بازدید 18959

ورود مافیای صنعت خودرو به واردات

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرایطی که در آئین نامه واردات خودرو لحاظ شده زمینه را برای شکل گیری انحصار در این حوزه فراهم کرده و راه را برای ورود مافیای صنعت خودرو به واردات باز می کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 13 September 2022

علی موسوی درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: متاسفانه به آئین نامه ای که برای قانون مصوب مجلس در بحث واردات خودرو نوشته شده است، انتقاداتی وارد است. اول اینکه شرط و شروطی که برای واردات خودرو لحاظ شده می تواند منجر به ایجاد مافیا در این حوزه شود و امتیازاتی که به برخی از شرکت ها نسبت به سایر شرکت ها داده می‌شود می تواند زمینه شکل گیری مافیای واردات خودرو را ایجاد کرده و همان مافیایی که امروز در صنعت خودروسازی وجود دارد از طریق همین شرایط می تواند به واردات خودرو وارد شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس در ادامه با بیان اینکه نگرانی ما این است که داستان ناکارآمدی خودروسازان در موضوع واردات خودرو نیز دیده شود، تاکید کرد: برخی از سخت گیری های لحاظ شده در این آئین نامه و مراحل متعددی که در آن ذکر شده است کمک می کند تا همان افراد خاص و شرکت های خاص در واردات خودرو وارد شوند و این یعنی در واردات خودرو نیز انحصار ایجاد می شود.

آئین نامه واردات خودرو نمی تواند قیمت ها را تعدیل کند

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه این شرایط سخت گیرانه می تواند مشکل افرین باشد،‌ تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای واردات خودرو شامل واردات خودروهای لاکچری خواهد شد در حالی که هدف ما این بود که با واردات خودروهای با کیفیت و با قیمت متعادل خارجی بتوان قیمت خودرو در داخل را تعدیل کرد. با قیمت تعیین شده برای واردات خودرو قیمت های داخلی تعدیل نخواهد شد.

موسوی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر واردات ۷۰ هزار خودرو در خوش بینانه ترین حالت نمی تواند تغییری در بازار ایجاد کند چراکه نیاز بازار بیش از این رقم است. از سوی دیگر بر اساس موارد دیده شده در این آئین نامه، خودروسازان خیلی منتفع خواهند شد. بنده در فرصت مناسب مافیایی که قصد ورود به حوزه واردات خودرو را دارند افشا خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۸
واردات خودرو توسط فرغون سازهای وطنی مثال سپردن گوشت به گربه هست.
نیاز سالانه به یک میلیون تا دو میلیون خودرو هست که 70 یا 100 هزار خودرو تاثیری در بازار نداره اما رانتی میشه برای واردکننده و مصرف کننده خواهد شد!
در کل مسخره ترین کشور عالم ایران است بهترین ماشین در اربعین قیمت تویوتا سوال کردم در عراق گفت 10هزار دینار عراقی است در ایران مسمانان زاده های دورغین 10 میلیارد تومان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
داداش جان ، 10 هزار دينار قيمت كرايه خودرو از مهران تا نجف يا كربلاست، طرف منظور شما را نفهميده !!!
ایمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
جناب تنگستانی اشتباه نوشتی. اینکه اینجا بدلیل ممنوعیت واردات خودروهای دست دوم خارجی 5 برابرصفرشون قیمت داره جای خود .ولی عدد تو اشتباهه.
شما هیچ کاری نمیتونی بکنی و افشات هم بدرد هیچ کسی نمیخوره!
مافیایی که داری اسم میبری خودش دولتیه و خودش رانت قدرت داره و جیب مسئولا رو پر میکنه ... فکر کردی نمیدونستن که اومدن گفتن فقط 70 هزار خودرو اونم لاکچری؟
کل مملکت دست پولدارهاست یعنی این آقایان نماینده و دولتمرد انتخاب میکنند قانون تصویب میکنند و...
قرار نیست مشکل اقتصادی حل بشه وگرنه تا الان میشد یه کم شل و سفتش میکنند تا مردم امیدوار بشن ولی وقتی اسم مافیا میاد یعنی لابی یعنی .....
شایدم تو نوشتن آیین نامه دست داشتن
مگر در این مملکت غیر رانت خوری، مفت خوری و ویژه خواری چیز دیگری هم داریم؟!!!!
عمرا افشا بكني. زياد از اين حرفها شنيديم . ملت ديگه اميدي به شما ندارند
آقاي نماينده، شما اسم چند تا خودرو لاكچري كه حداكثر 20 هزار دلار قيمت دارند را ببر تا ببينيم منظور شما از خودرو لاكچري چيست !
مافیای خودرو از گود کنار نبود که وارد شود. محدودیت هایی که برای ورود خودرو در نظر گرفته شده کاملاً مشخص است که پیش نویس مقررات واردات هم توسط همین مافیا نوشته شده بقیه فقط ماشین امضا هستند.
دولت عادت کرده هر کاری انجام بده با هدف دست در جیب مردم کردن باشه. هیچ اعتمادی به هیچ طرح و برنامشون نیست. اصلا اینها دولتی برای مردم ایران نیستند. رفاه مردم اولویت صدشون هم نیست. ملت ایران خلاصه شده در خانواده آقازاده ها. بقیه رعیتند.
از این دولت کم سواد بیش از این برنمیاد فقط شعار میدن و در عمل درجا میزنن یا کشور رو به عقب میبرن واقعا تاسف انگیزه
پس دزدی ها همچنان ادامه دارد خوب بخورید خوب بچاپید امان از دست مافیا .از دست دولت هم کاری ساخته نیست
واردات خودرو! بیشتر شبیه جوک می مونه
تعجب داره؟ می گه از همون اول آئین نامه برای مافیا تنظیم نشده بود؟
از اول هم معلوم بود،وقتی برای واردات ارز در نظر میگیرن،مشخص هست که خودشون قراره وارد کننده باشن،اگر راست میگفتن نباید ارز برای واردات در نظر گرفته میشد،تا سرمایه دار با پول خودش وارد کنه بعد نظارت میشد تا در سامانه فروش با چند درصد سود بفروش برسه،نه اینکه نماینده مجلس و وزارت صنعت و گمرک و دلال دست در دست هم بیت المال رو غارت کنند و خون مردم رو تو شیشه کنن،
شما قیمت ماشین پایین بیاورید هرکس می خواد وارد بکنه اگه احمدی نزاد بود مثل خط موبایل ارزون می کرد
خدا کل مافیای این کشور رو یکجا ریشه کنه . آمین
خوب هر نفر که توانایی خرید داره خودش وارد کنه
در خود ایتالیا این همه مافیا نیست
اگر وارد شود بدانید سهم مردم عادی نخواهد شد
اگه هرکسی خودش وارد کنه پس اینها چی خیلی ساده آید من بادوکلاس سواد فهمیدم بابا
نمایی دیگر از فساد سیستمی که از ما بهتران آن را انکار میکنند
ازیین محلس و دولت بیش ازین انتظاری نیست که رانت سیستماتیک واگذار کنند و با یک راه حل حدید، صد مشکل دیگه ببار میاورند
خبر جدید داری بنویس نداری نه خودت را معطل کن نه مردم را کل زندگی ایرانی ها شده مافیا مافیای بنزین مافیای آرد مافیای سرمربی تیم ملی و .........
پیر شدیم رفت ، آرزو بدل موندیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی