بازدید 11911
تصمیم عجیب برای تداوم گرانی خودرو و ابهامات بدون پاسخ؛

ممنوعیت واردات خودروهای کارکرده با کلیدواژه حمایت از تولید ملی و تحقیر ملت/ هیات عالی نظارت از مطالبه مردم خبر دارد؟

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلت نظام، اگر بر حمایت از تولید خودروی داخلی تاکید دارند، نباید با واردات خودرو موافقت می‌کرد و حال اگر موافق واردات خودروست، پس دلیل مخالفت با واردات خودرو با عمر کمتر از پنج سال چیست؟  
کد خبر: ۱۱۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 11 April 2023

سنگ بزرگ در مسیر کاهش قیمت خودرو/ واردات خودروی کارکرده با کلیدواژه حمایت از تولید ملی و تحقیر ملت، ممنوع شد!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سال گذشته در روزهایی که نمایندگان مجلس مشغول چکش کاری لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بودند، خبری موجب خوشحالی اهالی بازار خودرو شد، زیرا نمایندگان با واردات خودرو‌های سواری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند؛ اقدامی که در راستای تعدیل قیمت‌های عجیب در بازار خودرو و افزایش عرضه خودرو بود؛ اما این خبر خوش چند هفته‌ای بیشتر دوام نداشت و در تعطیلات نوروز خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلت نظام با این مصوبه نمایندگان مجلس مخالفت کرده و در نهایت حذف پر سر و صدای عبارت «سواری» از بند (ص) تبصره ۷ مصوبات مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۲ علامت سوال بزرگی را پیش روی افکار عمومی ترسیم کرد؛ با این گزاره که چرا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این شرایط، با واردات خودروی کارکرده مخالف است؟!

همان طور که می دانیم، بازار خودرو چند سالی است به دلیل کاهش تولید و ممنوعیت واردات خودرو، با معضل کاهش عرضه و افزایش قابل توجه قیمت ها دست و پنجه نرم می کند و در این میان، بسیاری از خانواده ها نیز توانایی خرید خودرو را ندارند؛ بنابراین، با توجه به اینکه از ماه های پایانی سال گذشته مسیر واردات خودروهای صفر کیلومتر به کشور همواره و تسهیل شده است، انتظار بازار این گونه بود که در سال جاری با ورود خودروهای کارکرده در کنار خودروهای صفر کیلومتر خارجی، شاهد افزایش عرضه خودرو به بازار و کاهش قابل توجه قیمت ها در بازار خواهیم بود. روند نزولی که در نهایت پلکانی به افت قیمت محصولات داخلی نیز منجر می شد.

این در حالی است که سال‌هاست بسیاری از کشورها که خود نیز دارای صنایع داخلی تولید خودرو هستند، برای افزایش رفاه مردم، مدیریت بازار، کاهش قیمت‌ها و افزایش استانداردهای زیست‌محیطی، واردات خودروهای دست دوم و کارکرده شرکت‌های بزرگ خودروسازی را تحت شرایط خاص تسهیل کرده‌اند. محدودیت سقف پنج سال نیز از این جهت اهمیت داشت که به دلیل کیفیت بالای بسیاری از خودروهای خارجی در کشورهایی نظیر ژاپن، ورود خودرو با عمر کمتر از پنج سال، دارای کیفیت قابل قبول هستند و حتی از برخی تولیدات داخلی نیز با کیفیت تر هستند؛ اما با همه این موارد، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف واردات خودروی کارکرده با عمر کمتر از پنج سال و معتقد است، به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» با ورود این خودروها مخالف است. استدالی عجیب از این جهت که پیشتر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون توجه به شعار حمایت از تولید خودروی ملی، با واردات خودروی خارجی هیچ گونه مخالفتی نداشت، ولی حالا با تکیه بر شعار حمایت از تولید ملی، مخالف واردات خودروی کارکرده با عمر کمتر از پنج سال است.

در این میان، حتی بسیاری از نمایندگان مردم در مجلس نیز نسبت به این اقدام جنجالی واکنش نشان دادند؛ برای نمونه، سید محسن دهنوی نماینده مجلس در توئیتی نوشت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ واردات خودروی کارکرده را آزاد کرده بود؛ اما این بند به دلیل مخالفت هیات عالی نظارت مجمع حذف شد. هزار بار هم از ما بپرسند، باز هم به هر راهکاری که انحصار تولید را بشکند رای مثبت می دهیم. آلودگی هوا، مصرف دو برابر بنزین و قتل هزاران تن در جاده ها کافی نیست؟

واکنش هیات عالی نظارت به انتقادات چیست؟

در روزهای اخیر، مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوالات و ابهامات در خصوص نظر هیات عالی نظارت درباره واردات خودروهای کارکرده پاسخ داد.

بر خلاف آنچه مکرراً از سوی برخی اشخاص و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت کلی و مطلق با واردات خودرو ندارد. گواه این امر، تأیید مصوبه ساماندهی صنعت خودرو توسط مجمع در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ است که طی آن واردات انواع خودرو با لحاظ مصلحت کشور و مردم، مجاز دانسته شده است.

در ادامه آمده است: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودروهای کارکرده که شامل انواع کشنده ها، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری، در هیات عالی نظارت مورد بررسی قرار گرفت و صرفاً واردات خودروهای کارکرده «سواری» به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»، سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» و همچنین سیاست های کلی «برنامه هفتم» با مخالفت هیات عالی نظارت مواجه شد که مجلس محترم شورای اسلامی، مصوبه خود را با حذف خودروهای «سواری» از فهرست خودروهای کارکرده وارداتی، اصلاح نمود."

همان طور که مشخص است، در توضیحات مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفاف و دقیق مشخص نشده که اگر واردات خودرو تضاد و مغایرتی با سیاست حمایت از تولید ملی ندارد، چرا واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال، آن هم در شرایطی که بازار به شدت نیاز به عرضه خودرو و کاهش قیمت ها دارد، مغایرت با سیاست حمایت از تولید ملی دارد؟! اگر بر حمایت از تولید خودروی داخلی تاکید دارند، پس نباید با واردات خودرو موافقت می کردند و حال اگر موافق واردات خودرو هستید، پس دلیل مخالفت با واردات خودروی با عمر کمتر از پنج سال چیست؟ 

این سوال بی پاسخ در کنار برخی اظهارنظرها از سوی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور که گفته است با واردات خودروی کارکرده، تحقیر ملت و کشور را شاهد خواهیم بود، نیاز به شفاف سازی از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد، چون باید مشخص شود کدام نهاد و سازمان مسئولیت تشخیص تحقیر ملت را بر عهده دارد که حالا عضو مجمع تشخیص ترجیح می دهد با سوار شدن بر این ادعا که اشاره دارد اگر مردم خودروی ژاپنی دو سال کارکرده را سوار شوند، تحقیر می شوند اما اگر پراید چند صد میلیونی با کمترین کیفیت ممکن را سوار شوند، تحقیر نمی شوند؟! 

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هزارن کشته در سال و مصرف بی‌رویه بنزین که امسال رکورد شکسته است و آلودگی زیست محیطی حاصل خودروهای بی‌کیفیت داخلی است و شما نمی‌گذارید که این خودروها در رقابت با خودروهای خارجی رشد پیدا کنند. تولید ما هر سال ضعیف‌تر می‌شود، به مردم ایران پاسخ دهید چه مصلحتی وجود دارد که مانع واردات خودرو شده است؟

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: «جناب آقایان هیات عالی نظارت! شما که با مصوبه مجلس برای واردات خودرو مخالفت کردید، چرا با افزایش بی سابقه قیمت خودروی داخل مخالفت نمی‌کنید؟ مگر مهار تورم، شعار سال و سیاست تصریح شده توسط مقام معظم رهبری نیست؟ می‌دانید با افزایش قیمت کارخانه خودروها چه تورمی بر کشور تحمیل می شود؟»

سیدمحسن دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ نیز این موضوع را بیان کرد که «هیات عالی نظارت مجمع، شورای رقابت و وزارت صمت، مثلث گرانی مضاعف خودرو را تشکیل داده‌اند. آقایانی که سه‌دهه حامی منافع مافیای خودرو در مجمع تشخیص هستند، باید پاسخگوی نسبت پرشیای ۷۰۰ تومانی با شعار سال باشند. تا انحصار صنعت خودرو شکسته نشود، رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شوخی تلخی است.»

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ نیز گفت: «خدا را شکر مردم فهمیدند عزیزان هیات عالی نظارت مجمع فقط مخالف وارادات خودروهای کارکرده”سواری‌” اند نه خودروهای دیگر!! و حتما بزرگواران خوب می‌دانند که اگر انتقاد و نارضایتی است مربوط به خودروهای سواری است نه اتوبوس و آمبولانس و …»

رشیدی کوچی همچنین در توییتی دیگر نوشت: «سه اقدامی که در مقابله با مسببین اصلی افزایش قیمت خودرو انجام خواهم داد؛
‏۱-شکایت از هیات عالی نظارت مجمع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به خاطر حذف واردات خودروهای کارکرده.
‏۲-تلاش در جهت افزایش امضا استیضاح وزیر صمت
‏۳-آماده کردن طرح دوفوریت واردات خودروهای کارکرده و ارائه به صحن.»

سخن پایانی

به هر حال آنچه امروز در بازار خودرو دیده می‌شود، قیمت‌های نجومی خودرو‌های خارجی و داخلی است و محروم شدن بسیاری از مردم در بازار خودروست؛ بنابراین افکار عمومی از هیات عالی نظارت و اعضای مجمع تشخیص مصلحت این خواسته را دارد که توضیح دهند چرا واردات خودرو مغایرتی با حمایت از تولید ملی ندارد؛ اما واردات خودرو با عمر کمتر از پنج سال با حمایت از تولید ملی مغایرت دارد؟ اگر به دنبال شعار حمایت از تولید خودروی داخلی هستند، چرا ورود خودرو‌های خارجی قبول می‌شود، ولی کارکرده خیر؟!

همچنین مشخص شود که مسئول تعیین مترو معیار و سنجش تحقیر ملت و مردم در صورت استفاده از یک خودروی خارجی (ژاپنی و یا اروپایی با عمر مثلا دو سال) کیست؟ آیا خرید خودروی داخلی با کمترین کیفیت و با قیمت‌های نزدیک به یک میلیارد تومان تحقیر نیست؟  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۶۹
این تحقیر صنعت خودرو سازیه نه تحقیر ملت
همه می گویند مافیای خودرو . تقریبا تمام مسئولین . حالا من موندم این مافیای خودرو کی و کجاست که حریفش نمی شوند .
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
از آقای میرسلیم بپرسید.میدونن
تحقیر ملت موقعیه که با قرعه کشی بخوان ماشین بگیرن
تحقیر ملت این که پولشون را بلوکه کنن و با قرعه کشی به نوبت ماشین تحویل بدن
تحقیر ملت موقعیه که ماشین خارجی نو وارد میکنن و بعد از بلوکه کردن پول 119 هزار نفر، 84 هزار نفرشون را از گردونه بدون کوچکترین دلیل حذف میکنن و با حق السکوت دادن به رسانه ها نزاشتن گندش بلند بشه
حقارت افراد تصمیم گیرنده باعث تحقیر مردم توی دنیاست نه ماشین دست دوم زیر 5 هزار کارکرد..............
تولید خودروهای چند ده برابر قیمت واقعی مثل پراید که باعث کشتار مردم در جاده ها و آلودگی ها و.... تحقیر ملت است نه خودروی با 5 سال کار کرده ی با تمام استانداردهای روز دنیا.

تابناک لطفا" نظرات مردم را در مورد آقای میر سلیم و دیگر تیم نظارتی به خودشان ارایه فرمایید.
من می خواهم تحقیر شم من می خواهم خاک شوم .آیا بهترین راه آن همانی نیست که فرغون سازان می کنند. خاک کردن مردم. .این نامردان دنبال منافع خود هستند نه منافع مردم. چه کسی نمی داند که مسئولین فقط دنبال منافع خود هیتند نه مردم. مگر خاک کردن ارزش پول ملی تحقیر مردم نیست . خیلی از کشور های ثروت مند نیز خودرو دست دوم وارد می کنند.
"یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور که گفته است با واردات خودروی کارکرده، تحقیر ملت و کشور را شاهد خواهیم بود"

اگر نمیدونید این حرف کی زده باید بگم میر سلیم بوده، خودشون عضو هیات مدیره ده شرکت خودرویی و قطعه ساز (تامین کنده قطعات خودروهای داخل) هستن و پسرشون رو به جرم رابطه با منافقین بازداشت کرده بودند.

ایشون میگه کویک نو محصول سایپا با قیمت400 میلیون برازنده ایرانی هستش ولی خودروی سانتافه کارکرده برای سال 2017 با قیمت 400 میلیون تومان برازنده ایرانی نیست.

این ها تصمیم گیر هستتن و مسبب بدبختی مردم و مرگ مردم در ارابه های مرگ
خوب استاد اتفاقا مشکل در بخش خودروهای سواری است که حذف شده
فقط می شه گفت از این شرایط نابسامان خودتون هم ذینفعید
چه رانتی پشت واردات خودروهای اسقاطی خارجی هست که مافیای آن دست بر دار نیستند آقای مخبر شما اگه دلت واسع ملت می‌سوزد و نه مافیای خودروهای کارکرده اجازه بدهید خودروهای صفر کیلومتر وارد کشور شود آنهم توسط خود مردم
ملت با پراید ۴۰ سال پیش و قیمت انچنانی تحقیر نمی شوند؟؟؟؟ عجب استدلالی. جای افلاطون خالیه
ایا سوار شدن و کشته شدن ملت به خاطر استفاده از خودروهای بی کیفیت داخلی تحقیر ملت نیست
مگه فکر کردی بی خیال میشن! کم نیستن کسانی که از این وضعیت سود میبرن و نخواهند گذاشت تغییری اتفاق بیفته
اقای میرسلیم حق دارند از واردات خودرو دست دوم ناراضی و ناراحت باشند چون رانت را از مرکز تحقیق خودرو کشور از دست میدهند و همچنین حمایت از تولید داخلی میکنند مثل کفش آدیداس آمریکایی که میپوشند!!!!
لطفا ضمن بررسی این موارد یک بررسی و بازرسی هم از شرکت های تولید لاستیک و تایر خودرو انجام دهید و به ما بگویید برای خرید لاستیک تولیدی ایران باید به کجا مراجعه کنیم.تولیدات این کارخانه ها از کجا سر در می اورند؟اصلا لاستیک خودرو به قیمت معقول در بازار وجود ندارد!!!!!!!
خداوند به حق صاحب این ماه ریا کاران و دروغ گویان را در هر دو عالم رسوا کند
اینهمه مدل اینهمه کارخونه.اینهمه مونتاژ اینهمه لابی اینهمه سروصدا اینهمه باند و دلالی رشوه.یا دوتا کارخونه ملی دارید محصول بزنید یا تعطیل کنید چهارتا ماشین خوب وارد کنید.قیمت هم سر فلک.به هر کسی به هر اداره ایی میگی هیچ کشی پاسخ کار و خروجی خودش نیست تو همه ادارات و زمینه.یاد گرفتن فرار و انداختن گردن دیگران
تا وقتی افرادی مثل میرسلیم که بدنبال حیف و میل بیت المال بدون هیچگونه پاسخگویی درمجلس و شورای مصلحت و تحقیقات موتور هستند ملت باید در تورم حودرو بسوزند ایشان بیست سال در تحقیقات موتور میلیاردها بدون نتیجه از جیب ملت خرج کرد
با مافیا خودرو کسی نمیتواند به راحتی مبارزه کند.مگر اینکه خود مردم با تحریم سراسری برای مدت کوتاهی جلوی ترکتازی خودروسازان بایستند.
دنیا بدون میر سلیم،جلیلی،علم الهدی،احمد خاتمی،انسیه خزعلی ودارو دسته شان چقدر زیباتر میشد
برای درک بیچارگی مردم و مملکت ، همین دیدن اوضاع خودرو کافیه
دلار کافی جهت عرضه وجود ندارد
این امر موجب افزایش تقاضای دلار می شود
دوباره مانند گذشته همه چیز با بالا رفتن دلار گران می شود
اگر در این مملکت کاره ای وجود دارد باید خط همین افراد را دنبال کنند تا بخشی از فساد و رانت داخل کشور حل شود.
این هم قانون تعارض منافع
و این هم عدم شفافیت آرای نمایندگان و مسئولین
اینها مردم براشون مهم است ؟؟ خیر فقط منافع شخصی ،شرکتی و جناحی
سلام عزیزان برادر

خودشون معنی تحقیر را نمیدونند - مقایسه کنید با موقعی که یه نفر با حقوق کارمندی هرچی زور بزنه - نمیتونه داشتن ماشین را در دراز مدت هم جز لیست خودش بذاره. و .....
یا علی - پاینده ایران
مملکت افتاده دست مافیای خودرو و با این قیمت های عجیب و غریب طبیعتا این مافیا قدرت بیشتری هم گرفته و رئیس این مافیا جناب میرسلیم اجازه ورود خودرو خارجی چه نو و چه دست دوم رو نمیده. الان دو ساله دولت جدید اومده سر کار قرار بود ۳ ماهه واردات انجام بشه،چی شد پس؟
تا با مافیای خودرو و البته بقیه موارد برخورد قاطع نشود امیدی به بهبود وضعیت مردم نیست
نگاه کن عزیزوم،
الان یه هایلوکس مدل ۲۰۱۷ فکر کنم بالای ۶ میلیارد قیمت داره و تو مناطق آزاد شاید ۷۰۰ ملیون،
اگه مجوز ورود اون هم صادر بشه و یه چند میلیاردی گمرک عوارض بگیره و اونی هم که داره بیاره پلاک ملی کنه و همون ۶ میلیارد بزاره واسه فروش، دردی از ما دوا نمیکنه.
احتمالا این پروژه هم سودی واسه یه سری دلال و رانت خوار جدید باشه.
کار درستیه
ما هم باور کردیم که حذف واردات خودروهای کارکرده و یا عدم واردات خودروهای صفر خارجی به دلیل حمایت از تولید داخله!!!
درتمام‌دنیافقط‌حرف‌اخررامجلس‌میزند‌ولی‌درایران‌مجلس‌نمایشی‌است‌وقدرت‌دردست‌مافیاست
سلام
چند نکته
-تاثیر خبر ممنوعیت واردات خودرو دست دوم بر بازار خودرو دلیل روشن از اشتباه محاسباتی آقایان است.
-ممکن است تضاد منافع هم وجود داشته باشد.
-شعار سال برای آقایان اهمیتی ندارد وگرنه با واردات خودرو مسلما تورم این بخش کم میشود.
-باید به هر طریق بتوان بازار خودرو را به اشباع رساند و خودرو را از حالت سرمایه به مصرف پیش برد.
-واردات خودرو نو و دست دوم، افزایش تولید داخل و تسهیل قوانین برای رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی از مهمترین عوامل کم کردن تب این بازار است.
ای کاش فکر کنیم.....
بیشترین ظلم به قشر متوسط همین جلوگیری از واردات چه لوازم خانگی و چه غیره میباشد چون تولید کننده داخلی حداقل سه برابر قیمت آنطرف دیوار مرزی جنس کم کیفیت خود را میفروشد؟؟؟
خیلی از جاهای دنیا ماشینهای دست دوم ولی با کیفیت را وارد کشورشان میکنند البته با قیمتهایی بسیار پایین (مثال: ۲۰۱۸ هیوندای الانترا حدود ۵۰۰۰دلار) ولی مافیا باید ارابه های مرگ را بعنوان ماشین بزور به مردم و آنهم با وحشتناکترین قیمتها را باید به مردم شریف ایران غالب کرد.
اعضای هیات نظارت = اعضای هیات مدیره شرکت های قطعه سازی و خودرو
یعنی اگر تا چند صد سال آینده هم مثل چهل و چند سال گذشته لگنهای ایران خودرو و سایپا و امثال آنها رو به قیمت بنز آلمان به مردم قالب کنن، ملت تحقیر نشده!!! ولی اگر مثلا تویوتای دست دوم بازسازی شده کمپانی را که خرید آن در همه جای دنیا هم مرسوم است بخریم، تحقیر شدیم!!! لطف بفرمایید چند سالی هم به فکر ما ملت نباشید تا بلکه توانستیم گلی به سرمان بگیریم!!! از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم!!!
مهم منافع آقایان است نه جان و مال مردم و جوون هایی که تو جاده ها با خودروهای بی کیفیت کشته میشن.....خدایا اینا چجور شب میخوابن؟ میرسلیم فقط بگو در مقابل این خانواده هایی که بچه هاشون با پراید و پژو کشته میشن چطوری زندگی میکنی؟
کلا به نظر میرسه سوداگران صنعت خودرو برای تمام عواملی که باعث کاهش قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی میشود
مانع تراشی میکنند تا مبادا سود هنگفتی که از این بازار نصیبشان میشود کاهش پیدا کند و در این مسیر حتی اگر کل مملکت به نابودی کشیده بشه هم براشون مهم نیست. کما کان که میبینیم سالانه به اندازه یک جنگ نظامی بزرگ کشته و معلول در جاده ها میدهیم . چقدر هزینه بابت مصرف بنزین اضافی و الودگی ناشی از اون باید به مردم و مملکت تحمیل مبشه. اگه اسم این جنایت در حق مردم و مملکت نیست دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا مسئولین به خودشون بیان و دست از حمایت این جانیان بردارن و یک بار هم که شده در جهت منافع مردم حرکت کنن نه سرمایه داران و صاحبان زر و سیم.
خدا پدر و مادر نوسنده را بیامرزد
سوار شدن لامبورگینی آقازاده ها ، تحقیر ملت است ، سوار شدن پراید عهدبوق تحقیر ملت است، پول پنج تا ماشین صفرکیلومتر رو بدی یک ماشین چینی بخری تحقیر ملت است
اقایان تصمیم گیرنده خودروهای دست دوم ازنظرکیفیت وقیمت بهترازخودروهای ساخت داخل میباشند.این یک واقعیت میباشد.
میرسلیم حیا کن رانت خودرو را رها کن
رشوه و فساد. دنبال چی میگردی؟ یکی یه خودرو که هدیه بدن به هیات عالی نظارت خودروی کار کرده میشه تحقیر ملت
کامنت ها را بستی؟
چرا مخالفت کرده؟؟ به علت اینکه منافع یه عده به خطر می افته اگر وارادت خودرو دست دومانجام شود.
از مهمترین دستاورد های دولت اینه که ارزانترین خودروی دنیا (پراید) برای جوان ایرانی شده رویا
خودرو های کارکرده ای که از خودروهای نو این خودروسازلن با کیفیت تر است.
این هم تقصیر دشمنه؟ این هم تقصیر مردمه؟
واقعا شورش رو در آوردند.
برادر میر سلیم! برو تا پایان داستان
کاش سود مافیای خودرو در واردات خودروی مناسب برای قشر متوسط جامعه هم بود
من تندر دارم و دیگر امیدی ندارم ارتقا دهم. حس تحقیر و ناامیدی دارم
برای اینکه سود خودشون از فروش ماشینهای داغون داخلی کم نشه خوب بلدن شعار بدن و ژست طرفداری از مردم بگیرن. آقا من دلم میخواد ماشین دو سال کارکرده ژاپنی بخرم. نه تحقیر میشم نه کوچیک میشم. به میرسلیم و امثال میرسلیم چه ربطی داره؟
خود "میر سلیم ها " هم می دانند که موضوع تحقیر ملت نیست...

در ضمن خودرو های 10 سال کارکرده کره و ژاپن و فرانسه والمان از خودرو های صفر ایرانی
با اختلاف زیادی با کیفیت ترند...
واین تحقیر ملت است که خودرو بی کیفیت رابا قیمت خودروهای بسیار با کیفیت خارجی مجبور ند بخرند ....و

وای اگر از پس امروز بود فردایی
تحقیر ملت واردات خودروهای روز دنیا و البته کارکرده نیست.
تحقیر ملت تحمیل خودروهای بی کیفیت ساخت داخل هست.
تحقیر ملت فروش گران و چند برابری خودروهای چینی و کره ای به مردم در مقایسه با کشورهای همسایه است.
تحقیر ملت گردن کلفتی مافیای خودرو و نبود توان درهم شکستن این مافیا توسط دولتمردان و نمایندگان دلسوز و مردمی است.
تحقیر ملت یعنی سوار پراید شدن
مرز هارو باز کنید مردم از این بدبختی نجات بدید نمیخام واسه ما تصمیم بگیرید
خیلی ساده یک کار کارشناسی انجام دهید ببینید در این یکسال گذشته کسانی که در مجمع ایتن تصمیم را گرفتند با چه کسانی جلسه یا تلفنی صحبت کردند و این ادم ها در چه جایی مشغول هستند بعد امکاناتی که به صورت نقدی یا وام یا اهدای هدیا یا ایجاد تغییر در پست و عزل و نصب ها به سفارش انجام شده معلوم می شود این تصمیم یک تصمیم کارشناسی و از روی دلیل و برهان و بوده یا علت های دیگری داشته است به خدا به موضوعاتی می رسید که دود از کله اجنه هم بلند می شود چه برسد به من و شما
یک بررسی حساب شده و کار کارشناسی دقیق توسط نهاد های نظارتی روی این موضوع کار شود موضوع پر واضح و مبرهن خواهد شد. انشاالله
حمایت از تولید ملی ، پس چرا تولید نمیشه ، اگر تولید میشد اینقدر قیمتها بالا نمیرفت
ملت توفقروفلاکت دست وپامیزنن این تحقیرنیست .مردهاشرمنده زن وبچه هاشون هستن این تحقیر نیست .ارزش پول مای هرروزکمتروکمترمیشوداین تحقیرنیست .تودنیامنزوی شدیم این تحقیرنیست واردات ماشین کارگرده تحقیره .
بد نیست در این مورد از خود مردم که سنگشو به سینه میزنید هم یه نظرخواهی بکنید البته اگر نظرشان برای شما ارزشی داشته باشه بیچاره مردم
چرا پسر میرسیلم ۲ سال زندان ولی یقیه به همین جرم ۲۰ سال زندان ؟ عدالت کجایی ؟!!!
ساخت محصولات بی کیفیت و تلف کردن جان و مال مردم عین تحقیر مردمه
کم کم داریم عادت میکنیم به این حجم فساد و رانت در سیستم تصمیم گیری مسولین بابت خودرو !!!!!!!!!!!!!!!!
میشه این دوستان هیئات عالی بگن خودشون چه ماشینی سوار میشن
بابا با چه زبونی باید گفت که بفهمید با ۷۰۰ میلیون میشه یه ماشین سوار شد (همونی که شما سوار میشید) نه یه فرغون بدون هیچ گونه خدماتی( اونی که شماها سوار نمیشید) هیچ چیزی به جز منافع و مافیای خودتون ارزش نداره جون ادمهایی که بخاطر شما از بین میره چه به صورت مستقیم در تصادفات و حوادث و چه به صورت غیر مستقیم با الودگی هوا به عهده شماست درسته که توی ابن دنیا خیلی چیزها درست در حای خودش نیست ولی توی دنیای دیگه خدای جای حق نشسته
ای ! نمایندگان مجلس برای حفظ مشروعیت مجلس و حفظ حقوق ملت چلوی مافیای خودرو بایستید امید است که درسی باشد برای سایر مافیا ها که مانند زالو خون مردم را می مکند!!!!!!!!!!!!! خانه های کاخ مانند آنها! !!
تحقیر مردم همین بس که یک عده مسئولین بی مسئولیت نسبت به فشار اقتصادی به مردم اعم از خوراک - پوشاک - مسکن - خودرو و..... بی تفاوت هستند و این همه تورم و گرانی را به مردم تحمیل کردند و یک عده ای خاص ثروتشان از هزاران میلیارد گذشته است. فقط میتوان گفت وای بر مسئولین بی سواد و بی عرضه ( اون از اول سال پارسال با حذف ارز 4200 تومانی بدون برنامه خاص و تحمیل گرانی افسار گسیخته و این هم از اول سال امسال که با گران کردن خودرو و تحمیل گرانی مضاعف بر این مردم بدبخت و بیچاره که هیچ حامی ندارند.
هم واردات ماشین دست دوم از خارج به ایران تحقیر مردم و ملت هست / و هم اینکه ماشینهای بی کیفیت در ایران تولید میشه و باعث مرگ
شما سالهاست خودرو بی کیفیت که سالانه باعث کشته شدن افراد بی گناه میشود تولید میکنید وتازه انتظار دارید از تولید خودروی بی کیفیت حمایت کنید تازه ما در ایران خودرو تولید نمی کنیم مونتاژ میکنیم ما در ایران خودرو سازی نداریم
والله اگر خودروی دست دوم خارجی را وارد و بازسازی کنید خیلی بهتر از این خودروهای درپیتی است که شماها تحویل ملت می دهید
ای کاش میرسلیم حرف نزنه. حرف نزن آقا همین
واردات خودرو های دست دوم در همه جای دنیا رواج دارد و بی خودی از کلمه تحقیر استفاده نکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی