بازدید 31697
سه هزار و دویست‌ و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش صریح رئیسی به مواضع اخیر چین در مورد جزایر سه‌گانه / ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند / اکسیوس: ایران برُد موشک‌های ارائه‌شده به روسیه را به ۳۰۰ کیلومتر محدود می‌کند / یک پاسخ شاعرانه به چینی‌ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: برآورد بذرپاش از قیمت ساخت مسکن / بدهی خارجی ایران چند میلیارد دلار شد؟ / واکنش وزارت اقتصاد به خبر «وعده پشت وعده» / قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار است / انگلیس تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد / واکنش امام جمعه موقت تهران به تحریم خود از سوی اتحادیه اروپا ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 13 December 2022
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
 
ادعای اکسیوس: ایران برُد موشک‌های ارائه‌شده به روسیه را به ۳۰۰ کیلومتر محدود می‌کند
پایگاه خبری «اکسیوس» به نقل از چهار مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران تصمیم دارد برُد موشک‌هایی که در اختیار روسیه قرار می‌دهد، به ۳۰۰ کیلومتر محدود کند. بر اساس این گزارش، این ارزیابی ادعایی در پی سفر اخیر «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه، به تهران صورت گرفته است. به ادعای این مقام‌های صهیونیست، دلیل این تصمیم ایران، نگرانی از بازگشت سریع «مکانیسم ماشه» و احتمال کلید خوردن مجدد تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه این کشور است. مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همچنین گفته‌اند که این رژیم نیز به سهم خود نگران است که روسیه موتورهای موشک دوربرد در اختیار ایران قرار دهد.
 
ادعایی درباره ردصلاحیت ۱۳ نماینده سابق مجلس به دلیل دریافت زمین در الهیه تهران
ابوترابی گفت: نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط پنج ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است. نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی درباره دریافت زمین در منطقه الهیه تهران توسط ۱۳ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس، گفت: این نمایندگان مربوط به دوره دهم مجلس بودند که همگی ردصلاحیت شدند.
 
واکنش صریح رئیسی به مواضع اخیر چین در مورد جزایر سه‌گانه
معاون نخست وزیر چین که به منظور توسعه روابط دو کشور در صدر هیاتی تجاری و اقتصادی از دیروز وارد ایران شده بود، در ادامه دیدارها و برنامه‌های خود ظهر امروز سه‌شنبه برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاستور رفت. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال گسترش بوده است، گفت: برخی مواضع مطرح در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است. رئیسی حضور هیات چینی در ایران را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور مهم دانست و با اشاره به توافقات مهم انجام شده در دیدارهای قبلی روسای جمهور دو کشور بر تلاش مسئولان دو طرف برای اجرایی شدن آنها تاکید کرد. «هو چون هوا» معاون نخست وزیر چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌ گرم آقای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر اراده چین برای توسعه روابط با ایران قوی، به عنوان راهبرد دائمی این کشور و تغییر ناپذیری این اراده تاکید کرد و گفت: عزم چین برای تقویت و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران فارغ از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تداوم خواهد داشت.
 
اطلاعیه وزارت امور خارجه درباره نماینده ویژه رئیس‌جمهور
روابط عمومی وزارت امور خارجه در پی انتشار خبر انتصاب کاظمی قمی به عنوان سرپرست سفارت ایران در کابل اعلام کرد که او‌ همچنان مسئولیت نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان را بر عهده دارد. روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) ۲۲ آذرماه در واکنش به خبر منتشره در خصوص انتصاب حسن کاظمی قمی به عنوان سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، اعلام کرد که وی همچنان مسئولیت نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان را بر عهده دارد. امروز اخباری مبنی بر انتصاب حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان به عنوان سرپرست سفارت ایران در کابل در پی پایان ماموریت امینیان سفیر ایران در افغانستان منتشر شده بود.
 
ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند
نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس بیان کرد: فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول این کشور خرج VPN شود. این VPN را چه کسی تولید می‌کند؛ همان که ما با آن ارتباط خوبی نداریم. نیک بین تصریح کرد: خرید VPN یعنی فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و بعد به آن کشور مبدا؛ مثلا اگر بخواهیم از واتس اپ استفاده کنیم و مبدا کشور الف باشد، ما مستقیم نمی‌توانیم به آن کشور مرتبط شویم لذا می‌رویم به کشور ب اطلاعات خود را می‌دهیم و بعد می‌آییم از کشور الف اطلاعاتمان را می‌گیریم. وی اضافه کرد: این امر یک زحمت برای مردم، خروج ارز از کشور، پایین آمدن خرید و فروش‌های اینترنتی و درست کردن بازار سیاه برای VPN فروش‌هاست.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از اغتشاشات گرفته خواهد شد و جلوی شرکت‌های VPN فروش گرفته می‌شود. نیک بین با بیان اینکه فیلتر نمی‌ماند، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.
 
واکنش امام جمعه موقت تهران به تحریم خود از سوی اتحادیه اروپا
امام جمعه موقت تهران در واکنش به تحریم‌ خود از سوی اتحادیه اروپا گفت: این تحریم‌ها نشان دهنده آن است که تیر به هدف خورده و وظیفه روشنگری خود را انجام دادم. آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری در واکنش به تحریم‌ خود از سوی اتحادیه اروپا گفت: افتخار می‌کنم که اتحادیه اروپا که پرونده آن پر از ستم به مظلومان است اینجانب را در لیست تحریم ها قرار داده است. وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ هم اینجانب به همراه مرحوم آیت الله مصباح یزدی و برخی چهره های دیگر در لیست تحریم‌ها قرار گرفتیم و این نشان دهنده آن است که تیر به هدف خورده و وظیفه روشنگری خود را انجام دادم. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:‌ به امید خدا در مسیر روشنگری بودم، هستم و خواهم بود و از خداوند می خواهم جهادگر راهش باشم و از ملامتِ ملامت کنندگان نهراسم.
 
توصیه یک شاعر به رییس جمهور و وزیر خارجه برای پاسخ به چین
علیرضا قزوه در حساب توییتر خود نوشت: ‏من اگر جای رییس جمهور و وزیر خارجه ایران بودم، این دو بیت نظامی از «شرف نامه» او را که حدود نهصد سال قبل سروده خوشنویسی و ترجمه می کردم و برای رییس جمهور عهدشکن چین می فرستادم: 
 ز چینی بجز چین ابرو مخواه
ندارند پیمان مردم نگاه
سخن راست گفتند پیشینیان
که عهد و وفا نیست در چینیان
 
انگلیس تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد
دولت انگلیس به بهانه کمک نظامی ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه ۱۲ مقام نظامی روس، ۳ شخص و یک شرکت سازنده قطعات پهپاد ایرانی اعمال کرد.در ادامه سیاست‌های کشورهای غربی با توسل به ادعای بی‌اساس ارسال هواپیماهای بدون سرنشین از تهران برای مسکو، انگلیس تحریم‌هایی را علیه ایران و روسیه اعمال کرد. دولت انگلیس امروز (سه‌شنبه، ۱۳ دسامبر) طی بیانیه‌ای، بسته تحریمی جدیدی را علیه ۱۵ تبعه روسی و ایرانی و یک شرکت سازنده قطعات پهپاد اعلام کرد.به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که ۱۲ فرمانده نظامی ارشد روسیه شامل ۱۰ ژنرال و ۲ سرهنگ ارتش این کشور را تحریم کرده است.

مثل اصحاب کهف از غار بیرون آمدیم و قیمت ها چندین برابر شد
رشیدی کوچی نماینده مردم در مجلس امروز در بخش دوم اظهارات خود پس از شنیدن پاسخ وزیر، صحبت‌های وزیر را بهانه دانست و گفت: این صحبت‌ها بار‌ها و بار‌ها مطرح شده و اگر ما با همین فرمان پیش برویم، باید منتظر پژو ۲۰۶، ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومانی باشیم. پارسال هم گفتم که باید منتظر پژو ۲۰۶، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی باشیم که خیلی‌ها خندیدند. وی یادآور شد: ما وقتی از خودرو صحبت می‌کنیم، از یک درد ناعلاج صحبت می‌کنیم. مردم امروز دسترسی به اینترنت دارند و مردم فهیمی هم هستند؛ چرا خودرو‌های تولید داخل را به سه برابر قیمت آن به مردم می‌فروشیم؟ خودرو تیگو ۸ پرو با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ به فروش می‌رسد، در حالی که در کشور‌های همسایه با قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومانی معامله می‌شود، تا وقتی انحصار خودرو در دست دوم خودروساز باشد، وضعیت همین خواهد بود. این نماینده مردم در مجلس، گفت: برخی می‌گویند مثل اصحاب کهف هستیم، وقتی از غار بیرون آمدیم قیمت‌ها چندین برابر شده بود، چرا مردم باید برای خودرو‌های خارجی نیز قیمت ده برابری پرداخت کنند که برخی از آن‌ها حتی در خارج از کشور از رده هم خارج شدند.

قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار است
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل اینکه بین عرضه و تقاضا شکاف وجود دارد، بازار خودرو به بازار سوداگری تبدیل شده است و طی سه تا چهار سال گذشته همواره قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت دلار بالا و پایین شده است و هر زمان که قیمت ارز افزایش یافته، قیمت خودرو نیز افزایش یافته و با کاهش قیمت ارز قیمت خودرو نیز کاهش یافته است، به دلیل اینکه بین عرضه و تقاضا شکاف وجود دارد و در واقع افرادی برای حفظ ارزش پولشان و پیشگیری از تورم انتزاعی نسبت به خرید سکه و خودرو اقدام می‌کنند و خودرو به نادرستی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده که نباید می‌شد.

واکنش وزارت اقتصاد به خبر «وعده پشت وعده»
وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی با تیتر «وعده پشت وعده»، توضیح داد: بارها اعلام شد که موضوع طرح کالابرگ الکترونیکی مشکلی از نظر تأمین مالی ندارد، اما با توجه به اینکه نظام پرداخت یارانه ها جمعیت زیادی از مردم را متاثر می کند، الزم بود دولت با اطمینان درباره زیرساخت فنی اجرای طرح را دنبال کند تا مشکلی در تامین کالا و خریدهای مردم پیش نیاید. اقدامات دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای کالابرگ با جدیت دنبال شده، اما از آنجا که متولی اصلی کالابرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با تغییر مدیریت این وزارتخانه، در اجرا و بهره برداری این طرح اندکی تأخیر به وجود آمد و بر اساس آخرین اعلام، این وزارتخانه اجرای آزمایشی طرح در یکی از استان‌های جنوبی کشور را کلید زده و پس از اجرا در این استان برای کل کشور اجرا خواهد شد.

بدهی خارجی ایران چند میلیارد دلار شد؟
بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان مهرماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار است که ۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

برآورد بذرپاش از قیمت ساخت مسکن
بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم هفته پژوهش، در بخشی از سخنان خود درباره طرح نهضت ملی مسکن و اشاره به هزینه ساخت مسکن مهر و خط اعتباری آن توضیح داد: برای ساخت ۴میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون جهش تولید مسکن با برآورد هزینه ساخت حدود متری ۷ میلیون تومان با در نظر گرفتن هر واحد با مشاعات به مساحت ۱۰۰ متر مربع، بودجه ۲ هزار و۸۰۰ همت نیاز است که موضوع روش های تأمین مالی این طرح با توجه اینکه متقاضیان مسکن‌های حمایتی از اعضای دهک های پایین درآمدی جامعه هستند، باید مورد بررسی و ارائه راه حل قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰۰
دلار در استانه ورود به کانال ۴۰ هزار تومانی
سکه در استانه ورود به کانال ۲۰ میلیون تومانی
علی برکت الله !!!
چند سال پیش یک خودرو صفر النترا خریدم که انزمان دلار ۴ هزار تومن بود قیمتش ۳۰ هزار دلار بود. ولی الان که دلار رسیده به ۳۸ هزار تومن و ان خودرو شش سال کار کرده و در بازار دنیا ۷ هزار دلاره میتوانم النترا کارکرده خود را ۵۰ هزار دلار بقروشم. قیمت مسکن هم همینه. الان تورنتو و وانکور گرانترین بازارهای مسکن دنیاست. ولی الان شما یک اپارتمان ۱۰۰ متری در شمال تهران داشته باشید قیمتش از یک اپارتمان صد متری در یک برج مدرن در کانادا کمتر نیست. ماشالله انقدر جذب صد در صدی هم داریم همه دارند میفروشند و به کانادا و امریکا و اروپا و.... میبرند. انوقت انتظار دارید قیمت دلار تثبیت باقی بمونه؟ هر زمان در این مدیریت سیتست خارجی و اقتصاد اب سر بالا رفت قیمت دلار هم تثبیت میمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
بازار عرضه و تقاضا است.
مردم ایران چون فقیرند این همه پول برای خانه و ماشین می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
ان زمان دلار سرکوب شده بود یعنی با دستکاری و از عمد دلار پایین بودو نرخ اصلی الان بالای 5 الی 6 هزار تومان بود دوم هم اینکه متوسط هر متر خانه در تهران در حال حاضر 43 میلیون هست با دلار 38 هزار تومان می شود 1100 دلار در ونکور متوسط هرمتر 10 هزار دلار
متوسط درآمد در تهران 10 میلیون می شود 263 دلار در ونکور هم 3300 دلار
به یک کارگر ساده جهت اداره ی مملکت نیازمندیم. :/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
استانداران دو استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی که از مدیران دولت روحانی بودند متاسفانه بدترین مدیریت اغتشاشات اخیر را با بالاترین تلفات و تبعات ایجاد کردند.
آیا الان وقت عزلشان نرسیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
حقوق وزارت کاری- مزایا ناهار ، سرویس و اضافه کاری
واقعا عجیب است چرا بانکهای کشور در فروش قسطی خودرو نقشی ندارند هم مردم براحتی خودرو میخریدند هم بانکها سود میبردند ولی افسوس که سود اصلی را دلال خودرو میبرد
رئیس‌جمهور با پاسخ کوبنده ایی که به چین داشت ثابت کرد که نگاه به شرق خیالی واهی است و ما همچنان نگاه به غرب داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
واقعا نیاز به اینهمه خشونت نبود
رئیس جمهور عزیز و منتخب مردمی جناب دکتر رئیسی با پشتوانه مردمی قوی نیاز نبود اینطور چین را با بیاناتشون در هم بکوبه
یکم رحم میکرد بهشون
جناب فاطمی وزیر مجترم صمت تا جاییکه ما تو این مملکت دیده ایم قیمت خودرو با افزایش قیمت دلار افزایشی شده ولی با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو هیچ وقت پایین نیامده و دچار چسیندگی قیمتی بوده است. لطفا" در فرمایشات توجه فرمایید.
مثل اینکه پرنسیپ پرستیژ و اصول همه چیز رو از یاد بردیم در حالیکه رییس جمهور چین در عربستان مالکیت ایران رو بر جزایر سه گانه زیر پا گذاشت یعنی تمامیت ارضی ایران رو رییس جمهور ایران با معاون نخست وزیر چین دیدار کرد اصلا چین نخست وزیر هم دارد که حالا رییسی با معاون نخست وزیر چین دیدار کرده
هرگونه کمک نظامی به روسیه متجاوز صد در صد اشتباه محض است و ایران را در وضعیت بسیار بدتری قرار می دهد. این کار اشتباه را متوقف کنید.
ناکارآمد ترین دولت دولت‌های اصولگرا هستند
آقای امام جمعه مسلما شما بخاطر روشنگری تحریم نشده اید! اطلاعیه را بخوتنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
معلوم نیست تیر ایشان به کدام هدف خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
بخاطر افکار جنایتکارانه تحریم شده است
وزیر صمت: قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار است.... مگر به کارگر با دلار حقوق میدی که قیمت خودرو باید با دلار هماهنگ باشه!
آقای بذرپاش این آقای سوپرنخبه هنوز روی صندلی وزارت فرود نیامده ، کی نشسته محاسبه کرده و هزینه هر متر مسکن را استخراج نموده است؟ در این مدت محاسبه ی ساخت یک آلاچیق هم ممکن نیست. بخیری بگذره ان شاءالله.
احتمالا با ابراز ناخرسندی ما چین از تمام مواضع خود عقب نشینی میکنه و فردا سخنگوشون ابراز پشیمانی و عذر خواهی میکند و قول میده دیگه همچین مواضعی تکرار نشه
آقای خاتمی مدتیه یا شما رو تحریم میکنن یا میخوان ترورت کنن... مگر چیکار می کنی اینقدر مهم شدی؟!!!
قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار است.
قیمت دلار هماهنگ با طلا هست
قیمت طلا هماهنگ با جهان است

ولی جهان هماهنگ با ایران نیست!!!
همه این موارد هم تقصیر امریکای جهانخوار است
!:خوب من برم به پر کردن جیبهام برسم
سلام آقا مهرداد خودت بخوبی میدانی که چهار ملیون مسکن یک شعار تبلیغاتی زشت بود که داده شد موضوع را به ریئس جمهور هم توضیح بده با واقعیات کنار آمدن بهتره تا با رویاها
آقای رئیس محترم جمهور
آقای دکتر
آقای آیت اله
آقای فیلسوف
آقای علامه
آقای ........


لطفا لطفا بزرگواری بفرما همین امشب استعفا خود رو تقدیم مقام معظم رهبری بفرما


نزار بیش از این جوانان کشورمون مقابل هم قرار بگیرن



بیش از این از حساب رهبری هزینه نفرما



اینجوری مردم تو رو بخاطر معرفت و مردانیگت بیشتر دوست خواهند داشت و عزیزتر خواهی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
ناشناس محترم ۲۰:۳۷
آدرس اشتباه نده !
تازگی مسولان از کلمه همت در همه جا استفاده میکنند معنی لغوی ان میشود اراده و خواست و سعی و کوشش و قصد میباشد اما بکار بردن همت در این جمله ( بودجه ۲ هزار و۸۰۰ همت نیاز است) نشان از واحد پول میباشد ایا کلمه همت واحد پول جدید ایران میباشد که همه از ان بی خبر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
همت چیزیه که مسئولین ما ندارند
آقای قروه نه ازچین ونه ازروسیه ونه ازانگلیس ونه ازفرانسه ونه ازکشوردیگری وقتی منافع ملی شان دربین باشد انتظاروفابما نیست فقط بعضی از ماها هستند که باساده دلی خاص خود فکرمیکند هرکه غریبه باشد وازمانباشد حتماًصداقت دارد وکاررا بجائی میکشد که متصورند هرچه بیگانه تروغریبه تربرابراست باصادق ترورفیق تر وتازه وقتی هم رودست خوردیم نمیخواهیم باورکنیم برادرهیچ کشوری منافع ملی کشورش رابا ارتباطش باکشوردیگری معامله نمیکند شعرزیبای شما استعاره ای رویائی است که ازیارهم وقتی منافعش نباشد انتظار یاری نبایدداشت
جالب که معاون نخست وزیر چین اصلا جواب گله رییسی رو هم نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
تازه اقای معاون کلی تاجر با خودش اورده تا بازار ایران را از دست نده! فقط بازار براشون مهمه که تند دویدن و اومدن
وزارت امورخارجه چرا گذاشت یک معاون با رئییس جمهور ما ملاقات کند رعایت پروتکل های دیپلماتیک چی شد؟ خاکی بودن و ساده زیستی تو روابط بین الملل معنای دیگه ایز دارد
تحریم کردن یک امام جمعه چه فایده ای داره؟
جز رفع تکلیف
اینها همه جنگ زرگریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
البته فایده خاصی نداره تا اینکه ایشون بخوان بخاطر درمان برن خارج از ایران و مثل جناب رستم قاسمی برن چین برای درمان و بعد پیکر پاکشون برگرده ایران و بگن ماموریت رفته بودن چین
بالاخره زمان کهولت سن حضرات این تحریمها جواب میده
وقتی روسیه اون زمان سامانه اس 300 رو به ما نداد و حالا که داده همه کدهاش رو به اسراییل داده و ضمنا الان دیگه صحبت از سامانه اس 500 هست! وقتی هواپیمای نظامی هم به ما نمیده و ... چرا ایران باید بهش پهپهاد یا موشک بده و برای خودش هم تو جامعه جهانی مشکل درست کنه؟!
ای کاش شاعرهامون سیاستمدار میشدند
چقد ما تنهاییم همین مونده بود که سر روسیه بریم زیر تحریم. ولی روس واس ما چه کرده ۴تاشو بگید . فقط ایران براش یه برگ بازیه وسلام. ازیطرف میگن شرق وغرب عربستان رو میدوشن ولی دلاراینجا ۴۰ میشه . ایکاش این ندیران نالایق رو کنار میذاشتن از مدیرانی که سپاه رو ابرقدرت کردن استفاده میشد مدیران دولتی همشون باسفارش وزدوبنداومدن . دلالها شدن مدیراقتصاد کشور قشنگ پیداس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
نوبت رییسی شده که از قطار انقلاب پیاده شه؟
جالبه رئیس جمهور چین خودش میره عربستان بعد ادم دست سومش رو میفرسته ایران !!!
اقتصاد را به برجام گره نمی زنیم .
دلار شد ۳۸۰۰۰ تومان
سکه شد ۱۸ میلیون
از کرامات دولت ریسی .
صهیونیست ها و آمریکایی ها میخوان تا جایی که می تونند شیره ابزارهای بین المللی را برای ضربه زدن به ایران استفاده کنند. قبلا در زمان ترامپ اومدن گفتن مکانیزم ماشه را زدن ولی بعد که دیدن هیچ اتفاقی نیافتاد و کسی محل نگذاشت چند ماه بعدش در دولت بایدن اومدن گفتن ما درخواست خودمون برای مکانیزم ماشه را پس می گیریم. چون دیدن چند ماه گذشت و ضایع شدن پس اینطور وانمود کردند که درخواست ندادند تا بتونند همچنین از این ابزار عنوان چماقی بالای سر ایران استفاده کنند. واقعیت اینه که غرب هر چه در چنته داشته به میدان آورده و اگر توان اعمال چیزی را داشت همین الان انجام می داد نه اینکه منتظر موشک ۳۰۰ کیلومتری و غیره بنشینه. با این ادا و اطوارها میخوان وانمود. کنند که همچنان ابزارهای دیگری هم دارند که مثلا در صورت تخطی ایران به اونها متوسل میشن در حالی که وقتی الان تحریم هاشون به مش غلام و گاوداری اش رسیده یعنی دیگه چیزی برای تحریم ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
با این اوهام زندگی کن
خیلی صریح بود
ناخن‌های چین ها شکست
فقط طی یک بیانیه باید تایوان را حمایت می‌کرد می‌دیدیم چجوری غرور چینی ها می‌شکست.
خب
حیف که کسی نیست
حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
خیال کردی موضع ایران در قبال تایوان تاثیری بر وضعیت تایوان داره که چین هم براش مهم باشه؟؟
"نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی درباره دریافت زمین در منطقه الهیه تهران توسط ۱۳ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس، گفت: این نمایندگان مربوط به دوره دهم مجلس بودند که همگی ردصلاحیت شدند."
واقعا خیلی خشن باهاشون برخورد شده.
بقول رائفی پور اینا رو ول کن دلار چند؟
نماینده ها قبلا یک سوءسابقه در نادرستگویی در مورد آمدن نماینده واتساپ و تلگرام دارند!
آفرین ایران ابر قدرت آینده جهان
جناب اقای رییسی نکشیدمون با این قاطعیت ! مثل بخط کردن ه اقتصاد دانها برای مشکلات اقتصادی و ! یا خانه باید ساخته بشوند ! ازپیمان شانگهای و کریدور شرق به غرب چه خبر اقای رییس دولت تماشاچی !
این واکنش فایده ای ندارد
گزینه های خود را با احیای برجامم گسترده تر کنید تا چین به دنبال شما بیافتد
جناب نماینده شما که گفتید اغتشاشات تمام شده و ۵۰ هزار نفر بودن ! پلتفرم داخلی و عکسهای دلبخواه تون چه شد ؟ عجبا
فاطمی امین عزیز . ی دفعه تقصیر گردن نگیری ها ! خب حالا شما بفرما با دلار بازار ازاد این لنگنهای تولید داخل اینقدره ؟ اخه ماشین ده هزار دلاری باید بشه چهارصد میلیون نه یک میلیارد که؟ این چیزایی که میگی رو تازه فهمیدی ؟ مردم تو صف نونوایی هم میدونن . خجالت بکشید و استعفا بدین .
باسلام
در جامعه جهانی امروز وجود قدرت های هم وزن ضروری است زیرا موجب توازن قدرت جهانی خواهد گردید.
وجود چین در مقابل آمریکا و ایضا آمریکا در مقابل چین برای کشورهای در حال توسعه یک ضرورت است.
و به همان میزان که تک قدرت بودن آمریکا در جهان خطرناک است تک قدرت بودن چین به مراتب و به مرتب بدلیل حضور منطقه ای ، جمعیت و ... برای ما خطرناک تر است.
اگر ساخت ۷ میلیون تومان هست مه قطعا بیشتر هم هست
چرا تعرفه نظام مهندسی بر پایه ۴میلیون هست؟
الان حقوق یک مهندس از یک بنا هم کمتر شده ، بماند به دلیل کاهش ساخت و ساز کار هم نیست برای این قشر
سلام، آقایان از مواضع چینی ها نا خرسندن اما با لبخند ، اگر چنین مواضعی در زمان روحانی و ظریف بود خدا می داند که چه غوغایی ائمه جمعه و گروه مداحان و دیگر عناصر تندرو بپا نمی کردن
قوم یاجوج ماجوج ان دیگه وفا نمیدونن چیه گرچه سیاست در دنیا اینچیزارو‌نمیشناسه ولی اینجا همش دنبال افسانه مرام هستند
«هو چون هوا» معاون نخست وزیر چین نیز در این دیدارضمن ابلاغ سلام‌ گرم آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین به مخازن نفتی و سواحل ایران و البته سلام و درودهای گرم کشتی های کف روب به آبها و ماهیان خیلج فارس گفتند بی خیال جزایر سه گانه بگو نفت ارزون چی دارید !
شخصی به اصطلاح نماینده مجلس به نام جلالی اکثریت مردم رو مرتد نامیده.مرتد یعنی مهدور الدم یعنی بکشیش هم جائزه.رییس جمهور نظرشون چیه
معضل خودرو خیلی ساده هست ما یا خودرو ساز داریم که خودرو تامین میکنه برا این ملت یا دو تا کارخونه بی‌عرضه محتکر خون مردم تو شیشه کن داریم که خودرو باید وارد بشه حالا چی این قضیه برا دولتمردان مجهول و نشده خدا میدونه.
مردم شاکی هستن که خودرو تو بازار نیست دولت میگه عیبی نداره با هزار جور شرط و شروط خودرو وارد کنید اما اول به اندازه پول خودرو گمرکی بپردازید!
علی برکت الله
آقای رشیدی کوچی که میگوئی مثل اصحاب کهف ازغاربیرون آمدیم وقیمتها چندین برابر شد چون جراح محترمی که برای جراحی اقتصادی درغار داشتیم تخصص وعلمشان بروزنبود نه خودونه دستیارانشان که ازخودشان کمترمیدانستند مگر نمیدانید علم ودانش بسرعت درحال پیشرفت است جراحان امروزه بازمان اصحاب کهف متفاوتند حراحان باید اهل تعامل وباحراحان به روز دنیا دائم درارتباط باشنددر آنجاامکانی چنینی نبود فعلاًبیمارزبان بسته عمل شده مادرحال موت است فقط خدامیتواندشفایش دهد آنهم اگرماتلاش کنیم وبخواهیم که بعید است چنین کنیم
اقای نماینده بردسکن شما برای فروش نفت و دیگر کالاها بقول خودتان تحریم ها رو دور میزنید به بهای کمتر میفروشید و به بهای بیشتر میخرید و خارجی ها دو سره سود میبرن.مردم هم تحریم های اینترنتی شما رو دور میزنند و وی پی ان میخرند و باز هم سودش تو جیب خارجی ها میرود.حالا شما بفرمایید که این چه نوع کشورداری است که از بالا تا پایین همه دارند همدیگر رو دور میزنند
جناب وزیر صنعت ، چرا و چطور شما نمی دانید؟

که وقتی عرضه خودرو بسیار کمتر از تقاضای خرید آن است

قیمت خودرو همچون سایر کالاها بالا میرود .

مضافا به اینکه چرا با گرانفروشی ۳ تا ۴ برابر قیمت خودرو

های فیدیلیتی و دیگنیتی ساخته در چین را که در دوبی ۴۵۰

میلیون تومن قسطی هستند .

ولی مونتاژ شده در ایران ( کیفیت پایین تر ) را به ۱/۳ تا ۱/۷

میلیارد تومان به مردم فلکزده خودمان میفروشند ؟

ایا کنترل این اجحاف و خلاف آشکار گرانفروشی خودرو ساز نیز توسط وزارت شما ، شدنی نمی باشد .؟؟
بذر پاش که برای هر متر مربع مسکن مهر، هر متر ۷ میلیون

تومان محاسبه کرده است !!!!!

فقط اگر دولت زمین رایگان و جواز ساخت را به مردم تامین کند

خود مردم با نصف این مبلغ میتوانند مسکن خودشان را بهتر از مسکن مهر دولت احمدی نژاد بسازند
در بدعهدی بزرگ و شوکه کننده ای که چینی ها به ما کردند

مسولان ما همچون نیکزاد و مخبر ، طوری موضعگیری کردند

که انگار نه انگار که ما تمام تخم مرغهایمان را در سبد چین و روسیه قرار داده بودیم !!!!

و اول روسیه و حالا هم چین کل سبد و تمام تخم مرغها

یمان را به زمین بدعهدی کوبیدند و انگار نه انگار !!!!

و والسلام !!!!!!؟؟؟؟؟
ریسی صریح انقلابی! اما نتیجه مهمه که تا حالا جز ضرر و بهمریختگی هیچ چیزی عاید ملت نشده
واکنش صریح رئیسی به مواضع اخیر چین در مورد جزایر سه‌گانه:

جناب رئیس جمهور
برای همه کشورها بجزء ایران در روابط بین الملل الویت اول منافع ملی آن کشورهاست اگر نمی دانستید بدانید و این مطلب را به مشاورین خود نیز یادآوری کنید لطفا" . ممنون و متشکر
سلام رسوند و گفت جزیره‌ها فقط وقتی به ما ربط دارن که امارات بخوادشون؟
مگه چین پسر خاله ریسی هست که ازش گلایه کنی
معلوم نیست بن سلمان چه وعده‌ای به چینی‌ها داده که اونها پای بیانیه اعراب رو امضا کردن
این پیغام بدی به ایران بود
عربستان به ما فهموند که راه مقابله با ما رو یاد گرفته
حالا ما هرچقدر هم که موشک داشته باشیم
نیک بین تصریح کرد: خرید VPN یعنی فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و بعد به آن کشور مبدا؛ مثلا اگر بخواهیم از واتس اپ استفاده کنیم و مبدا کشور الف باشد ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به آن کشور مرتبط شویم لذا می‌رویم به کشور ب اطلاعات خود را می‌دهیم و بعد می‌آییم از کشور الف اطلاعاتمان را می‌گیریم.

به شما چه ربطی دارد من اصلا دوست دارم اطلاعات شخصیم را کشورهای دیگر بدانند ؟
فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول این کشور خرج VPN شود. این VPN را چه کسی تولید می‌کند همان که ما با آن ارتباط خوبی ندارد.
همچین هم قیمت زیادی ندارد من وی پی ان برای سه ماه خریده ام فقط پنجاه هزار تومن قدری از یک دلار بیشتر !!!!!!!!!!!
آقای رئیسی مرافب باش چینی ها عصبانی نشن وگرنه همین چهارتا جنس آشغال رو هم به شما نمیدن
قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت دلار بالا و پایین شده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بالاخره یکی فهمید که دلار ، ملت رو بدبخت کرده ؟؟؟
"قیمت خودرو هماهنگ با قیمت دلار است" آنجایی که به نفع تان است می گویید هماهنگ با قیمت دلار ( هر چند که با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو کاهش نمی یابد) و آنجایی که به نفع تان نیست، اینگونه عمل نمی کنید ( مانند هماهنگ بودن افزایش حقوق ها با تورم و قیمت دلار) و این با عدالت منافات دارد
سهم اقتصاد چین در اقتصاد ایران 35% است.
سهم اقتصاد اعراب در اقتصاد چین 18% است.
سهم افتصاد ایران در اقتصاد چین 0.3% است.

با این آمار، آیا به نظر شما چین رابطه با ایران را بر رابطه با اعراب ترجیح می دهد؟!
رئیس‌جمهور در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین گفت
معاون نخست وزیر می بایستی حداکثر با وزیر ملاقات کند نه رییس جمهور
وقتی رییس جمهور چین با ولیعهد عربستان ملاقات میکند پیام را باید گرفت که ایران دیگر برای چین اهمیتی ندارد.
واردات خودرو به کجا رسید تا سوداگری داخلی تموم بشه
ابوترابی گفت: نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط ۵ ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است.((((((((( مملکت قانون داره همه در برابر قانون یکسان هستن این شایعه و لجن پراکنی ها کار دشمن هست)))))))))))
آقای رئیسی شما که بادستوردادن ، همه مشکلات را حل کردی ! به چین هم دستوربده بیانیه اش یا کشورهای عربی رو پس بگیره
آقای بذرپاش کمی خجالت بکش. فرق بین تو و وزیر قبلی و قبل اون فقط اینه که تو زرنگ تری ولی از جنبه منفی.
واکنش صریح رئیسی به مواضع اخیر چین در مورد جزایر سه‌گانه
استاد واکنشی به بیلبورد های زاکانی نداره که هر دو روز عوض میشه
بعدش اعلام می کنه رایانه به همه داده نمیشه
جناب رییسی، ما اصلا راضی به اینهمه جدیت و داد و فریاد

زدن و اعتراض های جدی شما ، علیه چین نبودیم !!!!!!

بسه دیگه کشتید شان !!!

و پدر شی چی پینگ را که در آوردید شما!!

زنده باشید و خوب ، حساب چین را کف دستشان گذاشتید !!!

ولی دیگه بسه دیگه ، گناه دارند !!!!

و دیگه از این اشتباهات که در مورد مالکیت جزایر سه گانه

ایرانی ابراز تردید کردند ، نمیکنند !!!=
آقای شاعر کو گوش شنوا ؟
آیا واکنش صریح رئیسی یا دو پهلوی وزارت خارجه تغییری در مواضع روسیه در قبال کشورهای غربی و خدشه دار کردن تمامیت ارضی ایران داشته است. وزارت خارجه و دولت رئیسی بایستی به دلیل انفعال در
قبال مواضع مداخله آمیز باکو ، اقلیم ، روسیه ، ترکیه ، عربستان و....پاسخگو باشند. مداخلاتی که تاکنون سابقه نداشته است.
قیمت خودرو با ارز بالا میرود
سایر قیمت های خدمات و پوشاک و خوارک هم به تبع آنها بالا میرود
عجببببببببب !!! پس رئیس جمهور از عملکرد چینی ها ناخرسند هم شده.....
کجایش صریح بود در حالی موضع رییس چین خیلی صریح تر جامع تر و محکمتر (امضا پای تفاهنمامه) بود
چرا وضع مان به جایی رسیده که فقط گله میکنیم. چقدر ضعیف هستیم که قدرت تنبیه کردن چین را نداریم. این یعنی مسیر رو داریم اشتباه میرویم . باید اصلاح کنیم و قدرتمند شویم .
آقای رئیسی اعتراض به چین دیر هنگام است مسیر راه آهن هم که در حال عوض شدن است
نماینده های فاسد دوره دهم که رشوه گرفتند باید محاکمه و اعدام شوند .
این گلایه منفعلانه و بسنده کردن به جواب کلی گویی معاون چینی کجاش اسمش (( واکنش صریح ) بود؟
از کجا معلوم که اون قرارداد 25 ساله که محرمانه هم بود همون حق چین در مورد جزایر سه گانه ایران بدبخته که اونم داره با عربستان و امارات در موردش رایزنی می کنه .
فقط در مورد جزایر سه گانه بیانیه صادر نکردند. در مورد حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورها علیه ایران بیانیه دادند
حالا که قیمت خودرو بر اساس دلار حرکت می کند پس آب و برقی که مصرف می کند هم باید بر اساس دلار باشد / فولادی که مصرف می کند هم بر اساس دلار باشد / حقوق کارگر و مهندسی را هم که در آنجا کار می کنند بر اساس دلار باشد مالیات هایی را هم که قرار است به دولت بپردازد بر اساس دلار باشد نمی شود که هم خر و هم خرما را با هم داشت
متاسفانه به خاطر نظام پولی ضعیف و افسار گسیخته که حتی از کشور افغانستان هم بدتر است کشور دلاریزه شده و با وجود حقوق کارگر و کارشناس ریالی و مواد اولیه ریالی و آب و برق یارانه ای و ریالی اما خروجی دلاری ها دلاری است
تو را به خدا شما که بلد کار نیستید بگزارید دو نفر آدم متخصص و کاربلد اوضاع را درست کنند بخدا به نفع شما و فرزندان شما مسئولین هم است
آیا اقتصاد کشور مهم است یا فوتبال که با هزینه های میلیاردی مربی می آورید و آنوقت با این همه هزینه در جام جهانی عقبگرد داریم
من نمی دانم بنظر من ما اگر مربی داخلی هم داشتیم هیچ تفاوتی ندارد و همین شرایط را داشتیم پس چرا باید هزینه اضافی پرداخت کنیم و مربی خارجی بیاوریم که فاصله حقوقی آن بقیه خودش عامل بی انگیزگی در فوتبال است
مفصر مسئولان نیستند.مقصر ما مردم ساده لو وکج فهم هستیم
متاسفانه در جهان مناقشات بر سر زمین هایی وجود دارد که بعضا این مناطق هیچ منفعت اقتصادی برای هیچ کدام از طرفین ندارد
برای جلوگیری از جنگ های خانمان سوز این مناطق باید تحت قیمومیت سازمان ملل در آید و منطقه ای آزاد و مشترک بین دوطرف مناقشه باشد و بدون اجازه سازمان ملل هیچ کس فعالیت نظامی گری در آن وجود نداشته باشد
تا هنگامی که دو کشور متخاصم از طریق گفتگو و رایزنی های سیاسی به توافق رسیده و مشکلات خود را حل کنند
جمله واکنش صریح رئیسی من را یاد اوایل دولت آقای رئیسی انداخت که بارها اخباری با محتوی " حرکت طوفانی وزیر انقلابی" را راجع به وزیر کار میدیدم که داخل رسانه ها منتشر میشد می اندازد.
والا با این ترافیک تهران و هوای سرطانی و الوده باید قوانین بسیار سفت و سختی برای استفاده از اتوموبیل شخصی در تهران وضع بشه ، مثلا تک سرنشین به کل ممنوع بشه . هیچکس بفکر کسانی که تا دو سه سال اینده از این الودگی هوا سرطان میگیرند نیست. به چه درد میخوره این تولید خودرو یی که فقط الودگی رو بیشتر میکنه.
در عرف بین الملل وقتی در مورد تمامیت ارضی کشوری اعلامیه با آن شدت داده میشود اولین کار فراخواندن سفیر آن کشور و تقبیح کردن آن عمل است.

حداقل کاری که رئیسی باید انجام میداد دادن اعلامیه برای حل صلح آمیز مسئله تایوان و چین بود اما بجای این همه دیدار با نخست وزیر آن کشور یعنی تایید این اعمال است.

باید و باید این دیدار لغو میشد
باید
این دیدار و توجیهاتی که روابط چین باعث دوری اعراب از آمریکا شده است هیچ فایده ای برای ما ایرانیان ندارد.
بفرض از آمریکا دور شدند آیا این سودی برای ملت ایران دارد؟
سلام. در چارچوب اصول تشریفات بین المللی، معاون نخست وزیر چین در حد ملاقات با رییس جمهور نبود.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی