بازدید 4218

آلمان: مذاکرات با پوتین باید ادامه یابد

صدراعظم آلمان می گوید که مذاکرات با رئیس جمهور روسیه باید ادامه یابد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 11 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان در نشستی روز شنبه گفت که لازم است مذاکرات با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه ادامه یابد.

وی گفت: «ما نظرات مخالفی داریم، اما من به صحبت کردن با پوتین ادامه می‌دهم زیرا می‌خواهم لحظه‌ای را ببینم که خروج از این وضعیت ممکن می‌شود. اگر ما با یکدیگر صحبت نکنیم این اتفاق نمی‌افتد.»

آخرین گفتگوی تلفنی شولتز و پوتین در ۲ دسامبر یعنی حدود ۱۰ روز پیش انجام شد. «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه ددر این باره گفته بود: «مبنا بر ابتکار طرف آلمانی، گفتگویی تلفنی بین ولادیمیر پوتین و اولاف شولتز صورت گرفت. بحث و گفتگو در مورد وضعیت اوکراین با تاکید بر جنبه‌های بشردوستانه انجام شد.»

صدراعظم آلمان پیش از این نیز، قطع کامل گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را اشتباهی بزرگ توصیف کرده و گفته بود: «قطع کامل گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیرغم تمام اختلافاتی که وجود دارد، اشتباهی بزرگ خواهد بود.» صدراعظم آلمان در عین حال تلاش با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به عنوان نمایندگان گروه هفت برای گفتگوی مجدد با پوتین را حائز اهمیت برشمرد.

پیشتر هم اولاف شولتز در واکنش به اوضاع اوکراین گفته بود: «ما همگی خواستار این هستیم که این جنگ پایان یابد و امکان برقراری صلح میسر گردد. این موضوع تمام گفتگوهایی بوده است که من تا کنون با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام دادم.» وی افزود: «به هیچ منتقدی اجازه نخواهم داد که من را از ادامه گفتگوهای تلفنی که هر از گاهی با رئیس جمهور روسیه انجام می‌دهم، منصرف نماید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی