بازدید 6038
اطلاعیه کانون کارگردانان درباره حواشی موضع گیری یک عضو کانون در نشست صنوف:

اظهارات استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست

کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی به موقع و دیق، نسبت به اظهارات یکی از اعضایش درباره جنبش می تو که در نشست مشترک نمایندگان صنوف با رئیس سازمان سینمایی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و تاکید کرد استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست. اقدام به موقع کانون کارگردانان که رفتاری حرفه‌ای محسوب می‌شود، انتظارات جامعه سینما را برآورده کرد و موقعیت این صنف که در کنار تهیه کنندگان یکی از دو صنف تعیین کننده سینما محسوب می‌شود را نزد افکارعمومی بیش از پیش تثبیت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷ 04 June 2022

کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی به موقع و دیق، نسبت به اظهارات یکی از اعضایش درباره جنبش می تو که در نشست مشترک نمایندگان صنوف با رئیس سازمان سینمایی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و تاکید کرد استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست.

به گزارش «تابناک»، نشست مشترک هیات مدیره، مدیرعامل، رؤسا و نمایندگان اصناف خانه سینما با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور شامگاه روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ در باغ زیبا (تهران) برگزار شد.

در جریان این نشست نمایندگان سه صنف درباره جنبش me too در سینمای ایران که اکنون با عنوان 800 زن شناخته می‌شود، نقدهایی وارد کردند که سایت سازمان سینمایی مواضع دو تن از آنها را در خبری رسمی‌اش منتشر کرد. یکی از این دو که تندتر موضع را نیز گرفته بود، محمدرضا عرب نماینده کانون کارگردانان بود.

در خبر رسمی سازمان سینمایی آمده بود: «محمدرضا عرب از کانون کارگردانان سینما هم با اشاره به آسیب‌های جنبش me too برای خانواده سینما و نسبت آن به سناریوی غرب مبنی بر طرح «هزار خنجر» علیه ایران، پیشنهاد احیای دوباره موسسه رسانه‌های تصویری را عنوان کرد و گفت:یک پیشنهاد دیگر ایجاد ورکشاپ برای پیشکسوتان سینما در سراسر کشور با حمایت سازمان سینمایی است.»

این بخش از خبر، ساعاتی بعد از انتشار، از سایت سازمان سینمایی حذف شد اما این اتفاق پس از آن رخ داد که خبرگزاری‌ها از جمله «تابناک» اقدام به انتشارش کرده بودند و برخی فعالان صنفی نیز در شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره کرده بودند؛ موضوعی که واکنش‌هایی را در پی داشت و در نهایت کانون کارگردانان با صدور بیانیه‌ای این مواضع را رد کرد و تاکید کرد این موضع شخص گوینده بوده است.

در متن اطلاعیه کانون کارگردانان آمده است: «کانون کارگردانان سینمای ایران همواره مدافع هر تصمیم فردی و جمعی در جهت اصلاح شرایط فعالیت حرفه‌ای در سینمای ایران، از جمله حرکت‌ جمعی زنان برای ایجاد فضای کارِ سلامت، با هدف حمایت از حقوق زنان و سایر افراد آسیب دیده در سینمای ایران‌ بوده است.

کانون هم‌چنین خواستار فراهم‌ کردن شرایطی جهت تعامل هر چه بیشتر بین‌ نمایندگان زنان سینما، صنوف سینمائی و خانه سینما برای رسیدگی سریع و درست به شکایات بوده است. ولی اخیرا و در جلسه ای صنفی، اظهاراتی از قول نماینده کانون در مورد این جنبش در سینمای ایران منتشر شده که استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست.»

اقدام به موقع کانون کارگردانان که رفتاری حرفه‌ای محسوب می‌شود، انتظارات جامعه سینما را برآورده کرد و موقعیت این صنف که در کنار تهیه کنندگان یکی از دو صنف تعیین کننده سینما محسوب می‌شود را نزد افکارعمومی بیش از پیش تثبیت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی