نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

پاسخ قالیباف به ادعای واگذاری شاسی بلند به نمایندگان / تعیین استثنا‌های مالیات بر سوداگری و سفته بازی / نفع مردم از دریافت درست مالیات از سرمایه داران / پرونده جدید مجلس برای واردات خودرو

رئیس مجلس در واکنش به درخواست نماینده تهران تاکید کرد: در این موضوع درنگ نخواهم کرد و با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد و با تهمت این بحث را پیگیری کند، برخورد و به این موضوع رسیدگی می‌کنم. خواهش می‌کنم این موضوعات را به حاشیه نبرید.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 01 May 2023

 

پاسخ قالیباف به ادعای واگذاری شاسی بلند به نمایندگان/تعیین استثنا‌های مالیات بر سوداگری و سفته بازی/نفع مردم از دریافت درست مالیات از سرمایه داران،/پرونده جدید مجلس برای واردات خودرو

 

تابناک _ در حالی که مجلس به دنبال مقابله با فرار مالیاتی، سوداگری و سفته بازی است، برخی در فضای مجازی این نگرانی را در دل مردم انداخته اند که قرار است از اموال خانواده‌ها مالیات دریافت شود که خلاف واقع است. این قانون نه به اموال و دارایی‌های مردم کاری دارد و نه به خرید و فروش و کسب و کار مردم؛ قانونی که قرار است جماعت دلال و سفته باز که باعث گرانی کالا و خدمات کشور هستند را زیر ذربین ببرد.

 استیضاح وزیر صمت و برکناری فاطمی امین از این مسئولیت با رای نمایندگان، شایعاتی در فضای مجازی ایجاد کرده بود که فضای مثبت و همدلی دولت و مجلس با این استیضاح به پایان رسیده و دیگر این دو قوه در مسیر همدلی و هماهنگی نخواهند بود؛ اما امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) دکترمحمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وظیفه خود می‌دانم از حضور رئیس جمهور محترم در جلسه استیضاح و اظهارات شفاف و همدلانه ایشان که اجازه ندادند استیضاح و عمل به وظایف نمایندگی بهانه‌ای برای تصویرسازی اختلاف میان قوا شود و فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفتند به طور ویژه تشکر کنم؛ همچنین از همکاران محترم نماینده می‌خواهم در تصویب لوایح مورد تقاضای دولت مخصوصا لوایح دو فوریتی با رعایت دقت نظر کارشناسی و تا حدّ امکان نگاه مثبت داشته باشند.

رئیس مجلس: با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد، برخورد می‌کنیم

در جریان رسیدگی به اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، مالک شریعتی نیاسر در قالب تذکری به حواشی پیش آمده در جریان استیضاح وزیر صمت اشاره نمود و خواهش کرد گزارشی از جزییات ارائه شود تا مجلس و نمایندگان متهم نشوند.

رئیس مجلس در واکنش به درخواست نماینده تهران تاکید کرد: در این موضوع درنگ نخواهم کرد و با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد و با تهمت این بحث را پیگیری کند، برخورد کرده و به این موضوع رسیدگی می‌کنم. خواهش می‌کنم این موضوعات را به حاشیه نبرید.

پیش از این مجلس به موضوع مالیات بر سوداگری ورود کرده و چند ماده از طرح مذکور را یا مراعا گذاشته بود یا برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد که امروز نمایندگان مجلس تراکنش‌های عادی بانکی بین مردم بدون انجام فعالیت تجاری، همچنین پرداخت‌های مربوط به اجاره مسکن را از مالیات بر سوداگری و سفته بازی مستنثا کردند. همچنین نمایندگان در ماده ۱۲ اصلاحی این طرح تصویب کردند که انتقال دارایی ها، چون املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل، انواع خودرو سواری دارای پلاک شخصی مشمول مقررات مربوط به شماره‌گذاری، انواع طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات، انواع ارز، انواع رمز پول و رمز دارایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شود. در تبصره‌ای هم استثنایی در نظر گرفته شد، در صورتی که دارایی‌های ذکر شده در این ماده نزد بانک‌ها یا موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی سپرده‌گذاری شده باشد، در دوره سپرده‌گذاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود.

تعیین استثنا‌های مالیات بر سوداگری و سفته بازی

ماده ۱۳ که استثنا‌های مالیات بر سوداگری و سفته بازی را مشخص کرده بود، پس از بررسی مجدد در کمیسیون اقتصادی به صحن علنی آمد، اما با توجه به ابهامات موجود بند (چ) و تبصره آن مجدد به کمیسیون مربوطه ارجاع شد تا بعد از رفع ایرادات و ابهامات فردا در جلسه علنی مورد بررسی دوباره قرار بگیرد. با این حال، دیگر بند‌های این ماده تصویب شد که مهمترین بحث آن مربوط به عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های، چون ملک مسکونی متعلق به «شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال» در صورتی که دوره تملک آن بیش از سه سال باشد و ملک مسکونی دیگری نداشته باشد مشمول مالیات نمی‌شود.

همچنین خودروی سواری دارای پلاک شخصی متعلق به «شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال» در صورتی که دوره تملک آن بیش از سه سال باشد و خودروی سواری پلاک شخصی دیگری نداشته باشد از مالیات مستثنا شد.

دارایی‌های موضوع بند (۳) ماده (۴) متعلق به هر «شخص غیرتجاری بالای ۱۸ سال» مجموعاً به میزان صد و پنجاه گرم طلای ۱۸ عیار یا معادل آن در هر پنج سال، انتقال قهری، نتقال املاک موضوع ماده (۶۸) و قسمت اخیر ماده (۷۰) این قانون در خصوص مناطق نظامی یا مرافق عامه، اولین انتقال دارایی‌های موضوع بند‌های (۱) و (۲) ماده (۴) این قانون که حسب مورد «تاریخ انتقال عین» یا «تاریخ انتقال حق واگذاری محل» در خصوص آن‌ها پیش از استقرار کارپوشه‌های غیرتجاری است، تا ۳ سال پس از استقرار کارپوشه‌های غیرتجاری، دارایی‌های موضوع بند‌های (۳) و (۴) ماده (۴) این قانون که پیش از استقرار کارپوشه‌های غیرتجاری تملیک شده‌اند، تا یک سال پس از استقرار کارپوشه‌های غیرتجاری، انتقال بلاعوض دارایی‌های موضوع ماده (۴) این قانون که مشمول ماده (۱۱۹) این قانون می‌شوند؛ عایدی ناشی از فروش ارز حاصل از صادرات به تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا گمرک جمهوری اسلامی ایران مشروط به رعایت قوانین و مقررات مربوط هم با رای نمایندگان از پرداخت مالیات بر عایدی معاف شدند.

نمایندگان در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی مصوب کردند؛ آن بخش از درآمد موضوع ماده ۲۴ که از طریق پدر یا مادر یا همسر یا اجداد یا فرزند یا اعضای خانوار محقق شده، مشمول پرداخت مالیات موضوع این ماده نشوند.

با بررسی مفاد ماده ۲۶ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، نمایندگان مجلس، نحوه محاسبه مالیات اشخاص تجاری دارای مجوز فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، بیش از سه سال و کمتر از شش سال را مشخص کردند.

نمایندگان نیز برای اشخاص غیرتجاری در قانون مالیات بر سوداگری سقف معافیت از مالیات در نظر گرفتند که در ۴ بند و یک تبصره به آن پرداخته شده است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری خانه ملت، در توضیح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی گفت: اخذ مالیات در قالب طرح مالیات بر سوداگری مشمول ۹۹ درصد مردم نمی‌شود. به‌عنوان مثال یک خانواده ۴ نفره می‌تواند ۴ خانه و ۴ خودرو داشته باشد و شامل مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی نشود.

نفع مردم از دریافت درست مالیات از سرمایه داران

سلمان اسحاقی در جریان بررسی این طرح مهم و اثرگذار در شرایط اقتصادی کشور در مجلس شورای اسلامی در اخطاری بیان کرد: بحث مالیات پازل بهم ریخته‌ای در کشور است که سرمایه داران و افرادی که از این بهم ریختگی سوءاستفاده می‌کنند از آن بهره مند می‌شوند؛ لذا اگر به مالیات شکل درستی دهیم، مردم ذینفع خواهند شد.

حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی روی میز مجلس

از آنجایی که در هفته کارگر قرار داریم، نمایندگان در این زمینه اقدامات قانونی و نظارتی داشتند به نحوی که نایب رئیس مجلس وعده اعلام وصول طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را داد و گفت: مشکل توقف صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر‌های کوچک و متوسط با اعلام وصول دوفوریت طرحی در جلسه امروز مجلس و حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی مرتفع خواهد شد.

همچنین نماینده مردم رامیان در مجلس تاکید کرد: تبدیل وضعیت کارگران و انعقاد قرارداد آن‌ها با دستگاه‌های دولتی، باید مستقیم پیگیری شود، این موضوع هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد، تقاضا دارم هر چه زودتر کمیسیون اجتماعی به آن رسیدگی کند.

از سوی دیگر، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شیراز درخصوص افزایش نابسامان حق بیمه کارگران ساختمانی گفت: در این موضوع چند اشکال وجود دارد که باید پیگیری و حتما برای آن چاره اندیشی کنیم. حال این موضوع را یا در صحن و یا آیین نامه آن را اصلاح خواهیم کرد تا مشکل حل شود.

پرونده جدید مجلس برای واردات خودرو

جنجال خودرو و افزایش قیمت تولیدات داخلی این روز‌ها صدر اخبار قرار گرفته است، مخصوصا که روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به همین دلیل و عدم توانایی در کنترل قیمت در بازار از سوی مجلس برکنار شد. امروز مجلس برای مدیریت این فضا با دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، به منظور تسهیل در واردات خودرو موافقت کرد که انتظار می‌رود، پس از بررسی و تصویب نهایی این قانون، شاهد کاهش و ثبات قیمت در بازار خودرو باشیم.

همچنین علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه شهادت حمیدرضا الداغی نشان داد که سلامت جامعه جانفشانی می‌خواهد و امر به معروف و نهی از منکر هنوز زنده و پاینده است، از قوه قضائیه خواست با قید فوریت به مجازات عوامل این حادثه بپردازد.

امروز به دلیل بررسی چند موضوع مهم در صحن علنی فرصت به بیان تذکرات شفاهی و نطق میان دستور ۵ تن از نمایندگان نرسید که نیکزاد از محفوظ ماندن حق نمایندگان در این دو مورد خبر داد و در نهایت علی نیکزاد ثمرین، زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱:۵۸ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۲
رئیس مجلس: با هر متخلفی که بخواهد آبروی مجلس را ببرد برخورد می‌کنیم

ولی سابقه شما چیز دیگری را نشان می دهد
نمونه اش سیلی زدن عنابستانی و دروغگویی های بعد از آن

البته سیسمونی گیت رو هم فراموش نکرده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اقای قالیباف خود ریسی دیروز به نوعی به جریان خودروها اعتراف کرد وگفت که با متخلفان برخورد شد.حالا شفاف سازی کنید.به جای تهدیدکه چه کسانی تخلف کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
از درآمد مالیات میگیرند نه از سرمایه ، اینجوری بشه همه سرمایه ها از کشور خارج میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اشتباه برداشت نکنید...

منظورش برخورد با کسانی است که فساد را افشا میکنند....
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اقای قالیباف ، برکناری رییس قبلی بانک مرکزی یعنی دکتر صالح
آبادی را موافق بودند بیایند در مورد نقش ضعیف اقای فرزین شفاف سازی کنند
اقای فرزین در سازمان هدفمندی یارانه های دولت احمدی نژاد عملکرد فاجعه آمیزی داشت که الان همان شخص را گذاشتند رییس بانک مرکزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
املاک نجومی
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
با تجربه ای که مردم از مدیران دلسوز و مخلص کشور دارند؛ هر کس که مجرم باشد؛ آزاد خواهد بود و هر کسی که به دنبال حقیقت و راستی باشد؛ جایش در آب خنگ خوری است.
ناشناس
| Iraq |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقای قالیباف ، یعنی هر کسی افشاگری کرد از فساد و آبروی برخی نمایندگان رفت با افشاگر برخورد می کنید یا با نمایندگان متخلف ؟؟؟؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اقای قالیباف جلوی بلند مرتبه سازی و ساختمان سازی را در شهر های بزرگ بگیرید
ایول
مالیات بر سوداگری و سفته بازی مصوب شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
چیزی که باعث بهم ریختگی میشود تورم است عامل آن هم دولتها هستند
مالیات اگر درست گرفته نشود وضعیت را بدتر میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اقتصاد قوانینی دارد که چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید به آن عمل کنیم کلاف سردرگم فعلی نتیجه سلیقه ای عمل کردن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مالیات بیشتر برابر با ریسک تجارت بیشتر و محدودیت بیشتر. از فردا تمام کسانی که با خرید ملک و خودرو قصد حفظ پولشون رو داشتند برای نجات خودشون به خرید دلار پناه می برند و جهش بسیار شدید قیمت دلار رو خواهیم داشت. شما هم بازهم توشحال خواهید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مالیات. عوارض. سود. عایدی. هرچی.....
همه را باهم دلال حساب می کند و می ده دست مصرف کننده.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ایووول
پول مردم در تورمها نابود میشه
ایول
خجالت هم خوب چیزی است
تابلو و اظهر من الشمس از شنبه تا الان دولت داره دلار را گران می‌کند ، ان وقت من شهروند عادی بیایم مالیات دسته گل های اقتصادی دولت را بدهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از مافیای مسکن چه خبر؟؟؟؟؟؟؟
قیمت مسکن داره با دلار بالای ۳۰۰ هزار تومان حساب میشه

شاهکارهای اقتصادی دولتها وبال جان مردم اس و پاس

دلار ۵۵۸۰۰
سکه ۳۵.۲م
خسته نباشید
احتمالا مالیات بر مالیات بر عایدی سرمایه های مردم هم تدوین خواهد شد


صد رحمت به عملکرد صالح آبادی
استاد فرزین ظاهرامرخصی تشریف دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
جمعه قیمت میلگرد دیدم ۲۷ هزار امروز ۳۱ هزار. میلگرد رو کی تولید می کنه؟ کارخانه دولتی ذوب آهن. دولت گرون کنه،مردم مالیات بدن دشمنان مردم ایول بگن و به فلاکت مردم بخندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
دوست ناشناس 16:39
بهتره متن قانون را بخوانید. اولا که برای هر کسی یک خودرو و یک مسکن محفوظ بوده و شامل مالیات نمیشود بلکه بیشتر از یک خودرو و یک مسکن مشمول مالیات است. ثانیا در متن قانون راه مفری برای خریداران نمانده و همه کالاهای سرمایه ای و دلالی از جمله دلار و ارز و سکه و رمز ارز و خودرو و مسکن بیش از یک حد مشخص که برای سوداگری و دلالی و خرید و فروش استفاده شوند زیر تور مالیاتی قرار گرفته و از تفاوت قیمت خرید و فروش آنها مالیات اخذ خواهد شد تا خرید و انباشت این کالاها برای سوداگران و دلالان به صرفه نباشد لذا کسی که برای نیاز منطقی خانواده خودش یک خانه و یک خودرو می خرد معاف از مالیات است و علاوه بر آن برای هر فرزند بالای 18 سال هم یک خانه و یک خودرو معاف از مالیات است. حالا اگر کسی بخواهد بیست آپارتمان و هفت خودرو بخرد و انبار کند تا گران شود و سود کند این فرد زیر چتر مالیاتی قرار می گیرد تا کالای مورد نیاز مردم را از بازار به قصد سوداگری جمع آوری و حبس نکند. شاید بگویید این به خاطر تورم است و البته در نگاه اول این حرف درست به نظر می آید لیکن توجه بفرمایید که رشد قیمت سکه و ارز و خودرو و مسکن و ... از نرخ تورم بسیار بالاتر بوده و بنابراین خریدار و سوداگر این بازارها با حبس این کالاها نه تنها از تورم عقب نمی ماند بلکه سود می کنند و برای از جذابیت افتادن این سود تنها راهکار وضع مالیات است
اگر واقعا نمایندگان برای عشق به خدمت وارد مجلس میشوند ، چگونه برای رسیدن به صندلی های بهارستان چند صد میلیون هزینه میکنند و خود را به آب و اتش میزنند،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
هر زمان جهش ارزی رخ میدهد این لایحه هم رسانه ای میشود
عجیبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
چند صد میلیون ؟؟؟اشتباه به عرض چندین میلیار تومان هزینه می کنند
اگر دولت افزایش قیمت دهد نام آن واقعی شدن قیمت ها و مبارزه با قاچاق و هدمندی یارانه ها و مدیریت مصرف و ....... است اما اگر مردم قیمت دارایی های خود را در برابر کاهش ارزش پول ملی افزایش دهند عایدی سرمایه!!!!!!!! تورم مالیات پنهان مردم به دولت است و حالا مالیات از مالیات
بیچاره فاطمی امین. هم ماشین راداد هم چوب راخورد هم پیاز را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
فاطمی امین از این اتاق رفت تو اتاق کناری
همه ی اینا نمایش ه
حالا یعنی که
مثلا ما هم مجلس داریم.
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
باید می فهمید که ۷۲ ماشین برای ۲۸۰ نماینده کمه، خیلی کم
با توجه به سوابق قبلیوخاطراتیکه داریم این برکناری وزیر صرفا محل کارش راعوض خواهد کرد.
بجای زدن جیب مردم ، تولید ثروت کنید تا کسی دلال نشود.
امسال ۱ میلیون خانه نساختین، پس استعفا دهید .
دلار را از ۲۲۵۰۰ به ۵۵۰۰۰ تومان رساندید و جیب مردم را زدید
قیمت ماشین و خانه را چند برابر کردید که مردم خون گریه کردند

بجای تعامل و رفع تحریم ، لجاجت کردید
بجای باز سازی فضای اقتصادی فقر و بگیر و ببند کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقایان با بی کفایتی خود مملکت را به این وضع در آوردند برای اینکه به ناکارامدی خود سرپوش بذارن هر روز یه نوعی مالیات وضع میکنن.
همون نبلغ مالیات را فروشنده از خریدلر خواهد گرفت .این وسط یک مبلغی نصیب دولت خواهد شد .علی برکت ا.....
راه حل خودرو بسیارآسان است.البته اگربخواهند.همانطورکه درخبردیگری درتابناک به نقل از نماینده ای داشتید همه باید بتوانند خودرو واردکنند. دریک حالت عادی وزارت صمت به شرکتهای خودروسازخارجی اجازه میدهد بشروطی چون ایجادنمایندگی خدمات پس ازفروش به کشورخودرو وارد کنند.نیازی به دلار28500 نیمایی هم نیست.بگذارندبا ارز آزادکه به میزان نامحدوددست مردم هست واردکنندتا کمبودارز بهانه نباشد.درعوض گمرک سنگین فعلی راکاهش دهندتا خودرو به قیمت معقولی به دست مصرف کننده برسد واین آشفته بازارخودرو ومافیابازی تمام شود.توجه کنید با ارز آزاد خودرویی مثل رنو کوئید حدود300 میلیون میشودکه ازدنا و207 وتارای میلیاردی کیفیت بهتری دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تنها راه واردات است قطعه سازها هم بروند برای خودروهای وارداتی قطعات توئلید کنند اگر خیلی مدعی هستند صادر بکنند
از عیسی شریفی چه خبر

استرالیا یادت نره
دولت می تواند به هر میزان که نیاز دارد پول چاپ کند به هر میزان که نیاز دارد افزایش قیمت دهد نفت و گاز و دیگر منابع کشور و مردم را به هر قیمتی و به هر میزان بفروشد و خرج کند اما اگر مردم برای مقابله با کاهش ارزش پول خود ارز و طلا و ملک و خودرو بخرند دلال هستند و باید جریمه شوند!!!!! عجب عدالتی
پاسخ ها
Momayezim
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خدا رو شکر یک نفر این موضوع رو فهمید و سکوت نکرد
انتخاب رنگ خودرو با نماینده بوده یا با وزیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اسب پیشکشا که دندوناشا نمیشمرن
با مالیات بر عایدی سرمایه اگر درست انجام نشود رکود بیشتر میشود .مثلا طرف که یک زمین مثلا صنعتی داره و میفروشه یا کسی که میخره میفروشه نباید مالیات گرفت .باید برخی جاها رونق بگیره .میدونم که میگم .طرف زمین صنعتی میخره میسازه میفروشه یا اجاره میده و نباید سنگ اندازی کرد
بخدا بی انصافی است .این بنده های خدا میلیاردها خرج کرده اند به هرذلتی تن داده اند که واردمجلس شوند تا از نعمات برخوردارشوند.صحیح نیست محروم شوند .
آدم میماند که سطح آگاهی این به اصطلاح نمایندگان چرا اینقدر پایین هست و ناتوان از هر گونه فکر کردن و تحلیلی هستند ! جناب آقایان شما هر چقدر از این محدودیت ها بگذارید ، فکر میکنید که سودا گران و سفته بازان میآیند و از منافع شان به شما مالیات میدهند ؟ با عذر خواهی یا واقعا" خیلی خیلی ساده و خوش خیال هستید و یا خیلی خیلی بی انصاف ! چرا ؟ چون اگر حتی یک ریال بر طبق این قانون جدید و یا هر قانون دیگری از این سوداگران ستانده شود ، در مقابل ده ریال از جیب مردم بخت برگشته خواهند گرفت . اینکه اگر این را ندانید باز با عرض معذرت یعنی هیچ چیزی را نمیدانید و اگر بدانید که ، میماند شما و خدای ما !
اگرماشین راوزیرنداده حتمامافیاداده
پسرجانت چطور با ۸۰۰ میلیون دلار پول راهی استرالیا شد؟؟؟؟
بجای مالیات بستن به کالاها قیمت ها را درست کنید. اصل قضیه را ول کرده اید و چسب اید به فرع آن و گرفتن مالیات؟! گران فروشان را مجازات کنید و اگر گران فروشی کردن از حقوق اجتماعی و یا از فروش همان کالای گران فروخته محروم نمائید. گرانفروشان راهی برای دور زدن مالیات پیدا می کنند و یا کالاها را گرانتر می کند و در واقع مالیات را از خریدار می گیرد حتی بیشتر. دولت هم نشان داده تا بخواهد بجنبد تا بخواهد قانون مالیات را اجرا کند سالها زمان می برد و در این مدت گرانفروشان کالاها را گرانتر کرده اند. نمونه اش مالیات بر اجاره خانه های خالی.
مالیات سرمایه سرمایه دار را کم نمی کند۔زیاد میکندمالیات ازدیاد کار وفعالیت میکند۔ اگر صحیح خرج شود۔دروازه باز وکنترل نشده ملت رافقیر میکند۔مصرف بدون دریافت ارزش واقعی هز طبقه خاص وثروتمند ثروت سرمایه دار وملت را کاهش وملت رافقیر میکند۔ این همه وارد کننده وصادر کننده صراف وارز خر وارز فروش وانواع ارز و بیشتر از نانوائی وانواع نان برای چیست؟بنزین لیتری یکی دوهزار تومان برای قاطبه ملت بهتر است یا گوشت کیلوئی چند صدهزار تومانی۔زمانیکه بنزین یکی دوهزار تومان باشد وگازوئیل چند صد تومان دولت برای نیاز هزینه حداقلی خود باید پول چاپ کند وگوشت میشود چند صد هزار توامان۔اقتصاد دانان ما دریک جامعه صددرصد سرمایه داری وبازاری میخواهند سوسیالیست طبقه سرمایه دارباشند۔البته دولت در هزینه کردن درامدها باید اگاهانه واقتصادی وبرطبق بودجه یک مجلس تعیین شده توسط ملت ومعتقد به حکومت عمل کند۔ما مجلس باپشتیبانی ملت مجتمع شده در احزاب تحلیل کننده وراهنمای اقتصادی واجتماعی نداریم۔نماینده مجلس بد نیست۔وزیر بد نیست۔نماینه ووزیر تنها است۔نماینده ووزیر در مجلس ووزارت خانه وحوزه فعالیت نمی تواند مانند شعبان استخوانی به قدرت کارد سلاخی در جیب وعربده خود عمل کند۔باید به قدرت مردم وپشتیبانان عمل کند۔۔در ایران همه پشتیبان خود وثروت خود اند ونه جامعه وثروت های اجتماعی ۔
وقتی بر سوداگری مالیات می بندید یعنی سوداگری قانونی است! در حالی که سوداگری کاری غیر قانونی است! مجلس انقلابی !
مقصر ما مردم هستیم هیچ مسولیی نیست ایا مثلا اقای ریسی یا اقای قالیباف با زور امد در خانه من و رای از من گرفت چون ما خودمان رای دادیم به این اقایان که بروند قوه مجریه و قوه مقننه و با تورم مارا دربدر کنند هر طوری فکرش را می کنی هیچی جواب هچی را نمی دهد درامد جواب هزینه زندگی و بقیه ان با خودتون که دیگر جواب نمی دهد
این وزیر واقعا ادم زحمت کشی بود شماها که قوم عجیبغریب هرچی میگیم بخاطر لج بازی با رئیسی اصلا گوش نمیدید فریاد میزنید و به راحتی یک تهمت که ادم اصلاح طلب زد را باور میکنید باید به وجدان خودتون پاسخ گو باشید
یعنی نباید تهمت بزنند به تعبیر ما .نماینده صراحتا گفتارشان گفتند قابل اثبات هست کاملا
هیچ میدانید چرا جایی مثل دبی محل سرمایه گذاری جهانی شده کافیست در گوگل سرچ کنید مالیات در دبی تقریباً ۱٬۳۷۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۳۸ ثانیه) طبق قوانین هم اکنون شرکت هایی که در این کشور فعال هستند نیازی به پرداخت مالیات نداشته و نرخ مالیات در امارات بر شرکت ها صفر درصد است . امارات کشوری با بازار جهانی ست و کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند می توانند از طریق این کشور به کشورهای برتر جهان وصل شده و در زمانی کوتاه بیزینس خود را گسترش دهند .
آقای قالیباف صحبت از آبروی مجلس می کنند بنده از ایشان سوال می کنم کدام مجلس ؟ .نه نمایندگان مجلس مورد تایید هستتد نه شما که رئیس مجلس هستید
ببخشید> الان من می توانم سوت بزنم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
هوس آب خنک خوردن کردی اخوی
آدرس تولید را درست بدهید خودروسازی های ایران آدرس غلط تولید هستند محصول نهایی در تولید خودرو اشتباه است ایران فقط باید قطعه سازی کند راه حل تولید خودرو فقط و فقط سرمایه گذاری خارجی است چراه جلوی سرمایه گذاری خارجی برای تولید خودرو را بستید؟ و مانع میشوید؟ مافیای خودرو یعنی قوانین غلط یعنی قطعه سازی که فقط بدنبال تولید قطعه بی کیفیت برای چند خودرو داخلی است اگر ادعا دارند بروند قطعه برای خودروهای روز دنیا تولید کنند ایرانخودرو سایپا نباید خودرو تولید کنند فقط باید قطعه سازی کنند دولت باید اجازه واردات هدفمند خودرو را بدهد خواه نو و یا دست دوم ،بدون محدودیت برای حجم موتور ولی محدودیت برای مصرف سوخت و راندمان موتور و سطح آلایندگی را لحاظ کنند
دولت که گرون کنه، میشه اجرای عدالت و ... مردم که مجبور هستن مقابل گران کردن اقلام دولتی، کالاهاشون رو گرون تر بفروشن، میشن دلال و مالیات بدن !!!!!!!


تورم مالیات مخفی دولت هاست.... زیرا دولت ها هستن که با چاپ پول، پول مردم رو بی ارزش می کنن و مردم هم ناچارا کالا بخرن که جلوی دولت ها رو بگیرن
همانقدر که از توضیحات شما در خصوص سیسمونی قانع شدیم اینبار هم هچنین . فعلا آن نماینده افشا کننده بر حرف خود ایستاده .
باید از عایدی بورس هم مالیات گرفته بشه
اگر یکی مریض شد یا خواست خونش رو عوض کنه یا اصلا به پول ماشینش ضروری نیاز داشت و یک سال پیش ماشینش رو خریده چه خاکی باید تو سرش بریزه؟ یک بار با تورم از مردم مالیات پنهان میگیرین یکبار هم مالیات بر مالیات(تورم) حالا باقی مالیات های علنی به کنار
استیضاح وزیر صمت و برکناری فاطمی امین از این مسئولیت توسط رای نمایندگان، شایعاتی در فضای مجازی ایجاد کرده بود که فضای مثبت و همدلی دولت و مجلس با این استیضاح به پایان رسیده و دیگر این دو قوه در مسیر همدلی و هماهنگی نخواهند بود!!!!!
یعنی تا الان هم دل بودن و با همدلی این بلارو سر ملت آوردن؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
وقتی کسی یک خودرو دارد میتواند بفروشد بخرد بفروشد بخرد چون فقط یک خودرو دارد
این مالیات یک ابزار کنترلی دقیق هست اگر درست اجرا بشود باعث تعادل در بازار خواهد شد که به نظر میرسد چند دهه با تاخیر مصوب میشود در ضمن باید با کلیات تمام مصوب میشد همان طور که در امریکا برای کنترل قیمت بیت کوین قانون مصوب کردن که باید ثبت شود باعث شد که قیمت ان کنترل بشود بهترسن کار ثبت دارای دلار و طلا و هم هست عدم ثبت این دو دارای باید به عنوان قاچاق در نظر گرفته بشود چندین برابر ان دارانده ان جریمه شود این باعث کنترل هر چه بهتر وبیشتر بازار میشود باید این قوانین زنحیر وار تصویب واجرا شود ما نیازمند دادستانی مالی وجرائم مالی هستیم که به طور مستقل عمل کند و دولت هم بخشی از درامد بودجه سالانه رو ازاین طریق تامین کند که بهترین اباز میشود برتی اجرای قانون
دولت بهتر به جای رسیدگی به این همه حواشی به فکرو شغل مناسب ، مسکن و تسهیلات بلاعوض برای جوانان باشه که همه این موارد برای جوانان آرزو شده ولی فکر کنم چون بچه های خودشان این مشکلات را ندارند خیلی به ابن موارد اهمیت نمی دهند
این عنابستانی که هنوز در مجلسه! یعنی به مامور انتظامی در حین خدمت سیلی زد باهش برخورد نشد؟!! توجیه قالیباف چی بود؟!!!! واقعا انقلابی عمل کردن!!
اقای پور ابراهیمی ادرس غلط میدهد وقتی همه مردم هیچ نقشی در گرانی ندارند و در هر زمینه ای مالیات پنهان به دولت میدهند ( گرانی دلار ، سکه مسکن خودرو و غیره ) دیگر چرا باید مالیات مکرر اندر مکرر بدهند پور ابراهیمی از این نوع مالیات ستنای فقط یک کشور را در دنیا نام ببرند
آقای قالیباف .خواهشاً یکبار هم شده فقط برای رضای خدا جانب مردم را بگیر . تا دیر نشده
جالبه یکی از نمایندگان لیست دارائیهای فاطمی امین را ۱۰۰هزار میلیارد تومان اعلام کرد ه و بعد آقا قالیباف برای استیضاح وزیر رای منفی می دهد
این‌ کارا‌ چیه‌ داداچیا‌ی‌ نابغه‌ مجلس‌ و دولت‌ !!!!
اقایان‌ برید‌ درهای اقتصاد‌ مملکتو‌ بروی‌ دنیا‌باز کنید‌ ایجاد‌ شغل بکنید‌ دست از سر چین‌ کنس‌ و گوشت سگخور‌ و روسیه‌ قلدر‌ مکار‌ برادارید‌ با دنیای‌ ثروت‌ و دانش‌ رابطه‌ برقرار‌ کنید‌ تا سرمایه گذارها‌ بیان‌ شغل ایجاد کنن تولید بالا‌ بره‌ مردم‌ مشغول‌ کار‌ و زندگی‌ بشن‌
کی دنبال‌ دکان‌ بازار‌ ماشین‌ و سکه‌ و دلار‌ میرفت‌ ؟!
این‌ مسخره‌ بازیها‌ چیه‌ توی‌ این کشور‌ بزرگ‌ و اصالتمند‌ ؟
اتفاقا سیبل اصلی این مالیات عامه مردم هستند. قوانین مالیاتی قبلی دیدید که چه بلایی سر مردم آورده. راستی از نفت و درآمدهای ملی دیگه چه خبر.
....150 گرم طلا ؟.... سالی 30 گرم ؟ .خیلی گدا تشریف دارید.......
دولت و مجلس شریف اجازه ساخت و ساز بیشتر از دو طبقه را در شهر های بزرگ ندهد
چند بار مالیات میگیرید؟ یکبار با تورم، یکبار هم مالیات بر تورم؟؟؟؟
برادران مجلس انقلابی حال چند فروختیذ دولت محرومان گفت که تخلف شده أقای قالیباف شما بهتر است به وظیفه تان عمل کنید و نام این اشخاص را ببرید نه تهدید کنید
من سوت زنی کردم و معاون ‌معاون اداری و مالی اداره کل با توجه به سند سازی مدیر کل و برداشت غیر قانونی از حساب های اداره کل توسط ایشان و مستقیم با کارگردان صورت می داد مخالفت کردم و پس از متوجه شدن موضوع و چند مورد کار غیر قانونی مدبر کل از جمله استخدام بدون مجوز چند نفر از اقوام و دوستان مدیرکل و اقوام و نزدیکان نمایندگان ،برداشت ها و پرداخت های غیر قانونی دیگر مدیر کل به دوستان خودش کخ اتوبوسی به اداره کل آورده است و کلی تخلف دیگر که صراحتا با موضوعات گفته شده مخالفت کردم و در نهایت مدیر کل بنده را ۲۵ سال خدمت صادقانه و پاک و جهادی بنده را از کار برکنار کرد طوری که انقدر تحقیرم کرد علیرغم نداشتن حتی یک میلیون تومان پس انداز مرخصی بدون حقوق گرفتم و در بخش خصوصی مشغول به کار شدم واقعا متاسف شدم برای خودم و عمری که در دولت هدر دادم‌،عاقبت درستکاری در این ‌مملکت این است
قالیباف همان شاهکارهای خودشو پاسخ بده شاسی بلند پیش کش
قالیباف پاسخ می دهد.
اما قانع نمیکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی