بازدید 18256

روزنامه دولت از احتمال «ترک مذاکرات» نوشت

یک کارشناس کارشناس مسائل بین‌الملل گفت : ظرف دو سه روز گذشته ، خوشبینی نسبی موجود نسبت به طرف غربی از بین رفته است و در حقیقت نگاهی توأم با بدبینی نسبت به وضعیت فعلی به وجود آمده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 24 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه ایران، سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به آخرین روند مذاکرات در وین گفت: معمولاً تاکتیک طرف غربی و امریکایی این است که وقتی به اواخر مذاکرات نزدیک می‌شویم با زیر میز زدن به دنبال ایجاد فرسایش در مذاکرات می‌رود و امتیازات واگذار شده قبلی را مجدداً پس می‌گیرد.

این کــــــــارشناس سیاست خــارجی گفت: هدف طرف امریکایی تحت فشار گذاشتن ایران است تا هم اتلاف وقت کند و هم اینکه با ادعای مطرح کردن ضرب‌الاجل ساختگی به دنبال این باشد که ایران از امتیازات مورد نظرش منصرف شود. وی افزود: البته طرف ایرانی هم تمام‌قد روی منافع ملی ایستاده است. کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: طرف غربی و امریکایی این بازی را ادامه می‌دهد چرا که اراده سیاسی کافی برای اتخاذ تصمیمات سیاسی ندارد.


وی عنوان کرد: طرف امریکایی طرف بدعهدی است که حداقل ظرف ۲۰ سال گذشته در موارد مکرری از این تاکتیک استفاده کرده است و به همین دلیل موارد اساسی از جمله سرنوشت پرونده مطالعات ادعایی که اساسی‌ترین موضوع در برجام و زمینه مسائل هسته‌ای است، نامشخص به روی میز مانده است.خوش چشم بیان کرد: طرف امریکایی سعی می‌کند با بازی با عنصر زمان و همینطور با تحریکاتی که از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای در حال انجام است مذاکرات را تبدیل به یک عملیات روانی روی مذاکره‌کننده ما کند.


کارشناس سیاست خارجی گفت: یکی از شروط اصلی ما در ابتدای دور جدید مذاکرات در دولت سیزدهم برای طرف‌های غربی این بوده که اگر هرکجا احساس کنیم طرف غربی صداقت لازم برای رسیدن به توافق را ندارد و در حال اتلاف وقت است قطعاً واکنش نشان می‌دهیم، واکنشی که برای آنها خرسندکننده نخواهد بود و می‌تواند به ترک مذاکرات بینجامد. وی ادامه داد: این روزها بویژه ظرف دو سه روز گذشته خوشبینی نسبی موجود نسبت به طرف غربی از بین رفته است و در حقیقت نگاهی توأم با بدبینی نسبت به وضعیت فعلی به وجود آمده است.


خوش چشم در رابطه با اینکه ممکن است گفت‌وگوها تا چه زمانی به طول بینجامد، افزود: به هیچ عنوان معلوم نیست که زمان مذاکرات تا چه زمانی طول بکشد چرا که ما تاریخ و ضرب الاجلی برای گفت‌وگوها نداریم لذا می‌تواند تا ماه‌ها به همین وضعیت پیش رود. کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین اتخاذ تصمیم سیاسی به طرف امریکایی و غربی بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۳
برجام رفت رو هوا ... دیگه همه نگاهها به روسیه و اکراین هست...دیگه برجام نه اولویت روسیه هست نه آمریکا... بی دلیل این مرده رو بزکش نکنید.. اون مرده دیگه نفس نمیکشه .. به فکر مردم باشید.. هر چند که دیگه این حرف کلیشه ی شده .. ولی بازم میگیم به فکر مردم خودتون باشید.
یعنی چی که ممکنه مذاکره ماه ها به طول بکشه..طرف غربی دشمن ايران اسلامی هست و فقط در صورت گرفتن استقلال ملت ایران روی خوش نشان می‌دهد.مذاکره با دشمنان کشور بی معناست و دشمنان هرگز به عهد و پیمان خویش عمل نمی‌کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
طعم ساندیستون چی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ساندیس امروز رسیده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آقای گرامی مثل اینکه شما هنوز در سال 57 خوش می گذرانید. دشمن ملت ایران کسانی هستند که سبب شده اند این ملت نان را در خون خودش بزند و بخورد!!! دشمنان ملت ایران کسانی هستند که سفره ما را به یک دستمال سفره تبدیل کردند و آرزوی برچیدن همان را هم دارند. آیا آمریکا پراید را به 200 میلیون، گوشت را به دویست هزارتومان و برنج را به کیلویی یکصدهزار تومان رساند؟ خیر. هیچکدام کار آمریکایی نیست که در خباثت آن هیچکس شکی ندارد، ولی خودمان را گول نزنیم. دشمنان ملت ایران همان مارهایی هستند که چندین دهه است با خون خودمان پروارشان کرده ایم چنانکه هرگز حاضر نیستند چنبره خود را از دور هستی ما باز کنند/ دشمنان ما آنهایی هستند که در ایران همایش های جهانی ضذ صهیونیستی برگزار می کنند و همراه با خانواده های محترمشان زندگی های آنچنانی دارند. نمی دانم باید به حال امثال شماها دل سوزاند یا خود شما را ...!!!!
برجام = وقت تلف کردن
ما نیازمند مذاکره ایم این حرفها که ما تعیین کننده فلان چیز و فلان چیز هستیم خوش باوری است ما هنوز حقوق نگرفتیم عیدی پیش کش وضعیت غذا و دارو در مملکت فاجعه است !!! متاسفانه بحران اوکراین باعث مشکلات بیشتر ما خواهد بود چون دیگه روس باصطلاح حامی ما هم مشغول درگیری با غرب شده و مذاکره کننده ما ضعیف تر میشه الان باید چراغ برداریم و مذاکره کننده و دیپلماتهایی مثل ظریف را بیاوریم تا بتوانیم کمی مقاومت کنیم
معلومه که آمریکا فقط با این هدف دنبال برگشت به برجام هست تا بتونه به راحتی از گزینه ماشه استفاده کنه.
با تغییراتی که در پی حمله روسیه به اوکراین در نظم جهانی و ژئوپلیتیک جهان به وجود خواهد آمد، برجام دیگر فایده ای برای ایران ندارد و بهتر است ایران آن را با همین روش جلو برود، یعنی نه از برجام بیرون بیاید و نه اجازه دهد آمریکا به آن برگردد...
چرا مخالفان برجام و مخالفان توافق در دولت قبل الان نمی تونند موفق بشوند زیرا دوست داشتند بازی را از اول شروع کنند و به نفع خودشون و به اسم خودشو نو به اسم دولت سیزدهم تموم کنند در حالی که (دودش به چشم مردم رفته) تا این لحظه و حتی بعد از این
ما که از اول گفتیم پاشید بیاید ول کنین .داخلو درست کنین نیازی به خارج نیست .الان همه چی تو کشور داره تولید میشه به اسم خارجی و اب از آب تکون نخورده و با صلح صفا مردم دارن میخرن
پاشید بیاید هسته ای رو بکنیم ۱۰۰درصد و اونا میان التماس
بعد از شش ماه یک اتوبوس هییت هیچ کاری انجام ندادن
وای بحال مردم
مذاکره نتیجه نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی