بازدید 5451
۲

تاکید وزیر صمت بر واردات خودرو برای کنترل بازار

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات خودرو یک ظرفیت جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 17 June 2023

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی آبادی در مورد واردات خودرو، گفت: واردات یکی از ابزار‌های مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واردات یک ظرفیت جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است، در حوزه کالا‌های های تک و کالا‌های راهبردی و کالا‌هایی که کشور باید استقلال داشته باشد، سیاست دیگری حاکم است که مطابق با آن سیاست باید عمل شود، اما در موضوعاتی که مزیت اقتصادی و رقابتی نداریم، باید به سمت تعامل با دنیا پیش رویم.

وی با بیان اینکه واردات یکی از وسایل و قواعد تنظیم مناسبات بین‌المللی است گفت: من به یک ژئواکونومی معتقد هستم که در این روش یک کالایی می‌دهیم و یک کالایی می‌گیریم و این یعنی واردات و صادرات.

بر اساس این گزارش علی آبادی در جلسه رای اعتماد خود نیز درباره صنعت خودرو گفته بود که این صنعت نیازمند طرحی جامع است به طوری که در تعامل با دیگر کشور‌ها و با انجام واردات هوشمند و به‌موقع و همچنین همکاری‌های تخصصی با بنگاه‌های بزرگ می‌توان تولید مشترک داشت و به انجام صادرات پرداخت.

وزیر صمت تاکید داشت که باید تولید خودرو را افزایش داد تا قیمت‌ها کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
اینها همه وعده سرخرمن هست چندماه دیگه خواهی دید که هیچ خودرویی وارد نخواهد شد یا اگر وارد شود جوری شرایط را خواهند نوشت که لگن های تولیدی ایران خودرو و سایبا همچنان گزینه اول وآخر مردم برای خرید باشد.هیچ کس حریف مافیای خودرو دراین کشور نمی شود
دارو وارد کنین که واجبتره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی