بازدید 8032
۱

بیانیه سفارت آمریکا در بغداد درباره تحولات عراق

سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به تحولات جاری در عراق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 31 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه سومریه، سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به تحولات جاری در عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: ما ناآرامی‌هایی را که امروز در بغداد رخ داد از نزدیک دنبال می‌کنیم و از گزارشات درباره خشونت‌ها نگرانیم.

این بیانیه می‌افزاید: حق تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان، در قانون اساسی عراق تضمین شده است. ما گروه‌های سیاسی عراق را به پایبندی به خویشتنداری و پرهیز از خشونت و حل اختلافات سیاسی از طریق روند مسالمت آمیز طبق قانون اساسی عراق دعوت می‌کنیم.

لازم به ذکر است که عراق وارد طولانی‌ترین دوره انسداد سیاسی پس از انتخابات پارلمانی اخیر شده است و گروه‌های سیاسی عراقی تاکنون موفق به انتخاب رئیس جمهوری و تشکیل دولت جدید نشده‌اند؛ امری که پس از افزایش قیمت جهانی نفت و به تبع آن، افزایش درآمدهای نفتی عراق انجام اصلاحات اقتصادی و پیشبرد پروژه‌ها و حتی تصویب قانون بودجه سال جاری را با اما و اگر مواجه کرده است.

سیر این تحولات روز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران صدر به منطقه سبز بغداد وارد شدند و این در حالی بود که طی ساعات گذشته موانع سیمانی در ورودی‌های منطقه سبز قرار داده شده بود، که طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند که طی آن شماری زخمی شدند. طرفداران صدر وارد پارلمان شدند و اعلام کردند که دست به تحصن نامحدود در داخل آن می‌زنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
مصذاق بارز اشک تمساح ریختن..خود آمریکا تمام نیروهای تحت امرش(بعثی ها،داعشی ها،تجزیه طلبان ،نیروهای بن سلمان و.....) را زیر چتر مقتدی صدر بسیج کرده که ایجاد تشنج کنند . نخست وزیری الکاظمی ادامه پیدا کنه و حضور نیروهای آمریکایی مستدام.تا عراق بیخ گوش ایران روز خوش نبینه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل