بازدید 12170
از وعده تا اجرا؛

شش ماه گذشت؛ چرا وعده واردات ۲۰۰ هزار خودروی خارجی محقق نشد؟

در حالی که چند روزی است، با عبور از بهار به تابستان رسیده ایم، طبق وعده مسئولان وزارت صمت، باید تا به امروز ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور می‌شد؛ وعده‌ای که باید ۱۰۰ هزار تای آن در سه ماه پایانی سال قبل و ۱۰۰ هزار تای دیگر نیز در سه ماه ابتدایی امسال محقق می‌شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 25 June 2023

شش ماه گذشت؛ چرا وعده واردات ۲۰۰ هزار خودروی خارجی محقق نشد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ چالش واردات خودرو از اوایل سال گذشته، به یکی از داغ‌ترین موضوعات در سطح جامعه تبدیل شد، تا جایی که دولتمردان و نمایندگان موافق آن بودند و در نهایت با چراغ سبز مجلس، آیین نامه واردات خودرو از سوی دولت ابلاغ شد.

در ادامه، اما سنگ اندازی‌هایی را شاهد بودیم و سرانجام با اصلاح ایرادات مطرح از سوی رئیس مجلس، آیین نامه واردات خودرو سروشکل رسمی و قانونی به خود گرفت.

در این میان، فاطمی امین، وزیر وقت صمت بارها وعده واردات خودرو در هفته‌های آینده را داد و تاکید داشت، تمرکز وزارت صمت بر واردات خودرو‌های اقتصادی است تا بتوان در سبد خودرویی خانواده‌های متوسط و کم درآمد جای داشته باشد؛ اما آنچه در نهایت، رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفت، خودرو‌هایی بودند با مشخصاتی غیر از اقتصادی بودن؛ موضوعی که سخنگوی وقت وزارت صمت نیز به آن اشاره داشت و دلیل آن را این گونه بیان کرد: کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا خودرو‌های استاندارد اقتصادی جهان نیز در کشور قیمت بالایی داشته باشند. 

بنابراین بسیاری از مردم ناامید از این وعده خودرویی مسئولان، چشم انتظار واردات سایر خودرو‌های خارجی به کشور بودند؛ انتظاری که چند ماهی طول کشید و در نهایت در اوایل اسفندماه سال گذشته اعلام شد که متقاضیان خودرو‌های خارجی با مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی، اقدام به ثبت نام در سامانه مربوطه وزارت صمت کنند؛ اتفاقی که در نهایت با گذشت چند هفته انتظار، با حذف بسیاری از متقاضیان روبه رو شد و دلیل آن اشتباه کارمندان بانک در ثبت درخواست متقاضیان اعلام شد و بسیاری از متقاضیان را شوکه کرد!

این اتفاق در حالی رقم خورد که پیشتر سخنگوی وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده (از ابتدای زمستان ۱۴۰۱ تا پایان بهار ۱۴۰۲) خبر داده بود. طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شد که در سه ماهه باقی مانده تا پایان سال گذشته، ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.

این وعده ۲۰۰ هزارتایی واردات خودرو، تا حدودی در کش و قوس استیضاح فاطمی امین به فراموشی سپرده شد، چون نسبت به رقم ۲۰۰ هزار خودرو، تنها تعداد کمی خودروی چانگان وارد کشور شده است. به بیان دیگر، با گذشت نزدیک به شانزده ماه از صدور فرمان آزادسازی واردات خودرو از سوی رئیس‌جمهور، ورود خارجی‌ها به کشور همچنان روندی کند و قطره‌چکانی دارد.

طبق گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، "حدود چهار هزار دستگاه خودرو تاکنون وارد گمرک شده و تعدادی از خودرو‌های وارداتی نیز در انتظار دریافت تاییدیه استاندارد است که با توجه به تغییرات در استاندارد‌های خودرویی به زودی تاییدیه استاندارد را خواهند گرفت؛ بنابراین، هنوز با ۲۰۰ هزار خودروی وارداتی فاصله زیادی داریم.

برخی فعالان بازار معتقدند، «سیاست واردات قطره‌چکانی» بعمد از سوی سیاستگذار دنبال می‌شود و ریشه در مساله تامین ارز دارد؛ موضوعی که با واکنش سرپرست سازمان توسعه تجارت مواجه شد و وی تاکید کرد: این خودرو‌ها بنا نیست ارز نیمایی دریافت کنند و نیاز آن‌ها از طریق ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود که این فرآیند به‌ سود صادرکننده و واردکننده خواهد بود. تاکنون تعدادی از این شرکت‌ها فرآیند تامین ارز خود را نهایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز پیگیر نهایی شدن آن هستند. 

باید توجه داشت، با در نظر گرفتن سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در خصوص تامین ارز کالا‌های اساسی و مهم، شرایط ارزی کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و تامین ارز مورد نیاز خودروسازان کشور نیز با چالش مواجه است، به گونه‌ای که حدود یک ماه قبل معاون حمل و نقل وزیر صمت برای حل کردن مشکل ارزی خودروسازان به رییس کل سازمان توسعه تجارت نامه نوشت و خواستار لغو محدودیت سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شده بود.

مسلما در شرایط کنونی و با توجه به تغییر وزیر صمت، انتظار می‌رود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره، پیگیری بیشتری داشته باشد تا شاهد سرعت گرفتن واردات خودرو به کشور باشیم و اگر مشکل تامین ارز از سوی بانک مرکزی، ضروت دارد تا در این باره شفاف سازی شود.

هرچند عباس علی آبادی، وزیر جدید صمت نیز به تازگی در خصوص موضوع واردات خودرو گفته است: واردات یک پتانسیل جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است، در حوزه کالاهای‌ تک و کالا‌های راهبردی و کالا‌هایی که کشور باید استقلال داشته باشد، سیاست دیگری حاکم است که مطابق با آن سیاست باید عمل شود، اما در موضوعاتی که نه مزیت اقتصادی و نه مزیت رقابتی داریم، باید به سمت تعامل با دنیا رویم.

وی با بیان اینکه واردات یکی از وسایل و قواعد تنظیم مناسبات بین‌المللی است، ادامه داد: من به یک ژئواکونومی معتقدم که در این ژئواکونومی یک کالایی می‌دهیم و یک کالایی می‌گیریم و این یعنی واردات و صادرات.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰۷
یعنی خیلی باید آدم خوشحالی باشی تابی !!!!!!!!!!!!! که فکر کنی مسئولان هر چی که بگن انجام میدن!!!!!!!!!!!! (((((((((( به قول قدیمیا آدم عاقل یه یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه )))))) ولی بعضی از ما ملت دوست داریم که این درد گزیده شدن توسط مسئولان را هر روز و هر ساعت تحمل کنیم چراش رو نمیدنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
مگر ابراهیم رئیسی کاره ای هست که دستوراتش قابل اهمیت باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خودرو در این مملکت وسیله ارتزاق دولت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
همین چند روز پیش نماینده مجلس اعلام کرد که در این مملکت خودرو 300 میلیونی چینی را 3 میلیارد تومان به مردم می فروشند! مگر دوستان از این سود سرشار و اجحاف کمال و تمام به مردم می گذرند؟
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اتفاقی که داره میافته اینه
شرکتهای خودرو ساز مس رو از رینگ صادراتی بورس به قیمت 700 هزار تومان میخرند در صورتی که نرخ واقعی حدود 400 هزار تومان میباشد و این مس رو صادر میکنند و با قیمت 350 هزار تومان توی چین تهاتر میکنند با خودروی چینی 10 هزار دلاری و اون خودرو رو به قیمت 3 میلیارد اینجا میفروشند ، کلا خودرو سازها اقتصاد مملکت رو به هم ریختند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
47 سال گذشت چرا وعده ی اسلام ناب محمدی محقق نشد؟؟؟ چرا مستظعفین هنوز هستند؟ چرا گوشت یخی را خاک که نکردیم هیچ، وارد هم می کنیم. یعنی برزیلی ها را هم می خوریم به به هم می گوییم. تازه براش صف هم وا میایستیم. دیگه..... پول نفت هم نیاوردند در خونمون....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
دولت واردات را ممنوع کند
کدام وعده این دولت عملی شده؟ مهار تورم در 6 ماه، 1 میلیون مسکن در سال، بهبود معیشت مردم، گره نزدن اقتصاد به تحریم ها، ............هر بدبختی برای مردم در دولت قبل بود در این دولت چند برابر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چقدر زود 10 برابر شدن دلار تو دولت قبل یادتون رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
۱۱:۴۱
مگر ما از دولت قبل حمایت کردیم؟ جرا فکر میکند چون از این دولت ناراضی هستیم یعنی طرفدار دولت قبلیم؟ تجربه ثابت کرده هرکی اومده از قبلی بدتر بوده
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
یک دلیل بسیار منطقی برای عدم واردات خودرو این هست که وارد کنندگان اصلی همان تولید کنندگان و مونتاژکاران هستند، در نتیجه تعداد بسیار اندک وارد میکنند که همان را گران میفروشند و با یک خودروی وارداتی سود ده خودرو را میبرند و از طرف دیگر به بازار محصولات تولیدی خودشان هم لطمه ای وارد نمیشود
شش سال هم بگذره اتفاقی نمی افته. مردم عادت کردن به دروغ شنیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عادت کردن مردم به دروغ به هوای آلوده به تورم به کیفیت پایین خودروها به .................امید به بهبودی را از بین می برد مردم نباید به هنجارها عادت کنند
با سلام واحترام

مگر سایر وعده های دولت محقق شده که این محقق شده باشد.
-وعده پایان فقر درکشور
-وعده برگشت قیمت ها به تابستان 1400
-وعده ساخت یک میلیون خانه که محقق نشد
-وعده کاهش تورم که محقق نشد
-وعده رفع تحریم ها .....
-وعده افزایش اشتغال برای جوانان
-وعده تعیین محل مناسب جهت اعتراضات مردمی
-وعده ورود بانوان به ورزشگاه در تمامی نقاط کشور
-و.عده استفاده از افراد نخبه ومتخصص از همه جناح ها، در پست های حساس و پست وزارت که محقق نشد وعمدتا از دانشگاه امام صادق ونزدیکان انتخاب شدن (بجای نخبگان و فازغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف)
-و............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بشین تا بشه
با کدوم پول؟ دوباره سیستم بانکی ایران دیروز در لیست سیاه اف ای تی اف جا خوش کرد. پس کسی حاضر به معامله نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
نفت میدیم بنجل و اشغال می گیریم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چطور پول برای واردات موبایل هست ولی برای خودرو نه؟ اصلا مشکل تامین ارز نیست. فقط خواست مافیاست و امثال میرسلیم تو قانونی کردن این ظلم کمکشون میکنن
خیلی چیزا وعده داده میشه !! مگر انجام شدن؟؟کلا مملکت با شعار های توخالی داره جلو میره!! همون امام زمان گویا فقط حواسش به ایران ست وگرنه هر کشوری دیگه ایی بود تا حالااز بین رفته بود!! دعا و شکر گزاری فراموش نشه!!
مافیای خودروی چینی عمرا بزاره....وقتی ماشین چینی به سه برابر قیمت به فروش می رسه اینکه خودروی درست حسابی وارد کشور بشه خیال خامه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
داداش چانگان هم همون چینیه که داره وترد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
کاشکی سه برابر. برو بالاتر.........ده برابر
کننده کار نیستند... آن گشایش ارتباط با عربستان هم کار اینان نبود.
بیشتر از بیست ساله که همه این حرفها سرکاری بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چهل سال
مگه می زارن؟؟
عکس بی ام و و تویوتا میذارید , تیتر میزنید واردات خودروهای خارجی! بعد بنجل چینی وارد میکنید... خودتون هم میدونید خوب هم میدونید عکس هایی که میذارید ماشین هستند به معنی واقعی , نه بنجل هایی که وارد می کنید

پیشنهاد من ارائه یک چاه نفت به ژاپن یا کره جنوبی در ازای ارائه یک خودرو سال به هر ایرانی هست.... و سه سال یک بار هم خودرو ها رو مرجوع کنیم و نو بگیریم جاش...
مافیای خودرو هم کلا دستگیر بشن مصادره اموال خود و خانواده و افراد نصبی و سببی بشن و همگی به نظافت کلیه اماکن عمومی گمارده بشن...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عزیز دوران مفت خوری با پول نفت تمام شده شما الان باید در فکر نمردن از گشنگی باشی نه سوار شدن به خودروی خارجی
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اونی که مدنظر شماست چاه ویله نه چاه نفت.
برادر سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
یک چاه نفت با دبی ۴۰۰۰ هزار بشکه در روز با قیمت ۷۰ دلار در هر بشکه میشه ۲۸۰هزار دلار در روز که معادل حداقل ۱۰ تویوتا راوفور هست یعنی سالی ۳۶۵۰ دستگاه که بنظر میاد پیشنهاد این سید چندان خلاف واقع نیست اگرچه بحث های پیشرفته اقتصادی مد نظر هست که برای آیندگان باید بفکر بود اما با این شرایط تحریم و واقع بینی بنظر وارد کردن سالی ۷۰۰۰ هزار کرولا تویوتا با معاوضه یک چاه نفت کوچک که ۴۰۰۰ هزار بشکه از ۲ میلیون بشکه هست!کار چندان بدی نیست در ضمن فروشش رو هم گارانتی میکنید
چندین ماه هست 500 تومن پولم رو تو حساب بلوکه کردم و هر روز ارزشش پایین میاد
نمیدونم واقعا چکار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
درویش جون حقته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
پولتونا ک همون یکماه بعدش میتونستید بگیرید نوبتتونم محفوظه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
500 تومن بلوکه شم قشنگه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
با این کار خودت به رشد اقتصادی کشورت کمک کردی
نمیدونم تاثیر داره این جمله که یکم سوزش رو کم کنه یا نه
دلیل ندارد خودرو خارجی وارد بشود باعث ترویج راحت طلبی بشویم و به فرهنگ منحط مصرفی غربی بین مردم دامن زره بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
از کشور سوئد راجع به داخل ایران نظر نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بد بخت برو ببین دوستانت چگونه زندگی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
آفرین. محترمانه اش این میشود که باید تو دهن واردکننده های خودرو و از جمله نماینده های طرفدار واردات خودرو زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اینکه با پراید تو جاده ها قربانی بدیم از نظر شما حکم اسلامیش چیه؟ حلاله یا مستحبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چرا ما نباید راحت زندگی کنیم؟ مگه ما مرتاضیم که بخوایم دو روز عمرمون رو رو میخ بشینیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
فهم و شعور یک ساندیسی
ریحان نبوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
چه مدلی انتخاب کرده بودید؟ خودروهای کیا هم وارد شدن ولی فعلا بدلیل حذف فروش خودرو در بورس کالا یه عده از واردکنندگان خصوصی محصولاتشون و نمی فروشند تا تکلیف شورای رقابت مشخص بشه
شش ماه گذشت؛ چرا وعده واردات ۲۰۰ هزار خودروی خارجی محقق نشد؟ یک جوری تیتر زده اید انگار کلیه وعده ها انجام شده، فقط وعده ورود خودرو زمین مانده! شش ماه را ول کنید در عرض دوسال گذشته کدام یک از وعده های انتخاباتی آقای رئیسی مانند کاهش تورم، مبارزه با گرانی و گرانفروشی، ترمیم حقوق ها متناسب با تورم، بازگرداندن ارزش ریال،افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی و . . . تحقق یافته است؟
زمانی تمام خودروسازهای دنیا ما رو تحریم کردن و فقط چینی ها به ما ماشین میفروشن مشخص هست واردات ماشین نو به صورت رسمی امکان پدیر نیست. هیچ برند خودرویی بین المللی حتی نمایندگی رسمی خدمات داخل ایران نداره بعد چگونه امکانش هست ماشین با تیراژ بالا به ایران تحویل بدن. تصویب واردات خودروی دسته دوم به این دلیل بود که خرید مستقیم رو دور بزنن.
با چه دلاري ماشين وارد كنيم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
با دلاری که حقوق میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
وقتي براي داروي بيماران صعب العلاج دلاري نمونده چگونه براي واردات خودرو دلار از منابع ارزي تخصيص پيدا كند ؟
عمری گذشت و وعده ای محقق نشد!
با مالیات 100 درصد برای خودروهای وارداتی هیچ خودروی اقتصادی در جهان در ایران که با ریال زندگی می کنند اقتصادی نیست. دست دولت در جیب مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
به درک. عوارض را ۲۰۰ درصد میکنیم
مافیای خود رو یکی از عوامل کارشکنی در واردات خود رو است
همانها که می گویند ۲۰۶ با لندکروزر فرقی ندارد
آنها منافع دارند و در نهاد های دولتی حاظر هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
يكي نيست بگه مگه ما براي نفتي كه صادر ميكنيم با قيمت 35 دلار ميتونيم دلار دريافت كنيم ؟!! حتي پول سيب زميني و پيازي كه به عراق داديم هم نميتونيم بگيريم !!
ا زكجا منابع ارزي براي واردات تامين كنيم ؟
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
هنوز داری گول میخوری عزیزم. كدام مافیا.. دست مافیا در جایی است كه نمیگذارد خودرو ساز سود كند بلكه ارتقاكیفیت دهد بلكه توسعه دهد... فرماسونری اجازه توسعه خودروسازی به این كشورنمیدهد و در حال حاضر یك فن استفاده میكند و آن هم عدم اجازه ورود سود به شركتهای خودرو ساز است... مردم هم همیشه بهانه اند.. برای مردم دل میسوزاند كه گراننخرند ولی دائمدر حال نقشه چینی اخذمالیاتاست.. ..
ریحان نبوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
با پاسخ س موافقم
همه چی خرابه
همه مقصرن
از خود مردم تا هر مدیر و تصمیم گیر نده مسئول در هر نهادی
و تمام اینا یکطرف تحریم بودن و قهر بودن با کل دنیا یکطرف
توجه داشته باشید ما تحریم هستیم فقط چین هست که با محدودیت اشغالاشو به ما میده دیگر کشورها پول بدیم خودرو به ما نمیدن ارزم که نیست خودمون گول میزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اقاي رييسي چيز ديگه اي گفت" قرار نيست سفره مردم به برجام و تحريم و دلار گره بخوره" البته كه راست گفتن ايشون خودرو كه تو سفره نيست سفره تو خودروه
شش سال دیگه هم بگذرد محقق نمی شود مگه مافیای خودرو داخلی می گذارد همچین اتفاقی بیافتد عمرا ما مردم بدبخت باید تا اخر عمر خودروهای بیکیفیت داخلی رو به قیمت لانکروز بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
آقاز اده ها ماشين خوب دوس دارن وگرنه ما براي واردت خودرو منابع ارزي نداريم !! مجلس تصويب هم كند دولت اجرا نخواهد كرد چون نميتواند اجرا كند
بپذيريم كه جيب دولت خالي است
و فقط نفت در برابر غذا و دارو و مايحتاج اساسي است كه نتوانيمم از دلارهايي كه از صادرات گيرمون مياد هزينه جنگ اوكراين و روسيه رو بديم
بايد بپذيريم ما بخشي از بحران جنگ شمالي هستيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
واردات خودرو مساوی خروچ ارز ازکشور مساویست با بالا رفتن قیمت دلار مساوی با افزایش اجناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
شما یك نان توانستی بخر بخور وتا انرژی بگیری بتونی ازاینترنت سرچ كنی دیتا بگیری..
لعنت بر این مافیای خودرو. هیچ کس نیست جلوی این جنایتکارا رو بگیره؟؟؟
برای اینکه کشور صاحب داره و اجازه خیانت نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
مشکل همینجاست که صاحب نداره صاحبان !!!داره
تا مافیای خود رو فعال هست و رانتخواران و اقازاده ها فعال هستن تابی اینها وعده سرحرمن هست
دعا کنید مافیای خودرو بمیره تا واردات ازاد بشه تا زنده باشه نمیزاره کسی خودرو ارزان سواربشه
بحث خودرو ورضایت مردم در این رابطه واقعا معیار خوبی هست برای محک زدن صداقت حکام
محقق میشه بابا چقدر عجله دارین! تازه چهل سال گذشته
نوبره والا ي همچين ملت خوش باوري داريم بعد از 40 سال هنوز اين مسولان رو نشناختندي
بیش از 2 هفته است که حتی سایت فروش خودروی وارداتی saleauto باز نمیشه چه برسه به تحویل خودرو
ایران خودرو گران فروش
ایرانی و دانشجوی مقیم خارج که یکسال از مالکیت خودروش گذشته باشه بتونه ماشینش بفرسته فشار ارزی به کشور هم نخواهد داشت
قیمت بنزین سوپر آزاد بشه
بفرمایید کدام وعده محقق شد!
آنکس که وظیفه اش جلوگیری از حق کشی و احقاق حق مردم است، خود بر سفره مافیا نشسته است. اگر ننشسته بود باید تا الان کاری می کرد.
مافیای خودرو که دولت و هم اداره می کنه که مانع اصلی توسعه خودرو
وبیش از دو سال گذشت چرا همسانسازی حقوق بازنشستگان اجرا نشده
کشور افغانستان و طالبانی هم عضو fatf و هم عضو wto تجارت جهانی ...حالا ببینید ما در کجای چرخه جهان هستیم و مسئولین چقدر وعده الکی میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
درست میگی افغانستان از ایران پیشرفته است یادت رفت بگی در تولید مواد مخدر هم اول است
واردات هم آزاد آزاد بشه بدون گمرکی و مالیات صفر، دلار نیست که بخریم! چندر غازی که گیرمون میاد خرج چیزهای دیگه میکنیم!
به قول شیخ مهدی کروبی که در جواب ماموتی گفته بود: اسم سه تا کشور رو ببر!

شما هم اسم سه تا وعده رو ببر که محقق شده باشه

تا بعد برسیم به این وعده
آفرین به دولت انقلابی که زده تو دهن مفتخورهای واردکننده خودرو
چون مسئولان فرق پژو و لندکروز نمی فهمنددددددددددددددددددددددددددددددددد نمی فهمنددددددددددددددددددددد
چون نيك نظر كرد پر خويش در ان ديد
گفتا ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست
چون بین آقازاده ها دعواست که کی وارد کنه فکر کردید اجازه میدن که من و شما وارد کنیم
مهم میرسلیم و باندش هست که باید سود کنند نه مردم.
کشور در تمامی زمینه دچار ابر بحران شده.
شما یک موضوع خاص را مثال بزنید که طبق استاندارد جهانی باشیم؟!!!
دولت اگر برای واردات خودرو ارز دارد ان را به واردات داروهای خاص اختصاص دهد
خوب شد من رئیس جمهور نشدم دلار بشه ۵ هزار تومان
چون خدا رو شکر دولت صادق الوعد داریم !!!!
عزیزم هنوز مافیا در مورد واردات مجوز صادر نکرده
مسیر پول را دنبال کن متوجه میشوی که چرا خودرو وارد نشده
الان دولتمردان میان و می گن که ما نگفتیم وارد می کنیم . گفتیم دویست هزار تا باید وارد می شد و تقصیر دولت قبل هست که وارد نکرده . خخخخخ البته این خنده من از گریه غم انگیز تر هست
اولا موضوع خودرو فساد گسترده در کشور را روشن کرد..دوم :به فرض که خودرو خارجی وارد شود با دلار ۵۰ هزار تومان و تعرفه گمرکی و عوارض ۹۵ درصدی چه کسانی می‌توانند یک خودرو مناسب خرید کنند ؟؟!!
البته آقا زاده ها و دلال‌ها!
تنها راه خوشبختي و آزاد بودن فرار از ايران است ما كه رفتيم شما هم بفكر باشين
دولت فقط به فکر کسری بودجه خودشه و از هر چیزی میخواد فشار بیاره به مردم که کسری بودجه رو جبران کنه و تمام حرفهاشون شعارهای پوپولیستی هستش و نه چیز دیگه.یک عده کم سواد متاسفانه زمام امور دستشونه
اگر خودروهای خارجی بیاد ، مردم انتظاراتشون بیشتر میشه و میفهمند در دنیا چه خبر است .برای این تمایل ندارن ماشین وارد کنن .
هر وقت وعده مسكن اقاي ريسي واقعيت داشت وارادت خوذرو هم واقعيت پيدا ميكنه
ما ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی به شدت از دست مسیولیین عصبانی هستیم
سلام : اینجا ایران هست ، اقتصاد در دستان مافیا هست ، دولت هیچ کاره هست ، مافیای اقتصادی خیلی قدرت داره و مسئولین را به چالش کشیده و هیچ کس و هیچ قانونی را تحویل نمیگیره ، ماشین ۱ میلیاردی را ۳/۵ میلیارد میفروشه و هیچ کس را هم تحویل نمیگیره ، قوه قضاییه هم فقط تماشاگر هست ،
۴ ماهه از ثبت نام خودروهای وارداتی گذشته و انگار نه انگار که اصن ثبت نامی در کار بوده یانه....
ننگ بر این مسئولین و وعده های پوچ
تمامش بازی هست. بازار خودرو حارجی در حال برقی شدن هست. و میلیون ها خودرو باید معدوم‌ شوند. حالا بجای معدوم شدن دارتد سر از بازار فاسد ایران در می اورند در این میان میلیاردها تومان سود نصیب افراد سودجو وطن فروش می کند.
من یکی از اونایی هستم که گول وعده های پوچ وزارت صمت را خوردم و ماشین زیرپام را فروختم که بتونم خودروی وارداتی ثبت نام کنم.حالا بیش از ۴ ماه گذشته بخدا هیچکدوم از مسیولین وزارت دروغگوی صمت را نمی بخشم، بدبخت شدم...
بنشین تا محقق شود
چرا باید محقق میشد?مگه شما جو بکاری باید انتطار داشته باشی موز برداشت کنی؟شما وقتی جو بکاری جو برداشت میکنی .اگر گندم بکاری گندم برداشت میکنی .و قس علی هدا
دولت رئیسی دولت کمرشکن قشر کارمند ، بازنشسته و کارگر و تا اینجا کدام یک از وعده های ایشان عملی شده است وعده های توخالی ...
به جای وارد کردن خودرو و زیان ده شدن شرکت های خودرو سازی و بیکار شدن کارکنان و کارگران، بهتره مواد و وسایل مورد نیاز و حیاتی مثل دارو های کمیاب رو وارد کنند.
آمریکا رو به نابودی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی