بازدید 9882
با تحولات منطقه و جهان

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه / حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه / اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران/ درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته‌ای با ایران

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه، اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران، درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته‌ای با ایران و آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 19 February 2023

حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه/ اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران/ درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته ای با ایران

بین الملل تابناک: حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه، اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران، درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته‌ای با ایران و آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک توسط کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه

بامداد یکشنبه، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان دمشق و آغاز بررسی برای ماهیت آن خبر داد و نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق هستند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز با اعلام خبر شنیده‌شدن صدای ده‌ها انفجار در آسمان دمشق، گفتند که به اهدافی در ریف جنوبی دمشق حمله شده است.

برخی منابع عربی ضمن اشاره به پرواز جنگنده‌های رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان، گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه امواج متوالی موشک‌ها از سمت جولان اشغالی و دریاچه طبریا را دفع کردند.

حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه/ اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران/ درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته ای با ایران

دقایقی بعد رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری گفتند که یک ساختمان در منطقه کفرسوسه، واقع در ریف جنوبی دمشق، هدف اصابت موشک‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» تعداد تلفات حمله به این ساختمان را ۸ تا ۹ نفر اعلام کرد.

«باسم منصور»، مدیر سازمان هواپیمایی دولتی سوریه نیز اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی دمشق، هدف حمله قرار نگرفته است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز با بیان اینکه منطقه مورد هدف یکی از حساس‌ترین مناطق امنیتی دمشق به حساب می‌آید، به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق نوشت: «در تجاوز دشمن اسرائیلی یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت.»

دقایقی بعد خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق تایید کرد، در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان مسکونی در منطقه کفرسوسه، چند تن شهید و چند تن دیگر مجروح شده‌اند.

شبکه «المسیره» گزارش داد به یک سایت راداری ارتش سوریه در «تل المسیح» واقع در حومه شهر «شهبا» در شمال استان السویداء نیز حمله شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که آمار اولیه از تلفات حمله رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی کفرسوسه در دمشق، ۳ شهید و ۱۵ مجروح است.

دقایقی بعد ارتش سوریه طی بیانیه‌ای درباره این حمله گفت: «در ساعت ۰۰:۲۲ دقیقه بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط شهر دمشق و اطراف آن از جمله محله‌های مسکونی غیرنظامی را هدف قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و بیشتر آنها را ساقط کردند. این تجاوز منجر به کشته شدن ۵ تن از جمله یک سرباز و زخمی‌شدن ۱۵غیرنظامی، تخریب تعدادی از خانه‌های غیرنظامیان و خسارات مادی در تعدادی از محله‌های دمشق و اطراف آن شد.»

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند، پایگاه نظامی آمریکا در حومه دیر الزور هدف حملات موشکی قرار گرفت.

منابع محلی اظهار کردند، شب گذشته چندین راکت و موشک به میدان نفتی العمر که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان پایگاه غیرقانونی خود در حومه دیر الزور استفاده می‌کنند، شلیک شد که در پی این حمله، زبانه‌های آتش در داخل پایگاه به هوا بلند شد. این در حالی است که نمی‌توان تایید کرد که این حمله تلفاتی در صفوف ارتش آمریکا داشته است یا خیر!

ابتدای ماه گذشته میلادی، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، دو موشک به پایگاه نیروهای این کشور در شرق سوریه اصابت کرد که تلفاتی نداشت.

حملات به پایگاه‌های آمریکا در سوریه در ماه‌های اخیر شدت بیشتری یافته است، در حالی که مردم سوریه مخالف هر گونه اشغالگری در خاک کشورشان هستند.

اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران

روز گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی بی اس» تصریح کرد که روابط بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود با شبکه «سی بی اس» که در خصوص طیفی از موضوعات از جمله چین و روسیه و ایران بود، همچنین گفت که ایران و روسیه در حال گسترش روابط نظامی خود هستند.

بلینکن ادعاهای دیگر مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص مشارکت ایران در جنگ اوکراین از طریق کمک نظامی به روسیه را تکرار کرد و گفت: «ما شاهد بوده‌ایم که ایران پهپادهایی را ارائه می‌کند که روسیه از آن‌ها در اوکراین برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتار غیرنظامیان استفاده می‌کند.»

بلینکن در ادامه با اشاره به این موارد افزود که کمک‌های ایران به روسیه ماه هاست ادامه داشته است.

وی همچنین در ادامه از گسترش روابط جمهوری اسلامی و روسیه ابراز نگرانی کرد و گفت که در حال حاضر احتمالاً روسیه نیز ایران را تسلیح می‌کند.

بلینکن در این خصوص گفت: «رابطه به شدت مهلکی بین روسیه و ایران وجود دارد. روسیه همچنین تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای جنگنده پیشرفته را در اختیار ایران قرار می دهد؛ این چیزی است که به نظر می رسد، ممکن است در حال اتفاق افتادن باشد که اگر ایران به آن‌ فناوری دست پیدا کند، این کشور را به تهدیدی بزرگتر تبدیل می‌کند.»

درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته ای با ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، خواستار مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس در توافق هسته‌ای با ایران شد.

 «فیصل بن فرحان» گفت: خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم اما با دیدی فراگیر و اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در آن مشارکت داشته باشند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین در ادامه سخنان خود در این کنفرانس گفت که دستیابی به سلاح هسته‌ای از سوی یک کشور همه را به بررسی گزینه‌های خود وامی‌دارد.

وی با بیان اینکه گسترش تسلیحات در منطقه به نفع هیچ کس نیست، افزود: ما از خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

بن فرحان در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: در مورد پهپادهای ایران هشدار داده بودیم و این پهپادها اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

وزیر خارجه عربستان افزود: روابط ما با روسیه خوب است و این موضوع برای باز ماندن درهای گفت‌ وگو برای همه مفید است.

فیصل بن فرحان در ادامه با بیان اینکه مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یکپارچه است، گفت: ما از گفت وگو برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین با تاکید بر اینکه این کشور به گفت وگو با کی‌یف و مسکو برای دستیابی به راه‌حل ادامه می‌دهد، افزود: ما از روسیه و اوکراین درباره تمایل به مذاکره شنیدیم، اما مسائل بین آنها پیچیده است.

بن فرحان در ادامه به روابط با واشنگتن اشاره کرد و با بیان اینکه ما در برخی مسائل با واشنگتن اختلاف نظر داریم و در رابطه با آمریکا منافع ملی خود را در نظر می‌گیریم، گفت: ما در حال همکاری با آمریکا در زمینه امنیت و ثبات در منطقه هستیم.

وی همچنین در مورد مساله سوریه نیز افزود: در جهان اتفاق نظر وجود دارد که وضعیت کنونی سوریه نباید ادامه یابد و باید به وضعیت پناهندگان سوری در خارج از کشور و جنبه انسانی آن رسیدگی شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه همچنین به وضعیت فلسطین اشاره کرد و گفت: تشدید تنش در اراضی اشغالی و افزایش شهرک‌ سازی‌ها وجود دارد و این باعث صلح نمی‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه خواست عربستان سعودی ثبات بازار نفت در جهان است، مدعی شد که این کشور بزرگ ترین اقتصاد منطقه و سریع ترین رشد را دارد.

آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک توسط کره شمالی

دولت پیونگ‌یانگ بامداد یکشنبه اعلام کرد، موشکی که روز شنبه شلیک کرده از نوع بالستیک قاره‌پیما بود.

 رسانه دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور، یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را با زاویه بالا و در جریان یک رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تحت دستور آماده‌باش جنگی با قدرت آتش اضطراری که در سحرگاه ۱۸ فوریه صادر شد، سازماندهی گردید.»

حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه/ اعلام نگرانی بزرگ آمریکا از روابط روسیه و ایران/ درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته ای با ایران

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، این موشک که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ و توسط یک واحد از دفتر کل موشکی پرتاب شد، مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع ۵ هزار ۷۶۸ کیلومتری پیمود و سپس در دریای شرقی (ژاپن) فرود آمد؛ این نخستین پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی بعد از شلیک موشک «هواسونگ-۱۷» در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی بود.

طبق این گزارش، کره شمالی با اشاره به تهدیدات نظامی واشنگتن و سئول، گفت که این تهدیدها به‌حدی جدی می‌شوند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و به تمامی واحدهای نظامی مسئول عملیات موشکی دستور داده کاملاً وضعیت آمادگی رزمی خود را حفظ کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۲
بدون شک روابط نردیک بین روسیه و ایران به ورشکستگی و تحلیل قدرت امریکا در منطقه منجر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
فعلا با دلار 50 تومن و شكست سنگين روسيه ما ورشكسته ايم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
علت تحلیلی کردی ماشالله
تو روز روشن روس‌ها از یک طرف ما رو تو باتلاق اوکراین شریک میکنن و از طرف دیگه به اسرائیلی‌ها مجوز حمله به نیروهای مارو در سوریه میدن،از همه بدتر برای مشکلات ما کارشکنی میکنن و جلوی برجام و بستن

عجب آمریکایی‌ها رو به افول!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ساندیست رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
بدون شک روابط نزدیک روسیه با ایران ننجر به طولانی شدن جنگ با اوکراین تا ۵۰ سال نیز خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تا كور بشه چشم امريكا و امريكا دوستا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
غرب گداها نگران روابط ما و دیگران هستند
ربنا
| Brazil |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
متاسفانه پیش بینی من درست شد ، گفتم هنوز خبر حمله به کشتی تاجر اسراییلی در این صفحه هست که اسراییل به
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تناسب قیمت گوشت و برنج با حقوق پایه کارگری، سخن از شکست کدام طرف را به خوبی میدهد
دولت امریکا تجربه تلخی در سرنگونی صدام و حمله به بشار اسد دارد.
چرا در طی این سالها، ارتش سوریه و نیروهای خارجی نتوانسته اند حتی یک هواپیما یا یک موشک اسراییلی را منهدم کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
چرا اسراییل که از سوی اورپا امریکا و سران پولدار عرب حمایت می شود از کشور چند تکه و جنگ زده سوریه هراس دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اسراییل به نابودی اش نزدیک و نزدیک تر می شود ملت فلسطین مجهز شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
منهدم کردن مگه الکیه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دیگه ارتشی نمونده برای سوریه
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
برای اینکه هواپیماهای اسراییلی ازخارج ازخاک سوریه
موشکهاشون روپرتاب میکنن
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
مسئله مبهم اینه که چرا طی تمام این سالها تجاوز و حمله رژیم اشغالگر به سوریه ، سوریه هیچ پاسخی نداده و حق دفاع متقابل رو اجرا نکرده ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
جنگنده های اف 16 و اف 35 اسراییل پیشرفته تر از ان هستند که توسط ارتش سوریه منهدم بشوند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
با کدوم سامانه؟
اس 300 ای که تمامی اطلاعات آن در اختیار ارتش امریکاست یا اس 400 ای که نقاط ضعف آن به خوبی برای ارتش امریکا مشخص است

با تیرکمان که نمیشه فانتوم های اسرائیل را سرنگون کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
جهت اطلاع هم موشک ها را منهدم می کنند و هم هواپیما اما هواپیما کمتر چون وارد سوریه نمی شوند وگرنه به راحتی سرنگون می شود
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
مخ طلا چون موشك ها رو از بيرون مرز سوريه با هواپيما ميزنه
حق پیروز نهایی است حتی اگر ضعیف باشد این وعده حق است، این همه تحریم این همه تفرقه چرا پیروز نمی شود دولت امریکا، اون همه یار اون همه سازمان های حمایت کننده بین المللی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کدخدا همه جا پیروزه .
یه جا نام ببر که کدخدا شکست خورده باشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ویتنام
افغانستان
عراق
و خیل جاهای دیگه
اما من نمیگم حق ما هستیم و امریکا باطل
چرا در مقابل حملات و بمبارانهای مداوم اسراییل، شاهد پاسخی از سوی سوریه نیستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
سوریه فقط رهگیری میکنه که موشکا کجا اصابت میکنه .
همین
سوریه همیشه موشک های اسراییل رو رهگیری میکنه
البته نه واسه نابود کردنشون
واسه اینکه ببینه کجا اصابت میکنه !
با دخالت دیگران در امور داخلی ایران مورچه ها هم خواهان دخالت شدن
نه شرقی نه غربی!!!
باید متاسفانه قبول کرد که روسیه و پوتین و لاوروف و اولیانوف و سایر مسئولانش

به اهداف پلید خودشان که نابودی برجام و شکست عادی سازی روابط ما با دنیا بود

و کشاندن پای ایران به جنگ و تجاوز و اشعالگری اوکراین کاملا موفق شده است

و از طرفی تمام و یا اکثر مشتریان اندک بازار نفت تحریمی ارزان ما را هم از ما ربود

این اتفاق اگر در هر کشور نرمال و آزادی افتاده بود ، قطعا با اعتراض و مخالفت و

عکس العمل شدید بر علیه روسیه متجاوز و حقه باز و فرصت طلب مواجه شده بود

حال باید دید که نظر و خواسته و اقدامات بایسته مسولان ما چگونه و چطور میباشد !!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تاالان فکر می کردیم آمریکا از برجام خارج شد ولی از این به بعد باید فکر کنیم ایران و چین و روسیه از برجام خارج شدن و درخواست برجام 2 و 3 دارند!!
بقیه جواب دادن پیش کش شما!!
بسیاری از دشمنی‌های امریکا با ایران نتیجه تحریکات عربستان سعودی (حسودی) است.یک جورهایی باید این کینه توز را سرجاش نشوند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
حرف های شما بیشتر شبیه افراد کینه دوز و حسود است تا رفتار سعودی های .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
آره
عربستان به تورم ۱۲۰ درصدی ما و گوشت کیلویی ۵۰۹ هزار تومن ما و ۸ گرم طلای ۳۰ میلیونی ما و دلار ۴۸ هزار تومنی ما حسودی میکنه
برو دنبال کارت بابا حالت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
عربستان به چی ما حسودی میکنه ؟
میشه نام ببری یه چیز رو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
بدبختی ملت چه حسودی داره
تابناک می نویسد که اسرائیل به سوریه حمله کرد اما نمی نویسد که چرا حمله کرد
من باور نمی کنم که اسرائیل با این مشکلات داخلی و تحدید از طرف حماس و حزب الله بی دلیل به سوریه حمله کرده باشد حداقل اخبار را بطور کامل بنویسید نترسید ما طرفدار اسرائیل نیستیم و پیروزی حماس و حزب الله و سوریه را خواهانیم اما می خواهیم از حقیقت هم باخبر باشیم
چرا خاورمیانه در سوریه در افغانستان و عراق و ایران و ترکیه و یمن و ... باید مرکز جنگ و مشکلات باشد هم مشکلات اقتصادی و هم مشکلات مذهبی و هم مشکلات فرهنگی و هم مشکلات نظامی و هم مشکلات ارتباطات بین الملل
و هم مشکلات اجتماعی
حداقل در اروپا یا ... یک الی دو مشکل در حد کم یا متوسط وجود دارد اما در خاورمیانه همه آنها را در حد وسیع وجود دارد

چرا به جای اینهمه سمینارها و کنفرانس های بدرنخور یک کنفرانس گذاشته نمی شود تا همه کشورهای خاورمیانه همه چیز را روی میز بریزند و روی آنها بحث و گفتگو کنند هیچ اشکالی ندارد که ما هم دست از تعصب و برخی از افکار متعصبانه برداریم و اجازه دهیم دیگران با روی باز از ما انتقاد و دوستانه با پاسخ ما مواجه و به یک توافق دوطرفه برسیم ما در یک قاره زندگی می کنیم و اگر مشکلات خاورمیانه حل شود به معنای حل مشکلات تمام کشورهای واقع در خاورمیانه است
ما که از برجام نتیجه نگرفتیم بگزارید عربستان و ... وارد مذاکره هسته ای ایران شود
وقتی که ما صاحب منطق هستیم باید چه ترسی داشته باشیم
خدا را چه دیدی شاید کمک کردند و بخاطر دستاورد و نفوذ خودشان هم که شده برجام را دوباره زنده کردند بهر حال کشور های عربی هم بخاطر نفت و گاز هم کم نفوذ ندارند

حالا اگر هم برجام با ورود عربستان حل نشد چیزی را از دست ندادیم چون قرار نیست بدتر از این وضعیت را ببینیم
تابناک !! کاملا جهت گیریت با انتشار برخی نظرها و عدم انتشار برخی دیگه مشخصه...سعی کن تغییر کنی
اخوی برخی نظرهای دیگر اگر درمورد بدبختی ونان اب مردم که این روزها سخت درگیر ان هستند بود تابناک جان حتما اون نظرات رو بدون ملاحظات سیاسی پخش کن .مردم یواشکی طاقتشان درحال تمام شدن هست.
درخواست عربستان برای مشارکت در توافق هسته ای با ایران

عربستان لطفا خ ف ه
اسرائیل سوریه را نمی زند ایران را در سوریه می زند و دارائی ایران را دود هوا می کنند. برای اسرائیل سالهاست که بشار اسد بهترین حاکم سوریه است .وبا او کاری ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست