بازدید 10626
نتایج نظرسنجی تابناک

چرا ۸۵ درصد مخاطبان تابناک معتقدند سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده است؟!

برخی صاحب نظران معتقدند که سیاست خارجی کشور در مسیر درستی گام برداشته که حاصل آن حفظ استقلال، تمامیت ارضی، امنیت ملی و بقای سرزمینی بوده است؛ برخی دیگر نیز برآنند که سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده و علی رغم اینکه در حوزه‌های نظامی و امنیتی، دستاورد‌های زیادی وجود داشته، در حوزه اقتصادی ضعف‌ها و کاستی‌های جدی وجود داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 12 February 2022

چرا 85 درصد مخاطبان تابناک معتقدند سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده است!؟

بین الملل تابناک: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، سیاست خارجی کشور نیز دچار چرخش ها و تغییرات انقلابی و بنیادین شد. در همین راستا، پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در رابطه با نتایج، دستاورد‌ها و ضعف‌های سیاست خارجی کشور تحلیل‌ها و نظریات مختلفی مطرح می‌شود.

برخی صاحب نظران معتقدند که سیاست خارجی کشور در مسیر درستی گام برداشته که حاصل آن حفظ استقلال، تمامیت ارضی، امنیت ملی و بقای سرزمینی بوده است؛ برخی دیگر نیز برآنند که سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده و علی رغم اینکه در حوزه‌های نظامی و امنیتی، دستاورد‌های زیادی وجود داشته، اما در حوزه اقتصادی ضعف‌ها و کاستی‌های جدی وجود داشته است.

در همین رابطه، تابناک با طرح سوالی از مخاطبین خود با عنوان «با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمینه سیاست خارجی با کدام یک از گزینه های زیر موافق هستید؟» به این موضوع پرداخته است. 

در پاسخ، مجموعا ۱۶۱۹۷ هزار نفر در این نظرسنجی مشارکت کردند که ۱.۵۵درصد به گزینه ۱ (سیاست خارجی ایران توانسته با حفظ استقلال کامل کشور تصمیم‌گیری کند)، ۸۴.۵۷ درصد به گزینه ۲ (سیاست خارجی ایران توسعه محور نبوده و «در آن» توجه کافی به دیپلماسی اقتصادی نشده است)، ۴.۶۶درصد به گزینه ۳ (سیاست خارجی ایران در سطح منطقه‌ای به ویژه در قدرت یابی محور مقاومت موفق بوده است) و ۹.۲۳درصد به گزینه ۴ (هر سه گزینه) رای دادند.

متاسفانه دولت ها در سه دهه گذشته توجه جدی و کافی به دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی نداشته اند و بر همین اساس است که در روابط اقتصادی حتی با همسایگان هم دچار مشکلات جدی هستیم. لذا از دولت آقای رئیسی این انتظار وجود دارد که برخلاف رویکرد دولت های گذشته، سیاست خارجی کشور را در ریل اقتصادی قرار دهد و دیپلماسی اقتصادی را تقویت کند.

بنابراین، در این نظرسنجی حدود ۸۵ درصد مخاطبان تابناک معتقد بودند که سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده و به دیپلماسی اقتصادی توجه لازم و کافی نشده است.

در همین رابطه، محمد قیصری کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با تابناک اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه با وضعیت اقتصادی فعلی در کشور، گزینه ۲ بیش از همه گزینه ها نظر مردم را به خود جلب کرده است. در واقع، مخاطبین تابناک متناسب با مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستند، معتقدند سیاست خارجی کشور توسعه محور نبوده است.

وی افزود: لذا دو گزینه دیگر نیز تحت الشعاع این گزینه قرار دارند. می توان گفت احتمالا بخش زیادی از مخاطبان شما حتی ممکن است موافق گزینه ۱ و ۳ یا همه گزینه ها نیز باشند؛ اما آنچه در نهایت از نظر آن ها اهمیت داشته گزینه ۲ بوده است.

قیصری عنوان کرد: متاسفانه دولت ها در سه دهه گذشته توجه جدی و کافی به دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی نداشته اند و بر همین اساس است که در روابط اقتصادی حتی با همسایگان هم دچار مشکلات جدی هستیم. لذا از دولت آقای رئیسی این انتظار وجود دارد که برخلاف رویکرد دولت های گذشته، سیاست خارجی کشور را در ریل اقتصادی قرار دهد و دیپلماسی اقتصادی را تقویت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۰
تازه 85 درصد مخاطبان سایت شما 10 درصد سلیقه های مردم واقعی هم نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
وقتی 80 درصد پست های مهم مملکت انتصابی هست مردم هیچ کاره میشوند دیگه
ناشناس
| France |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
851 عزیز میشه بفرمایید آن 20 درصدپستهای مهمی که انتخابی هستند کدام پستها میباشند؟
خودم مرتب مطالب وخبرهای تابناک را مطالعه،میکنم،ندیدم درمورد نوشتار واظهار نظرهای سیاست خارجی نظر موافقی باشد،یقین دارم واقعیت،اینست که درطول این چند ماه دولت رئیسی ،هیچ کارنامه خوبی نداشته شایددرزمان،ظریف ،چند درصدی،،،،،
چون ملت مگه سیاست مدارن مگه در مورد پزشکی نظر میدن مگه در کشورهای مثل امریکا تمام مسائل میان از مردم میپرسن
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
اونجا مسئولان منتخب مردمند وطبیعتا برای جلب ارا مردم طبق خواست مردم عمل میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
ولی در آمریکا و کانادا کلیه نمایندگان واقعی مردم در دو مجلس و دولت
و کلیه روسای شهرداری ها و رییس پلیس ها و دادستان ها و فرمانداری ها
و شورای شهر و روستاها بصورت کاملا آزاد و سالم انتخاب میشوند
و دقیقا توسط احزاب و رسانه های پر تعداد و کاملا ازاد و فراگیر بشدت نطارت و کنترل می گردند
و تطاهرات بر علیه تمام مقامها آزاد است !!؟ق
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
چون تمام امور آن کشورها به دست متخصصان است و به
بهترین شکل ممکن بهبودامور زندگی مردمشان را پیگیری می کنند ولی در ایران پزشک سیاستمدار است ! کشتی گیر سیاستمدار است ! روحانی سیاستمدار است ! و معمولا کسی که تحصیلات در زمینه سیاسی دارد یا بیکار است یا شغل آزاد دارد یا در زندان است !!! این دلیل بر آن است که ملت ایران سیاست مدار هستند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
تاثیرش را در سر سفره وزندکی میبینند که چه گلی به سر ملت زدن
اگر فقط شعارهای انقلاب برای رفع فقر و توسعه کشور و ایجاد عدالت علوی اجرا میشد خیلی از دشمنی های خارجی امروز واقعا وجود نداشت
ایدوئولژی پس از انقلاب جاش رو به شعارهای اول انقلاب داد و با سایه انداختن بر تمام شئون کشور مردم رو وارد چاه فقری کرد که برای رسیدن به گذشته باید ۵۰ سال رشد مداوم داشت.
با عرض معذرت جناب کارشناس یعنی نشنیدن که وزارت خارجه در دولت‌های مختلف فقط مجری سیاست خارجی هست؟؟؟؟
بدیهی ترین امردرسیاستگذاری خارجی هرکشوری تامین منافع ملی کشوراست.ولی مردم ایران وقتی 43 سال است میبینند وخودسیاستگذاران خارجی هم تلویحا وتصریجا میگویند آرمانهای ائدولوژیک مقدم برمنافع ملی است مثلا انفعال دربرابرحق خوری ایران در دریای مازندران یا دست اندازی به منابع نفت وگاز ایران درخلیج فارس ومحرومیت ازمسئله ساده دادوستد عادی بین المللی وخیلی مسائل بزرگتر که درصورت ذکر غیرقابل انتشارمیکنید فدای شعارهای آرمانی چون آزادی فلسطین وصدور انقلاب شده ودرنتیجه میلیونها ایرانی دانشمندیا سرمایه دار(با سرمایه 4تا25 تریلیون دلار بنابرگفته خودمقامات) جلای وطن کرده وایران به کشوری منزوی ومطرود دردنیا تبدیل شده وکشورهایی مثل ترکیه و اعراب جنوب خلیج فارس وشرق آسیا دراین مدت به کجاها رسیده اند طبیعتا ازسیاست خارجی کشورناراضی خواهندبود.البته یک کامنت برای این حرفا خیلی کم است.
سوال نداره چشماتون باز کنید برید کف خیابون با مردم معمولی و عادی که ۹۸ درصد این مملکت هستن صحبت کنید ببینید وضع مملکت چقدرخرابه و افتضاحه چه اقتصادی چه حوزه فساد و رانت چه نبود امنیت در داخل کوچه و شهرها
سياست هاي خارجي كشور را مردم تعيين نميكنند ولي تبعات آنرا مردم مي دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
واقعا احسنت
کشورهایی مثل امارات وکویت وقطر که 40 سال بیابانی پیش نبودند وعلیرغم حکومتهای فاسدشان به کجا رسیده اند.یا چین که ازبدبختترین کشورهای گرسنه جهان بود به کجا رسیده ....یکی ازذلایل اصلیش سیاست خارجیشان بود.ترکیه که ازلحاظ جاذبهای توریستی درردیفی بسیارپایینتر از ایران است 20 برابرایران درامد توریستی دارد چرا؟ کشورهای کموننیستی شرق ارو.پا ببینین دراین 30 سال به کجا رسیده اند...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
کره جنوبی و ترکیه و مالزی و اندونزی و برزیل و امارات روزگاری

آرزویشان رسیدن به نزدیکی های جایگاه ایران بود

الان انها کجا هستند و ما کجا !!!؟؟؟؟
یکی از کارهای جالب مسئولان ما مقایسه وضعیت با زمان شاه است.یادم نمیرود یکی ازائمه جمعه گفت زمان شاه هیشکی موبایل نداشت الان همه دارند. اینها این نکته را نادیده میگیرند که اینگونه دگرگونیها به علت گذشت زمان وپیشرفت بشراست. بهتراست با40 سال پیش ممالک دیگر مقایسه شود. دلاربا وجوداینکه خود حداقل 8 برابرارزش خودرا ازدست داده مقابل پول ما حدود 4000 برابررشدداشته.یعنی ارزش پول ما حداقل 30 هزاربرابرکاهش یافته
سیاست خارجی شما مثل بقیه سیاست هایتان مطلقا اشتباه بوده است. واگذاری دریای مازندران به روسیه حفظ تمامیت ارضی بوده؟ قراردادهای استعماری 25 ساله با چین و روسیه حفظ استقلال بوده؟ سیاست هایتان اقتصاد محور بوده که الان دچار این فاجعه اقتصادی شده ایم؟ روش نظرسنجی های شما هم با گزینه های جهت دار و از پیش تعیین شده کاملا اشتباه است و من هرگز در هیچ نظرسنجی و یا انتصابات حکومتی شرکت نخواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
یا دخالتهای تان در جنگهای نیابتی منطقه ای ، که تماما شکست خورده است

و هم چوب فلک دادن قربانیان و شهدا را خوردیم
و هم پول و ثروت مان رفت
و هم پیاز بی اعتباری و بدنامی اش نصیب مان شد
شما که میگید ما مستقل هستیم چرا دنبال احیای ب جام هستید. آیا امروز میتونیم صادرات داشته باشیم. آیا میتونیم واردات داشته باشیم. یا فقط از چین به دلیل نداشتن رقیب یک مشت جنس بنجل وارد بکنیم. آیا میتونیم واردات فناوری داشته باشیم. آیا نخبگان ما میتونن راحت از کشور خارج بشن و راحت برگردن. آیا اینمیتونیم سیاست در زندگی مردم اثری داشته. مسلما نه
درود
اگر نگاهی به ارزش پول میلی بکنید و ببینید چندم در دنیا هست
متوجه می شوید سیاست خارجی موفق بودیم یا نه...احتیاج هم به نظر سنجی نبود
سیاست باج دادن به نصف دنیا برای ماجراجویی با نصفه دیگر یکی ازعلل اصلی نارضایتی مردم وموجب خسرانهای عظیم برای کشورما بوده است.
سیاست خاورمیانه ای یکی ازمهمترین دلایل نارضایتی وبلکه خشم مردم است.
پرسشهای نظرسنجی شما غیرعلمی و تقلیل گرا بودند. نمی توانید نتیجه بگیرید که تنها مشکل سیاست خارجی کشور توسعه محور نبودن آن است. بلکه با این طرز سؤال دادن شما مخاطبان عملا دو گزینه دیگر را بعنوان گزینه سیاست خارجی رد کرده اند.
این سیاست خارجی لبنان محور، سوریه محور، فلسطین محور، عراق محور، افغانستان محور و خلاصه همه جا محور بوده است به جز ایران محور، و طبیعی است که چنین سیاستی توسعه را در پی نداشته باشد. هنوز شهرهای مرزی ما زخم جنایات عراق را بر تن دارند ولی ما حتی اسمی از غرامت از این کشور را هم نمی توانیم بیاوریم، اما هر سال هزینه های گزافی در آنجا را متحمل می شویم و کلی مواجب بگیر در این کشور داریم و با پول ما حتی ویرانه های لبنان هم آباد شدند اما هنوز در شهرهای مرزی خیلی از مردم در ویرانه های جنگی زندگی می کنند، چون اصولا در این حکومت هیچ چیزی "ایـــــــــــــــران محور" نبوده است. چون بزرگان ما ایران دوستی را مترادف با کفر می دانند و میهن پرستی را دسیسه غرب می دانند!!!
نظرسنجی های اینترنتی شبیه نظرسنجی تابناک وغیره کاری تفننی است وارزش واعتباری نداردهرچندبراحتی قابل دستکاری
ازطرف سایت سئوال کنندوقابل بازی توسط کامپیوترهای مختلف
وطرفندهای مختلف است مردم اینهاراجدی نمیگیرندلطفاًخودتان هم راستی راستی جدی نگیرید نظرسنجی هائی معتبراست که شفاهاًوباسئوال وجواب ازافرادشناسنامه دارواحرازهویت بدست آیدتابناک جان این بازیهاقدیمی شده
قطعا اگر گزینه دیگری به اسم نا کارامدی کامل سیاست خارجی وجود داشت هم این 85 درصد به آن رای می دادند. و اگر به 43 سال عملکرد وزارت خارجه هم قرار بود نمره بدن قطعا نمره ای بیش از 3 از بیست نمی گرفت البته برای تمام ساختار نظام هم همین نظر سنجی صادق است و بدون شک نمره کلی هم زیر صفر میشد
با سلام، متاسفانه سیاست خارجی کشور هیچ مشاور اقتصادی درست حسابی نداشته و هر توفیقی هم که داشته هزینه و منفعت آن اصلا مهم نبوده بلکه بحث شکلی آن مطرح بوده. توفیقات نظامی و هسته ای هم اگر شفاف شود و هزینه آن برای مردم ارائه شود شک نکنید پراید را بجاری بنز به ملت فروختن. موضوع هسته ای که مشخص هست ما بعد 30 سال تلاش و دعوا یک نیروگاه وابسته به روسیه داریم و امارات 5380 مگاوات بدون سر و صدا تو این دوران ساخت. ما دعواشو کردیم و اونها کارشون رو کردن. حالا استقلال امارات زیر سوال رفته؟ منافع اقتصادی و هزینه کردن برای اهداف نظام را شفاف کنید. اصلا شفاف نکنید، فقط کمی فکر و تحلیل کنید اوضاع دستتون میاد. حرف زیاد هست و دردناک، حیف ایران، زنده باد ملت ایران
بدون رو در بایستی اکثر مخاطبان تابناک که نظرپردازی می‌کنند از کودکان دبستانی بیشتر نمیدانند یا نمیخواهند بدانند
پاسخ ها
رائف علی اکبری
| Germany |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
اکثرمخاطبان تابناک اگرهم دلشان ساندیس بخوادبا پول خودشان میخرند
احتمالا بخش زیادی از مخاطبان شما حتی ممکن است موافق گزینه ۱ و ۳ یا همه گزینه ها نیز باشند؛ اما آنچه در نهایت از نظر آن ها اهمیت داشته گزینه ۲ بوده است.!!!!!!! با اینکه سیوال بر اساس تفکر حکومت طراحی شده بود باز هم مردم تنها گزینه را همان توسعه محور نبودن اقتصاد یافتند .شما هم که ناچار به چاپلوسی هستی بهتره نظر ندی.

مردمی که در فشار اقتصادی قرار دارند بهتر از کاخ نشینان مشکلات را می فهمند.
سیاست خارجی کشور ما متاسفانه هیچ نقطه عاقلانه ای ندارد ودارای یک راهبرد منافع ملی محور نیست بلکه از روی ایدولوژی پایه گذاری شده وهر دولت هم که می آید هیچکاره است فقط باید دستورات را اجرا کند که بعد یک مدت چون مجبور است کشور را اداره کند به مشکل بر می خورد یک چیز دیگر هر کس که در سیستم حکومت است به خود اجازه نظر دادن می دهد و این در کار سیاست خارجی خلل ایجاد می کند توازن در سیاست خارجی یک اصل است برای پیشبرد اهداف اقتصادی وسیاسی وهمه موارد باشد باید بین قدرت‌های متزاد از شرق وغرب توازن ایجاد کرد نه بسمت غرب رفت نه شرق بلکه طوری بازی کرد هم باشرق کار کرد وهم با غرب دران صورت کشور برنده بازی بین قدرت‌ها خواهد بود وبازیچه هیچ کشوری قرار نخواهد گرفت تا به نقطه قدرت رسید باید این را دانست در این جهان هیچ دوست واقعی وجود ندارد وهیچ کشور منافع خود را فدای کشور ما نمی کند به قول یک بزرگی دوستی ودشمنی ابدی در سیاست خارجی وجود ندارد بلکه منافع ملی ابدی است حضرات می گویند نگاه بشرق اما وقتی شما در سیاست خارجی فقط نگاهت بشرق باشد حتما آنها نگاهشان را بسمت شما نمی گیرند بلکه با نگاه شما برای منافع خود بازی می کنند تمام مشکلات ما از این نگاه است وسلام
آقای قیصری احتمالا شکر زیاد می خورد چرا که در این توجیه خود شکرافشانی ایشان بسیار مشهود است. اولا نظر مردم با توجه به گزینه های جهت دار تابناک دورترین گزینه نسبت به یک گزینه طبیعی و مطلوب بود که آنهم گزینه دوم بود. اگر مثلا یکی از گزینه ها این بود که " اصولا سیاست خارجی در ایران حول منافع ملی نمی باشد" آنگاه به احتمال زیاد اکثرا این گزینه را انتخاب می کردند. چرا که اصلا در میان نخبگان حاکم درک روشن و واضحی از اینکه منافع ملی چیست وجود ندارد. دوما، آقای قیصری بجای اینکه کاستیهای فراوان سیاست خارجی را ببیند و به عباراتی بین خطوط را بخواند، نارضایتی مردم را تنها بعلت شرایط بد اقتصادی می داند که نعل وارونه زدن می باشد. البته گفتنی در این زمینه زیاد می باشد و اینجا مجال برای ذکر این قصه پر غصه نیست.
با زرنگ بازی تقصیر را بر گردن دولتها نیندازید اولا سباستهای کلی دست دولتها نیست دوما دولتهای گوناگونی امدند ورفتند مشکلات باقی ماند پس ایراد کار در جای دیگری است
یک نظر سنجی هم در مورد رفراندوم بزارید
اساسا نظر سنجی های اخیر تابناک بسیار جانبدارانه است و قصد دانستن نظر واقعی مردم نیست. حتی یک گزینه هم نظر واقعی مردم را منعکس نکرده است
دلیل میخواهید؟
دلار 7 تومانی با این سیاستها 32000 تومان شد.

پول یک همبرگر در آمریکا 43 سال پیش 1- 1.5 دلار بود و الان 2-2.5 دلار هست.
در ایران باید یک همبرگر 15 تومان باشه.
خودت بگو چنده و چه بر سر مردم آوردند. پول مردم و اعتبار کشور را بباد دادند.
برو به پاسپورت نگاه کن.
برو به کارت های اعتباری نگا کن.
برو ببین محصولات ایران در خارج ایران چه هست بجز نفت خام.
برو کیفیت پیکان و پراید رو با محصولا ت هیوندا و... مقایسه کن.
کمی دقت میکردید متوجه میشدید بین گزینه ها بدترین را انتخاب کردند.
خوب لابد نبوده دیگه
نظر سنجی هات به درد خودت میخوره !!!
در حوزه نظامی و امنیتی موفق بوده؟
محرمانه ترین اسناد صنعت هسته ای ایران رو دزدیدند!
مهمترین مرکز تولید سانتریفیوژ رو منفجر کردند.
مهمترین فرمانده نظامی ایران رو کشتند.
مهمترین دانشمندان هسته ای ایران رو ترور کردند.
ترکیه و آذربایجان کم مونده بیان در خاک ایران و از آنطرف اسرائیل و امارات برضد ایران متحد شدند و به نوعی ایران رو از هر طرف محاصره کردند.
همچنین رابطه یک طرفه با شرق که به دلیل عدم توازن قوا همیشه باید هزینه و ضرر بدیم.
حالتون خوبه واقعاً؟
این که جای سلاحای مدرن آمریکایی باید آشغالای شوروی رو با منت بخریم پیشرفته؟ همون موقع که روسیه برای تحویل اس ۳۰۰ی که به ایران فروخته بود ناز می‌کرد، تو سوریه مجانی اس ۴۰۰ گذاشت که نیروهاش اوف نشن.
چون سیاست کشور ما میدان-محور است.
ما می بایست چراغ خاموش ومانند چین و با تواضع پیشرفت می کردیم.اما با شعار وهیاهو برای کشور هزینه ایجاد کردیم.
جوک نگین بابا...........سیاست؟؟؟!!! خارجی؟؟!!! داخلی؟؟؟!!!!! مسئولین اصلا" مفهوم و تعریف این موارد رو میدونن یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ همونهایی که میرن خارج از کشور گو.........گو..........گو........... میکنن ، تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان مملکت هستن.......
بازهم این کارشناس اومد که بگه مردم بلدنیستن‌
آقاي قيصري ابتدا نظر 85% مخاطب را نقد مي كنه و در ادامه همان را بيان مي كنه!!
البته شما گزینه های دیگری برای توصیف سیاست‌های خارجی ایران نگذاشته بودید. منفی ترین گزینه رو مردم انتخاب کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
اینم از شیطنت تابناکه و شهامت نداره گزینه ای رو بگذاره که نظر واقعی مردم رو بگه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
تابی دراین حدهم فداکاری کرده.خودحضرات بهترازهمه میدونند مردم ازسیاست خارجی اینا جون به لب شده اند
تابناک به خاطر ترس از آزادی بعد از آزادی بیان ،جرات طرح سایر گزینه ها رو نداره والا نتیجه ،این چیزی که شده هم نمی شد‌
سیاست خارجی کشور به بیان واضح مقام اول ، جایی تدوین میشود که همینقدر نتیجه داده است
ناگفته نماند که همه امور مملکت باهم یکسان هستند . بعضی زود دیده میشوند و بعضی آوارشان روی سر کشور که ریخت دیده می شوند
نظر سنجی اونم از مردم غرب پرست ایران؟
این نطر سنجی یک نطر سنجی کاملا اشتباه است زیرا طراح سئوال موضوع موارد 1و 3 کاملا یکسان است و مورد 4 هم که هرسه گزینه را حمایت می کند و گزینه 2 با کمی تفاوت مطرح شده در صورتی باید یا سوال 5 مطرح میشد اصلا سیاست اتخاذی در ایران همواره ضد اقتصاد بوده را طرح می کرد و ویا در گزینه 4 موضوع هیچکدام را انتخاب می کرد که آن موقع قطعا گزینه های 4و5 رای می آورد
سوال اینه مگر دولتها در سیاست خارجی نقش داشتن؟!کسانی که سیاست خارجی رو نوشتن فقط هدفشون تسلط بر منطقه بوده و برای اون هم نیاز به بمب اتم داشتن.این تمام سیاست ایران بوده در برجام هم عقب نشینی تاکتیکی کردن نه استراتژیک هدف اصلی بمب اتم بوده
بزرگترین اشتباه، سرمایه گذاری پولی نظامی وجانی درسوریه بودکه همانطورکه میبینیدعلاوه برازبین رفتن ونابودی تمام آنهابه هیچ نتیجه ملموسی هم بعدازچنددهه اصراربراین سیاست خارجی نرسیده ایم!
کسی سراغ سیاست گزار را نمیگیرد
مسئولین محترم بیایند و بگویند آنهمه وقت و هزینه و درگیری با غرب و حتی روسیه در مسئله بوسنی هرزگوین که منجر به شروع سیاست گذاری بر علیه ایران در سطح جهان و حنی شروع پرونده هسته ای شد حاصلش چه بود.
اگه بود که برای یه مسافرت خارجی اینقدر دنگ و فنگ لازم نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی