بازدید 25085

میرسلیم : صرفه اقتصادی با واردات خودرو است

میرسلیم : رقابت‌پذیری ایجاب می‌کند برخی از قطعات از کشور‌های دیگر وارد شود والا تولید محصول اصلی توجیه اقتصادی پیدا نمی‌کند، یعنی حتی اگر توانایی فنی تولید آن قطعه را هم داشته باشیم صرفه اقتصادی با واردات خودرو است، زیرا امکانات ما در ساخت آن قطعه، در مقایسه با سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی آن در برخی دیگر از کشورها، جوابگوی اهداف اقتصادی نیست مثل برخی از تراشه‌های الکترونیکی که دیگران بر ما اولویت یافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 25 June 2023

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم در گفتگو با هم‌میهن علت واردات خودرو و مخالفت‌های سرسختانه خود را تشریح کرد.
 
*علت مخالفت شما با واردات خودرو چیست؟
 
در تجارت آزاد جهانی مخالفت با واردات یعنی عدم استفاده از مزیت نسبی دیگران و در نتیجه کاهش رقابت‌پذیری؛ تولید کننده یک محصول کسی است که آن محصول را برای جوابگویی به نیازی حقیقی طراحی می‌کند و سپس به ساخت قطعات آن می‌پردازد و در نهایت آن را با مراعات شرایط مختلف از جمله رقابت‌پذیری و کیفیت و مرغوبیت و نیز جوابگویی به مقرراتی نظیر ضوابط زیست‌محیطی، به بازار عرضه می‌کند.
 
رقابت‌پذیری ایجاب می‌کند برخی از قطعات از کشور‌های دیگر وارد شود والا تولید محصول اصلی توجیه اقتصادی پیدا نمی‌کند، یعنی حتی اگر توانایی فنی تولید آن قطعه را هم داشته باشیم صرفه اقتصادی با واردات است، زیرا امکانات ما در ساخت آن قطعه، در مقایسه با سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی آن در برخی دیگر از کشورها، جوابگوی اهداف اقتصادی نیست مثل برخی از تراشه‌های الکترونیکی که دیگران بر ما اولویت یافته‌اند. البته ممکن است ما هم در زمینه‌هایی همان حالت مزیت نسبی برتر را داشته باشیم و نسبت به دیگر کشور‌ها اولویت داشته باشیم یا اولویت پیدا کنیم مانند نفت و گاز و پتروشیمی.
 
*پس چرا با واردات خودرو مخالف هستید؟
 
مخالفت من مطلق نیست و به‌علاوه سال‌های سال در کشور ما واردات خودرو آزاد بوده و سود چربی هم برای واردات‌چی‌های خودرو و قطعات یدکی داشته، ولی امروز شرایط میهن ما مواجه با محدودیت‌هایی شده که ناشی از تحریم‌های ظالمانه و هدفمند است.
 
*چه هدفی؟
 
هدف اصلی تحریم‌ها ایجاد رکود در کشور و به تعطیل کشاندن تولید است. ما می‌دانیم که امروزه پشتوانه اصلی پول ملی جواهرات و طلا نیست بلکه تولید ناخالص داخلی است. هدفگذاری آمریکا این بود و هست که تولید داخلی ما را به تعطیلی بکشاند که این هدف متاسفانه با تدبیر غلط دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا حدود زیادی محقق شد و ده‌ها هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور تعطیل یا ورشکست شد و سقوط وحشتناک ارزش پول ملی از همان زمان آغاز گردید و ضرر آن در نهایت با تورم و گرانی متوجه مردم شد.
 
اگر بخواهیم مانع گرانی شویم باید نیاز حقیقی مردم را تامین کنیم و تامین نیاز دو راه دارد: یکی تولید داخل اگر امکانات آن وجود داشته باشد و دیگری واردات، اگر ارز آن در اختیار باشد. اما ارز موجود در کشور حاصل صادرات است و در شرایط تحریمی که با تدبیری غلط، ساخت و تولید محصولات داخلی کند یا راکد شده راه حلی که برای تامین ارز می‌ماند خام‌فروشی یا شبه خام‌فروشی است که تازه بازگرداندن ارز آن به داخل کشور بی‌مصیبت نیست و لذا ارز حاصل از آن نوع صادرات باید با اولویت صرف شود برای تأمین کالا‌های اساسی و دارو و سپس قطعاتی که باعث رونق تولید داخلی می‌شود، از این رو واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شود و مرغوبیت دارند و ظرفیت تولید نیز جوابگوی نیاز داخلی است، کلا باید ممنوع شود مگر برای مصارف پژوهشی، و واردات محصولاتی که تولید داخلی آن‌ها جوابگوی نیاز حقیقی نیست باید ضمن اهتمام به افزایش ظرفیت تولید داخلی و بهبود مرغوبیت آنها، در حد ضرورت از طریق واردات انجام گیرد؛ و واردات محصولات ضروری که امکان ساخت یا تولید داخلی آن‌ها تاکنون کاملا فراهم نشده است باید اولویت یابد.
 
*یعنی می‌گویید تعطیلی صنعت، هدف دشمنان است؟
 
بله و این را خودشان اعلام کرده و حتی در کتب و مقالاتی، به‌ویژه در مورد صنعت خودروسازی کشورمان، بر آن تاکید کرده‌اند.
 
عده‌ای اعتقاد دارند که «این صنعت خودروسازی در ایران شکست خورده و موجه نیست و تعطیل آن به صرفه است.» صنعت خودروسازی در ایران عمر شصت ساله دارد. در بیست سال اول بیشتر تولید با استفاده از همبندی قطعات وارداتی انجام می‌گرفت. در بیست سال دوم فرآیند ساخت در کشور رشد کرد و فرآیند‌های ریخته‌گری و آهنگری و تراشکاری در خدمت ساخت قطعات قرارگرفت و در بیست سال سوم طراحی محصول ملی آغاز شد و در چند زمینه مانند بدنه و قوای محرکه به نتیجه رسید و در دو زمینه دیگر آن یعنی بن‌سازه و مدیریت هوشمند، قدم‌های مهمی برداشته شده که در مواردی به تولید نیمه صنعتی منجر شده است.
 
این‌ها سرمایه کشور است و باید توجه داشته باشید که تعداد کشور‌هایی که مجهز به صنعت خودروسازیند و بیش‌از یک میلیون دستگاه ظرفیت تولید دارند انگشت‌شمار است و خود ما اگر امروز بخواهیم صنعت خودروسازی را از صفر بنا کنیم بعید است در شرایط موجود با کمتر از پنجاه سال تلاش بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم، بنابراین هیچ انگاری صنعت خودرو و تشویق به تأمین نیاز از طریق واردات با علم به این که ظرفیت تولید داخلی جوابگوی نیاز‌های حقیقی است، به‌نوعی کمک به تحقق اهدافی است که آمریکا برای فلج کردن اقتصاد ما و ضربه به انقلاب اسلامی طراحی کرده و در دست اجرا دارد و این نکته بسیار مهم است و اغلب از آن غفلت صورت می‌گیرد.
 
*ولی کیفیت تولیدات داخلی اصلا قابل قبول نیست و مردم از آن رضایت ندارند. همین خودرو‌های هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان را به کام مرگ می‌فرستد. آیا این روند قابل دفاع است؟
 
عدم مرغوبیت تولیدات چند منشا دارد:
 
۱- تضعیف و تخریب روحیه صنعتکاران و تولیدکنندگان داخلی سرمنشا یاس و ناامیدی در صنعت است و باید متوقف شود و الا بر کیفیت تولید اثر منفی می‌گذارد. مشوق اصلی انسان در خلاقیت و تولید، و بویژه در صحنه نبرد اقتصادی، تقویت روحیه است؛ همین تشویق بوده است که موجب شده در زمینه محصولاتی، ما به تولید ملی و حتی خودکفایی برسیم. هیچ معنا ندارد که موفقیت‌های گذشته را نادیده بگیریم و صنعتکاران اعم از کارگران و فناوران و مهندسان و کارآفرینان را تحقیر و کل صنعت را تخریب کنیم.
 
در پشت چنین نقشه‌های خائنانه‌ای البته واردات‌چی‌ها و دلالان قرارگرفته اند که منافع خود را ارحج بر مصالح و پیشرفت کشور و خیر نهایی مردم می‌دانند و برای بدنام و لجن‌مال کردن کل یک صنعت از هیچ انحراف‌آفرینی و حاشیه‌سازی و تبلیغ و کوششی فروگذار نمی‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. صنعتگران ما باید از رودربایستی دست بردارند و شرایط خود و دستاورد‌های مثبتشان را به مردم و نمایندگانشان تشریح کنند.
 
۲-عدم مدیریت شایسته موجب می‌شود که به کیفیت و تضمین کیفیت بهای لازم داده نشود. امروزه در دنیا، با شیوه‌های نوین نظارتی، تولیدات صنعتی نه تنها مرغوبیت و قابلیت اطمینان لازم را کسب می‌کنند و در طول زمان آن قابلیت را نگه‌می‌دارند، بلکه با تحقیق و توسعه، هر جا به نقطه ضعفی برخورد شود و گزارش آن از مشتری به سازنده برسد، بلافاصله در صدد ریشه یابی علل و عوامل آن بر می‌آیند و اگر اشکال عمومیت داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان به اصلاح آن نقص می‌پردازند و با فراخوان، آن نقص را نزد مشتریان موجود نیز برطرف می‌کنند. ما دراین‌باره رتبه خوبی نداریم.
 
۳- غیر از مرغوبیت، هر تولید کننده‌ای که بخواهد بازار خود را حفظ کند ناچار از به‌کارگیری نوآوری است. با نوآوری است که مشتریان قبلی حفظ می‌شوند و مشتریان جدید نیز جذب می‌گردند. متاسفانه نوآوری فعلا در صنعت جایگاه شایسته‌ای ندارد.
 
۴- در بحث کیفیت کمترین حدی که باید مراعات شود با استاندارد مشخص می‌شود. هر تولیدکننده می‌توانند استاندارد سختگیرانه‌تری را برای خود انتخاب کند و معطل استاندارد‌های ملی نماند و به خود ببالد، ولی سازمان استاندارد نیز باید با توجه به اهم و مهم، مراقب باشد که اهم فدای مهم نشود و به‌ویژه لازم است آن سازمان واقعیت‌های حاکم بر کشور را نادیده نگیرد. با این که اعمال همه این موارد در شرایط تحریم مشکل است، ولی نباید به هیچ وجه آن‌ها را فدا کرد بلکه با برنامه ریزی و زمان‌بندی مناسب، صنعت باید به تمام موارد به طور دقیق پاسخ دهد.
 
اما تولیدات داخلی تلفات جانی بسیار زیادی هم در سال به جا می‌گذارد که قابل توجیه نیست.
 
وضع تلفات جانی در کشور ما بسیار اسفبار است و در سال‌هایی به بیش از ۲۵ هزار کشته رسیده‌ایم که شاید بدترین رتبه مطلق و نسبی در جهان باشد. اما ریشه‌های آن:
 
۱-کیفیت رانندگی و عدم مراعات محدودیت‌های سرعتی و قواعد رانندگی و شرایط شخص راننده در هنگام رانندگی.
 
۲- کیفیت جاده‌ها و عدم اصلاح و نوسازی و تعمیر و نگهداری مناسب و به‌موقع آنها.
 
۳- شرایط آب و هوایی نامساعد که باید الزاما با اعمال برخی محدودیت‌های رانندگی توام شود و مسئولیت آن با هواشناسی، و راهنمایی و رانندگی است.
 
۴- کیفیت و مرغوبیت خودرو‌ها از نظر برخورداری از امکانات ایمنی و هشدار و مراعات استانداردها.
 
۵- نظارت بر معاینه فنی خودرو و برخورد جدی با متخلفان و نیز استفاده مناسب از خودرو با توجه به قابلیت‌هایی که در طراحی برای آن پیش بینی شده از کاربرد درون شهری و تفکیک آن از کابرد برون شهری و حتی بیابانی.
 
شاید عوامل جزئی دیگری را هم بتوان برشمرد، اما مهمترین عوامل و علل همین‌هایند و نباید غیرمنصفانه تمام تقصیر را بر دوش خودروسازان انداخت. همان‌طور که نباید توقع داشت خودروسازان بتوانند چاره‌ساز مسائل و مشکلات اقتصاد کلان کشور باشند.
 
آن مشکلات راه حل خاص خود را دارد که هیچ مناسبتی با وظائف و اختیارات صنعت خودروسازی ندارد، ولی قطعا در مجموع بهبود کیفی و کمی محصولات صنعتی در افزایش تولیدات صنعتی و در نتیجه افزایش تولید ناخالص ملی، کمک موثری است برای جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی و برای مهار تورم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۴
آقا وارد نکنید فرقی بین پرادو و206 نیست.خخخخ
چنتا خانواده را داغدار کردی؟ خودت چی سوار میشی؟ بچت چی سوار میشه؟ مرگ خوبه ولی واسه دیگران ؟
پاسخ ها
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
از اون دویست و شش بزرگا سوار میشه که چهارچرخ محسوب میشه و چرخ هیجده الی بیست زیرش هست. البته فقط صندوق عقبش اندازه دویست و شش معمولی جا داره و یه چرخش معادل یه دویست و شش ارزش داره. شک نکنید.
سلیم بودن میرسلیم جای تردید اساسی دارد. اگربه قانون انتخابات وشرایط کاندیداها توجه کنید داشتن سلامت جسمی وروانی یکی از شروط است
ساده ترین راه برای حل مشکل خودرو و خنثی کردن بهانه کمبود ارز> آزادنمودن واردات با ارز آزاد که میلیاردها دلار دست مردم هست وبطرق مستمر هم همچنان بدستشان میاید وثروت عظیم ایرانیان خارج . پس بی بهانه واردات را آزادکنید تا ببینیم آیا خودرو داخلی که با ارز 28500 تولید میشود برای مردم به صرفه تر است یا خودرویی که با ارز 50 هزار وارد میشودوتا حدود 200 دصد هم برایش انواع مالیات وعوارض گذاشته اند؟
آخه این کیه باهاش مصاحبه میکنید!
تا بوده همین بوده دلال دزد اختلاس گر رانت سلطان شکر مرگ یک بار شیون هم یه بار تا حالا محاسبه کردید چه پولهای کلانی از جیب ملت رفته توی جیب دالان ومحصولات بی کیفیت یامردم را به کام مرگ برده یا معلول وخانه نشین کرده عدهای را بی سرپرست کرده
محیط‌زیست ونابود کرده مصرف بنزین وچند برابر کرده وووووووووباین فقط یک إپسیلون از یه کاره بقیه اشپیشکش
تکنولوژی خودروهای شما برای ۲۰ سال پیش است و تکنولوژی کارخانه های تولید خودرو ایران برای حداقل ۵۰ سال پیش است. چرا مردم باید هزینه ی معاینه فنی برای یک خودرو با تکنولوژی خارج از رده را پرداخت کنند؟
بجه ها آرومتر ، یواش یواش داره اتفاقاتی میوفته .
میر سلیم داره فکر میکنه :
قطعه سودش بیبشتره یا خودرو ؟
خودرو داخلی بهتره یا خارجی ؟
قطعه چینی خوبه یا ایرانی ؟
چین کجاست ؟ اروپا !
من کجام ؟ مجمع !
مجلس کجاست؟
من اینجام...
واین تفکرات دائم داره توسرش تکرار میشه
البته به 206 و لندکروز هم یه نگاه میندازه فمیگه : فرقی نمیبینم!
کل مطلب را بخوانید حتی یک بار از منشاء مشکلات حوزه خودرو کشور یعنی خودروسازان نامی نمی برد و عوامل وجودی مشکلات حوزه خودرو کشور را در همه چیز به جز خودرو سازان می بیند از کیفیت جاده تا فرهنگ رانندگان و مردم آب و هوا و تخریب خودروسازان توسط مردم و ....
سود واردات خودرو بسیار فراوان است. لذا نابودی صنعت خودروسازی ایران همانند بسیاری از شرکتها بزرگ که از بین رفتند بسیار وسوسه برانگیز است. اگر شرکتها معتبر قصد تولید دارند، در ایران تولید کنند. چرا واردات؟؟ مراقب باشیم. افراد منتفذ و قدرتمندی در پشت واردات قرار دارند و نیز آرزوی کشورها دشمن است. بیکاری کارگران شاید نوک قله این توطئه باشد. چرا بر روی خودروهای عمومی تمرکز نمی شود تا بحث آلایندگی شهرها و تغییر اقلیم ایران بیشتر خسارت وارد نشود.
پاسخ ها
رفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
یکی از معاونان سابق وزارت صنایع که مثل جنابعالی آدم عاقلی بود گفته بود تولیدخودروهای بی کیفیت باعث اشتغالزایی دهها هزارنفر در مشاغل مربوط به تعمیرخودرو شده است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ب درک گ بیکار میشن. چرا ما باید پول بنز بدیم ولی آشغالای اینارو سوار شیم؟ گیرم صدهزار نفرم بیکار بشن. خب میرن دنبال ی کار شرافتمندانه ن تولید عرابه مرگ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کار از این حرفا گذشته
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
کسی حاضر نیست که صنعت کشور نابود شود به شرط اینکه باعث نابودی مصرف کننده نشود و جیب عده ای سر ریز تمام دنیا با علم به اینکه باید بهترین به دست مصرف کننده برسد پیشرفت کرده اند در حالی که در کشور ما فقط بردن سود ملاک قرار گرفته و جان انسان‌ها و زندگی آنها به هيچ وجه مورد نظر نبوده و اثرات آن را هر روز بیشتر می‌توان لمس نمود نابودی صنعتی که باعث نابودی انسان می‌شود ارجح است مگر آن اصلاح شود طوری که قابل لمس برای عموم باشد نه فقط به حرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اشتباه مثبت دادم . چرا واردات؟برای کاهش فوتی و مصدوم و کاهش مصرف سوخت.راستی چرا روی واردات خودروی تمام برقی تاکید نمیشه؟
شما دارید علم را کنار می گذارید... اگر بیایید تستی که در کارخانجات خودروسازی معتبر انجام می دهند و طراحان پس از آن ایرادات خودرو را بر طرف می کنند...یک ادمک مصنوعی(به همراه سنسورهای خاص) داخل خودرو ساخت داخل و خارج بگذاریم و در شرایط مشابه تصادف داشته باشیم آیا هر دو آدمک به یک میزان صدمات را ثبت می کنند.در این تست سایر عوامل را ثابت فرض کرده ایم.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چه خواسته نا به جایی دارید هموطن فردی که فرق 206 با لند کروز را نمیفهمد چنین توقعی دور از درک است برای اینها فقط سود و پولشویی که راه انداخته اند مهم است نه جان انسان‌ها
هرکشوری نصبت به پتانسیلیکه دارد بایدحرکت کند،سرمایه گذاری کشورما بایددرصنعت پتروشیمی ، پالایشی ، فولادی ،باشدبجای خام فروشی،تولیدخودروخوبه،اشتغال ایجادمیکنه،ولی نه هرخودرویی،واردات خودرودست دوم۵سال بهترین گذینه هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
این حرف برای گول زدم گشورهای جهان سومه . شما برو تاریخ امریکا رو بخون ببسن آیا با توجه به پتانشیل های خودش پیش رفته . خیر .امریکا کلی فراز و نشیب و بحران اقتصادی و تورم و... رو تحمل کرده تا امروز امریکا شده و حالا که دست برتر رو دارند دم از رقابت هزاد می زنند چون در رقابت آزاد خودشون برنده اند چون از همه جلوترند و با
این شعارها میخوان بقیه تا ابد ازشون عقب تر باشند . خیر شما باید پتانسیل هایی که داری رو تقویت کنی و . اونهایی زو هم که نداری در بدست آکردنشان کوشش کنی. زغااسنگ یک زمانی سوخت غالب بود و ارزش زیادی داشت ولی امروزه ارزش گذشته رو نداره .اگه در آینده نفت و گاز هم به این سرنوشت دچار شد باید چکار کرد؟ اگه بشر یوخت فسیلی رو کنار گذاشت یا اصلا اگه نفت و گاز ما تمام شد؟
ایران با ۸۵میلیون جمعیت سالی ۲۰هزار کشته در تصادفات می ده آلمان با جمعیت ماشین وتعداد ماشین بیشتر سالی دوهزار کشته داره !! فکر می کنید بخاطر ماشین های آشغال ایرانی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عرق سگی رو فراموش نکن تو ایران عرق سگی میخوری با پژو پارس یا پراید البته با دیگر تولیدات داخل و خارج هم میشه ولی خوب عرق سگی با پراید وپارس بهتر جواب میده میری تا عزرائیل رو ملاقات کنی ولی متاسفانه آلمان از این آپشن برخوردار نیست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
به نظرت ربطی به فرهنگ رانندگی هم نداره؟؟؟؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
نه آنها به خاطر خودرو هایشان نیست میر سلیم گفت که فرقی نداره این کشته های کم بخاطر این است که خداوند کافران را نمی‌خواهد به بهشت ببرد و برای ما جا کم باشه برای همین بهشت را روی زمین برایشان فراهم کرده
مگه خودروسازهای بظاهر خصوصی قطعات را با ارز وارد نمیکنن با قیمت گزام با بدترین کیفیت ، باتاخیر زیاد خودرو میدن خودش واردات حساب نمیشه
صرفه این است که امثال شما از مسند کار برکنار بشوید بگذارید افکار نو به جامعه وارد شود این جامعه احتیاجی به امثال شما ندارد
مصاحبه با ایشان نشانگر این است که باسوادتر از ایشان در کشور پیدا نمی شود
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اشتباه نکن هموطن مصاحبه با ایشان برای روشنگری من و شما هست که موقع انتخاب هر بیسوادی را انتخاب نکنیم و برای روشنگری است که متوجه شویم چه می‌کنند با بیت المال
این یعنی ناسوینالیستی ک میرسلیم و پسرش و همفکرانشان دنبال می کنن
یعنی سوخت تمامیت جامعه برای ازمون و خطا یه عده خاص تصمیم گیرنده
چهار پنج خط اول را که خوندم دیدم همون اراجیف همیشگی را داره میگه .. حیف وقت که آدم بذاره این اراجیف را بخونه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
اشتباه نکن ایشون با تمام بیسوادی دارند روشنگری می‌کنند که مردم آشغالهای داخلی را خرید نکنند که افسوس که هر چه میکشیم از خودمان است
بایداسامی کلیه مسیولین ومدیران ازبالا تاپایین ثبت شود مال واموالشان قبل و حال و شرایط زندگی کنونیشان ازکجاآورده اند، حسابهای بانکی خودشان وخانواده شان و ماشین و سکه ووووووشفاف اعلام شود مشخص میشود چه کسانی خائن انند وچه کسانی مخدوم
اقایون مسئول ریشه هزاران مشکل فقط یه چیزه اونم اینه که ما پول فروش نفت و گازو به جای ریختن به صندوق توسعه و خرج زیرساخت برای صنعت، صرف واردات کالا کردیم.
واقعا ایشون ارزش مصاحبه نداره. حالا چرا اینهمه واردات خودرو از چین جون جونیتون آزاده و مشکلی نداره با این قیمت‌های سر به فلک کشیده اما از بقیه کشور‌ها نباید خودرو وارد کرد. حالا خوبه روسیه ماشین نداره در غیر اینصورت ولگاهای روسی هم وارد می‌شد.
بمیرم برای تولید کننده خودرو . روحیه ش خراب شده طفلکی ، آشغال میده دست مردم .
اخه پیرمرد
برو خونه سر پیری از اندوخته هایت لذت ببر .من فلک زده وبدبخت بزار تو لاک خودم باشم .با این افکارتون چرا باید ماشین بخرم یه الاغ میخرم هم سوارش میشم وهم بعضی موقع تنهاست باهاش درد دل میکنم .m . شیرش هم پر خاصیته .
چرا فقط از میر سلیم سوال میکنید مگر آدم عاقل وجود نداره با آدم متعصب خشک که منافع خودش را درنظر میگیره نه بحث کنید نه مشورت کسی که فرق بین لند کروز با پژو ۲۰۶ رانمی فهمه چرا باید ازش نظر خواست
میر سلبم‌لا حرفهابش مردم‌را به خنده‌می اندازد
نماینده مجلس فعلی ، رییس فدراسیون نجات غریق، وزیر ارشاد هاشمی، مهندس مکانیک با موضوع موتورهای درونسوز... خداییش این میرسلیم بالاخره تخصصش چی هستش؟؟
فقط فقط خودرو ۵سال ساخت تیراژ بالا ۱۰۰۰۰۰ هزار تایی اگر میخوان قیمت عادلانه بشه جز این بازیه همین چهل سال کذشته است
دوستان این آقااختیاری درباره واردات یاصادرات نداره بلکه داره برای ریاست جمهوری تبلیغ میکنه زیادبه حرفاش بهاندین .بیخودی گندش نکنین
اقای میر سلیم واردات خودرو باعث از بین رفتن صنعت خودرو سازی کشور میشه ؟ 1 : از یک طرف درست میفرمایید چرا که وقتی یه خودرو با تکنولوژی دهه 90 میلادی رو گرانتر و بیکیفیت تر از خودرو روز دنیا میفروشید نتیجش جز ورشکستگی چی میتونه باشه؟ ایا ورشکستگی این حلبی سازها خسارتش از کشته ها ی جاده ها و هدر دادن سوخت و منابع کشور و گرانفروشی که به مردم و مملکت تحمیل شده بیشتره؟ - 2 : چرا کشور های دیگه که تولید کننده خودرو هستند مسئولینشون از واردات خوررو به کشورشون نه تنها حراس ندارند بلکه اون رو مفید هم میدونن؟
صنعت خودرو ایران اشتغالزاییش خیلی زیاده از نقاش و صافکار ومکانیک و لوازم یدکی بگیر تا یکدک کش و نعش ‌کش و مرده شور و...
چرا باید برای یک خودروی بدرد نخور داخلی چند برابر یک خودروی خوب خارجی پول پرداخت کنیم، اگه خودروها واقعا یه کیفیتی داشتن یم حرفی، این هم مواد اولیه و... در اختیارشون ولی اشغال تولید میکنن، حقوق ما یک دهم کشور های اروپایی هست و اجناس و خودرو رو هم باید جند برابر گرونتر از اون ها بخریم
نه به خرید خودرو، مردم همگی با هم واقعا که جای تاسف داره برا یک سری از افراد که با این جوی که ایجاد کردند میخوان خودرو گرون بمونه، بیشتر ملت شدن دلال این چه کاریه آخه تا کی واقعا جای تاسف داره برای ایرانی که بخواد اینطوری زندگی کنه کشورها عربی فقط یه نفت دارن ببین چیکار کردن بعد ما که همه چی داریم ببین اوضاع هموطن هامون چجوریه، یه کم شرف داشته باشیم حداقل خودمون به هم رحم کنیم
چرا باید برای یک خودروی بدرد نخور داخلی چند برابر یک خودروی خوب خارجی پول پرداخت کنیم، اگه خودروها واقعا یه کیفیتی داشتن یم حرفی، این هم مواد اولیه و... در اختیارشون ولی اشغال تولید میکنن، حقوق ما یک دهم کشور های اروپایی هست و اجناس و خودرو رو هم باید جند برابر گرونتر از اون ها بخریم
نه به خرید خودرو، مردم همگی با هم واقعا که جای تاسف داره برا یک سری از افراد که با این جوی که ایجاد کردند میخوان خودرو گرون بمونه، بیشتر ملت شدن دلال این چه کاریه آخه تا کی واقعا جای تاسف داره برای ایرانی که بخواد اینطوری زندگی کنه کشورها عربی فقط یه نفت دارن ببین چیکار کردن بعد ما که همه چی داریم ببین اوضاع هموطن هامون چجوریه، یه کم شرف داشته باشیم حداقل خودمون به هم رحم کنیم
معلوم است صرفه اقتصادی در بخش خودرو واردات کنترل شده آن است.
با واردات خودرو با کیفیت خارجی مصرف سوخت بنزین نصف می شود.یعنی روزانه از 120میلیون لیتر به 60میلیون لیتر میرسد و ایران در این صورت نتنها واردات بنزین نخواهد داشت بلکه بین 50تا60میلیون لیتر صادرات هم خواهد داشت و با پول صادرات می توان هم صنعت خودروسازی کشور را بهینه و مدرن کرد و هم اشتغالزایی جدید ایجاد کرد.
پس تا این لحظه مقصر اصلی فرصت سوزی اقتصادی کشور امثال میر سلیم بوده اند که سالها از خودرو سازی بی کیفیت ایران دفاع کرده و این همه سرمایه را دود کردند رفت هوا
چرا گزارش کننده ازش سوال نکرده خودت و بچه هات چه خودروی سوار میشین؟چرا گزارش کننده ازش سوال نکرده پروانه آپارتمان سه طبقه را پنج طبقه ساختی؟ یعنی چرا دو طبق بدون مجوز ساختی؟یعنی خلاف کاری تو که یک مسوول مملکت هستی اشکال ندارد؟بابا دست از سر مردم بردار بزار مردم چند صباحی درست زندگی کنند که با این گنده کاریت چه به روز مردم آوردی؟
اول اینقدر با این مصاحبه نکنید، فکر می‌کنه کسی هست
بعد ایراد خودروی داخلی علاوه بر کیفیتش، قیمتش هم هست، چرا این نمی‌رسید ازش؟!
وقتی میرسلیم برای ایران تصمیم گیری می کند انتظار دارید اوضاع از این بهتر بشه باز هم خوبه نمیگه مردم باید سوار خر بشن
ایشان چه تخصصی داره اگه قانون از کجا آورده آید اجرا بشه معلومه میشه چه خبره.
هیئت مدیره شرکت های خودرو سازی وبیسواد چی میگه
ببین تا رفتن سراغ آورده هاش که از کجا آورده ای ساختمان چند طبقه در بهترین وگرانترین نقطه تهران با دوطبقه ساخت غیرمجاز.....حرفش عوض شد.حالا واردات به صرفه شد...تورو به قران قسم ببینید چه کسانی برای ما تصمیم گیرنده اند وبر ما حکومت میکنند.
کلا یک دلیل داره. که واردات رو گرفتن. گاری سازان سایپا و ایران خودرو سالیانه مبلغی به دولت و مجلس پرداخت میکنن که واردات آزاد نشه چون دیگه هیچ ..سوار پراید سی سال پیش یا پژو ۴۰۵ بیست سال پیش نمیشه نواوریشون میشه چی. هر دفعه یه حرکت مسخره میزنن چطور هسته همونه فقط روکش عوض میشه. مثال. یه هسته زرد آلو در نظر بگیر
این ثابته. فقط هر دفعه با یه میوه میزارن یه بار داخل انار یه بار تو موز. و غیره
آقایان محترم مقرون به صرفه نیست.این همه پست و شغل را شما پیر پاتالا اشغال کنید بدین چنتا مهندس خوب جوان به زندگی امیدوار بشن.
ماشینهای خارجی وارداتی هم روی همین آسفالت و خیابان راه میرن، چرا اونا کشته نمیدن؟ چون چیزی دارن که خودروهای داخلی اصلا ندارن، ایمنی آقای میر سلیم، ایمنی.
دفه آخرت باشه از میر سلیم برای من خبر میفرستی
کی به این رای داده
ما با این وضعی که میرسلیم داره نمی‌دونیم واقعا دلش بحال تولید می‌سوزه یا منافع خودش!!!
اگه درصد میر سلیم بالاتر بره صرف با وارداته .
رفته تحقیق کرده یکم حالیش بشه
تاریخ مصرف امثال میرسلیم هاتمام شده است دیگر توجیه اقتصادی ندارد
تاریخ مصرف امثال میرسلیم هاتمام شده است دیگر توجیه اقتصادی ندارد
اینو که ژاپن از چهل سال پیش داره میگه
بهتر ایران خودرو وپارس خودرو به تولید خودرو عمومی همچون ون وانت مینی بوس وتراکتور کمباین ومتروبپردازه تا باحوصله وتولید کمتر به کیفیت توجه بیشتری کرده وخدماتش به منافع عمومی برسد ودرضمن باعث تعطیلی وبیکاری متخصیین نشویم ودرعوض با سخت گیری در واردات خودروهای کم مصرف ۱ یا ۲لیتر درصد کیلومتر سوخت وکمتر از ۱۵۰۰سی سی اجازه واردات داده بشه تابا پلاک شدن درشهرهای بزرگ الودگی هوا کاهش بیابد وتولیدات داخلی با تولید کم درشهرهای کوچک پلاک بشوند تا مشکل الودگی کاهش یابند
من یک چیزی رو فهمیدم و اون هم اینه که اون چیزی که عموم مردم مبگن در اکثر مواقع اشتباهه و توسط دست های پشت پرده و با شعارهای پوپولیستی افکار عمومی مردم همیشه جهت داده میشه .اون هم در عصر امروزی که قدرت در دست رسانه هاست .رسانه هایی که توسط ثروتمندان اداره میشن. و معمولا تعداد بسیار کمی هستند که حرف حق رو می زنتد . چون حرف حق زدن هزینه داره و باعث میشه مردم فحشت بدن.
همین جناب میر سلیم رو از هر کاری که مربوط به خودرو می‌شود بر کنار کنید پنجاه درصدی قیمت ها کاهش می‌یابد بخدا تمام کشورهای از مدیران خلاق و مبتکر استفاده می‌کنند کشور ما هم از این جناب تاریخ گذشته خوب یکی نیست بهش بگه شما کی میخوای بازنشسته بشی تا مردم یک نفسی از دست امسال تو بکشند خجالت هم خوبه بخدا ،
حضرت عباسی برای رضای خدا وبازگشت امید واعتماد وحتی اعتقاد وحفظ کشور دست از سر خودرو بردارید در کجای این دنیا پراید ملی با قیمت دلار وسکه به مردمان غالب میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر دولت از واردات خودرو وتاحتی لوازم یدکی عوارض وگمرک رقم بیسار بالایی هم هست دریافت نمیکند خوب صرف توسعه وتحقیق وتواید محصول به روز واستلندارد کند هم رقابت ایجاد میشود واکر خودروی باکیفیت تواید شود وپایین تر از واراداتی باشد هیچکس پول زیادی ندارد بیرون بریزد وخارجی بخرد ولی خودرویی جهت رقابت نبست واقعا خودروساز به فکر ارتقا سطح کیفی وایمنی میکند معلوم است خیر وقتیمی بیند قبل فروش پول میگیرد ویکسال دیگر شاید تحویل بدهد این مبشود انحصار وایجاد رانت نه رقابت شما با این طرز فکر صنعت خودرو را به نابودی میکشید چون پیشرفت نباشد اول آخر محکوم به فناست پسدولت را موظف کنید بخش عظمی عوارض ودرآمد را صرف توسعه ونوآوری بکند ضمنا همه مسئولین راملزم به استفاده از تولیدات داخلی کنید ببینیم قبول میکنند هرچند خودروی داخلی هم برای ما شده آرزو وکسانیکه شمال شهر مثل ولنجک خانه شخصی دارند چه خبر ساکنین لب خط راه آهن دارند شما باید باذکفش هایما راه بروید بعد تصمیم بگیرید
اغاتوهم میدونی مردم ازاین عزراییل متنفرن هی اسمشوتبلیغ میکنی
سلام دوستان
کیفیت ماشین های ایرانی حتی از ژاپنی ها بهتره فقط این جناب حضرت عزراعیل هست که با ما رابطه خوبی نداره وعامل مرگ و میر ماهست وما باید کمی با جناب عزراعیل مذاکره کنیم با خودروهای ما ومردم ما دشمنی نکنه .
به قول دوستم عامل کشتن مردم فقط حضرت عزراعیل هست وچون ما مسلمان هستیم ایشان به مسلمان ها ارادت خاصی داره واز کفار بدش میاد وسراغ آنها نمیره .
پس ما به جای واردات خودروی دست دوم بی کیفیت خارجی بهتره با حضرت عزراعیل عقد اخوت ببندیم و دوست بشیم
آقاجان شما فرق بین لندکروز و206 رانمی دانی حالا دم ازسیاست و سیاستمداری میزنی؟
یکی از راههای ارزان شدن خودرو تحریم نخریدن ودر نتیجه تحریم بنزین نزدن هست.وتا کنون هم هیچیک از مسئولین وعلما ودلسوزان به این نکنه اشاره ای نمیکنن.ملت برای یکبار تحریم نخریدن را انجام بدهند نتیجه را خواهند دید.
خب چه کاریه همون ۲۰۶رو سوار میشیم عزیزم از اون جهت که شما میگی با لندکروز فرقی نداره!!! اصن واردات چرا همین ۲۰۶خوبه برای امثال تو...
میرسلیم به کله شقی وبی منطقی حتی در نزد نزدیکانش معروفه واگه یه چیز غلط هم بگه براش هزار تا توجیه میتراشه فامیلهای نزدیکش هم از این رفتارهاش بشدت ناراحتند اگه بگه دو دو تا پنج تا میشه امکان نداره بشه چهار تا حالا با این منطق شما دنبال این هستید که این از موضعش کوتاه بیاد ؟؟درد اینه که وزن سیاسی این آدم چقدره که میتونه در تصمیم گیری دخالت کنه
اول اینکه بگوئید قطعات 206 وارد کنند برای لندکروز و بقیه هم میشه استفاده کرد و بعد هم ؛ کنترل این آقا دست کیه ؟ بگین اینو خاموش کنه اینقدر حرف نزنه ، حالمون بد شد اینقدر چهره این آقا رو دیدیم.
مشکل اصلی اینه که مدیریت کشوربجای کاردانهای لایق ودلسوز افتاده انسانهای نادان وحریص.
شما خودت را ناراحت نکن برای تو چی صرف داره
خوب که چی این صحبت‌ها چه دردی از مردم دوا می‌کنه وقتی هیچ کس مسئولیت هیچی رو به گردن نمی گیره شما بیا ۱۰۰ ساعت صحبت کن چه فایده ای داره.برین آقا جان دنبال مقصر نگردیم کار از بنیاد خرابه
نه باباااااا،،،راه دزدی از واردات رو پیدا کردی که حاظر شدی اینو بگی؟
ای کاش خیلی ساده میگفتین مردم ایران آمریکا تحریم کرده ماهم مجبوریم از جیگر شما بکشیم این کسری ها کمبود بوجه رو آخه ی پراید باید ۳۶۰ ۳۷۰ پول بدی نه خبر از وضع تولید کننده دارید نه از سفره مردم اجاره خونه گرفتاری مردم دارین قرار نبود اینجوری بشه انقلاب
والله به الله مردم واردات خودرو و مرغ و گندم و غیره نمیخواهند ما به تیبا راضی هستیم منتها تولید کننده ما با داشتن ارزانترین قیمت نیروی کار و انرژی و تعیین کردن گرانترین قیمت برای بدترین محصولات ،باز مینالد که ضرر دادیم !!،مرغدار ما گرانترین مرغ دنیا را با داشتن ارزانترین نیروی کار و انرژی میفروشد میگوید زیر قیمت تولید عرضه شده!! خودروساز و فولادی و پتروشیمی و سیمانی و کشاورز و همه تولیدکنندگان ما ارزانترین نرخ دنیا را برای نوبرانه محصولاتشان جهت صادرات دارند اما گرانترین نرخ را برای بدترین محصولات با منت برای مصرف داخل دارند آقای میرسلیم منصف باشید این چه تولیدی است؟بهترین گندن دروم دنیا با گرانترین نرخ دستمزد و انرژی هر تن دویست دلار است اما گندم کاران ایرانی به هر تن پانصد دلار هم راضی نیستند آقای میرسلیم چرا تولید کنندگان ما باید بتوانند با هم تبانی کنند؟این چه تولیدی است که نه رقابتی است نه دولتی؟مردم ما خواستار قیمت منصفانه هستند نه کالای خارجی ،موتلفه چهل و پنج سال است خون ملت ما را با گرانفروشی به شیشه کرده،آقای میرسلیم منصف باشید خدا اعمال شما را نظاره گر است به قیمت منصفانه بفروشید بازار را به جای تبانی رقابتی کنید تا مردم نفس بکشند خدا ظالمان را مدتی مهلت میدهد سپس به بدترین شکل هلاک میکند این سنت خداست ما مردم ایران خواستار واردات نیستیم خواستار قیمت منطقی و احترام و انصاف هستیم
چقدر زود ۱۸۰ درجه تغییر کردی
تو حرف نزن برو استقبال اقوامت که از البانی بیرونشون کردن برو چند تا از انها را بیار خونه وساعت میلیاردی را بفروش خرج معیشت انها بکن
۴۰ سال گذشت و حالا به این رسیدیم
مسولان و کارشناسان هستند که فسیل شده اند چه بهتر از شکست کنار گذاشته شوند و نیروهای جوان و تحصیل کره ومستقل بکار داده شوند
آقای میرسلیم فقط طفره میره
آخر هم قبول نکرد وضعیت خودرو سازی خوب نیست و بیشترین علت تصادف و فوت به خاطر خودرو می‌باشد نه عوامل دیگر نظیر جاده و راننده و ....‌
چرا بیشترین تصادف و فوت به پراید تعلق دارد . پراید به تنهایی اندازه تمام خودروهای دیگر تصادف و فوت دارد .چون نسبت به بقیه خودروها از کیفیت و استاندارد خیلی پایینتر برخوردار هست. و گر نه جاده همه خودروها یکی هست.
شرکت های قطعه سازی وابستگی خاصی به این آقا دارند
سخت در اشتباهید چون کلیه سرمایه مملکت در دست اشخاص خاص و خارج از کشور سرمایه گذاری می‌شود و یا برای کشورهای دیگر هزینه و در عوض ایرانی در فقر این هست واقعیت
میخان واردکنن با۲۰۶روح اروپاکم‌کنند
بابااین کیه اندازه همه نمایندها حرف میزنه
اماربالای تصادف از نوع رانندگی افراد است هر وسیله نقلیه ای قابلیت فنی خاص خودش را دارد حتما سرعت پراید را با بنز درجاده ها دیده اید
البته که واردات خودرو صرفه ی اقتصادی داره
چون شما بدون هیچگونه تولیدی پول دوتا ماشینو میگیری و یکی تحویل میگیری
یکصد هزار نفر بیکار شن .که سود توی واردات خودرو است .پس دولت به چه درد می خوره برای چی می خواهیمم .حمایت از تولید یعنی رنج وتلاش
یک کلمه بگو صرفه با اینست که عده دوستانت با رانتی که دارند قطعه چینی بی کیفیت با نازلترین قیمت وارد کنند و با سود کلان و با بالاترین قیمت به مردم غالب کنند و شما هم وظیفه ات اینست که نگذاری ذره ای از سود آنها کم شود .وسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی