بازدید 5018

مواد فروشان فضای مجازی دستگیر شدند

کد خبر: ۱۰۶۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 27 June 2021

رئیس پلیس پایتخت گفت: موضوع بسیار مهم برای ما امروز فروش مواد مخدر در فضای مجازی است ما در این رابطه ۲۳ نفر از عوامل مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.

به گزارش میزان، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: من فوت دو تن از خبرنگاران زحمتکش و پرتلاش را که در راه انجام وظیفه دچار سانحه شدند را به خانواده‌های این عزیزان و همکارانشان تسلیت عرض می‌کنم امیدواریم مسئولان ما در زمینه صیانت از جان خبرنگاران بیشتر مراقبت کنند. همچنین هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را که از دیروز آغاز شده تبریک عرض می‌کنم. در این هفته دو مقوله پیشگیری و نقش رسانه‌ها جزو شعار‌های اصلی ما برای مبارزه با مواد مخدر هستند که تمرکز ما در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در چنین مقوله‌هایی است.

وی ادامه داد: ما به عنوان دستگاه‌های مبارزه‌کننده با تمام توان با قاچاقیان و سوداگران مواد مخدر که ارزشی برای جان مردم و جوانان قائل نیستند مبارزه می‌کنیم امیدواریم که بخش‌های دیگر هم در این مبارزه با ما همراهی کنند در گام اول این خانواده‌ها هستند که باید نقش خودشان را در زمینه مبارزه با مواد مخدر به خوبی اجرا کنند همچنین رسانه‌ها هم نقش بی‌بدیلی در این رابطه دارند ودر هر حال همه ما باید روی مسئله پیشگیری از وقوع جرایم مربوط به مواد مخدر متمرکز باشیم.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: تهران بزرگ به عنوان استان برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال جاری برگزیده شده است، در تهران بزرگ در زمینه برخورد با توزیع مواد مخدر و برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان، این‌ها اولویت‌های مهم ماست. در طرح ظفر ۱۲ ما موفق شدیم ۲ هزار و ۴۳۱ کیلوگرم مواد مخدر را شناسایی و ضبط کنیم که ۵۰۰ کیلو از این مواد مخدر را از خرده‌فروشان کشف کردیم و بقیه را از باند‌های مرتبط با توزیع مواد مخدر کشف کرده‌ایم در مجموع ما با متلاشی کردن ۴ باند و دستگیری ۶۳ قاچاقچی این طرح را به انجام رساندیم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: موضوع بسیار مهم برای ما امروز فروش مواد مخدر در فضای مجازی است ما در این رابطه ۲۳ نفر از عوامل مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. این اتفاق از طریق رصد سه تارنمای اینترنتی که در زمینه داد و ستد مواد مخدر در فضای مجازی فعال هستند انجام گرفته است. عمده کسانی که در این رابطه دستگیر شده‌اند خرده فروش بوده‌اند در زمینه مبارزه با خرید و فروش مجازی مواد مخدر ما موفق شدیم ۳۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت را توقیف و ۲ هزار و ۱۸۰ نفر از توزیع‌کنندگان را دستگیر کنیم.

سردار رحیمی در خصوص مراکز بازپروری معتادان متجاهر گفت: مرکز بازپروری سروش یکی از مراکزی است که در این رابطه راه‌اندازی شده است که یک بخش از آن به کودکان زیر ۱۸ سال که در زمینه توزیع مواد مخدر فعال هستند اختصاص پیدا کرده است. همچنین ما اخیرا مرکزی را راه‌اندازی کرده‌ایم که ظرفیت ۵۰۰ معتاد متجاهر را دارد که ما امکان پوشش دادن ۲۰۰ نفر کودک زیر ۱۸ سال را هم در این مکان داریم.

سردار رحیمی در خصوص وضعیت بانوان معتاد متجاهر گفت: ۴۰۰ نفر از زنان معتاد متجاهر در یکی از مراکز بازپروری تهران در حال طی کردن فرایند بازپروری خود هستند ما در زمینه زنان معتاد مشکل یا کمبودی نداریم، مشکلات ما بیشتر به کودکان دارای صغر سن و مردان دارای کبر سن که عموماً به بیماری‌های واگیردار مبتلا هستند باز می‌گردد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص کشفیات میزان مواد مخدر سه ماه اول امسال گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماه اول سال حدود ۶ تن بوده که با ۳ ماهه قبل از خود برابری دارد، اما درباره حجم دستگیری قاچاقچیان و افراد مرتبط با جرایم مربوط به مواد مخدر طی سه ماه اخیر شاهد افزایش ۲۴ درصدی دستگیری‌ها بوده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار