بازدید 12431

دیگر حمله به اوکراین را «قریب الوقوع» توصیف نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن دیگر حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین را «قریب الوقوع» توصیف نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 03 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ریانووستی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن دیگر حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین را «قریب الوقوع» توصیف نخواهد کرد هرچند که دولت ایالات متحده همچنان اعتقاد دارد این امر ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

«جن ساکی» گفت: ما بکارگیری این اصطلاح را متوقف کردیم چرا که فکر می‌کنیم پیامی متفاوت از آنچه ما قصد ارسال آن را داشتیم به همراه داشت.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود تهاجم، قریب الوقوع است توسط برخی اینگونه تعبیر می‌شود که گویی واشنگتن می‌دانست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیمی برای حمله به همسایه طرفدار غرب خود گرفته است، در حالی که وضعیت اینگونه نیست.

ساکی ادامه داد: موضع ثابت دولت آمریکا در این زمینه این است که پوتین سربازان خود را در موقعیتی قرار داده است که هر زمان که بخواهد حمله کند.

وی در عین حال افزود که واشنگتن نمی‌داند که آیا پوتین تصمیمی در این زمینه گرفته است یا خیر.

گفتنی است که آمریکا و غربی‌ها؛ روسیه را به آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین متهم می‌کنند و علت این امر را گردآوری صدهزار نظامی مسکو در نزدیکی مرزهای اوکراین عنوان کرده‌اند.

روسیه اما می‌گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این حق را دارد که در هرجایی از خاک خود نظامیانش را جا به جا کند. همچنین کرملین با رد اتهامات طرف‌های غربی درباره بحران اوکراین گفته است که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز روسیه مسبب ایجاد و تشدید تنش‌ها در شرق اروپا شده‌اند.

این در حالیست که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در روزهای گذشته به صراحت اذعان کرده بود که «به رئیس جمهور آمریکا گفتم ما معتقدیم باید رویکرد متعادلی در این زمینه (ادعای واهی حمله روسیه به اوکراین) اتخاذ شود. سیاست رسانه‌های آمریکایی باید متعادل شود. آنها باید به اوکراین بیایند و اوضاع را ببینند. ما اینجا در خیابان‌های کی‌یف تانک مستقر نکرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی