بازدید 4574
۱

چین: «آمریکا به دنبال خرابکاری در المپیک است»

وزارت خارجه چین و یک روزنامه رسمی، ایالات متحده را به برنامه‌ریزی برای مداخله و خرابکاری در المپیک زمستانی پکن از طریق پرداخت پول به ورزشکاران برخی کشورها برای رقابت از سر بی‌میلی و انتقاد از چین متهم کردند.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 30 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، این اتهام‌زنی کمتر از چند روز مانده به آغاز مسابقات در بحبوحه تنش‌ها میان این دو ابرقدرت که با بایکوت دیپلماتیک المپیک از سوی ایالات متحده و چندین کشور دیگر پیچیده شده است، مطرح می‌شود.

سفارت آمریکا در پکن اما شنبه در واکنش به ادعاهای چین، بار دیگر موضع قبلی کشورش را بازگو کرده و گفت واشنگتن در حال هماهنگی یک کمپین جهانی درخصوص عدم مشارکت در المپیک‌ها نیست.

«چاینا دیلی» که روزنامه انگلیسی‌زبان تحت مدیریت اداره تبلیغات حزب کمونیست حاکم چین است، عصر جمعه با استناد به منابع نامشخص گزارش داد که ایالات متحده برنامه‌ای برای تحریک ورزشکاران کشورهای مختلف به منظور ابراز نارضایتی از چین، رقابت سرد در مسابقات و حتی امتناع از مشارکتشان دارد.

براساس گزارش ایسنا، واشنگتن مبالغ هنگفتی به این ورزشکاران می‌پردازند و منابع جهانی را بسیج می‌کند تا از وجهه ورزشکارانی که وارد این برنامه شوند، حفاظت کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اینکه آیا چنین ادعاهایی صحت دارد، شنبه به رویترز گفت که این گزارش نیت واقعی برخی آمریکایی‌ها برای سیاسی ‌کردن ورزش‌ها و خرابکاری و مداخله در المپیک زمستانی پکن را فاش می‌کند.

این سخنگو گفت قویا تلاش برخی آمریکایی‌ها برای رشوه دادن به ورزشکاران و مشکل‌آفرینی حین مسابقات را محکوم می‌کند و این تلاش‌ها را محکوم به شکست می‌داند.

ایالات متحده در دسامبر گذشته با اعلام بایکوت دیپلماتیک این مسابقات به آنچه قساوت‌های حقوق بشری چین نامید، اشاره کرد. به دنبال آن، استرالیا، انگلیس و کانادا هم دست به اقدام مشابهی زدند اما این مانع از مشارکت وزرشکاران این کشورها در رقابت‌ها و سفر به پکن نمی‌شود.

چین بارها این ادعای نقض‌های حقوق بشری را رد کرده و گفته است که مخالف سیاسی‌ شدن این بازی‌هاست. وانگ یی، وزیر خارجه چین هم در پیامی به مناسبت سال نوی چینی به دیپلمات‌های خارجی مستقر در کشورش گفت: چین اطمینان و توانایی برای حذف این مداخله و تبدیل مسابقات زمستانی به رویدادی که دوستی و درک مشترک را ارتقا دهد، دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ما ایرانی ها مثلی داریم که می گوید: " جواب های، هوی است".
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل