بازدید 27179

مرکز مبادله ارز و طلا فردا کلید می‌خورد/ فرزین: نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست؛ از تجارب گذشته استفاده می‌کنیم/ ۶۸ نیاز خدماتی ارزی مسافرتی، پزشکی، دانشجویی و ... شناسایی شد/ سازوکار جدید خرید دلار چیست؟

در حالی که بهای دلار در آخرین به روزرسانی سایت بازار متشکل ارزی به رقم ۴۵۲۰۷ تومان در صرافی‌ها رسیده است، بانک مرکزی از آغاز به کار فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا خبر داد و تاکید کرد، این مرکز  دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 20 February 2023

مرکز مبادله ارز و طلا فردا کلید می‌خورد/ فرزین: از تجارب گذشته در حوزه ارز استفاده می‌کنیم؛ نرخ کنونی ارز مورد قبول ما در بانک مرکزی نیست/ ۶۸ نیاز خدماتی ارزی مسافرتی، پزشکی، دانشجویی و ... شناسایی شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بنا بر اعلام بانک مرکزی، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز سه شنبه مورخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز می‌کند.  

 
مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله مرکز مبادله ایران در آن گشایش شده و شروع فعالیت خواهد داشت. 

اهداف کلان مرکز مبادله ارز و طلای ایران 


ایجاد مرجعیت قیمت، افزایش حجم معاملات رسمی و سهولت دسترسی متقاضیان بازار ارز و طلا از مهمترین اهداف کلان مرکز مبادله ارز و طلای ایران است. 

این مرکز، همچنین در راستای فعالیت خویش، ابزارسازی و نهادسازی در بازارهای ارز و طلا و تقویت و بهینه‌سازی حداکثری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

تالار حواله ارزی


منابع لازم ارزی از محل صادرات شرکت‌های صنایع پتروشیمی، مس، معادن، فولاد، پالایش نفت، قیر و سایر صادرکنندگان در تالار حواله ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین و جهت فروش به واردکنندگان عرضه می شود. 
 
همچنین تامین ارز بابت واردات دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و کالا‌های اساسی همچنان با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بر بستر سامانه نیما همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.
 
بیشتر بخوانید 

تالار ارز خدماتی


با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن بازنگری‌ صورت گرفته در سرفصل‌های تخصیص ارز خدماتی، به منظور پاسخگویی به همه نیازهای واقعی ارزی از یک سو و جایگزینی روش‌های نظارت پسینی به جای نظارت پیشینی از سوی دیگر، سرفصل‌های مربوطه با رویکرد تسهیل مقررات توسعه یافتند. 

از مهمترین سرفصل‌های بازنگری شده ارز خدماتی در مقررات، می‌توان به سرفصل‌های ارز درمانی، ارز دانشجویی، ارز ماموریت، ارز مسافرتی، ارز شرکت‌های هواپیمایی داخلی، ارز شرکت‌های ترانزیت زمینی و دریایی و سایر موارد اشاره داشت. 

فرایند تامین ارز در تالار ارز خدماتی


متقاضیان ارز خدماتی با مراجعه به مرکز مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر اقدام به دریافت نیاز واقعی ارزی خود در قالب اسکناس یا حواله ارز می کنند: متقاضی باید به تارنمای مربوطه مراجعه و نیاز واقعی ارزی خود را ثبت و همچنین اسناد و مدارک مرتبط با هر سرفصل را در سامانه طراحی‌شده جهت بررسی دستگاه اجرایی ذیربط بارگذاری کند.

اسناد و مدارک مربوطه توسط دستگاه اجرایی ذیربط ملاحظه و بررسی و متقاضی به بانک ملی ایران ارجاع داده می‌شود؛ متقاضیان پس از تایید پرداخت، جهت دریافت حجم ارزی اسکناس یا حواله تاییدشده به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه می کنند و مراتب به طریق مقتضی به ایشان اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

روش کشف نرخ


نرخ معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دو تالار نقد و حواله ارز بر مبنای منابع و مصارف ارزی کشور و بر اساس متغیرهای بنیادی اقتصادی کشف و مبنای معاملات فیمابین قرار می‌گیرد.

برنامه های آتی


توسعه تالارها براساس نیازهای متنوع ارزی، توسعه ابزارهای معاملاتی مبتنی بر ارز و طلا از جمله سلف و سواپ، مرجعیت نرخ به عنوان نرخ مرجع ارز و طلای کشور و توسعه ارتباطات منطقه ای و بین المللی با بازارهای مالی و ارزی منطقه ای و جهانی، از مهمترین برنامه های آتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران است.
 
مرکز مبادله ارز و طلا فردا کلید می‌خورد/ فرزین: نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست؛ از تجارب گذشته استفاده می‌کنیم/ ۶۸ نیاز خدماتی ارزی مسافرتی، پزشکی، دانشجویی و ... شناسایی شد/ سازوکار جدید خرید دلار چیست؟
 

فرزین:  شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا در روز سه شنبه دوم اسفندماه گفت: نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف و اعلام می شود، نرخ مبنا و مرجع قیمت گذاری در بازار خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گوی زنده تلویزیونی، با اعلام خبر افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا در روز سه شنبه دوم اسفندماه گفت: در  ماه‌های اخیر بانک مرکزی تلاش کرده است که ارز لازم برای تمامی نیاز‌های واقعی کشور را به اندازه کافی تامین کند؛ بنابراین، در سال جاری ارزی که در سامانه نیما برای واردات تمامی کالا‌های موردنیاز کشور تامین شده به میزان  ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، در حالی که نرخ آن در این مدت، صرفاً ۱۷ درصد رشد داشته است.

محمدرضا فرزین با بیان اینکه با توجه به نیاز مردم به اسکناس ارز تلاش کرده ایم، تمام نیاز مردم به اسکناس ارز را نیز در ۶۰۰ صرافی و ۱۵۰ شعب بانکی تامین نماییم، افزود: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، قرار است مرکز جدیدی با نام «مرکز مبادله ارز و طلا» راه اندازی کنیم تا بتوانیم همه نیاز‌های واقعی مردم را به ارز تامین کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نرخ کنونی در بازار به دلیل مسائل انتظاراتی نرخ مورد قبول ما در بانک مرکزی نیست، گفت: نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف و اعلام می‌شود، نرخ مبنا و مرجع قیمت گذاری در بازار خواهد شد. به همین دلیل، تلاش کرده ایم مرکز مبادله ارز و طلا را راه اندازی کنیم. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فردا ساعت ۱۱ شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود؛ البته ساختمان جدیدی نیز برای آن خریداری شده و قبل از عید به این مکان منتقل می‌شود، لیکن اکنون موقت در بازار متشکل ارزی شروع به فعالیت خواهد کرد.

فرزین با بیان اینکه در مرکز مبادله ارز و طلا تالار حواله را راه اندازی خواهیم کرد، گفت: در تالار حواله بخشی از فروش ارز صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی در مرکز مبادله عرضه خواهد شد و به نیاز‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

فرزین در خصوص نرخ بازار مبادله ارز و طلا نیز گفت: نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا شکل می‌گیرد، بر اساس منابع و مصارف ارزی و متغیر‌های بنیادین اقتصاد کلان خواهد بود و تلاش می‌کنیم، این نرخ قطعاً مناسب و خارج از انتظارات و حباب باشد که هم عرضه کننده و هم متقاضی از منابع ارزی کشور استفاده نمایند.

وی افزود: ما همچنان تامین ارز کالا‌های اساسی و تجهیزات پزشکی و سایر نیاز‌های قبلی را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ادامه خواهیم داد و ارز آن‌ها را از محل فروش نفت و میعانات نفتی و گازی تامین می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تامین ارز به صورت اسکناس برای مصارف خدماتی نیز گفت: همان طور که قبلاً نیز تاکید کرده ایم، باید روش تامین ارز سرفصل خدمات کمی متفاوت شود و در این مدت تلاش بسیار خوبی در بانک مرکزی انجام گرفت که ۶۸ قلم نیاز خدماتی شناسایی شد که ارز مورد نیاز این دسته از جمله ارز مسافرتی، پزشکی، دانشجویی در این مرکز باید تامین شود.

وی افزود: برای تامین ارز خدماتی سامانه‌هایی طراحی شده است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، نیاز‌های ارزی خود را  ثبت کنند که در ادامه مستندات آن‌ها توسط نهاد‌های ذیربط بررسی می‌شود؛ به عنوان مثال، برای ارز دانشجویی وزارت علوم و برای پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدارک لازم را بررسی می‌کنند که در صورت تایید ارز آن‌ها توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد و بانک مرکزی تمام نیاز‌های واقعی ارزی مردم را در این سامانه تامین خواهد کرد.

فرزین با بیان اینکه در شرایط کنونی بانک مرکزی تلاش خواهد کرد، از تمامی تجربیات و آموزه‌های گذشته کشور در حوزه ارز استفاده کند تاکید کرد: استفاده از تجارب گذشته به منظور به حداقل رساندن نوسانات ارزی است  و انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۷
عالییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
سلام فرزین
هستید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
بانک ها که هر روز خلق پول می کنند و به شرکت های زیر مجموعه خودشان وام های کلان می دهند و برنمی گرداندد را رها کردید .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مشکل این هست بانک مرکزی ریال چاپ میکند به مردم می فروشد که حاضر نیست آنرا با قیمت خودش یک ماه بعد بخرد ؟؟؟ ریال پشتوانه ندارد حتی بانک مرکزی حاضر نیست سکه فلزی بزند !!!!
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خجالت داره
سکه نیاز به کشف قیمت ندارد دیگر کشف قیمت ربع سکه های بورسی ات را هم دیدیم
زرگران قیمت گذاری بلد نبودند منتظر قیمت گذاری عمو فرزین شدند
خجالت داره
خجالت
سلام به سکه ۵۰ میلیونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
جناب فرزین شما فرد با سوادی هستید در یک سیستم ناکارآمد.امیدوارم شما قربانی نباشی
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
فرزین: شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود
زمانهای بکار رفته در جملات مسوولان :
خوایم بود
خواهدشد
انجام میشود
بزودی
دراینده نزدیک
انشالله
اتفاق می افتد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
بالاخره چشممان به دلار ۵۰ هزارتومانی هم روشن شد
شیخ حسن کجایی بیایی بگی علی برکت الله !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
امیدوارم مردم گول نخورن
اینم کازینوی جدیده که فردا رونمایی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
هر روز بدتر از دیروز خدا بخیر بگذرونه روزگار ما رو که البته امید واهی کمتر از خود توهم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چند روز پیش گفت که به هر متقاضی 5000 یورو میدهیم البته سالی یک بار.
اگر هر ایرانی بالای 18 سال متقاضی باشد و فرض کنیم نیمی از جمعیت ایران بالای 18 سال باشند به عبارتی می شود 40 میلیون ضرب در 5000 یورو که می شود 200 میلیارد دلار. آیا بانک مرکزی این مقدار اسکناس دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
امروز سردرگمم نمیدونم باید بگم مرگ بر کی،؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چرا همه کامنت ها را منتشر نمیکنید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
لطفا چند روز قیمت رو بکشید پایین من میخوام بخرم. جا موندم
فردا دلار میشه ۵۵ .با این سیاستهای کشکی بانک مرکزی..خدایا خودت کمک کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چرا بانک مرکزی ریال چاپ خودش را با 30 درصد قیمت پایین تر از مردم می خرد ؟؟ این سیگنال نیست چیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مردم به گوش باشید
با یه روش جدید قراره جیبمون خالی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
قیمت دلار ۲۸۵۰۰
چرا دروغ میگی کی ۵۰ تومن بوده
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا در روز سه شنبه دوم اسفندماه گفت: نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف و اعلام می شود نرخ مبنا و مرجع قیمت گذاری در بازار خواهد شد.
یک روز زودتر میگن
امروز که دوشنبه هست هنوز سه شنبه نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مدلی که ربع سکه ها را در بورس به فنا دادید؟؟؟
کشف قیمت بود یا تعمیق و رسمیت دادن حباب ربع سکه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
بازار متشکل ارزی هم از لحاظ روانی تا یک سال تعیین کننده بود و ضربه گیر فوق العاده ای بود ولی هیچ وقت در عمل چیزی نشان نداد و فاقد ارزش عملی بود و صرفا بار روانی داشت

این جور حقه ها دیگه واسه ملت عادی شده و افزایش قیمت ارز کنونی رو به درصد مشاهده کنیم، متوجه می شویم که ارز کشور صرفا نسبت به نقدینگی افسار گسیخته به شکل کاملا موازی و دقیق حرکت می کند

فقط در مدت زمان اعتراضات دلار روی 30 فیکس بود چون خرید و فروش کم بود و تو بازه یک ماه جبران مافات شده
عاشق این جمله هستیم
این قیمتها مورد قبول ما نیست

دلار که 4 هزار تومن شد هم اون موقع گفتن که این 4 هزار تومن مورد قبول ما نیست
بعد شد 5 بعد 6 بعد 7 بعد 8 بعد .... تا 50 بعد 51 بعد 52 بعد 53 و .....
تا وقتی به اف ای تی اف
و سی اف تی
ملحق نشین اوضاع وخیم اندر وخیم اندر نابودی پیش میره
زلزله اقتصادی از زلزله زمین هولناکتره هااا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
فقط بلدند حرف بزنند و وعده سرخرمن بدهند
مملکت به حال خودش رهاشده
هیچکس هم پاسخگونیست
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اره خوب چون دولت و بانک مرکزی خودش دارد تمام کارهای غلط را میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مشکل تولید زیاد نقدینگی و مخارج بیشتر در درآمدهاست. با این وضعیت شاید با افزایش درآمد ارزی موقتا جلوی رشد قیمت گرفته بشه اما فنر قیمت دلار مرتب جمع می شه و هر چند سال در میره. وقتی تورم ما 50 درصد باشه تورم آمریکا 5 درصد طبیعیه که ریال در مقابل دلار مرتب کاهش ارزش داشته باشه.
عجب!!!
هر چی ترفند تا الان دولت زده شکست خورده و دلار همچنان می تازد!
علل اصلی رشد دلار از جمله کسری بودجه و نظام فشل بانکی و چاپ پول بدون پشتوانه را درمان کنید ... روسیه و سوریه و افغانستان هم تورم شان با وجود تحریم از ما کمتره!!
ریشه را بزنید!!!
گاندو سازان به کدامین سوراخ پناه میبرند؟؟؟ دست کدامین مسئول در نرخ سازی دلار ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
حالا ما یه دروغی گفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
پست و مقام هایشان گرفتند و مشغولند !
دلار ۵۱هزار
اين بازي ها يعني چه مگر مردم واقتصاد جاي اين شيرين كاري هاي بلا اثر وبيفايده است؟ مردم روز به روز فقير تر ميشوند اقايان فقط نطق ميكنند انهم خلاف واقع
این سیبیل قشنگ تا دلارو به 100 نرسونه ول کن نیست .
مردم نیاز به یک ابزار مطمئن برای حفظ ارزش دارایی شون دارن که ملک طلا ارز خارجی و خودرو را انتخاب کردن آیا شما ارز لازم برای این کار را تامین کردید که مدعی هستید همه نیاز ارزی تامین شده؟
خیر پیش جناب فرزین!!
ارز جهانگیری تبدیل شد به ارز فرزینی!
نمی شد از تجارب گذشته استفاده می کردید و اجازه نمی دادید به اینجا برسه؟؟
پاسخ ها
فزاد
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
لطفا از تجارب گذشته استفاده نکنید که جواب نداد حکایت ادب از که آموختی از بی ادبان
مورد قبولت هست یا نیست قیمت دلار شده ۵۰ تومن. وقتی کشور رو. منزوی کردین و توو هیچ معادله بین المللی جایی ندارین انتظار دارین با شعار و حرف پول ملی تقویت بشه؟
آقای فرزین:
ای که پنجاه رفت و در خوابی
مگر این چند روز دریابی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
مرسی
جناب آقای فرزین، تا مادامیکه ریال کشور ارزش واقعی خود را پیدا نکند این راهکارها مقطعی بوده وقطعا جوابگوی عطش بازار نخواهد بود. اصلح است به جای حرکت دورانی به دور خود، ارزش ریال را که در حا حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است به جایگاه واقعی خود برگردانید.
فرزین عزیز این نرخ دلار نه مورد قبول تو است نه مورد قبول نمیدانم چندتا رییس قبلی از ۴۴ سال قبل تا حالا با نرخ زمان خودشان. نهایتا مورد قبول همشون واقع شده که مورد قبول تو خواهد شد و بعد از تو یکنفر میاد همین حرفها را میزند و سامانه خودش را راه اندازی میکند و نهایتا او هم قبول میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
در زمان دولت امام " ره " دلار از هفت تومان به شش تومان رسید وتمام مشکلات پس از جنگ و موضوع تعدیل اقتصادی وفعالیت بخش خصوصی آغاز شد
دلارهای صادراتی شرکتهای عام که متعلق به سهامداران است با زور و ستم از دستشان میگیرد به مافیای دلال به قیمت فرزینی 28500 می دهد و آنها هم قلبمه در بازار به 48 هزار تومان میفروشند به سرمایه گذاران ریشخند میزنند که اینجا کشور مافیاهاست
فرزین خان کدام کالا به قیمت ارز تحمیلی خودساخته فرزینی در بازار فروخته می شود همه اش با دلار آزاد است:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
نترس قدر سلامت بهت سود میدن
فعلا که از اصل سرمایه‌تم عقبی تو بورس
میشه لطف کنید و کاری نکنید؟
بلی اقای فرزین دلار اینجوری نمی ماند شما موقتا یک هفته ارز شرکتهای صادراتی بدخت را می گیریید و می دهید دلالان شناخته شده و از جیب سهامداران ارزپاشی هدفمند (به افراد خاص و مافیا) می دهید بعد همان آش و همان کاسه نتیجه خیانت به شرکتها و حق سهامدارانشان است
دلار 4200 ای هنوز هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
برای خودی ها همه چی هست
ببینیم و تعریف کنیم ولی چیزی که باید اجرا شود این هست که این دلار آزاد تا آخر سال بین 41 تا 43 الی 44 بسته شود و دست خودتان هست با توجه به تورم دو سال اخیر ایران و آمریکا و ارز رانت 28500 هم بیاید در نرخ اصلی همان کانال 40 هزار تومانی و تک نرخی شود و هر سال با توجه به تورم ایران و آمریکا افزایش یا کاهش دهید وگرنه همانند دولت قبل تورم بالا دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
این یک نظر علمیه و اگر بر اساس علم و منطق عمل نشود، باز هم این روند فاجعه بار ادامه می یابد
راست میگه فرزین نرخ ارز مورد نایید ۷۰ هزارتومنه
احتمالا فرزین تهران را با مراکز مالی دنیا مانند
لندن. سنگاپور. آمستردام. نیویورک. توکیو اشتباه گرفته. وقتی دلار دولتی از 4200 تومان در عرض 6 ماه 28500 تومان می شودخود نشان دهنده وضعیت بحرانی است و بعد خود بانک مرکزی دلار 49000 را به رسمیت می شناسد
چقدر دروغ می گیید من ۲ ماه تخصیص ارز دارم اصلا تو سامانه ارز وجود نداره و قیمت ۲۸۵۰۰ نرخ خیالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
دقیقا ما هم 4 ماهه نگرفتیم
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
من هم نتونستم برای حواله هام ارز 28500 ای بگیرم
بعلاوه بلوکه پول نزد بانک
ارز دولتی اگر نخایم کیو باید ببینیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ولی چون ادعای وجودش را می کنند مانع گران شدن محصولات تولید کنندگان می شوند خدا را شکر دیگر نمی توانند بشوند ما خوشحالیم که 28500 به ما نمی دهند نه ناراحت
جناب فرزین اینایی که گفتین شیوه های رانته عزیز
چشم ملت روشن
فقط باید استعفا بدین
خخخخخخخخخ
مونده فقط فرزین بیاد بگه :
میدونی چرا
اینا همش تقصیر آمریکا و ایسرائیله.
عیب نداره چیه .
این 68 نیاز که شناسایی کردن ، کدومشون همین یه سال به وجود اومده ؟ خب کی رو مسخره میکنید ! یعنی
پول میگیرید چیزی که همه می دونن رو شناسایی کنید ؟
میگفتند که 《آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند》.
دلار وارد کشور نمیشه! آمریکا اجازه نمیده دلار وارد ایران بشه! نفت هم که میفروشین یا پول نمیدن یا میگن جنس بنجل بردارین! دلار واردکننده دانشجو تاجر تولیدکننده و ... از کجا تامین بشه؟
یکی نیست بهشون بگه
مهم نیست که مورد قبول شما نباشه
مهم اینه که مورد قبول بازاره
این که مورد قبول شما نیست دردی از مردم دوا نمی کنه
کسانی که ارز خارج میکنند جلوشون بگیرید چرا باید ما ارز برای مسافرت لاکچری خرید خانه در خارج بدید به هیچ وجه ندید
اگر چند تا صراف را اعدام کنند قیمت دلار فورا میاد پایین و کسی دیگر جرات سودجویی نمیکند
کژ بشین اما راست بگو! طلا، دلار را بدنبال خودش می کشد نمی‌دانستید!؟ خیلی خوب هم می دانید. ربع سکه ۷.۲ میلیون تومانی یعنی دلار ۶۰هزار تومانی... .
فردا 3 میلیون تقاضا در سامانه ثبت می شود و این پیام میاد.
صفحه ی مورد نظر یافت نشد.
اگر با مردم صادقانه رفتار كنيد ، خيلي از مشكلات مرتفع خواهد شد . وگرنه اين شعار دهي و رجزخواني ها و گفتار درماني ها ، فايده اي نخواهد داشت . دوم اينكه ارتباط كشورمان با دنيا ( به جز چند كشور معدود ) نسبتاً قطع است و همه اين موارد بر اوضاع كنوني اقتصادي و حتي اجتماعي و سياسي كشور اثر وضعي دارد .
بابا جمعش کنید این سامانه ها و ... مگه نیما و سنا و .... راه اندازی نکردین چی شد؟
با دنیا سر جنگ داریم میخوایم مخالف آب شنا کنیم اونوقت پشتوانه پول رو گذاشتین GDP ، اونم جی دی پی ای که به نفت وابسته است که خوده نفت هم از ده دلار تا 110 دلار در نوسانه.
همه دنیا هم که باهامون مشکل دارن. معادل صد میلیارد دلار هم که تو بانکها حساب سپرده کوتاه و بلند مدت شده .... بنابراین با وضع موجود هر کاری کنی وضع همینه! پس باید کاری بکنید کارستان که جیگر میخواد:

1- یا به اقتصاد دنیا بپیوندین و مثل کشورهای عادی رفتار کنید (که مشخصه نمیشه و نمیخواین)

2- یا پشتوانه پول ملی رو بگذارین طلای واقعی و بجز این هیچ راه حل دیگه ای هم نداره. الکی دنبال چیز دیگه ای نباشین. سه هزار تن طلا نیاز دارین که امیدوارم یا داشته باشین (که از زمان احمدی نژاد مشخص نیست چقدر داریم) یا با 500 تن اعلام کنید و طی ده سال این سه هزار تن رو تهیه کنید.
تا توافق نشه و درهاي دوستي با كشورهاي ديگه باز نشه وضعيت ثابت نميمونه

خواهشا دست از توهم برداريد
زمستان سخت گريبان خودمون رو گرفت
دلار میشه 250 هزار تومن و همچنن فریزن قبول نداره رییسی هم میگه این نرخ ها غیر واقعی ست!
این طرح همین الان که روی کاغذه شکست‌خورده‌س چه برسه به اجرا!!!
ینی چی دستگاههای ذیربط نیازو بررسی میکنن و تایید میکنن. میدونین چقدر نیرو و وقت لازمه؟!
آقا من یه پیشنهاد دارم به خدا روش فکر کنید به نفع همه است هم مردم هم دولت و حکومت:
واحد پول رو بکنید دلار!
اینطوری نه دولت نیاز به فروش دلار و تبدیلش به ریال داره...
نه تورم داریم
نه نیاز هست دیگه یارانه بدین.
ملتم از خط فقر میاد بیرون...
هزینه چاپ اسکناس هم میوفته گردن آمریکای جنایت کار...
کار به دست شخص درست نمیشه.ریشه مشکلات خودتان ازهمه بهتر میدونید کجاست..نیاز به توصیح نیست.
جناب فرزین: مشکلات ریشه‌دارتر، پیچیده‌تر و وابسته به موضوعات بسیار متنوعی است که نمی‌توان آنها را با راه‌اندازی چنین مراکزی، برطرف نمود. حلشان در کوتاه مدت شاید حتی از عهده کابینه دولت نیز خارج باشد. قول‌های بزرگی که تنها حرفشان گفته می‎شود و عملی در موردشان انجام نمی‌شود، نگو. گرچه تو نیز مانند رئیسان پیشین این بانک مادر، باید قول‌های خوش‌آیندی برای آرامش دادن به مردم بدهی که البته کار درستی نیست.
والا بلا چهار تا صراف نمیتونن بازار ارز را بهم بریزن! افزایش قیمت دلار قسمتیش کار خود دولت و قسمتیش عدم توانایی فروش نفت در اثر تحریم هاست.با این فرمون فقط باید مناظر ورشکستگی دولت و مردم باشیم.این تالار و ....هم بدرد خود بانک مرکزی فقط میخورد
جناب رییس کل برای مقابله با تورم و کاهش ارزش ریال چه برنام ای دارید ؟ مشکل که فقط تقاضاهای واقعی ارز نیست که می فرمایید برای برآورده شدن آنها این مرکز را راه اندازی میکنید . قیمت تمام اقلام مصرفی و سرمایه ای و مواد اولیه در تمامی حوزه های اقتصادی روبه افزایش است . میلگرد در چند روز گذشته چند کانال افزایش قیمت داشته سایر آهن آلات و مصالح ساختمانی هم همینطور . کسی که می خواهد ساخت و ساز کند چگونه با این تورم دست و پنحه نرم کند ؟ مصالح ساختمانی را که نمیشود خرید و دپو کرد . کسی که امروز خانه اش را به هردلیلی فروخته ، یک روز بعد نمیتواند همان خانه را دوباره بخرد . مسئولیت شما که فقط تأمین نیازهای ارزی نیست . وظیفه ی اصلی شما مقابله با تورم است . افزایش دو سه درصدی نرخ سود در مقایسه با تورم افسار گسیخته کارساز نبود و نیست . برنامه های تان را برای مقابله با تورم اعلام فرمایید .
اگر در تصمیمات، طوری عمل کردید که منافع گروههای خاص حفظ شود، بدانید که تصمیماتتان به نتیجه نخواهد رسید. تصمیمات باید همه شمول باشد. دلار باید یک نرخ باشد. یعنی یک مرکز تبادل با یک نرخ بر اساس عرضه و تقاضا. هر کسی نیاز دارد و هر کسی که میخواهد بفروشد باید از طریق همین مرکز باشد. هیچ استثنایی نباید باشد.
خوب شد روحانی نیامد وگرنه دلار الان شده بود 100 هزار تومان!!
ایکاش جناب فرزین آهنگ پرسپولیس قهرمان را بازخوانی کند!
بیا و از تجارب گذشته استفاده نکن
هر وقت مسولین گفتن قیمت کاذب است راست میگویند زیرا قیمت کاذب پاین است و باید بالاتر برود
یک مشت حرف مفت
وعده سر خرمن . سکه 30میلیون. یک مثقال طلا 10میلیون وپانصد. ارزش پول ایران لحظه به لحظه رو به سقوط
کار از جایی دیگه خرابه عزیزم،
همه دنیا رو ول کردین چسبیدین به چین و روسیه و اونا هم به یک روشی دارن از ما استفاده میکنن
چرا به روسیه و چین نمیگین چند ده میلیارد دلار بهتون بدن تا مشکلات رو کمی حل کنید؟؟؟
شابد هم خواستین و ندادن
اقای رضائی معاونت محترم اقتصادی رئیس جمهور با مدرک و معدل بالا چه نقشی دارند حداقل در این مملکت استعفا بدهد
تا زمانی که افراد ناکارامد در راس امور هستند بهترین از این نمیتوان نتیجه گرفت
ای بابا کل کنید نرخ دلارو . از طرح های حجاب و عفاف چه خبر؟
اقای فرزین که سهل است اگر رییس فدرال رزرو بانک امریکا هم بیاید هیچ کای نمیتواند بکند
همه میدانند سر چشمه کار از جای دیگر خراب است و این کارها فقط برای منحرف کردن افکار عمومی است هر چند این ترفنندها دیگر جواب نمیدهد
قطع نامه ۵۹۸ دیگر و جام زهری دیگر بباید تا شاید مسکنی باشد
این توطئه خود بانک مرکزی هست ، چرا؟
- دارنده اصلی ارز خود ش اسا پس اگر کمبود در بازار است از عدم عرضه است
۲-دلار گران میشود، طلا چرا ؟ چرا طلا به بازار حتی بصورت برگه ای بدون تحویل سکه نمیدهد؟
۳- مگر نیاز بازار آزاد چقدر است؟ پس انداز با دلار واقعی را شروع نکرد. تا دلار تو خانه ها را جمع کند
۴- از وقتی آمده همه چیز را گران کرد و سود بانک‌ها زیاد شد و مدیریت اسکناس ندارد.
۵- ۸۰ درصد اجناس از چین است . پس خط اعتبار همه اعتبار از چین. قابل تامین است و بازارهای ارز داخل فقط برای نیاز عمومی مردم باید باشد.
۶- خودتان میگویید صادارات نفت بالا داشتید پس برای عرصه بمردم مشکلی ندارید ولی با عدم عرضه به جبران بودجه با دلار ۵۰۰۰۰ تومانی میپردازید
اقتصاد ایران متلاشی شده این آقا هم هیچ کاری نمی تواند بکند.
با این فرمایش گهر بار جناب فرزین که نرخ کنونی ارز را قبول ندارند باید گفت 44 سال هست که تورم ها و گرانی ها را قبول نداشته ایم ولی اگر تورم و گرانی و ... را بصورت شخصیت مجازی در نظر بگیریم باید گفت اونا خودشون رو قبول دارند و کار خودشون رو میکنند . راستی آمریکا هیچی غلطی نمیتواند بکند
امیدوارم تمام مسئولان فعلی که جملگی از گروه اصولگرا هستند متوجه شده باشند که با شعارهای صد من یک غاز نمی توان مملکت را اداره کرد و پذیرفته باشند که واقعاً وقت آن رسیده است که همگی با هم استعفا بدهند و بگذارند تا افراد واجد شرایط با اختیارات کامل (نه اختیارات سوری) بر سر کار بیایند و مملکت را از این معزل نجات بدهند.
کجای کاری آقای فرزین از سال 57 تا حالا که نرخ ارز 7000 برابر شده هیچ کدومش مورد قبول منم نبوده !!!!!
شعارهاي توخالي و بي اساس ، بدبختي مضاعف مردم !
الجمدالله که دست به نقد و با دلار 50 تومنی ساختمان را خرید فرموده اند وگرنه یک ماه دیگه بایستی با دلار 100 تومنی پول ساختمان رو می دادن . از این نظر نگاه کنیم صرفه جویی خوبی برای بیت المال انجام دادن .
خداوند صد در دنیا و یک در آخرت به جناب رئیس کل پاداش عطا فرماید ...
علت اصلی افزایش قیمت دلار چند نرخی بودن آن است. تا زمانی که ارز تک نرخی بوجود نیاید کشور درست نمی‌شود. کدام صادر کننده کاملا بخش خصوصی عاقل دلار ۵۰ تومنی را ۲۸ تومان به وارد کننده میدهد ؟! پس کلا صادرات نمیکند یا صرفا واردات میکند و می‌شود اوضاع همین که می بینید. چند نرخی بودن ارز = فساد.
آنا لله و انا الیه راجعون
قیمت 28500 فقط حقه ای برای دستبرد به جیب شرکتها و سهامداران بدبخت و ریختن تو جیب دلالان خواص
رییس بانک مرکزی دولت رییسی:
نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست
رییس بانک مرکزی دولت قبل :
نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست
رییس بانک مرکزی دولت قبل تر:
نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست
رییس بانک مرکزی دولت خیلی قبل تر :
نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست
.
.
.
دلار از 1000 به 3800: نرخ کنونی دلار مورد قبول نیست
دلار از 3800 به 8000: نرخ کنونی دلار مورد قبول نیست
دلار از 8000 به 18000: نرخ کنونی دلار مورد قبول نیست
دلار از 18000 به 38000: نرخ کنونی دلار مورد قبول نیست
دلار از 38000 به 50000: نرخ کنونی دلار مورد قبول نیست
چقدر بی سواد و تکراری هستید آخه همه تون؟!!
مورد قبول نیست...مورد قبول نیست...
مورد قبول نباشه!! کی به نظر و حرف شما اهمیت میده دیگه ...
وقتی یک نفر با شش کلاس سواد به لطف دوستان و حمایت های عجیب و غریب ریس جمهور میشود ثمره تیم اقتصادی اش هم همین دلار است
نکته مهم که کسی متوجه نشد اینه که برای کل کالاها مثل موبایل آی تی ارز نیما حذف میشه 28500 نیست میشه 38000 حداقل و یه موج تورم دیگه و اینکه کالای ضروری و پزشکی یاید 4200 میگرفت که خیلی ظریف تبدیل کردن به 28500
خاک برسر آمریکا بره دلارش درست کنه ماکه مشکلی نداریم
فرزین کیه؟
مملکت صاحاب داره .. قیمتا دسته صاحابه مملکته
یه عده هم که هی می خوان لخت شن
بهتراست ارزفقط برای کالاهای اساسی وصنعت تخصیص داده شود .به توریستهاوزائران به هیچ وجه ارز داده نشود.
"فرزین: نرخ کنونی ارز مورد قبول نیست"
این رو ما باید بگیم نه شما!
البته ارز مخبر
اینها همه باید، استعفا که نه، برکنار شوند و تیم دیگری که کارکشته است و می‌تواند با دنیا (نه چین و روسیه) ارتباط اصولی و منطقی برقرار کند و سکانداری اقتصادی را به دست بگیرد وارد میدان شود در غیر اینصورت، بعد از عید زنده نمی‌مونیم.
اقای فرزین دلار داره میره به سمت 100تومن لطفا استعفا بده برو تو نمیتونی یه تیکه سنگ جای شما بود الان دلار 30تومن بود
عبدالملکی در مرداد ۹۸:
فقط با ۵ میلیارد دلار ارز به قیمت ۵۰۰۰ تومان برمیگرده

عبدالملکی فروردین ۱۴۰۰:
تنها با ۳۰۰ میلیون دلار ارز به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان برمیگرده

اینا کارگزاران و تئوریسین‌های دولت هستند
دارن توی دنیای خیالی خودشون زندگی می‌کنند
لامبورگینی میسازن، با یک میلیون تومان اشتغالزایی میکنن، سالی یک میلیون مسکن میسازن
به خاطر تفکرات این آدم‌هاست که دلار رسید به ۵۰ هزار تومان
رئیس کل بانک مرکزی: انشالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود
انشالهه
خواهیم کرد
خواهدشد
بزودی
دراینده نزدیک
من فرزین را از بانک کارافرین میشناسم ایشون بسیار کار ازموده و بسیار باهوشن ایشون اومدن که کار را یکسره کنن کار تمومه خدا قوت فرزینم ، ۴۴ ساله دنبلت میگشتیم این اقتصاد مرضو بزنهی زمین
یکسال بعد دلار ۹۸۰ تومان
با دنیا تعامل داشته باشین ارز رو روی فرغون بفروشین!
یعنی مسیولین اندک سواد اقتصادی ندارن، بابا این یک اصله، هرچی کمیاب بشه گرون میشه. وقتی درهای مملکت رو بستین و دلاری وارد نمیشه گرون میشه، چرا نمیفهمید؟؟؟دست و پای الکی میزنید
تو این مدت جیب کیا با دلار ۲۸۵۰۰ پر شد؟ !!!!!!!!!!
چه قیمتی موردقبولتونه لطفااعلام کنیدولی جناب فرزین خوب گوش کن مشکلات که شمافکرمیکنی اقتصادیه اشتباه میکنی ،تامشکلات سیاسی باغرب حل نشه که بعیده بشه محاله دلارمتوقف بشه
سال 57 با یک صذ تومانی حذوذ 1500 ذلار میگرفتیم حالا با8000000تومن واقعا خسته نباشیذ
ارز رو از چنگ سهامدار میگیری میدی دست دلال دمت گرم باهمین دست فرمون بری نابود میشیم
فرزین رییس بانک مرکزی دکترین اقتصادی دولت را افشا کرد (انشالله)

وی تاکید کرد: انشاءالله شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود
تالار ارز، تالار حواله ، تالار ارز خدماتی، مرکز مبادله ارز و طلا فقط شلوغش میکنن با یه سزی اسامی نامشخص و ........ ! با اینها دلار کنترل میشه؟ بیش از ۵۰ درصد از دارایی های مردم عزیرمون ارزشش رو از دست داده اقایون نشستن راهکار ارائه میدن
آیا شخص بخردی در ارکان دولت وجود ندارد که این بازار آشفته را سامان دهد اگر توانایی ساماندهی را ندارید لطف نموده مسند ریاست را به شایستگان واگذار نمایید.
تنها اقدام دولت اینه کهبعدازهربار تورم و گرونی بگه این نرخ ارز و خودرو مسکن وغیره قبول نیست !!!!!! ببخشید که قیمتها به دستور وکنترل شما نیست مقصرلابد مردم هستن
به نظر من حاکمان و دولتمردان ما شش ماه با حقوق برن مرخصی و کشور را بزارن به امان خدا باور کنید بعد شش ماه حداقل نصف مشکلات حل میشه از دلار گرفته تا مسکن و خودرو و آلودگی هوا .....
مارابه خیر شما امیدی نیست فقط شر مرسان
خوب حالا که قیمت دلار در مرکز مبادله تعیین می گردد ، یک قیمت دلار جدید به بازار دلار اضافه شد ... !
با این دکتر ها ی با مدارک رانتی که نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.
قبلا مدیریت فاجعه با دلارهای نفتی لاپوشانی میشد، الان دلارهای نفتی نیست و مشخص شده که عزیزان پر مدعا چند مرده حلاجن،
قبول واقعیت نصف راه حل هست اگر واقعیت قبول نشود این سیکل معیوب ادامه دارد
مثلا اگر آقای روحانی در آن زمان واقعیت را قبول می کرد می توانست به جای ارز پاشی روی ۴۲۰۰ با واگذاری تعیین نرخ به بازار و سپس دخالت در بازار قیمت را روی ۱۰ هزار تثبیت کند ولی چون واقعیت را نپذیرفت وبه قول معاونش خم اند ابرو کرد که این قیمت ۴۲۰۰ هم حباب است پس آنگاه با ۲۷۰۰۰ تحویل داد پس تا دیر نشده اول واقعیت بازار را هر چه هست باید پذیرفت و سپس آن را به سمت پایین مدیریت کرد در ضمن ارز فرزینی هم اشتباه محض است
درست فرمایش کرده اقای فرزین قیمت واقعی دلار این نیست قیمت واقعی دلار با این شرایط 100هزار تومان است نمایندگان پر انقلابی کلاهاشون بدن بالاتر بهشون برنخوره
این قیمت ها مورد تایید ما نیست
یاد جمله مهرعلی زاده در مناظره انتخابات ریاست جمهوری افتادم که به رییسی گفت شما با شش کلاس یواد چطور میتونید مملکت را اداره کنید
راهکاری اقتصادی نداره فقط با دنیا باید تعامل کرد
به جون خودت مورد قبول منم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقایان محترم اقتصاد دستوری نیست. یک علم مبتنی بر عرضه وتقاضاست.
همون جنایتی که با ورود خودرو به بورس کالا اتفاق افتاد در مورد ارز هم اتفاق خواهد افتاد
این مسئولین هنوز نمی دونن(نمی فهمن)که پول ملی یک کشور یعنی ناموس اون کشور و دفاع از ارزش پول ملی با دفاع از خاک کشور هیچ فرقی نداره.
این پررویی آدمی را مات و مبهوت میکند..
یه جوری میگه از تجارب قبلی استفاده میکنیم مثل اینکه قبلا موفق شدن
گوشت کیلویی نیم میلیون تومان. بابا نخواستیم اون دنیا رو
طرحهای تمسخر آمیز یکی پس از دیگری.
دلاار نسبت به تمامی اقلام رشد کمتری داشته است.نسبت به سال ۵۸ بجز نان و بنزین همه اقلام نظیر حبوبات، گوشت، طلا، مسکن و .... از بیست هزار تا پنجاه هزار برابر شده اند و فقط دلار است که در بدترین وضعیت تا به امروز پنج هزار برابر شده است. این وضعیت باعث فرار سرمایه به خارج بوده است.
یک راه حل ساده : چاپ اسکناس دلار و روانه کردن ان به بازار.
دلار رسیده به پنجاهههههههههههههههههههههههههههه فشار اومده به همه جا
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی