بازدید 4458

واکنش اعضای شورای شهر به لیست ساختمان‌های ناایمن

متروپل و ساختمان‌های ناایمن تهران محور اصلی جلسه امروز شورای شهر بود و در همین راستا نائب رئیس شورای شهر از بی‌توجهی نسبت به گزارش پلاسکو و سپردن این گزارش به کتابخانه گلایه کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 31 May 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین،‌ سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور در جلسه علنی امروز- سه شنبه- شورای شهر تهران حاضر شد و به ارائه گزارشی در رابطه با حادثه متروپل و ایمنی ساختمان‎‌ها پرداخت. پس از این گزارش نوبت به اعضای شورای شهر رسید و آنها نیز در رابطه با ساختمان‌های ناایمن تهران اظهار نظر کردند.

 

احمد صادقی در این رابطه گفت: شاهد اصلاح قوانین و مقررات هستیم اما این اصلاح از اقدامات بعدی جلوگیری می‌کند و کار با سرعت کمی پیش می‌رود. تا زمانی که تعارض منافع ذی نفعان در موضوع اصلاح قوانین وجود داشته باشد، شاهد این موارد خواهیم بود.

به گفته صادقی، زمانی که نقشه‌های گسلی شهر تهران را دریافت کردیم قرار بود مرکز مطالعات شهرداری ضوابط این ساخت و ساز در پهنه گسلی را تعریف و شورای عالی شهرسازی آن را تهیه و ابلاغ کند اما پس از گذشت ۶ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است چرا که افرادی که در مرکز اطلاعات مسکن نشسته‌اند از بزرگترین سازندگان و معمارهای کشور هستند که با تصویب این مقررات منافعشان به خطر می‌افتد.

در ادامه مهدی پیرهادی هم در تذکری اظهار کرد: وزارت مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی چه تدبیری برای این مباحث اندیشیده و چرا نظارت و اجرای دقیقی نداریم. مباحث ۲۲ گانه قانون و مقررات ساختمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. باید بدانیم برای واقعی سازی امضای کارشناسان و مجریان در سازمان نظام مهندسی چه اقدامی انجام شده است و باید در این خصوص بررسی های لازم انجام شود.

رانت و فساد دلیل اصلی تخلفات ساختمانی

جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: رانت و فساد از اصلی‌ترین موارد منجر به تخلفات ساختمانی است. ما مشکلات قانونی نداریم اما تمامی این مشکلات در حوزه رانت و فساد است. برخی مالکان و پیمانکاران ساختمانی فقط به منافع خود فکر می‌کنند و همین موضوع اساس مشکلات زیاد در این بخش است.

گزارش کارشناسی پلاسکو به کتابخانه‌ها رفت

سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش پلاسکو گفت: گزارش کارشناسی پلاسکو به کتابخانه‌ها رفت و هیچ اتفاقی در آن رخ نداد.یکی از ویژگی‌های مدیر موفق و کارآمد این است که از تهدید فرصت بسازد و مهمترین مسئله در متروپل این است که این اتفاق باید به مقررات جدید تبدیل شود وگرنه مثل پلاسکو هیچ اقدامی رخ نمی‌دهد.

نایب رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: در تهیه گزارشی پلاسکو کارشناسان مطرح کشور نقش داشتند و بسیار کارآمد بود اما متاسفانه به مقررات تبدیل نشد و گزارشی برای کتابخانه‌ها بود.

او با بیان اینکه وزیر کشور در حادثه متروپل تاکید داشت که باید زمینه و عامل بروز این حوادث اصلاح شود، گفت: پیشنهاد می‌شود که گزارش پلاسکو را به عنوان یک منبع قوی در دستور کار قرار دهیم و دوباره کار را از صفر شروع نکنیم. گزارش پلاسکو از کتابخانه‌ها بیرون بیاید و مورد توجه قرار گیرد.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مورد حادثه متروپل

سید محمد آقامیری هم از سازمان نظام مهندسی خواست که کمیته حقیقت یابی در مورد حادثه متروپل تشکیل دهد و گفت: متروپل هنوز به کاربری اولیه نرسیده بود که فرو ریخت. یکی از علت‌های حادثه متروپل نداشتن مجری ذی صلاح بود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شتاب سرعت پیشرفت در کشور با محوریت پول و سرمایه است و این موجب کاهش ایمنی می‌شود. چنین شرایطی موجب رفتارهای سرکوب کننده کارفرما نسبت به نظرات کارشناسی می‌شود. کارفرما در متروپل توقع داشت تا سازه را هر جور که می‌خواهد برایش طراحی کنند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی