بازدید 11674

نامه میرسلیم به مخبر: ملت را تحقیر نکنید

مسائل وابسته به واردات خودروی دست دوم دیگر بخش این نامه به معاون اول رئیس جمهور است که آن به ضد و نقیض‌های واردات خودرو با اصول کاری پرداخته شده‌است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 11 April 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سید مصطفی میرسلیم در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور از واردات کالا‌های دست دوم به کشور انتقاد کرد.
 
 سید مصطفی میرسلیم در این نامه تاکید کرده است: در زمان‌هایی که بازار ملتهب می‌شود و کاهش عرضه محصولات داخلی در حوزه صنعت اتفاق می‌افتد، بحث واردات کالا‌های دست دوم داغ می‌شود؛ طرحی که با عنوان قیمت پایین کالا‌های دست دوم برای مصرف‌کننده، توجیه می‌شود.
 
 
 
وی در ادامه و با ابراز تاسف از طرح چنین طرح‌هایی گفت: این طرح‌ها در حالی مطرح می‌شود که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید ایجاد کرده‌اند و واردات کالاهای دست دوم کمر آن‌ها را خواهد شکست.
 
میرسلیم در ادامه با اشاره به اینکه، بحث واردات معمولا در زمان‌هایی که بازار ارز ملتهب است، مطرح می‌شود؛ گفت: در ادامه به نکاتی اشاره خواهد شد که نشان از خسران جدی کشور و شهروندان دارد، شهروندانی که به نام آنها واردات کالای دست‌دوم صورت می‌گیرد.
 
نمایی از عرضه و تقاضا در بازار خودرو
 
نامه میرسلیم به مخبر/ با واردات کالای دست دوم ملت را تحقیر نکنید
 
در ادامه این نامه به بحث برآورد تقاضای واقعی خودرو در کشور پرداخته شده‌است که برای سال‌ها پایین‌تر از ظرفیت تولید خواهد بود.
 
برآورد تقاضای واقعی
نامه میرسلیم به مخبر/ با واردات کالای دست دوم ملت را تحقیر نکنید
براساس تولید ناخالص ملی ۵۰۰ میلیارد دلار، تقاضای خودرو در کشور کمتر از یک میلیون دستگاه، تخمین زده می‌شود و در صورتی که رشد اقتصادی مداوم ۴.۵ درصدی در ۴ سال آینده محقق شود، مقدار تقاضا برای خودرو کماکان زیر ۲ میلیون دستگاه خواهد بود؛ این در حالی است که ظرفیت تولید خودرو در کشور بیش از ۲ میلیون دستگاه است و تا چند سال آینده جوابگوی تقاضا در کشور خواهد بود.
 
مسائل وابسته به واردات خودروی دست دوم دیگر بخش این نامه به معاون اول رئیس جمهور است که آن به ضد و نقیض‌های واردات خودرو با اصول کاری پرداخته شده‌است.
 
یک- کشورهایی که در مسیر خودرو ساز شدن قدم برداشته اند خودرو دست دوم وارد نمی کنند
 
با نگاهی به فهرست کشورهای واردکنندۀ خودرو مستعمل در جهان کاملا روشن است که هیچ یک از کشورهای تولید کنندۀ عمدۀ خودرو در جهان سیاست واردات خودرو مستعمل را اتخاذ نکرده اند و واردات خودرو مستعمل با سیاست توسعۀ صنعت خودرو در کشور مغایرت دارد و معمولا کشورهایی که در برنامه های بلند مدت خود در نظر دارند که به تولید کنندۀ عمدۀ خودرو در جهان تبدیل گردند،هیچ گاه با موضوع واردات خودرو مستعمل موافقت نکرده اند؛ این موضوع در بررسی سیاست های خودرویی تمامی کشورهای تولید کنندۀ خودرو قابل مشاهده است. در کشور ما بر اساس سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴، تولید ۳ میلیون خودرو هدف گذاری شده است و در صورت تحقق این برنامه ایران جزو ده کشور برتر خودروسازی جهان خواهد گردید . بنابراین کشوری که چنین سیاستی را دنبال می‌کند هیچ‌گاه نباید به دنبال واردات خودرو مستعمل باشد و کاملا منطقی است که تمام سرمایه و منابع باید صرف افزایش تولید و دستیابی به اهداف تعیین شود. سیاست واردات خودرو مستعمل با کلیۀ برنامه ها و سیاست های تدوین شده برای توسعۀ صنعت خودرو مغایرت دارد .
 
دو-چالشی به نام خدمات پس از فروش
 
عمدۀ سود تولیدکنندگان خودرو در جهان از طریق خدمات پس از فروش حاصل می گردد. خودروسازان خارجی عملا سود بسیار کمی را از خریدار خودروی نو کسب می کنند و عمدۀ سود را از فروش قطعات خودرو در دوره‌های ضمانت ( وارانتی و گارانتی) به دست می آورند.
 
از سوی دیگر با نگاهی به فهرست کشورهای وارد کنندۀخودرو در جهان با این موضوع مواجه می شویم که شرایط آنها به هیچ وجه با کشور ما از لحاظ وجود زیر ساختهای لازم برای ارائۀ خدمات پس از فروش انواع خودرو خارجی قابل مقایسه نیست. کشور ما سالهاست که تحت شدیدترین تحریم های بین المللی است و تقریبا هیچ یک از محصولات معتبر خودروسازی در ایران نمایندگی رسمی ندارند و به همین دلیل در صورت واردات انواع مختلف خودروهای مستعمل خارجی پس از مدتی کوتاه با حجم زیادی از تقاضا برای تأمین قطعات مصرفی و یدکی اینخودروهای کارکرده مواجه خواهیم شد و با توجه به فقدانزیرساختهای لازم و نمایندگی های رسمی در کشور خریداران این خودروها با مشکلات عدیده ای مواجه می‌گردند و در نهایت برای تأمین قطعات مورد نیاز این خودروها سرمایه های کشور به جیب واسطه ها و قاچاقچی های وارد کنندۀ قطعات یدکی سرازیر خواهد شد . تآمین قطعات و لوازم یدکی خودروها در شرایط تحریمی چنان بغرنج است که خودروهای خارجی که سالهاست در کشور در حال ترددند و قبلا مراکز خدمات پس از فروش برای آنها وجود داشته است این روزها و با بسته شدن نمایندگی های رسمی با مشکل تأمین قطعات یدکی مواجه شده اند چه رسد به خودرو هایی که برای اولین بار آن هم به شکل مستعمل می خواهند وارد بازار ایران شوند ؛ این روزها در مناطق آزاد ما شاهد داستانی مشابه در خصوص خودروهای وارداتی و چالش تأمین قطعات یدکی آنهاییم. به این ترتیب ضمن تبدیل کشور به گورستان خودروهای دست دوم خارجی، مصرف کننده باید هزینه های گزاف تعویض قطعات (که دو برابر هزینۀ قطعه در خط تولید خودرو است) را پرداخت نماید.
 
سه- هدر رفتن سرمایه های کشور با خرید خودروهای کارکردۀ کشور های دیگر
 
براساس تحلیل های صورت گرفته در حال حاضر کشور به کمتر از دو میلیون دستگاه خودرو در سال نیاز دارد؛ اگر فرض را بر این بگذاریم که سیاست واردات خودرو مستعمل در راستای این هدف باشد که ۵۰ درصد نیاز کشور از این راه تأمین گردد و مشکلات ناشی از کمبود تولید (در حال حاضر تولید خودرو در کشور بیش از یک میلیون خودرو است ) این‌گونه بر طرف گردد و همچنین اگر فرض را بر این بگذاریم که خودروی مستعملی که بتواند استاندارد های کشور را پوشش دهد به صورت میانگین حدود ۷۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد این واردات حدود ۷ میلیارد دلار در سال برای کشور هزینه خواهد داشت که عملا این مقدارهزینه هیچ ارزش افزوده ای برای کشور ندارد و تنها به نفع کشورهایی است که خودروهای کارکرده خود را تبدیل به سرمایه کرده اند؛ این در حالی است که با این مقدار ارز ، دولت می‏تواند با تکیه به زیر ساخت ها و ظرفیت‌های موجود در کشور در صنعت خودرو، که سالها برای آن زحمت کشیده شده است، چند کارخانۀ خودروسازی جدید (تقریبا با ۲ میلیارد دلار می‌توان کارخانه ای جدید ساخت) تأسیس کند و ضمن ایجاد رقابت سالم و افزایش شمارگان تولید باعث توسعۀ صنعت خودرو در کشور گردد.
 
حال اگر فرض را بر این بگذاریم که سیاست واردات خودرو مستعمل در کشور برای تعداد محدودی در نظر گرفته شده باشد در این صورت این سیاست نمی تواند تأثیر مثبتی بر دسترسی عموم مردم به خودروهای مورد نیازشان داشته باشد و تنها نیاز گروه پر درآمد جامعه را بر طرف می‌کند که مطمئنا این رویکرد نمی‌تواند علاج درد مشکلات این روزهای صنعت خودرو در کشور باشد .
 
چهار- افزایش قیمت خودرو نو و کارکرده به دلیل واردات خودروهای دست دوم
 
تجربۀ واردات کامیون‌های دست دوم نشان داد واردات این‌گونه خودروها نه تنها باعث کاهش قیمت نگردید بلکه باعث افزایش قیمت در تمامی بازارهای خودروی نو و کارکرده شد به طوری‌که قیمت خودروهای تولیدی نو نیز افزایش یافت. البته زیان این کار مستقیماً به چشم کسانی خواهد رفت که به نام ایشان اقدام به واردات خودروی مستعمل میگردد.
 
پنج- کیفیت، استاندارد و سلامت خودروهای کارکردهخارجی چگونه ارزیابی می‌شود؟
 
خودروهای مستعمل بدون هیچ ضمانتی فروخته می‌شوند ؛یک خودروی خارجی که برای اولین بار است به کشور وارد می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعات فنی و تعمیراتی معتبر در مورد آن وجود ندارد، با توجه به شرایط تحریمی محصولاتشاخص جهانی که در ایران نمایندگی رسمی ندارند،چگونه می‌تواند مورد ارزیابی فنی از نظر تشخیص سلامت و کیفیت قرار گیرد و خریدار آن خودرو چگونه می‌تواند با اطمینان از آن خودرو بهره‌برداری کند ؟ اگر عده‌ای این‌گونه پاسخ دهند که واردات خودرو مستعمل تنها محدود به نمونه‌هایی باشد که در سالهای گذشته در کشور وجود داشته و سوابق فنی آنها موجود است باز هم این نتیجه حاصل می‌شود که این سیاست تنها بر طرف کنندۀ نیاز بخش خودروهای تجملی در داخل کشور خواهد بود و تأثیر مثبتی بر نیاز عموم مردم ندارد. از سویی استانداردهای ۸۵ گانه برای خودروهای داخلی الزامیشده و در صورت عدم رعایت آن، ارائۀ محصول جدید به بازار غیر ممکن می شود؛ حال رویکرد ما در زمینه خودروهای دست دوم چیست؟ آیا قرار است استانداردها مراعات شوند یا نه؟
 
شش- تحقیر ملت و کشور به دلیل واردات کالاهای کارکرده تحریم کنندگان
 
آیا واردات خودروی مستعمل، پس از گذشت ۴ سالِ بسیار سخت بر صنعت بویژه صنعت خودرو، این علامت را به کشورهای تحریم‌کننده نمی‌دهد که تحریم‌های ایشان اثر خود را گذاشته و آیا این امر باعث تحقیر ملت ایران برای استفاده از کالای مستعمل ایشان نمی‌شود؟ این امر با کدام یک از اصول عزت و مصلحت، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بیانیۀ گام دوم انقلاب همخوانی دارد. متاسفانه تدابیری چنین سطحی نه تنها مشکلی را از مشکلات مردم حل نخواهد کرد، صنعت و بویژه صنعت خودرو را با مشکلات جدیدی مواجه خواهد نمود. امید است با توجه به تأکید رئیس محترم جمهوری بر رونق تولید داخلی ، چنان تدابیر و پیشنهادهایی از دولت محترم صادر نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۰
تحقیر ملت یا تهدید منافع شما؟
پاسخ ها
سیاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
سالهاست با سیاست اشتباه امثال شما لباس مستعمل تاناکورا بر تن مردم رفته . کدام تحقیر اقا
چرا میان مردم نمی ایی که ببینی فقر با انها چکار کرده
هیچ خبر داری هزینه زندگی اجاره خانه هزینه تحصیل و .... امان مردم را بریده .
شما که خبر از حال فرزند خود نداری از مردم هم بی خبری هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
بیخودی سنگ ملت را به سینه می زنند، دنبال منافع شخصی خود هستند
تحقیر اصلی ملت وجود مثلا نخبه های سیاسی مانند شماست
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
نسبت به این آدم، اگزما دارم. ولی درست میگه. راهش واردات نیست. راهش اعلام ورشکستگی دو خودرو ساز و ایجاد چندین خودرو ساز جدید و مستقله
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
بنز ۲۸۰ مدل ۱۹۸۰ کلیپش رو دیدم سگش می ارزه به ماشینهای تولید داخل مدل ۱۴۰۲
بعضی ها گویا روز داوری و قیامت را فراموش کرده اند و به نرخ روز امرار معاش می کنند.
آقای میرسلیم، آیا وقتی ملت پراید و دیگر ماشین های حلبی دست پنجم را می خرند و با یک تصادف معمولی کشته میشوند تحقیر نمیشوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
نه چرا بشه
با چند تا شرکت خودرو سازداخلیشریک هستی
ماشین 50سال کار کرده کمپانی های بنز وبی ام و شرف دارد به این ارابه های مرگ تولید داخل
میر سلیم چقدر زبون بسته فکر کمر تولیدات داخلی هست!!!!!!!!!!!!!!
جناب سید مصطفی میرسلیم

آیا فقط واردت خودرو کارکرده باعث تحقیر ملت می شود ؟؟؟

آیا مسایلی مانند فقر ، بیکاری ، کارتون خوابی ، تن فروشی ، گور خوابی ، زباله گردی ، ............ رو نمی بینید ؟؟؟

شاید هم نمی خواهید ببینید !!!!!
جناب خودهمه چیزدان٬ عجالتا یک خودرو تولید کنید که با صفر آن با یک تویوتای ۲۰ سال کارکرده در کوه و بیابان از لحاظ کیفیت و امنیت برابر باشد بعد منویات خود را به مردم تحمیل کنید
ما دوست داریم با خودروی کارکرده خارجی با قیمت مناسب بهمان توهین بشه خودروی صفر بی کیفیت گران قیمت پیشکش شما و هم
باشه! پس اولین تذکر رو به شهرداری بده بابت واردات اتوبوس دست دوم! ضمنا من در بهمن امسال یک راناپلاس صفر از کارخونه تحویل گرفتم و تا همین امروز مشکل جوش آوردن داره. تا همین الان شش میلیون خرج کردم و هنوز درست نشده. عملا انگار یک خودروی مستعمل بی کیفیت سوار شدم! این تحقیر ملت نیست؟
دیگ به دیگ می گه روت سیاه
هفت- قطع سود دلالهای زالو صفت دولتی از محل خودروسازان داخلی...
این اقای میرسلیم که در هیئت مدیره چندین خودروساز حضور دارند بگویند در شان مردم ایران است که خودروهای بی کیفیت داخلی را با قیمت بیش از خودروهای طراز اول جهانی بخرند و تازه مدتها نیز در صف بمانند یا با قید قرعه خرید نمایند؟
ایشان از منافع مردم میخواهند دفاع کنند یا تعدادی خودرو ساز ؟
پراید قاتل جاده ها با فن آوری 30 سال پیش کره جنوبی باعث تحقیر ملت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب رویی داری میرسلیم؟ تو داری ملت رو تحقیر میکنی که فکر میکنی ملت نمیفهمم تو داری با کلید واژه "ملت" همین ملت رو میچاپی....
تحقیر ملت یعنی لباسهای تاناکورا ، تا کمر در سطل زباله بودن ، دلار 50 هزار تومانی ، خط فقر ...
ایشون مافیا خودرو و عضو هیات مدیره دهها شرکت خودرویی میباشن
چقدر میرسلیم دلش واسه ملت میسوزه! آدم اشک تو چشماش جمع میشه!!
چی شده به فکر مردم افتادی مردم از شما و امثال شما بیزارند
یکبار جلوی آینه به خودت خوب نگاه کن
همان طور که داخل کشور خودروی دست دوممیخریم و میفروشیم داخل سیاره و کهکشان هم این حق رو داریم و فرق زیادی اینها با هم ندارند.
اگر شما سیستم رو رها کنید و برید خونتون همه چی درست میشه فقط شما از دنیا و پول و قدرت و ه=خود نمایی دست بردارید
سلام شما را بخدا اینقدر کشور وملت را تحقیر نکنید دشمنان تحریم کننده خواهند گفت کاری با ملت ودولت ایران کردیم وقتی گفتیم بیائید ماشینهای کهنه ببرید آنهم با بالاترین قیمت ازخوشحالی حاضر بودند پاهایمان راهم ببوسند شما را بخدا غرور ملت رآ خرد نکنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
متاسفانه اشتباهی مثبت دادم
منم اگر هیئت مدیره ۶ تا شرکت خودرو سازی داخلی بودم همین اعتراض را داشتم.
به خاطر جیب خودش ناراحت است ما ملت هستیم و رضایت خود را از این طرح اعلام میکنیم خودرو سازها فقط به فکر چاپیدن مردم هستند نه پیشرفت و ارتقا و چون اشخاصی مثل این آقا منافع شان در آن است احساس خطر میکنند از کدام تولید می گوید همش منتاژاست آنهم منتاژ خیلی بد کلا باید خودرو سازی تعطیل و واردات جایگزین آن شود چون بصرف است این حرف ملت است
پنج- کیفیت، استاندارد و سلامت خودروهای کارکردهخارجی چگونه ارزیابی می‌شود؟موندم چقدر اسمون ریسمون بهم بافته
سیزده بدر و دروغ اوریل تموم شده
هر کی جای تو بود بعد از گند پسرش یه مدت از همه جا میرفت
تحقیر مردم در این زمان با پیشرفت سریع تکنولوزی فروختن این خودروهای داخلی با چند برابر قیمت با تکنولوژی 50 سال پیش است برادر
تحقیر از داشتن دولتمردانی چون شما و امثال شما برای ما بیشتر نیست....
با توجه به کیفیت بالاو رقابتی بودن قیمت وکیفیت خودرو های تولیدی ایران و عدم توان خرید مردم بهتر است خودرو های تولید داخل را صادر و اجازه واردات خودرو های دست دوم جهت استفاده مردم صادر شود تا هم خودرو سازان ضرر نکنند وهم مردم صاحب خودرو شوند .
نخبه هایی مثل شما از تحقیر ملت گذرانده اند. اگر فرصتی کردید لااقل فیلم های ملتی را که روزی چند بار خود را تا کمر به داخل سطل های زباله می برند، ببینید. مردان و زنان شریفی را که پس از 30 سال کار، شرمنده خانواده خود هستند را ببینید و هزاران ببینید دیگر!!! پس آقای نخبه لطفا سکوت کنید و نمک بر زخم های غیر قابل مداوای این ملت نپاشید. اجازه دهید خود به دردی که شما نخبگان برای ایجاد کرده اید، بمیرند.
اگر چند نفر مثل میرسلیم در کشور بودند که دفاع از منافع ملی را به قیمت فحش و ناسزای میلیون ها نفر به جان میخریدند، وضعیت کشور به مراتب بهتر از الان بود. درود بر شما آقای میرسلیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
راست میگی عقل کل
بی کفیت ترین کامیونهای چینی رو تو ایران مونتاژ میکنید و چندبرابر قیمت به مردم تحمیل میکنید اسمش رو گذاشتین تولید داخلی
ایشان 40 سال است مدافع پر و پا قرص ایران خودرو است بفرمایند جایگاه صنعت خودروی کشور در مقام کیفیت و بهره وری و رقابت با سایر رقبا چند قدم جلو رفته تولید ارابه های مرگ و فروش با قیمت های بالا در مقام مقایسه با محصولات مشابه خارجی آیا تحقیر ملت نیست؟!!!! آیا انحصار 40 ساله بازار و فرصت محدود به محصولات چینی که خیابان های شهرها جولانگاه آن ها شده است و سطح آرزوی ایرانیانامکان خرید یکی از آن هاست راهکار عزتمندی است؟
تحقیر مردم از داشتن مسئولین مثل شماهاست
جالبه دیگ به دیگ میگه روت سیاه .
خدا ما را از شر اقای میر سلیم نجات دهد . انشا الله
نمیدونم واقعا چرا باید این نامه را نشر بدید ، برای عصبانیت مردم؟
آقای میرسلیم شما هم به نعل می زنید هم به چکش، از یک طرف موافق تولید ارابه های مرگ هستید وبا واردات خودرو با کیفیت مخالفت میکنید، از طرف دیگر به آقای مخبر می‌فرماید مردم را تحقیر نکنید
هدر رفتن سرمایه های کشور با خرید خودروهای کارکردۀ کشور های دیگر!!!
تحقیر ملت و کشور به دلیل واردات کالاهای کارکرده تحریم کنندگان!!!
آخه شما را با مردم چه کار ؟ شما که گفتید من کاری به مردم ندارم ، حتما انتخابات نزدیک شده دوباره یاد مردم افتادید ، بقول عم قیزی «شما جیب مارا نزن »
شرف دارایی خوبی است
نو رانت داری و برای خودتو جدآبادت می تونی خودروی رانتی درست اول از خارج وارد کنی و خودرو بی کیفیت داخلی سوار نشی مردم جه گناهی کرن دست شما و امسال شما گیر افتادن
آقرین به آقای میرسلیم
ماشین ۳۰ میلیونی را۳۰۰ میلیون بفروشید گول زدن مردم نیست ،تا کمر خم شدن در سطل اشغال تحقیر ملت نیست!به اسم خدا ودین سر مردم کلاه گذاشتن چه؟!تورا خدا شما دیگر از حقوق ملت حرف نزنید !راستش را یک دفعه بگویید پولتون کمتر میشود !!!
چرا باید هر کسی اجازه اظهار نظر داشته باشه تو این کشور. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر تصمصم گیرنده ها ی عاقل نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا باید ایشون تریبون داشته باشه و با توهین به ملت هر روز یه قدم در جهت منافع مافیای ظالم و همایت شونده خودرو برداره. چرا سری به قبرستونهای ما نمیزنه ؟؟؟؟؟؟ مگه اتبوسهای دست دوم که وارد شد هنوز سر و حال نیست و اتوبوسهای خودمون لگن قراضه ؟؟؟؟ چرا نباید ما بفهمیم بالاخره حرف آخر رو ککککککککییییییی داره میزنه تو این کشور و همه ی تصمیمات آبکیه و با حرف امثال بیمسئولیت ها رو هوا میره ... //؟؟؟؟؟؟؟ آخه تا کی ؟؟؟؟ تا کی؟؟؟؟
تو که نتوانستی خانواده خودت را مدیریت کنی و فرزندت از اعضای بالای منافقین شد چگونه برای کشور نسخه می پیچی؟ لااقل اول فرزندت را تربیت کن.
هر کس خودروسازی را به طور کامل در ایران تعطیل کند و واردات خودرو را بدور از مافیا و باند بازی انجام دهد بزرگترین لطف را به این مردم کرده است و اجر اخروی را نصیب خود نموده است.

اما هر کس به خودروسازی اصرار ورزد و این وضع را ادامه دهد بزرگترین خیانت را به این ملت کرده است که می بایست در آن دنیا جوابگوی خداوند متعال باشد.

هر کس که باشد!!!
زمانی که امثال شما مسئول شدید ملت تحقیر شد
به نظرم مجوز ورود خودرو دست دوم، ارتباطی به تحقیر مردم نداره
هر کی خودش می‌تونه تصمیم بگیره که دست دوم بگیره، یا نه
وقتی خودرودست دوم هم کیفیتش بهتره هم قیمتتش مناسبتره توی این اوضاع چرا واردنشه
تحقیر واقعی ملت ایران وجود افرادی است که هیچ گونه دانش و بینشی برای آبادانی کشور ندارند
دل در گرو ایران ندارند
مصایب و بدبختی های مردم ایران را می‌بینند و هیچ کاری نمی کنند


وجود این افراد تحقیر واقعی ملت ایران است
آقای میر سلیم یاد ملت افتاده
یه جای کار میلنگه
اقای میرسلیم همان خودروهای دست دوم سگش می ارزد به اون خودروهای که هرسال روی یکی اسم ملی می گذارید
میرسلیم ریاکار خوب نظرات را بخوان وجایگاهت را در دل مردم پیدا کن
تو که به حرف مردم کاری نداشتی چی شده از تحقیر ملت سخن میرانی؟
بوالله تحقیر ملت مصاحبه های شماست
اگر واقعا دلسوز ملت هستید مانند اکثر کشورهای متمدن جهان، به هر کد ملی اجازه بدهید خودرو اقتصادی برای مصرف خود با ارز بازار آزاد بدون تعرفه وارد کشور کند ولی راه نقل و انتقال آن به شخص ثالث را ببندید. اینطوری هم ملت تحقیر نمیشه هم قسم شما راست در میاد. ما را چی فرض کردید؟
سلام بر آقای میرسلیم که واقعا اسم با مسمایی دارد راست و حسینی بگو ماشین دست دوم وارد کنید چون نان من آجر می شود ملت این را راحت‌تر از شما قبول می کنند در سودتر باشید
تحقیر مردم ایران اشخاصی ماننده تو هست که در اون جایگاه هستن و دارن پول بیت المال میخورن
خواستم یه چیزی به این ... بگم دیده همه مردم سنگ تموم گذاشتن و از خجالت این در اومدن . فقط جالب این که با رای کی میره بالا ؟ جالب اینجاست این از خودش نمیپرسه ۴۰ خورده‌ی سال حمایت مردم از خودرو سازان داخلی کی قرار اونها روی پای خودشون بایستند. این همه سال نشون از چی فساد در خودرو سازان داخلی .سوار شدن رو سر مردم بجای اینکه مردم رو سوار خودرو کنند . آقا ما چقدر بدیم نا سلیم که دیگه تو مارو تحقیر نکنی چقدر بدیم تا امثال تو بازنشسته بشن .
آره واقعاشما ها خیلی هم نگران تحقیر ملت هستین!!!!!!
تحقیر ؟.....
چقدر از این بشر متنفرم
فرغون که بیاورند در توان خرید نیست مگر آنکه ماهانه 60 تا 70 میلیون حقوق یا در آمد داشته باشد
سلام.با توجه به اینکه خودرو سازان و تولیدکنندگان داخلی توان از رده خارج کردن خودرو های فرسوده و جایگزین ندارند از رئیس جمهور تقاضا داریم وزارت صمت را مامور کند یک فراخوان از خودرو سازان جهانی جهت جایگزینی خود های فرسوده انجام دهند یا لااقل با خودرو و سازان چینی و روسی مذاکره بشود و هم باعث کاهش مصرف سوخت می شود و دوم اینکه ما هم که خودرو فرسوده داریم بتوانیم خودرو نو سوار بشویم و برای اینکه ارز از کشور خارج نشود ،ضایعات خودرو ها و کالاهای دیگری که مورد نیاز کشورها و یا خودور سازهای خارج هست ارسال و تهاتر شود .
تحقیر ملت یا تهدید منافع شما؟
نامه میرسلیم به مخبر: ملت را تحقیر نکنید
وجود بیسوادی مثل شما در راس امور باعث تحقیر است
اگر میشد سیاستمداران فرسوده و مستعمل را هم از دور خارج کنیم 83.5 درصد مشکلات مملکت حل میشد
ارابه مرگ سمند ششصد میلیونی تحقیر ملت ایران نیست ؟
نون پدر شیر مادر حلالت راجع به میر سلیم تیتر نزنید
مردم از ادم های ریاکار متنفرند
نباید دولت عجله کنه درست کیفیت پایین باید حداقل دوسال دیگه فرصت بدن
خیلی متاسفم واسه ملت که چنین افرادی مدیریت کشور رو دارن آقای میرسلیم یه نگاه به خودت بنداز
اقای میرسلیم چیزی از عزت این مردم باقی نمانده است از کی تا حالا شما غصه تحقیر ملت را میخورید ؟بگو منافعت تو خطر هست تا ما بگیم بله اقای مخبر به نامه ایشون هیچ توجهی نکنید
تو خود تحقیری میر سلیم
عاشق نظراتشم
تحقیر ملت یعنی مجبور کردن ملت به خرید یک تابوت حلبی چهارچرخ به نام پراید با قیمت 350 میلیون و تکه پاره شدن در ساده ترین تصادف درحالیکه مجبورکنندگان و دلبندانشان ، با خودروهای امن و بروز خارجی رفت و آمد می کنند !!!
واقعا خدایا چرا در ایران متولد شدیم که امثال میرسلیم میشه نماینده ملت!
جناب نماینده معنی تحقیر رو نمیدونه ظاهرا خودروی با تکنولوژی سال ۲۰۰۰ تولید میکنند به اسم نو با قیمت چندین برابر دنیا .اگه این تحقیر نیست پس چیه. از طرفی۴۰ که وضع خودرو ما همینه و پیشرفتی نکرده .چونکه مافیا خودرو مثل همین آقای نماینده اجازه تولید کیفی رو هم نمیدن
به این روز قسم اگر مطالب رو خودش نوشته و یا خونده باشه و بدونه چیه
میگه اگر هر سال 1 میلیون خودرو با قیمت 7 هزار دلار وارد نکنیم، میشه ۷ میلیارد دلار که با این پول میشه چند تا کارخانه جدید احداث کرد. پس خودت قبول داری تو این سال‌های گذشته که این واردات وجود نداشته باید قویترین خودروسازها در کشور ما ایجاد می‌شده؟ همین الان قیمت پژو پارس حدود 11 هزار دلار قیمت گذاشتین. مشکل از جیب بزرگ شماست.
بابا این بشر چرا ملت رو ول نمیکنه!؟
چرا همیشه شما جای ملت صحبت می کنید. هر چه می خواهید بگویید که ریالی هم ارزش ندارد از قول خودتان بیان کنید.
شما ملت را به این روز انداخته اید میررررررر سلیم
این دلش برای خودش می سوزد
حرف درستی است که نباید خودرو دست دوم وارد کرد ولی حرف درستتر آزادی وارادات خودرو نو است که متاسفانه اشاره به آن نمی کند و دغدغه اش حمایت از تولید داخلی است. این نوع حمایت یک حمایت منفی است باعث کیفیت پایین و قیمت بالا و یکه تازی کارخانه ها شود . این واردات آزاد و کارخانه از یوغ دولت و نمایندگان خارج شود که حیات خلوت بخور بخور آنها و دیگران است بنظر خودسازان زودتر خودشان با شرایط جدید تطبیق می دهند
نامه مخبر به میرسلیم: ملت را خر فرض نکنید
آخه به تو چه؟ من دلم میخواد ماشین دو سال کارکرده ژاپنی بخرم. نه تحقیر میشم نه کوچیک میشم. تو کی هستی که برای ما تصمیم میگیری؟ فقط نگران جیب خودشه که مبادا یک ریال از سود هنگفت فروش این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت کم بشه
آقای میرسلیم هرچند برخی از استدلالات شما قابل پذیرش است اما به این سؤال جواب بدهید که صنعت خودروسازی در ایران چطور پس از سالیان دراز حمایت بدون منطق دولت تبدیل به کارگاه موتاژسازی کالاهای بی کیفیت خارجی شده است. اساسا جز مونتاژکاری اتفاق اساسی در صنعت خودروسازی کشور رخ نداده و هیچ چشم انداز مثبتی هم وجود ندارد. راستی این بند 4 شما خنده دار است.
بهتره که ایشان یکباربرای همیشه بیاد وتکلیف این مشاغلی که به ایشان نسبت داده میشه رامعلوم کنه

دوما اینکه تخصص اصلی ایشان چیه واقعا؟
هرچند که به صراحت فرمودند که به نظر مردم اهمیت نمیدن
با این نامه پس معلوم شد کار کار خودته
آقای میرسلیم حق با شماست و ورود اجناس دست دوم تحقیر ملت است ! خوب چرا بیکار نشسته اید خودروهای دست اول وارد کنید تا ملت با پول یک پراید زپرتی سوار تویاتا شوند !
قصد شما جلوگیری از تحقیر ملت نیست ، بلکه ادامه حق کشی هایی است که در حق ملت و با فروش اجباری خودروهای معیوب و قیمت های نجومی روا میدارید !
حامی سرسخت مافیای خودرو سازی
تعداد 24 میلیون خودرو در کشور هست حتی اگر هر 10 سال یکبار کسی خودرویش رو عوض کنه ما سالیانه 2.4 میلیون خودرو نیاز داریم تازه افراد جدید که به دنبال خرید خودرو هستند رو حساب نکردم شما 950 هزار رو از کجات آوردی ؟
آقای میرسلیم خواهشاً تجاهل نکنید مردم از نیت منفعت طلبانه امثال شما بخوبی آگاهند
شما در چند شرکت خودروسازی عضو ه‍ئیت مدیره هستید و ذینفع در مافیای خودرو مواضع شما بر ضد منافع عموم مردم است
خودروی چهار سال کارکرده تویوتا راو 4، الان در بازار به چند برابر قیمت فروخته می شود؟
کیفیت خودروی چند سال کارکرده شرکت های معتبری چون بنز و بی ام و ، تویوتا، هوندا و ... اصلا قابل قیاس با خودروی صفر کیلومتر ساخت داخل و حتی مونتاژی های چینی داخلی است؟
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
با سلام
آقای میرسلیم از کی تا حالا ماشین تویوتا و هیوندای2017 مظهر تحقیر ملته اما پراید و تیبا نشانه غرور و عزتمندی ملت؟
چرا جلوی این فرصت طلبهای رانت خوار و طمعکاررو نمیگیرن که همش بدنبال خالی کردن جیب مردم و سودجویی با هرچی بنفع مردومو مملکته مقابه و مخالفت میکنن؟!!! مگه باهاشون رو در وایسی دارین؟!!!
این پیرمرد پرحاشیه باید بازنشسته بشه بره خونه بشینه
میرسلیم جون بزار وارد کنن ما تحقیر دوست داریم
ملت از تو امثال تو متنفرند
وجود افرادی مثل شما و مخبر باعث تحقیر ملت ایران است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی