بازدید 2999

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی تصویب می‌شود؟

معاون سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه اگر تعرفه‌های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده‌هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می‌شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 17 April 2023

به گزارش «تابناک»: مهدی رضایی معاون سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سرانه بیمه باید با هزینه ها همخوانی داشته باشد اظهار داشت: معتقد هستیم این توازن باید برقرار باشد و حق بیمه مصوب باید با هزینه هایی که به بیمه تحمیل می شود تناسب داشته باشد. نکته دوم اینکه آیا تعرفه‌های مصوب متناسب با قیمت روز و تمام شده از سوی جامعه پزشکی است یا خیر؟ ما معتقدیم باید به یک نقظه مشترک قیمت تمام شده و منصفانه با جامعه پزشکی برسیم وگرنه عدم توافق منجر به بروز پدیده های نامتعارف می شود.

رضایی با اشاره به اینکه اگر تعرفه های پزشکی عادلانه تعیین نشود پدیده هایی مانند زیرمیزی و دریافت مبالغ غیررسمی و خارج از تعرفه زیاد می شود گفت: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند. به طور مثال ویزیت متخصص ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است و فرد پس از مراجعه به مطب ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود که در این صورت بیمار ۸۰ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است که این مبلغ خارج از بیمه بوده است و مازاد پرداخت شده است.

وی گفت: معتقدیم برای حل این معضل باید توافق صورت بگیرد که در حال حاضر شورای عالی بیمه مرجع تصمیم گیری در این خصوص است، ما معتقدیم آنچه مورد توافق شورای عالی بیمه قرار گرفت مبنای تعرفه بوده است که اگر مورد توجه قرار می گرفت فصل الخطاب بود. امیدوار بودیم آن مصوبه به تایید سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت قرار می گرفت.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه ها اکنون با کسری بودجه مواجه هستند اما باید با حمایت دولت کسری بودجه جبران می شد و تعرفه پزشکان نیز واقعی تصویب می شد زیرا نمی توان این دو مقوله را بهم گره زد. جامعه پزشکی با این موضوع به سمت خدمات القایی و دریافت هزینه های اضافی خواهد رفت و دود این موضوع به چشم مردم می رود.

وی ادامه داد: در صورتی که تعرفه گذاری به درستی صورت نگیرد پزشکان به این تعرفه عمل نمی کنند و باعث می شود در بخش دولتی جراحی های پیچیده و سخت نیز با چالش مواجه شوند.

رضایی با بیان اینکه تعرفه شورای عالی بیمه آبان ماه سال قبل مورد توافق طرفین قرار گرفت ۴۰ درصد بود که این رقم در مسیر تصویب دستخوش تغییر شد و به ۲۵ درصد تقلیل یافت لذا معتقدیم همان تعرفه مورد توافق باید مبنا قرار می گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
بازنشسته هستم به لطف تورم دولت خاصه الان دوساله که دکتر قلب نمیرم چون هزینه آن با حقوق بازنشتگی نمیخونه داروهای قبلی رو تهیه میکنم مهم نیست گران کردن دیگه
سال مهار تولید و افزایش تورم
پزشکان نباید بیمه بدهند یا باید کم بدهند، وگرنه میرن اونور آب .
دستمزد ها 20 درصد افزایش یافته اما پزشکان باید 40 درصد بشه، وگرنه رومیزی، تو میزی، زیر میزی زیاد میشه.
مسولین با جامعه ما چکار کردند که قشر مرفه و قسم خورده جامعه اینچنین شده است ، پس وای به حال دیگر اقشار جامعه
حقوق بگیران 20 درصد جون بگیران 40 درصد به این میگن عدالت
یک پزشکی 180 هزار تومان ویزیت می گیرد بعد یک دقیقه هم برای مریض وقت نمی گذارد. کاش حداقل وقت می گذاشتند.
نمونه عدالت این 40 ساله
هر موقع قرار شد جقوقها 20 درص افزایش یابد دیگر حرف خودتان را خراب نکنید و در مورد افزایش ها افزایش کالا خدمات بالای 20 درصد دیگر صحبتی نشود
گفتن حقوق کارگر زیاد بشه انتظار تورمی ایجاد میشه. چی شد پس حقوق کارگرو که سرکوب کردید بازم پزشکا 40 درصد افزایش تعرفه میخوان که.
عزیزان حضرات مسوولین آدرس اشتباهی می دهند به ملت
راه چاره عدم تبعیت پزشکان از تعرفه های ظالمانه و غیر قانونی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود

خداراشکر حقوق نیست که تورم بزاید .
حقوق كارگر سالي يكبار با كمترين درصد افزايش پيدا ميكنه ولي بقيه مشاغل جندين برابر , مسكن و ماشين و دندانپزشكي, خوردن پسته و گوشت ..... شد رويا اين بود انقلاب پا برهنه ها ؟ هيچ جاي دنيا انقدر اختلاف طبقاتي نيست از جراح بزرگ اقتصادي جناب دكتر رِييسي تمنا داريم دست از جراحي بردارد چون حداقل بدون جراحي دكتر ميتونيم چند سال ديكه زندگي كنيم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی