بازدید 5754

پنج میلیون نفر تا ۱۰ روز آینده رایگان بیمه می‌شوند

کد خبر: ۱۱۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 06 May 2022

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همه افراد فاقد بیمه در سه دهک پایینی جامعه که حدود پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر برآورد می شوند. تا ۱۰ روز آینده تحت پوشش رایگان بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند و پیامک پوشش بیمه را دریافت می‌کنند.

به گزارش ساعت سلامت، محمد مهدی ناصحی افزود: آمار و اطلاعات افراد بیمه نشده را از وزارت رفاه (تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گرفته‌ایم. جزییات وضعیت این افراد در حال بررسی است. شماره تلفن آنها به روزرسانی می شود و به زودی در یک هفته تا ۱۰ روز آینده همه آنها بدون نیاز به مراجعه حضوری تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود تعداد افراد بیمه نشده در کشور حدود پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر هستند و با احتساب افرادی که از قبل از عید امسال در مناطق کمتربرخوردار بیمه شدند. حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افراد فاقد بیمه بدون اینکه نیازی به مراجعه و حضور در مراکز سازمان بیمه سلامت داشته باشند. تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و پیامک تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آنها به شماره تلفن آنها ارسال می‌شود.

ناصحی ادامه داد: هم اکنون به روزرسانی و ثبت آخرین و جدیدترین شماره تلفن همراه این افراد در حال انجام است. و تا ۱۰ روز آینده پیامک بیمه شدن به آخرین شماره افراد بیمه نشده که از دهک‌های پایین جامع هستند. ارسال می شود.

وی گفت: در این طرح همه افراد بیمه نشده به همراه اعضای خانواده و افراد تحت تکفل آنها به طور خاص. تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار می‌گیرند.

ارسال پیامک بیمه رایگان تا ۱۰ روز آینده

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اطلاعات اولیه همه افراد بیمه نشده از وزارت رفاه دریافت شده است. اطلاعات شخصی آنان با سازمان ثبت احوال کنترل می شود. و پس از به روزرسانی شماره تلفن وعکس آنها. تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می گیرند.

ناصحی گفت: افراد بیمه نشده که جزو سه دهک پایین و کم درآمد جامعه باشند. بدون آزمون وسع و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند. اما در صورتی که این افراد جزو دهک چهارم و بالاتر باشند. پوشش بیمه‌ای آنان با انجام آزمون وسع انجام می‌شود. و درصدی از حق بیمه از آنان گرفته می‌شود.

وی افزود: بر اساس آیین نامه جدید پوشش بیمه همگانی. مثلا افرادی که جزو دهک چهارم جامعه باشند. ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند. در گذشته و در زمان اجرای طرح تحول سلامت از این افراد حدود ۵۰ درصد حق بیمه دریافت می شد که برای برخی از این افراد قابل تحمل نبود. این مساله در آیین نامه جدید بیمه سلامت اصلاح شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: وزارت رفاه قول داده است که ارزیابی وسع افراد بالاتر از دهک چهارم را ظرف ۲۴ ساعت انجام دهد و نتیجه آن را به سازمان بیمه سلامت اعلام کند.

وی گفت: ممکن است تعداد معدودی از این طرح جا بمانند. بنابراین بعد از مرحله اول این طرح که تا ۱۰ روز آینده انجام می شود برای آن دسته از افرادی که بیمه نشده اند.فراخوان عمومی اعلام می شود. که برای استفاده از خدمات پوشش بیمه سلامت به سامانه سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند.

فراخوان عمومی برای پوشش بیمه همگانی

ناصحی افزود: پیش بینی این است که بعد از اجرای این طرح تا ۱۰ روز آینده حدود ۵۰۰هزار نفر بیمه نشده باقی بمانند.که لازم است بعد از فراخوان سازمان بیمه سلامت، برای استفاده از خدمات بیمه سلامت اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ممکن است برخی افراد ثروتمند نیازی به خدمات بیمه سلامت نداشته باشند. اما اطلاعات این افراد نیز باید در سامانه‌های دولتی ثبت شده باشد. ضمن اینکه با تغییر شیوه تخصیص ارز دارویی و گران شدن قیمت دارو، احتمالا افراد بیشتری مایل خواهند بود. از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

گفتنی است بر اساس مصوبه مجلس، قرار است شیوه اختصاص ارز دارو از پرداخت به صنعت دارو به بیمه‌ها تغییر کند. در این صورت قیمت‌گذاری داروها بر اساس قیمت تمام شده واقعی خواهد بود. و حمایت دولتی از قیمت دارو در قالب پوشش بیمه ای در اختیار بیماران قرار می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی