اعتراض به «ممنوع النطق» شدن یک نماینده در مجلس/هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود فراتر رفته است؟

در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان آمده است : کلیه امور مربوط به حقوق نمایندگی ملت که در قانون اساسی به آن تصریح شده است اعم از اظهارنظر و اعلام مواضع در مسائل داخلی و خارجی کشور و آزادی در انجام وظایف قانونی و اعمال رأی خود و کسب اخبار و اطلاعات مورد نیاز وظایف نمایندگی و قانونگذاری ...... از شمول مجازات موضوع این قانون مستثنی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 12 June 2023

اعتراض به «ممنوع النطق» شدن یک نماینده در مجلس/هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود فراتر رفته است؟

 

تابناک _ روز گذشته در صحن علنی مجلس محمدرضا صباغیان بافقی خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم گفتند، مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است. این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود. و در پی آن محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و بر این اساس است یعنی ما در هیأت رئیسه تصمیم نگرفته‌ایم.

در این باره احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: ‌این‌ اقدام به سوءمدیریت مجلس و رئیس مجلس برمی‌گردد که نمایندگان را در معرض چنین موضوعی قرار داده است. رئیس مجلس اعلام کرد آنچه رخ داده خارج از چارچوب‌های مجلس بوده است، در صورتی که نایب رئیس مجلس گفته یک اعلامیه‌ای در زیرزمین مجلس در تاریکی نصب کرده بودند که هر کسی ماشین می‌خواهد زنبیل بیاورد و ماشین را ببرد. این‌ها در واقع نشانه‌ و قرینه‌هایی از فقدان و سو مدیریت نسبت به ساحت مجلس از جانب رییس مجلس است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی در گفتگو با جماران ادامه داد: در این مورد مردم قضاوت می‌کنند که نماینده مردم با وجود مستندات و مدارک فقط سوال کرده است که بین واگذاری خودروها که همه به آن اذعان دارند با استیضاح وزیر صمت چه رابطه‌ای وجود دارد؟! این حداقل کاری است که یک نماینده می‌تواند انجام دهد، اگر نگذارند نماینده سوال کند پس نماینده باید چه کاری انجام دهد؟!

سخنگوی هیات نظارت درباره بستن تریبون نماینده "افشاگر شاسی بلند" مجلس: این اقدام، قانونی است

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد بستن تریبون علیرضا بیگی نماینده تبریز براساس تصمیم این هیات گفت: نمی دانم تریبون آقای بیگی تا چه زمانی بسته است.

موسی غضنفرابادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان  در گفت وگویی در مورد اینکه کدام ماده از آئین نامه داخلی مجلس اجازه و اختیار این کار را به هیات نظارت داده است اظهار کرد: دقیق ماده قانونی یادم نیست اما در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اجازه یکسری تصمیمات را به هیات نظارت داده است که ما طبق آن این تصمیم را گرفتیم.

وی در مورد اینکه بستن تریبون نمایندگان اولین بار است که اتفاق است و قبل از این ما شاهد چنین اتفاقی نبودیم به عصر ایران گفت: شما اولین بار ندیدید ولی بعدش می بینید.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما معتقدید این فتح بابی است برای موارد بعدی که تریبون نمایندگان توسط هیات نظارت بسته شود گفت: می‌روم نماز بخوانم بعد مفصل توضیح می دهم.

نماینده بستان آباد در مجلس:هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بدعت‌گذاری خودداری کند

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر ممنوعیت نطق علیرضا بیگی نماینده تبریز را خلاف قانون اساسی دانست.

امروز غلامرضا نوری قزلجه در جریان رسیدگی به یکی از مواد طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها در تذکری در خصوص حکم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اظهار کرد: تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نگران کننده، تأسف بار و خطرناک است.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود فراتر رفته و با قانون اساسی مغایر است.

این نماینده مجلس یادآورشد: این تصمیم هیات مذکور، اجحاف در حق ملت خصوصا مردم تبریز بوده و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از تصمیم هایی که به بدعت های خطرناک می انجامد باید خودداری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نوری قزلجه گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بر اساس آیین نامه عمل می کند و اگر ایرادی وجود دارد باید آیین نامه اصلاح و تجدیدنظر شود.

محمدباقر قالیباف افزود: در سال آخر فعالیت مجلس ذوالنوری رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است و تا کنون جلساتی داشته اند اگر اشکالی داشته باشد باید تجدید نظر شود این جلسه به زودی برگزار شده و دستور اول آنها اصلاح این آیین نامه خواهد بود.

نماینده تربت جام در مجلس:حکم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره علیرضابیگی غیرقانونی است

همچنین یک نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی هم در تذکری درخصوص حکم اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس انتقاد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در مجلس در جریان رسیدگی به ماده ۹ طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها در تذکری در خصوص حکم اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مبنی بر ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس، انتقاد خود از این حکم را اعلام کرد.

وی افزود: من به محتوای صحبت علیرضابیگی قضاوتی ندارم اما اینکه نماینده ای نتواند در مجلس نطق کند، خلاف قانون است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به انتقاد این نماینده اظهار کرد: رحیمی جهان آبادی شما خودتان خلاف آیین نامه صحبت نکنید.وی یادآور شد: من قبلا در این باره توضیح داده ام.

قانون چه می گوید؟

برای پاسخ به این پرسش باید به ماده6 قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مراجعه کرد.

این ماده می گوید: هیأت با توجه به اهمیت تخلفات و شرایط و موقعیت ارتکاب آنها نسبت به اعمال یک یا چند مجازات ذیل که طبق ماده (6) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قابل اجراء است، تصمیم می گیرد:

    الف ـ تذکر شفاهی بدون درج در پرونده 
     ب ـ تذکر کتبی با درج در پرونده 
     پ ـ اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار تخلف
     ت ـ کسر حقوق از یک ماه تا یک سال به میزان یک دوم
     ث ـ محرومیت از عضویت در مجامع و شوراها یا کمیته های تحقیق و تفحص
     ج ـ محرومیت از نامزدی برای عضویت در هیأت رئیسه مجلس و هیأت رئیسه کمیسیونها
     چ ـ اعلام یک یا چند تخلف نماینده در جلسه غیرعلنی توسط رئیس مجلس
     ح ـ اعلام یک یا چند تخلف نماینده در جلسه علنی توسط رئیس مجلس

تبصره1ـ در صورتی که هیأت تشخیص دهد دارایی نماینده به ناحق افزایش یافته است، تا قبل از انتخابات دوره بعد موضوع را به اطلاع شورای نگهبان می رساند و جهت رسیدگی به دستگاه قضائی ارسال می نماید.

تبصره2ـ کلیه امور مربوط به حقوق نمایندگی ملت که در قانون اساسی به آن تصریح شده است اعم از اظهارنظر و اعلام مواضع در مسائل داخلی و خارجی کشور و آزادی در انجام وظایف قانونی و اعمال رأی خود و کسب اخبار و اطلاعات مورد نیاز وظایف نمایندگی و قانونگذاری و تحقیق و تفحص در تمام امور کشور و سؤال و استیضاح وزرا و رئیس جمهور و رأی اعتماد و رأی عدم اعتماد و مأموریت های محوله که همه آنها در راستای ایفای وظایف نمایندگی به عمل می آید از شمول مجازات موضوع این ماده مستثنی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۴
"دقیق ماده قانونی یادم نیست"! و "میروم نماز بخوانم بعد مفصل توضیح میدم"!
همین دو جمله کافیه تا این آقا رو برکنار کنن ولی خب همه جا همینه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بسیار پاسخگو و مستند
قبول کند خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
جالبش اینه که نماز خون هم هست این اقای محترم ولی خوب فقط یادش نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
جز ضرر وسربار بودن کار دیگری این مجلس ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سوت زنها قرار بود جایزه بگیرن نه اینکه ممنوع الکلام بشن
واقعا جاي تاسف است.نماينده اي به دليل افشاگري و نه به جرم اختلاس از حق قانوني منع شده است.به كجا چنين شتابان اي مجلسيان ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
تناقض شدید بین ادعا و عمل در مجلس همین یک مورد کافیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
دروغگویی بد است. دلیل نمی شود برای افشاگری نسبت دروغ بدهند.
گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدن گردن مسگری.
نماینده دروغگو باید از مجلس اخراج میشد تا ازین پس مراقب نسبت های خود باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
بعد هم انتظار دارند مردم بیایند و رای بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
جرمش آن بود که اسرار هویدا می‌کرد!!!!
kamran
| Poland |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
یکی از مهمترین علل رشد و توسعه کشورهای غربی بطور کلی و ژاپن و کره جنوبی آزادی است که اگر نبود این کشورها در فساد و رانت برخی ادم های فرصت طلب و مال دوست بیچاره می شدند.
چه کسی فکر می کرد که روزی خبرنگاری ، استادی ، دانشجویی یا نماینده مجلسی و مسئولی در دولت حقیقتی را بیان کند و موضوع رانتی را افشا کند باید مجازات شود نماینده مجلسی که نتواند صحبت کند یعنی در روی پاشنه خود نمی چرخد اگر آقایان رئیس مجلس و هیات مدیره می توانند جواب قانع کننده بدهند نه اینکه موقعیت نماینده مجلس و نمایندگی او را با چالش روبرو کنند یعنی کسی از این بعد حرفی بزند مجازات خواهد شود و نمایندگیش از سوی مردم با تصمیم رئیس مجلس و هیات مدیره هوا می شود. چرا بزرگان و گروه های مرجع حرفی نمی زنند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
۱۲:۲۲
تو نماینده شاسی بگیر نیستی احتمالا؟ تا الان چند نفر از نمایندگان مجلس ماجرای شاسی گیت رو تایید کردند. مدارک ارائه شده. تو با چ مدرکی میگی دروغ گفته؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
، شما منتظر باش که دوره بعد هم رد صلاحیت بشه و بعد هم یک انگ و مشکل امنیتی بهش میچسبونن و ....
همین مجلس با نام بر قراری عدالت و مبارزه با رانت و فساد انواع قوانین برای محدودیت مردم و انواع مالیات ها و جریمه ها برای مردم و انواع جراحی های اقتصادی که باعث افزایش چند برابری قیمت ها شد و ....... اقدام کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مجلس پوپولیست و ناکارآمد و
البته
سرفراز ، انقلابی و شاسی بلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
هرچیزی به جای خود. از شرایط سوء استفاده نکن برای اهداف شخصی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خیلی جالبه
تا ملت از ی چیزی انتقاد میکنن بعضی آدمهای معلوم الحال میان میگن هر چیزی به جای خود:شاسی به جای خود اختلاس به جای خود رانت به جای خود فقر به جای خود و علی هذا
خب مرد حسابی تک تک این موضاعات رو که ملت بهش انتقاد دارن میشه همین وضعیتی که الان توش هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
حمیدجان ناراحت نباش این بنده خدا یا عضو لشکر سایبری هست یا ساندیسی یا خودش نماینده شاسی بگیره یا همه موارد
زیر اکثر نظرات همین کامنتای بی سرو ته رو میذاره
مگر نمی دانی. آزادی بیان در ایران داریم پس اعتراض برای چه
بودن یا نبودن مجلس هیچ تاثیری در اداره کشور ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
دقیقا
عده ای بله قربان گو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
نبودنش که بهتره، کلی هزینه از جیب مردم صرفه جویی میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
البته که نبودش مثمر ثمرتر است
این مجلس به زعم خودتون که کلا خودی بوده و غریبه ای هم توش نیست . همتون که دست چین شده هستین بازم باهم نمیسازید؟
نه وکیل ملت بودین و نه منتخبش .رفتین واسه همدیگه کادو و هدیه میگیرید.حال این وسط یکی یا کم گیرش اومد یا تموم شده بهش نرسیده صداش ذراومد هم نمیزارید حرف بزن.
این اعمال نشانگر اول سمت و سوی سیستم هست که وقتی با نماینده که قبلا استاندار و سردار مملکت بوده این رفتار ها می شود ببین با مردم عادی چه ها کنند و تازه تکذیب هممی کنند ولی با این اوصاف صددر صد شایعات در مورد برخوردها را باید پذیرفت چون از کسی ابایی نیست و هر کاری دلشان می خواهد می کنند دوم تبعیض برای مناطق ترک نشین هست که نمایندهتبریز را ممنوع ال نطق کرده اند ولی نماینده سیلی زن حتی یک روز هم مجازات نشد چون خراسانی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
اشتباها مثبت دادم چون حواسم نبود که موضوع را از بحث درستی که داشتی به جاده خاکی ترک و خراسانی بودن بردی که اشتباهه!اصلا ربطی به قومیت نداره. ضمنا خودم هم ترک اردبیل هستم
نماینده هایی که از رانت به صورت واضح استفاده کرده و صاحب ماشین شاسی بلند شده اند، چطور می توانند در مقابل فساد اقتصادی در کشور موضع گرفته و با آن برخورد کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
وقتی میگن فساد سیستماتیک به آقایان برمیخوره که نه کی گفته. الان همین موضوع رانت خودروی نماینده ها، به عنوان یک مورد ناب از فساد سیستماتیک میتواند در دانشگاهها و علم حقوق و اقتصاد و جامعه شناسی تدریس شود
مجلسی که نماینده هایش گلچین و با آرای بسیار بسیار پایین مردم انتخاب شده اند، نه کارایی دارد و نه اعتبار بالا.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
عوضش بسیار مطیع و فرمانبر هستند هیچ دردسری هم ایجاد نمی کنند. آهسته میان آهسته میرن کار خودشون را انجام میدن. همین خودش یه دنیا می ارزه
افشاگری نماینده تبریز در مورد ماجرای «شاسی بلند» مانند شلیک آر پیچی به برجک تانک تی 72 بود.
مجلس انقلابی‌ کی بودین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مجلس سرافراز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
تو مجلسی که نمایندش برای مردم فرق ۲۰۶ و لندکروز فرقی نمیبینه،اما خودش ساعت میلیاردی و کفش آمریکایی استفاده میکنه!!!
در مورد رییس مجلسش هنوز مسئله زمینهای شهرداری شفاف نشده،دخترش میره از ترکیه سیسمونی میخره و افشاگرش محکوم به زندان میشه!!!!
نمایندش مبزنه تو گوش سرباز کشور و معذرت خواهی هم نمیکنه
نماینده هاش شاسی بلند میگیرن و افشاگرش تحت فشاره
ساعت کاری ۶ برای مردم تصویب میکنن اما خودشون ساعت ۸ شروهبکار میکنن!!!
.....
این مجلس در راس امور نیس حتی تحت امور هم نیس
همچین مجلسی نباشه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
هر چیزی را با هر چیزی قاطی نکن جناب مافیای واردکننده. اتفاقا یکی از معدود نمایندگان دلسوز و وطن پرست همان میرسلیم است که رسانه ها و باندهای فساد از هیچ تلاشی برای تخریب ایشان دریغ نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
عجب معنی کردی وطن پرستی رو تو
در سیستمی که ادعای پیاده سازی حق را داشته (البته فقط ادعا بوده نه بیشتر) ببینید چطور جای حق و باطل عوض شده که رشوه گیرها به خود حق می دهند با نقض قانون حق یک نماینده که تصادفا سالم از آب درآمده است را نقض کنند و قانون را زیر پا بگذارند و اجازه ندهند نطق داشته باشد این یعنی فساد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
البته آن نماینده افشا کننده هم اهداف خاص خودش را داشته که منجر به گل به خودی شده
شاسی بلند بدجوری رو سر نمایندگان ملت سایه انداخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مثل سیسمونی با هیچ چیزی پاک نمیشه.
فا طحه فاتحه فاتحه خدا بیامرزد
وضع این مجلس برای همه مشخص بود با این کار دیگه حجت را بر ملت تمام کرد!
بحث اصلی سلب شئونات نمایندگی از غلامرضا بیگی است.
بحث را ساده سازی می کنم: الان در مجلس 289 نفر نماینده داریم که "تمام نماینده" هستند و یک نماینده داریم که "98 درصد نماینده" است چرا که شأنی از شئونات نمایندگی توسط هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از او سلب شده است.

اگر مجازات را به مردم حوزه انتخابیه تسری بدهیم فاجعه بار بودن آسیب چنین رویه ای، به حق حاکمیت مردم و پیگیری و اعمال آن، صدمه وارد شده است.

نمایندگانی که مفهوم "شأن نمایندگی" را متوجه نشوند و آنرا کلاً یا جزءاً از یکی از همکاران خود قابل سلب بدانند عجیب نمایندگانی هستند. اینها فرق نیمکت پارک و صندلی مجلس را نمیدانند و شاید اگر به ایشان بگویید که همین حقوق و امکانات و رانت را به شما میدهیم ولی به جای مجلس بروید در فلان پارک روی نیمکت پارک بنشینید، مشکلی نداشته باشند. تابناک جان، قصدم از جمله ای که نوشتم، تحقیر و توهین نیست، این عین واقعیت است. نماینده باید خود را به شئون نمایندگی اش معرفی کند. وکیل المله بودن در این شئونات تجلی دارد. اینکه مثل آن آقای وزیر که بعد از پایان دوره وزارت تخم مرغ دستش گرفت و گفت همه حرفهای ما تخمی است (=درباره تخم مرغ است)، این آقایان نماینده هم با این نگاه ویژه به وکیل المله بودن و شئون نمایندگی، در پایان دوره باید همین کار را بکنند.

2) سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با وجود شرکت در جلسات متعدد هیأت نظارت با متن قانون آشنایی ندارد!!! متن این قانون کمتر از یک صفحه A4 است که جناب سخنگو، طی جلسات متعدد بارهای متن آنرا شنیده و در موضوعات آن بحث کرده اما هنوز نسبت به آن آگاهی ِ پاسخگویی ندارد. حالا فکرش را کنید که این آقا چقدر زمان لازم دارد تا به آیین نامه داخلی مجلس مسلط شود و چقدر زمان لازم دارد تا به قانون اساسی شناخت کافی پیدا کند.

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است
وی در مورد اینکه بستن تریبون نمایندگان اولین بار است که اتفاق است و قبل از این ما شاهد چنین اتفاقی نبودیم به عصر ایران گفت: شما اولین بار ندیدید ولی بعدش می بینید.
آخر وقاحت یعنی این
آخر خود برتر بینی یعنی این
اینا همون هایی بودن که ادعا می کردن برای افشای فساد جایزه می دن !!!!!!! حالا نماینده ای که یک ذره از فساد مجلس امید بخش انقلابی رو رسوا کرده دارن مجازات می کنند.
من کاری به درست یا غلط حرفهای علیرضابیگی ندارم. ایشان دروغی با هدف جوسازی علیه وزیر محجوب و سالم صمت زد و خداوند جواب ایشان را داد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
چرا بقیش را سانسور کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سفسطه و مغلطه کردی!!! وزیر محبوب خودرو سازها منظورته؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
دیگه همه تایید کردن که وزیر محبوبتون خودرو داده! بعد برای اینکه تابلو نشه گفتن خودرو داده ولی نه برای استیظاح!
داستان تکراری کلاه گذاشتن سر مردم . قبل از انتخابات شعار کاندیداها شفافیت سازی بود بعد که انتخاب شدند همه چیز مخفیانه شد. یک انسان درست اسرار هویدا کرد و لاجرم توسط مجلسیان انقلابی تحریم و تنبیه شد.
مجلس انقلابی یعنی هم این اضلا به نماینده چه ربطی داره که کی شاسی بلند میگره وکی شاسی کوتا نماینده با ید بشینه سر جا وهر نماینده صحبت میکنه پشت تریبون فقط بگه صحیح است احسنت وسلام به آقای بیگی چه مربوط بود در مور شاسی بلند حرف بزنه باید پرونده اش را بزارند زیر بقلش واز مجلس بندازندش بیرون تا عبرت به نمایند بستان آبادبشه که دیگه از کسی که افشا گری میکنه دفاع نکنه وبگذارند بقیه نمایندها بنماز وعبادت شان برسند که از همه واجب تره
خلاف واضح را با هیچ چیز نمیتوان شست. همانطور که قضیه سیسمونی هیچ وقت در بین افکار عمومی و حتی حامیان نظام حل نشد، قضیه شاسی بلند هم هیچ گاه با بگیر و ببند و ممنوع النطق شدن حل نمیشود. یک بار برای همیشه متخلف را بدون توجه به سوگلی بودنش سرزنش کنید و از لجبازی با مردم و لاپوشانی کردن با هزار جور دروغ و توجیه دست بردارید.
اخیرا جناب حداد عادل فرمودند: معتقدم افراد حزب الهی در انتخابات آتی مجلس به نظام خیانت نمیکنند. تفسیر حرف ایشان این است که افراد حزب الهی که خیلی هایشان واقعا به ارزشها و آرمانهای اصیل انقلاب وفادارند، بنا به نظر ایشان با چشم پوشی از تخلفات و رانتها و مسائلی همچون سیسمونی، شاسی بلند و یا شفافیت آرا دوباره به رئیس مجلس و نمایندگان به اصطلاح انقلابی رای میدهند تا اهداف سیاسی ایشان از این انتخاب برآورده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
ای بابا دلت خوشه دیگه کسی به رای نگاه نمیکنه رای گیری یک نمایشه برای قانونی کردن انتخابات
قالیباف فکر کرده مجلس پادگان است و نمایندگان سرباز ، بنده خدا دکتر روحانی گفت من سر گرو هبان نیستم .من حقوق دانم ، حالا باید متوجه شد چرا گفت
باید مدال افتخار وایثار به نماینده تبریز داد که در دوران خفقان شهامت افشاگری داشته
ایوالله به شرفت آقای بیگی با این افشاگریت ، کشور به وجود شما افتخار می کند پاینده باشید
این نمانیده محترم هم کذب گفته . زیرا خودرویی که نمایندگان گرفتند کراس اُور بوده نه شاسی بلند که بهش میگن اس یو وی . بخاطر همین این نماینده راست نگفته و باید میگفت کراس اور . باید باش برخورد بشود .
میخواهم بدانم همین جلال رشیدی کوچی یا لطف الله سیاهکلی که هر روز علیه خودروسازها نطق میکنند و در ابتدای نمایندگی خواهان شاسی بلند شدند، از این خودروها گرفته اند یا نه؟ که البته خبرهای جسته و گریخته نام آنها را در بین دریافت کنندگان نشان میدهد
با شاسی بلند ارتفاع انسان کمی از افراد دیگر بیشتر میشود به همین دلیل است که این دوستان سرافراز و قدبلند به نظر می آیند و انشاالله با دریافت موارد شاسی بلندتر، سرافرازتر هم خواهند رفت
این اقدام، قانونی است
هرکسی که خواسته باشد از یکسری مسائل پرده بردارد باید عبرت بگیرد ودیگر در کارها ( بذل و بخشش ها ) دخالت نکند
مجلس اینه ای از جامعه و جامعه نیز اینه ای از مجلس است.چرا از ساکت کردن صداهای مخالف تعجب کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خود جناب وزیر صمت آنقدربخودش امید وار بود
وقتی بهش گفتن مجلس شمارا استیضا کرده گفت جون من شوخی نکنید
گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند،جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد(لسان الغیب حافظ)
تابناک اسامی نمایندگانی که خودرو گرفته اند را اعلام کن
احتمالا به غیر از آقای بیگی نماینده مردم شریف تبریز همه خودرو گرفته اند
خودروی میرسلیم چی بوده 206
مفهوم سیستماتیک شدن فساد یعنی همین مجلس شاسی بلند به جای برخورد با رشوه گیرها برخورد با افشا کنندگان رشوه گیری را انجام می دهد. بعد ادعا می کنند به این مجلس امید دارند !!!!!
نه میرسلیم پرایدو گرفته 206 براش گرونه.
سلام ، بستن تریبون نماینده افشا کننده لکه ننگی است بر پیشانی مجلس انقلابی که در تاریخ ثبت خواهد شد و یقینا تعدادی نماینده گان عزیز در این فساد دخیل هستند و اگر هم مردم تا کنون شک داشتن این شک به یقین پیوسته است و بهتر است هئیت نظارت و رئیس مجلس و نمایندگان شاسی بلند استعفا بدهند تا بیشتر از این آبرویشان نرود
با سلام .اگر واقعیت دارد .آقای قالیباف برای شما بسیار متا سفم .کم کم سیسمونی و ترکیه و .........................داره باورم میشه . اینجوری مرگ بر خودمون میگیم نه مرگ بر آمریکا . بله امریکا هیچ غلطی نمیتوتند بکند . این خود ما هستیم که ....................................
آقای غضتفر آبادی چگونه مجازات تعیین کردین ولی ماده قانونی رو نمیدونید؟
براستی عنوان مجلس انقلابی زیبنده تان بود. مرحبا!!!!
عدم اجازه صحبت کردن به نمایند مردم یعنی توهین به ملت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خیر یعنی توهین به شورای نگهبان !!!!!!
در خیابانی که همه خلاف می کنند اگر کسی خلاف نکند تصادف می کند
بعد بزرگان همچنان مجلس رو انقلابی میدونن!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مگه چیکار کردن دو تا شاسی گرفتن برا داماد و عروسشون اینهمه زحمت میکشن گدابازی ها چیه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
خود بزرگ پندارها البته !!!!!!
متاسفانه خارج از اینکه واقعا این نمایندگان رو ما مردم انتخاب کردیم یا نه، این مجلس نمره قبولی که نیاورد هیچ، کلی هم زیان زد! حالا دیگران از قول ما مردم میخوان اسم انقلابی و سرافراز و شهید پرور و هر چی روش بذارن نظر خودشون هست و محترم.
هیس نماینده فریاد نمی زند .
همون کسایی که شاسی بلند گرفتن ، محکومش کردند
خدمتي ديگر از مجلس انقلابي ! هيسسسسس همه ساكت !
یاد سیسمونی و تولید داخل بخیر
همین کلیپی از نماینده روحانی اذری زبان دیدیم میگفت خودرو گرفتن صحت داره ، پس چرا به جای جایزه دادن خفه میکنن شاید اعضای هیت نظارت هم خودرو گرفتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی