بازدید 15845

افشای جزئیات جدید از ماجرای شاسی بلندها

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه صوری شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودرو دیگنیتی و فیدلیتی را در اختیار تحریریه «نصر» قرار داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 18 May 2023


به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی با اشاره به موضوع حواشی استیضاح و برکناری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی و تشکیک در اصل و زمان این تفاهم نامه، ضمن افشای تصویر و متن تفاهم نامه شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس، افزود: اصل موضوع این است که مجلس در رویارویی با چنین مسائلی با شائبه فساد، اراده خودش را در مقابله با فساد به منصه ظهور برساند و آنچه که در برخورد مجلس با مسئله اخیر استیضاح وزیر صمت نمایان شد همین امر مهم بود.
 
وی با اشاره به برخی مصاحبه ها و تکذیب های غیر مستند در این خصوص، اظهار کرد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از اساس این موضوع را کذب دانست و اعلام کرد که حتی مشابه چنین پرونده ای وجود نداشته و بنده را دروغگو خطاب کرد! سخنگوی هیئت رئیسه و حراست مجلس هم همچنین اصل موضوع را تکذیب کردند و برخی همکاران مجلس حتی به خود اجازه بررسی این موضوع را هم ندادند و با بیان مطالب غیر مستند در رسانه ها هزینه بسیار بالایی برای مجلس ایجاد کردند و بعد پرده ها که یکی پس از دیگری افتاد، مشخص شد چنین رانتی متاسفانه به برخی نمایندگان مجلس ارائه شده است.
 
بیگی ادامه داد: الان کمیسیون اصل ۹۰ مسئول بررسی موضوع شده است، اگر این کمیسیون اراده‌ای برای آشکار شدن موضوع داشت، خوب پرونده که قبلاً هم در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ بود. شما دیدید که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به یکی از مصاحبه های بنده که در صدا و سیما پخش شد اعلام کرد که چنین چیزی را تکذیب می کنیم و اساساً چنین تخلفی وجود نداشته است، چیزی چندین سال قبل وجود داشته است که بررسی کردیم و مشخص شد در آن زمان قیمت بازار و کارخانه تفاوتی نداشته و تخلفی صورت نگرفته است، اما بعداً حقیقت خودنمایی کرد و چنین اظهارات غیر واقع سزاوار مجلس نبود.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار از هیئت رئیسه مجلس روشنگری موضوع به جای پراکنده و متناقض گویی بود، آقای دکتر نیکزاد در تماس تلفنی با بنده گفتند که چنین چیزی در گذشته توسط معاون مجلس اتفاق افتاده است و وقتی ما در جریان قرار گرفتیم، با وی برخورد کردیم. اما بنده می پرسم خوب وقتی متوجه موضوع شدید، چه برخوردی کردید، آیا با متخلف برخورد قضایی صورت گرفت یا از یک معاونت به پست دیگری منتقل شد؟ کسی که در این قراردادها امضایش به عنوان معاون مجلس پایین معرفی نامه ها هست را برداشتید کجا گذاشتید؟ جایی گذاشتید که با دارا بودن بودجه صدها میلیارد تومانی، مسئول توسعه مجلس شورای اسلامی است!
 
بیگی با بیان اینکه این نوع اتفاقات زمینه افزایش عدم اعتماد اجتماعی به حاکمیت و نهاد مجلس شورای اسلامی را به دنبال دارد، تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم ضد فساد عمل کنیم و طرفدار روشنگری و شفافیت هستیم، این را باید به چیزی غیر از زبان خودمان هم بیان کنیم و باید این را در عمل نشان دهیم.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متن و تصویر تفاهم نامه شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودرو دیگنیتی و فیدلیتی به مجلس، گفت: این تفاهم نامه نشان دهنده قرارداد آن شرکت صوری با شرکت بهمن موتور است. سوال من این است چطور می شود شرکتی معتبر مانند بهمن موتور با یک شرکت که سرمایه اولیه آن در سال ۹۷ یک میلیون تومان بوده است وارد چنین معامله ای شده باشد؟ بنده کاری هم به فرمان آقای رئیس جمهور ندارم که دستور داده اند هیچ خودرویی خارج از سامانه یکپارچه فروش واگذار نشود و اصلاً این فرمان را هم کنار می گذاریم!
 
بیگی افزود: چرا و چگونه این شرکت معتبر وارد چین معامله ای شده است و چه کسی آن را خواسته است؟ جالب تر اینجاست که همین شرکت با همین معاون مجلسی که امضایش پای آن تفاهم نامه هست، در جای دیگری یک شرکت دیگری را به صورت مشارکتی ثبت کرده است و در آینده به این موضوع هم پرداخت خواهیم کرد.
 
وی گفت: این اتفاقات موجب وهن مجلس است و موجب آسیب دیدن وجهه مجلس شورای اسلامی در نزد ملت ایران به عنوان رکن مردم سالاری و تبلور قدرت مردم در تصمیم گیری و قانون گذاری می شود.

بیگی در پایان گفت: این تفاهم نامه حکایت از این می‌کند که شرکت بهمن موتور تحویل ۳۰۰ دستگاه خودرو تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را متعهد شده است، این سند مورد توجه کسانی باید باشد که در مورد تاریخ این قرارداد و اصل تفاهم نامه تشکیک ایجاد کرده و اعلام می‌کنند که زمان آن مربوط به دولت گذشته بوده است.
 
گزارش نصر می‌افزاید، بر اساس سندی که توسط احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در اختیار تحریریه «نصر» قرار گرفته است، تفاهم نامه واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰ به امضای شرکت «بهمن موتور» و شرکت «رادین مبین غرب» رسیده و به موجب این تفاهم نامه تحویل ۳۰۰ دستگاه از خودرو‌های یاد شده از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ به افراد معرفی شده توسط این شرکت تعهد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۱
ایشان با این مکتوبه خود را مفتضح و رسوا کرده اند.
امید است قوه قضاییه افراد را در اتهاماتشان پاسخگو نماید
تاریخ این مکتوبه ربطی به این استیضاح و حتی زمان این وزیر نبوده است و تاریخ قرار داد برج 4 1400 یعنی اواخر دوره دولت روحانی است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
بچه نشو ! از این ها زیاده وتحویل داده نمی شن تا یه گوشه چشمی از طرف دولتی ها بیاد که بهشون بدین ...
دوباره همین الان یکی دیگه می بندن برای بعد ...
و الا این استیضاح چه جوری یه شبه از رای افتاد و دوباره بعد این خبر به جریان افتاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
کاملا درست و به جا گفته. اصلا با دولت چکار دارید. حرف سر این است که نمایندگان همانها هستند که الان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
اصلا تاریخ مال زمان روحانی.در اون تاریخ صاحب بهمن موتور کی بوده؟در اون تاریخ ایا همین مجلس و همین رییس و هییت رییسه نبودند؟با این چرت و پرت هایی که میگی اصل قضیه رو نمیتونی لاپوشانی کنید!!
آریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
به مجلس آقای قالیباف هم ربطی ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
راستشو بگو چه نسبتی داره باهاشون. نکنه خودتی کلک، شاسی بلند رو گرفتی به فکر گرفتن های دیگه هستی.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
با این مجلس میخواهید مملکت را اداره کنید
آبروی شما در دنیا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
فساد فساد است مگر تاریخ مهم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
فاطمی امین از خیلی وقت پیش قرار بود استیضاح شود که مکررا کنسل میشد و این قرارداد رسوایی مجلس گیت هست که بایستی به قید فوریت نمایندگان مرتبط از کار منفصل شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
تو ظاهرا درک درستی از مفتضح و رسوا نداری میشه خودتو معرفی کنی ببینیم چه منافعی داشتی که حالا رسوا شدنت را به دیگران حواله می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
همین که اسامی را افشا میکنن نشان از فساد تو دل دولت داره یعنی دولت خودش دوست داره فساد باشه
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
انشالله که شمشیر عدل مولا علی گردن مسولان اختلاسگر منافق را بزند
تو مملکت با برعکس . افشا کننده فساد را به دادگاه ارجاع می دن/ نشر دهنده سیسمونی به دادگاه میره . عوض اینکه گیرنده گان شاسی بلند را رسوا کنند از انها حمایت می کنند . همشون هم به دروغ تکذیب می کنند.
همینه که مشارکت به زیر 40 درصد می رسه ترکیه بالای 80 درصد.
خدا به همون رحم کنه با این وضعیت
قرارداد با مجلس یا دولت؟؟؟؟؟
روحانی جه کاره بیده!!!!
ایشان میخواستند با این کار وزیر سالم صمت را متهم کنند که مثل بومرنگ چرخید و به خود نمایندگان برخورد کرد و همه مردم فهمیدند که بحث استیضاح وزیر صمت به دلیل مشکلات وزارتخانه مربوطه یا دلسوزی برای کشور و مردم نبوده بلکه در راستای امتیازاتی بوده که نمایندگان از وزیر درخواست کرده اند و به بن بست رسیده اند. در هر صورت فساد مجلس آشکار است و همه چیز در جلوی چشم مسئولان و مردم اتفاق افتاده است که البته مثل صدها مورد دیگر نه تنها برخوردی نخواهد شد، بلکه وضعیت فساد سیستماتیک و ساختاری بدتر هم خواهد شد.
خدا روی همه کسانی که به ظلم بر مردم واقفند وبر آن اصرار می ورزند سیاه کند . آمین
فساد سیستماتیک
با سلام مربوط بهمین مجلس است
۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ ؟؟ این تاریخ، مگه زمان دولت قبل نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
این موضوع مربوط به خودروساز و این مجلس است.
من شدیدا قویا محکم تکذیب میکنم شاسی بلند نبوده شاسی کوتاه بودن انهم دست امریکا توکارهست نمایندگان من همه انقلابی وجهادی وشبها با چفیه برسر میکنند ومیخوابند ومن از دستگاه رشوه گیر دروهواست اشد مجازات واعدام برای این نماینده را خواستارم وهمچنین برای صیانت از نمایندگان وعلماها از وزیر ارتباطات میخواهم کل اینترنت را قطع کنند که دست امریکارا ببندیم وپیروزی ازان مقامات ساده زیست هست
««سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از اساس این موضوع را کذب دانست و اعلام کرد که حتی مشابه چنین پرونده ای وجود نداشته و بنده را دروغگو خطاب کرد! سخنگوی هیئت رئیسه و حراست مجلس هم همچنین اصل موضوع را تکذیب کردند و برخی همکاران مجلس حتی به خود اجازه بررسی این موضوع را هم ندادند و با بیان مطالب غیر مستند در رسانه ها هزینه بسیار بالایی برای مجلس ایجاد کردند و بعد پرده ها که یکی پس از دیگری افتاد، مشخص شد چنین رانتی متاسفانه به برخی نمایندگان مجلس ارائه شده است.»»
اینکه به استیضاح ربط دارد یا ندارد مهم نیست باید به این موضوع توجه کنیم مجلسی که قرار بود عصاره ملت باشد و باید در راس امور باشد برای منافع شخصی زیرآبی میروند تازه وقتی افشا میشود میخواهند قضیه را ماست مالی کنند خدا بفریاد برسد
گرفتن هر نوع ماشین رانتی در هر تاریخی برای نمایندگان مصداق فساد را دارد .
کسی که چیزی بگیرد دهانش بسته خواهد شد !
نماینده با دهان بسته نماینده نیست .
نماینده مردم نیست
فکر کنم اگه خود اون شرکت صوری هم بگه که من با پارتی به این نمایندگان خودروی شاسی بلند دادم باز هم این نمایندگان محترم چشم تو چشم مردم میگن نه کدوم خودرو؟ نمیدونیم قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟ آخه مماشات در این حد با فساد در کشوری بغیر از اینجا ممکنه؟
ناشناس 1402/02/28-09:32

حالا زمان هر کس میخواد باشه.
چرا موضوع را عوض می کنید. اصل قضیه که استفاده نماینده های مجلس از رانت هست که پابرجاست.
تا وقتی که متصدیان امور، در دولت یا مجلس یا قوه قضائیه، صادقانه کار نکنند و به دنبال منافع کشور نباشند، وضع مملکت بدتر می شود. باید با هر کس که مشخص و مسجل شد از رانت استفاده کرده است، برخورد شود . کلا از مناصب مرتبط با بیت المال کنار گذاشته شود و خسارات وارده را جبران کند. بدون استثنا و بدون تساهل و تسامح. تنها راه جمع کردن مملکت همینه و بس.
مبارک باشه دولت ومجلس ولایی وانقلابی
یعنی ایشون نمیدونه 27 تیر 1400 دولت قبلی سر کار بوده؟
فقط باید از ریشه دست اینهارو قطع کرد تا عبرتی باشد برای ایندگان ،،،،،،،،ولی با کدام عدالت ،؟!!!!¡
خوب اين مساله چه ربطى به اون وزير بيچاره داشت اقاى بيگى بد ضربه اى زدى باعث شدى يه ادم متخصص و كار بلد كه ميتونست به رونق توليد كمك كنه از وزارت بيافته ايشون تو مدت يكسال و نيم كه وزير صمت بود كلى كارخونه راكد و معدن رو راه انداخت و كمك به رشد توليد كرد چرا اين خصومت رو در حق يك مدير شايسته كردى
یاشاسین آذربایجان با این نماینده شجاع و باشرفش. الحق که ایشان استحقاق دوستی دکتر احمدی نژاد را دارند. درود به مردانگی ات .خدانگهدارت باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی