اسمش هم این هست که ما در تعمیرات و ساخت خودکفا شدیم
معنی عزت ایرانی مسلمان را هم فهمیدیم
مگر خودمان هواپيما نمي سازيم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
شوخی می کنی ؟؟؟ کلا در دنیا ایرباس و بوئینگ سازنده هواپیماهای پهن پیکرند و به تازگی چین هم پروژه ای داره که یک نمونه هنوز ساخته بقیه کشورها یا سازنده نیستند و یا هواپیماهای متوسط میسازند . ایران هم فقط یک پروژه ساخت هواپیمای میافری ایران ۱۴۰ داشت که اون هم هواپبمای کوچک پنجلاه نفره تروبوپراپ ملخی بود و جت نبود .طرحی هم که به تازگی در ایران شروع شده هواپیمای جت افتاد نفره است که تازه معلوم هم نیست به نتیجه برسه . تاطه اگه به نتیجه هم برسه هواپیمای هفتاد تا صد نفره است نه جت پهن پیکر دویست سیصد نفره . این قبیل هواپیماهای کوچک و متوسط به درد خطوط مسافری داخلی شهرستانی می خورند نه خطوط بین المللی یا حتی هطوط داخلی کلان شهرها .
هواپیما نو مثل امارات؟
تابناک اینهمه تبلیغ لابلای خبرها خواننده را گیج و اذیت میکنه و مطالب قابل فهم نیست این کار برای اخبار سیاسی و جدی خیلی بد هست برای تبیلغات یک گزینه جدید بگزار
هواپیمای نو یا هواپیمای اوراقی، کدام وارد می‌شود
هواپیمای نو که زمان روحانی خریدید اکنون 3 فروند عملیاتی هست از این هواپیماهای دست دوم که به تازگی اورهال شده چه انتظاری دارید. بهتره به همان هواپیمای سیمرغ بچسبید داغ تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
خب هواپیمای دست دوم اتفاقا امکان عملیاتی بودنش بیشتره چون هواپیمایی میخرند که امکانات تعمیر و اورهالش در ایران باشه ولی هواپیمای نو اولا براساط تکنولوژیهای به روزتر هیت و امکان اورهالش در داخل نیست و کسی که میخره به خدمات پس از فروش یازنده اش خیالش راحته که بعد جون دبه می کنند و به بهانه تحریم زیرقرارداد می زنند طبعا این هواپیماها از چرخه عملیات خارج میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
سیمرغ هواپیمای خیلی خوب وایمنی هست البته ساختن یک عدد هیچ تاثیری در حمل نقل کشور ندارد
هواپیمای غراضه راخریدید باپول مردم فردا هزینتعمیرات باپول مردم
اگر تو تعمیر هواپیما استاد هستید چرا این همه هوا پیما زمینگیرند در اینجا که نمیشه با شعار دادن قضیه را جمع و جور کرد لطفا با مردم راست و حسینی صحبت کنید
1800 پرواز در روز با کمتر از ۲۰۰ هواپیما!!!!!
متوسط زمان پرواز شامل آماده سازی، سوار کردن، پرواز، نشستن تخلیه چند ساعت؟
من تا سه هفته آینده یک بلیط برای کرمانشاه پیدا نکردم
کلا سبستم‌هواپیمایی ایران کهنه، شدیدا نا کار آمد، غیر قابل مقایسه با خطوط معتبر خارجی و در جمع فاجعه بار است
عزت ملت با اوراقی های کشورهای دست چندم
مگه ما تحریم نیستیم هواپیما کجا بوده نکنه خودمون ساختیم
واقعارکه جای تاسف برای مردم ما دارد .هواپیما های قراضه رو میگیرن یه دستی سر ورودش می کشند و وارد خطوط هوایی می کنند و می گویند تحریم ها هیچ اثری ندارد .لطفا یه سرس با هواپیماهای ..قطر و کشورهای عربی سفر کنید تا ببینید آنها چطور به مردم خود بها می دهند.
شما که با ساختن موشکهای آخرالزمانی وحشت در دل دشمنان می اندازید پس چرا هواپیمایی نمی سازید که که در دل دشمن وحشت ایجاد کند؟؟؟؟؟؟
هواپیماهای از رده خارج ارباب های روسی
بوینگ 747 به اوراقی
احتمال قریب به یقین کشور دوست و برادر روسیه داره اون هواپیماهای ایرلاین های اروپایی که مصادره کرده رو به ایران میفروشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی