بازدید 8730
شبکه خبری « CNN» مدعی شد؛

احتمال بروز خاموشی‌های گسترده در آمریکا بخاطر گرمای شدید هوا/ دعوت از مردم آمریکا برای کمک به صنعت برق برای عبور از بحران

گرمای شدید هوا در تابستان سال جاری در بسیاری از مناطق کشور آمریکا نگرانی هایی را پیرامون امکان تأمین برق پایدار ایجاد کرده است و شرکت های توزیع کننده برق از احتمال بروز خاموشی های گسترده خبر می دهند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ 21 June 2022

احتمال بروز خاموشی های گسترده در آمریکا بخاطر گرمای شدید هوا/ دعوت از مردم آمریکا برای کمک به صعنت برق برای عبور از بحران

گرمای شدید هوا در تابستان سال جاری در بسیاری از مناطق کشور آمریکا نگرانی هایی را پیرامون امکان تأمین برق پایدار ایجاد کرده است و شرکت های توزیع کننده برق از احتمال بروز خاموشی های گسترده خبر می دهند.

به گزارش «تابناک»، در همین باره به تازگی شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از یک تنظیم کننده شبکه برق آمریکا خبر داد که دمای شدید و خشکسالی مداوم احتمال دارد که شبکه برق را در مناطق وسیعی از این کشور در تابستان امسال به چالش رو به رو کند و به طور بالقوه منجر به کمبود برق و خاموشی شود.

به صورت مشخص آژانس «NERC»، یک مرجع تنظیم کننده برق که بر سلامت زیر ساخت های برقی آمریکا نظارت می کند، در ارزیابی قابلیت اطمینان تأمین برق پایدار برای تابستان 2022 خود می گوید که دماهای شدید و خشکسالی مداوم می تواند باعث افت فشار شبکه برق شود.

این آژانس هشدار می دهد که دمای بالا باعث افزایش تقاضا برای برق خواهد شد و در همین حال، شرایط خشکسالی میزان توان موجود برای پاسخگویی به این تقاضا را کاهش خواهد داد.

برخی متخصصان صنعت برق آمریکا تأکید دارند که برای عبور از بحران آب و هوایی جدید به زیر ساخت های مطمئن و کافی نیاز است و باید صنعت تجهیزات برق و اپراتورهای مربوطه خود را برای شرایط چالش برانگیز تابستان آماده کنند.
«سی ان ان» در ادامه گزارش خود آورده است که خشکسالی مداوم و شدید و الگوهای آب و هوایی همراه با آن، غیرعادی هستند و به تشدید چالش های صنعت برق آمریکا دامن زده اند.

همچنین مارک اولسون، مدیر ارزیابی قابلیت اطمینان آژانش «NERC» به رسانه ها گفت: فشارهای اضافی بر عرضه و تقاضای برق وجود دارد و روز پنجشنبه گذشته مرکز پیش بینی آب و هوا NOAA تقریباً از کل ایالات متحده خواست تا در تابستان امسال دمای بالاتری را نسبت به میانگین دمای آسایش برای محیط های کار و زندگی خود در نظر بگیرند.

توضیح بیشتر اینکه کارشناسان هشدار می دهند در حال حاضر شبکه برق آمریکا بسیار شکننده است و تأمین برق پایدار در این شرایط چندان آسان نیست و در صورت عدم همراهی مردم و مدیریت مصرف این کشور با کمبود ظرفیت رو به رو خواهد شد.

در بخش دیگر گزارش «سی ان ان» ضمن اشاره به اینکه منظور از کسری برق زمانی است که امکان تولید برق کافی برای پاسخگویی به تقاضای موجود نباشد، همچنین تأکید شده است که قطع برق اجباری، در چنین شرایطی اجتناب ناپذیر است؛ چیزی که میلیون ها آمریکایی در تابستان امسال با خطر مواجه شدن با آن قرار دارند.

توضیحات بیشتر گزارش اخیر «سی ان ان» نشان می دهد که در تابستان امسال بسیاری از مناق آمریکای شمالی منابع برق کافی را در اختیار خواهند داشت، اما چندین بازار در معرض خطر اضطراری انرژی قرار دارند.

همچنین آژانش NERC هشدار می دهد که مناطق غربی میانه و میانه جنوبی در امتداد رودخانه می سی سی پی بیشترین خطر را در تابستان امسال تجربه خواهند کرد؛ جایی که نیروگاه های قدیمی و فرسوده قرار دارند و افزایش تقاضا دردسر ساز خواهد شد. علاوه بر مناطق فوق پیش بینی می شود در ایالت تگزاس و همچنین سواحل غربی و جنوب غربی احتمال بروز خطر تأمین برق پایدار بیشتر باشد.

گفتنی است که مشکل برق آمریکا تنها محدود به فصل گرم سال نیست و برخی اوقات مشاهده شده که در زمستان نیز در این کشور بحران تأمین برق پایدار ایجاد شده است.

در گزارش «سی ان ان» در همین رابطه آمده است که در فوریه سال 2021، تگزاس شاهد بالاترین تقاضای برق خود بود، زیرا ساکنان تلاش می کردند محیط کار و زندگی خود را با برق گرم نگاه دارند و به واسطه افزایش شدید مصرف برق، مسئولان اجرای صنعت برق این کشور در نهایت مجبور شدند در زمانی که تگزاسی ها به برق نیاز بیشتری داشتند، عملیات قطع برق را اجرا کنند؛ اتفاقی که به مرگ بیش از 200 نفر در طول بحران برق منجر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست