بازدید 5025
۱

نگرانی وزیر بهداشت سوئیس از موج سوم کرونا

وزیر بهداشت سوئیس با نگرانی از بروز موج سوم کرونا گفت گشایش کسب و کار‌ها حداقل یک ماه دیگر انجام شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 20 March 2021

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین، آلن برست وزیر بهداشت سوییس با نگرانی از بروز موج سوم کرونا گفت گشایش کسب و کار‌ها حداقل یک ماه دیگر انجام شود.

وزیر بهداشت سوییس در یک نشست مطبوعاتی که عصر جمعه برگزار شد افزود: ما باید همچنان صبور باشیم و گشایش کسب و کار‌ها به دلیل وضعیت بی ثبات؛ هنوز زود است.

به گفته وزیر بهداشت سوییس رستوران‌ها همچنان بسته خواهند ماند و برگزاری مراسم‌های مختلف چه در داخل و چه در خارج از اماکن همچنان غیرممکن است. دانشجویان دانشگاه‌ها همچنان باید از راه دور آموزش داده شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد ما در ابتدای موج سوم کرونا قرار گرفته ایم و افزایش آمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است. وی افزود: در صورتی که موج سوم شکل تصاعدی پیدا کند بسیار طول خواهد کشید که ما از این وضعیت خارج شویم.

به گفته وزیر بهداشت سوییس هشتاد درصد از مبتلایان به کرونا از نوع جهش یافته هستند.
وی گفت: ما می‌دانستیم که این ویروس‌های جهش یافته مسری‌تر هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این

ویروس‌های جدید خطرناکتر از ویروس قبلی هستند. وزیر بهداشت سوییس گفت: ویروس انگلیسی پنجاه درصد مرگبارتر از ویروس قبلی است.

وزیر بهداشت سوییس در عین حال تاکید کرد از روز دوشنبه در این کشور بجای پنج نفر ۱۰ نفر می‌توانند در خانه با یکدیگر دیدار کنند.

خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد: سوئیس روز جمعه تصمیم گرفت لغو برخی تدابیر بهداشتی پیشگیرانه را که به منظور مقابله با ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است، به تعویق اندازد. افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ و کندی پویش واکسیناسیون مقامات بهداشتی سوئیس را وادار کرد فعلا از برچیدن برخی محدودیت‌های بهداشتی چشم پوشی کنند.

دولت سوئیس پیشتر تصمیم گرفته بود از دوشنبه آینده مجوز برخی رویداد‌ها مثل بازی‌های فوتبال یا کنسرت‌ها را در فضای باز صادر کند.

دولت سوئیس تاکید کرد موارد آلودگی به ویروس کرونا از اواخر فوریه بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است و خطر افزایش شیوع ویروس کرونا هنوز جدی‌تر از آن است که بتوانیم به تعدیل برخی محدودیت‌های کرونایی فکر کنیم. ضمن این که تعداد شهروندانی که تاکنون واکسینه شده اند کمتر از آن چیزی است که بتواند جلو افزایش موارد ابتلا و بستری شدن افراد را بگیرد.

سوئیس و لیختن اشتاین که در همسایگی سوئیس قرار دارد روز پنجشنبه از ۱۷۵۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ خبر دادند. این رقم بالاتر از متوسطی است (۱۲۸۵ مورد) که طی هفت روز اخیر ثبت شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیایند و از روشهای ایران برای مهار کرونا استفاده کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی