بازدید 5244

دیدار شتاب زده بلینکن با لاوروف درباره اوکراین

قرار است امروز آنتونی بلینکن با سرگئی لاوروف در حاشیه همایش امنیتی کشور‌های اروپایی دیدار و گفتگو کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 02 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش رویترز، همزمان با تشدید نگرانی های کشورهای غربی از احتمال رویارویی نظامی روسیه با اوکراین، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم با سرگئی لاوروف، همتای روس خود دیدار و در این زمینه به رایزنی بپردازد.

گفته می‌شود بلینکن قرار است به صورت جداگانه با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

بلینکن روز گذشته در سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه ناتو در ریگا بر نگرانی واشنگتن در مورد عملیات نظامی گسترده روسیه در مرز‌های اوکراین و تلاش این کشور برای بی ثبات کردن مرز‌ها تاکید کرد. وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: ما نمی‌دانیم روسیه برای حمله به اوکراین تصمیم گرفته یا خیر، ولی می‌دانیم مسکو در حال ایجاد این امکان در آینده‌ای نزدیک است.

وی بدون اشاره به جزئیات موضوع ادامه داد: آمریکا حاضر است از طریق اقدامات اقتصادی که در گذشته نیز تاثیر آن‌ها مشاهده شده (مانند اعمال تحریم های جدید) به تحرکات مسکو پاسخ دهد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته ممکن است بلینکن در دیدار امروز خود روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر و شدیدتر تهدید کند. این مقام آمریکایی گفت: زمانی که اوضاع مناسب نیست گفتگو‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. من اطمینان دارم که این دیدار فراتر از شفاف سازی اقدامات نظامی روسیه خواهد بود.

تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین این روز‌ها بالا گرفته است. آمریکا می‌گوید مسکو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به اوکراین حمله نظامی کند. ادعایی که هر بار مقامات مسکو آن را با قاطعیت تکذیب می‌کنند.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو، سردمدار رئالیسم تهاجمی و از برجسته ترین استراتژیست های تاریخ جهان بر این باور است سیاست احمقانه آمریکا در گسترش ناتو به مرزهای روسیه، پیگیری انقلاب های رنگی در کشورهای تحت نفوذ مسکو و در نهایت اعمال نفوذ در میان کشورهای شرق اروپا دلیل اصلی بحران اوکراین است.

براساس منطق رئالیسم تهاجمی، قدرت های بزرگ به شدت به مرزهای خود حساسیت داشته و در صورت تهدید امنیتی آمادگی واکنش نظامی به آن را دارند. مرشایمر تاکید دارد سیاست خارجی توهم آمیز آمریکا پس از پایان جنگ سرد مسبب بحران کنونی اوکراین، جنگ گرجستان و مداخلات اشتباه واشنگتن در خاورمیانه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی