بازدید 3562

پزشکیان: مسأله حجاب با جریمه و محرومیت،‌ حل نمی‌شود

مسعود پزشکیان نماینده مجلس درباره طرح جدید نیروی انتظامی برای برخورد با زنان و دختران بی حجاب هشدار داد:‌ "کار فرهنگ را نمی توان با بگیر و ببند حل کرد ... این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم از این روند می تواند سوءاستفاده کند".
کد خبر: ۱۱۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» این فعال سیاسی و نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران اضافه کرد: ما قبلا این کارها را  انجام دادیم و حاصلش رفتار امروز است. اگر قرار بود با این کارها درست شود باید تا الان بهتر می شد. همه ارگان هایی که مسئولیت حجاب و عفاف را به عهده گرفتند و باید برروی پرورش، توجیه و تعقل و بحث کارشناسی کار می کردند کار نکردند. حالا به اینجا رسیده اند که می خواهند با گرفتن، جریمه و محروم کردن مشکل را حل کنند که قطعا  حل نخواهد شد چرا که روش غلط است.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: ممکن است بعضی جاها دوربینی داشته باشند ولی اینکه بتوانند کامل پوشش دهند و برخورد کنند موفق نخواهند شد. بعید است این روش جواب بدهد. کلیت قضیه این است که کار فرهنگ را با بگیر و ببند نمی شود حل کرد؛ باور را نمی توان با دستور درست کرد. حضرت علی (ع) در نامه اش به مالک اشتر دستور می دهد «نگو من امیر هستم» گفتن اینکه من امیر هستم یعنی دستور دادن؛ نه تنها حجاب بلکه در تمامی قسمت ها اینکه ما بخواهیم دستور بدهیم و اینها  اطاعت کنند این نوع ادبیات سه تالی فاسد دارد؛ قلب ها را تیره می کند؛ دین را ضعیف و بی اعتبار می کند و تغییرها و دگرگونی ها و انقلاب ها را نزدیک می کند. 

مسعود پزشکیان فعال سیاسی اصلاح طلب و پزشک است. او از ۴ دوره قبل تاکنون در مجلس حضور دارد و بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ هم نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود. این فوق تخصص جراحی قلب در دولت دوم اصلاحات (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴) به ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، وزیر بهداشت بود.

وی افزود: این روش، عده ای را که نسبت به دین مشکل ندارند مشکل دار می کند. ممکن است فردی که حجاب ندارد با دین هم کاری نداشته باشد ولی وقتی به اسم دین با وی برخورد می کنند این فرد با دین مشکل پیدا می کند؛ باید فکر کنند که این را چگونه حل کنند. 

پزشکیان تاکید کرد: کلیت قضیه حجاب یک امر فرهنگی و‌ باوری است با زور شدنی نیست. آدم در خانه خودش هم بچه اش را نمی تواند با زور وادار کند آن چیزی که خودش می خواهد را انجام دهد.

او ادامه داد:‌ بچه من با من دشمن نیست قطعا بچه من، من را دوست دارد ولی حرف آدم را خیلی وقت ها گوش نمی دهد مگر اینکه با منطق حرف بزنی که در ذهنش به یک باور تبدیل شود و  آن وقت اجرا کرد. در مورد حجاب هم  باید کار فرهنگی کرد. کارهای فرهنگی نکردیم، پرورش ندادیم از بچگی رها کردیم حالا می خواهیم در آنجایی که کار از کار گذشته برخورد کنیم که این شدنی نیست. این کارها جامعه را شلوغ می کند و دشمن هم از این روند می تواند سوءاستفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
آفرین به آدم چیز فهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
این پزشکیان با همین شگرد اومده بالا
فقط میگه این خوب نیست ، نمیدونه چی خوبه
میگن یه حاکمی بود دید خزانه پول نداره قانون گذاشت ماموراش بگردن هر کی یه عیب ظاهری داشت جریمش کنن. یکی از مامورها یه گدایی رو دید که یه چشم نداشت بهش گفت 100 تا جریمه اش شد. بنده خدا اومد بگه چرا چون لکنت داشت ماموره گفت 100 تا دیگه بذار روش باز بنده خدا کلاهش رو برداشت سرش رو بخارونه دید کچله گفت به به 100 تا دیگه بذار روش این دفعه اومد فرار کن لنگ زد ماموره دنباش می دوه و فریاد می زنه به رفیقاش که بیاید گنج پیدا کردم. الان شده روایت ما
آقای پزشکیان که برای مطرح شدن برای ریاست جمهوری تلاش میکنی و سر بزنگاه پیداتون میشه ، اگر راه بهتری داری بفرما، همه جای دنیا اعمال قانون باعث فرهنگ سازی میشه تو همون آمریکا مثل بستن کمربند، یا ماسک زدن در کشورهای دیگه در زمان کرونا ، در ضمن هنوز یادمون نرفته در زمان مرگ مهسا امینی با مطرح کردن اطلاعات غلط که ایشون را زدن چطور باعت اغتشاشات شدی که بعدا مشخص شدن همچین چیزی نبوده.ته تهش ۸ سال میخوای رییس جمهور بشی با عذاب الهی میخوای چی کار کنی؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
بنده خدا تو که هنوز فرق کمر بند ایمنی و ماسک را با پوشش نمی دانی بهتره نظر ندی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
بنده خدا پوشش اختياريه برهنگي اما همه جاي دنيا پليس ميگيره مي بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
ناشناس 14.38 تو که هنوز فلسفه مثال زدن نمی دونی کمتر نظر بده
خلاصه این کلام اینه: کار از کار گذشته.بی خیال حجاب بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
به حجاب گير دادن كه فكر منو و شما رو از ناكارآمدي دولت غير كارامد پرت كنن اما ... ما كه دور از جون چهارپا نيستيم نفهميم اوضاع از چه قراره
به کی میگی دکتر پزشکیان عزیز، اینها ظاهرا دنبال درگیر کردن ملت با همدیگه هستند
حل میشه. شما نگران نباش ضمن اینکه مسئله حجاب صرفا فرهنگی نیست که به اداره ارشاد ارتباط داشته باشه بلکه یک قانون الهی و دینی است که اجرای قوانین الزامیست و بسته به نظر فرهنگی حضرتعالی نیست...
البته این هم جا میافته مثل بستن کمربند و عدم عبور از چراغ قرمز که با اعمال قانون فرهنگش هم جا افتاد به منطق حضرتعالی
نگران نباشین درست میشه اگر امثال حضرتعالی دین رو شل نکنین اونم با سوءاستفاده و سوءتعبیر از فرمایشات بزرگانی مانند امیرالمومنین (ع)
مسعودپزشکیان / محبوب ایرانیان
کو گوش شنوا
قانونی باید تصویب کرد که مردم آن را قبول داشته باشن!
44 سال کار فرهنگی نکرده اید؟! پس چه کار کرده اید؟!
متاسفانه معلمان پرورشی ما به قدری که دشمن در خصوص بی حجابی تبلیغ می کنه انجام نداده اند الان دختری که به خاطر بی حجابی هر روز با پدر قلدروش دعوا می کنه و این پدر کاری ازش ساخته نیست باید کاری کرد که طرف از درون منقلب شود و مزایای حجاب را به عینه ملموس کنه و این کار هم توسط مدرسه و گروه همسالان و خانه نجام داد و یکی از بهترین راهها الگو دهی افراد خوب به این بچه هاست که از قافله با حجابها عقب افتاده اند
لااکراه فی الدین........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
اون کتابی که توش لا اکراه فی الدین رو نوشته،خوندی یا فقط همینو ازش بلدی؟
اونام دنبال درامدشن نه حلش .
کسانیکه که خیلی نگران از دست رفتن حجاب هستند با خود تفکر کنند که امروز و با شتاب تکنولوژی و ارتباطات بیشتر از سرعت نور و این ادوات و تجهیزات ارتباطی و از طرف دیگر که شاهد قرائت های مختلف از دین اسلام در همین کشورهای همسایه ومالزی وغیره هستیم و بی حجاب وبا حجاب و شل حجاب در کنار هم زندگی میکنند چه جوابی برای فرزندانمان از سن 13و 14 ساله ببالا دارند.
خيلي عاميانه درخصوص مسايل ديني صحبت كرده گوياايشان عليرغم داشتن نمايندگي مجلس واشنا به اوضاع واحوال ايران ومنطقه وجهان چشم بسته حرف خودش راگفته انتظارداريم نخبگان حرفهاي شان فراترازادم هاي عادي باشد امثال ايشان كم كاري كردندان هم درزمينه فرهنگي
والحق كه تحصيل كرده اي و فهميده چهارتا مثل تو داشتيم مملكت درست ميشد
همه بدبختیهایی که باعثش هستین رو درست کردین حالا به حجاب گیر دادین تا این بدبختیهارو فراموش کنیم .دستمریزاد دارین
در خانه خودش هم بچه اش را نمی تواند با زور وادار کند آن چیزی که خودش می خواهد را انجام دهد.
یه نکته خدمت عزیزان عرض کنم مساله حجاب نه با کار فرهنگی حل می‌شود نه با زور و نه با موارد دیگر حجاب به معنی پوشش نیست حجاب یعنی حجب و حیا این هم رابطه مستقیم با ذات و شخصیت و حیا ی خود فرد و خانواده او دارد نسبی و در همه افراد جلوه هایش متفاوت است شاید بتوان با زور تا حدودی راه را پیش برد اما این راه حل نیست این یک ایده عقلایی است نه احساسی و تحمیلی
نخیر اینطور نیست.
چرا مسئولین نمی فهمن مشکل این مملکت حجاب نیست
تو بازنشسته بشی بزاری چهارتا جوان بیان خوبه...دستهایم ایقدر باز نکن وقتی حرف میزنی.رستم اندازه تو ادعا نداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی