سردرگمی آمریکا در برابر ایران فرصت ارزشمندی است

دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس بیان کرد: سردرگمی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی، فرصت ارزشمندی در اتخاذ تدابیر حوزه سیاست خارجی است.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 08 February 2021

غلام رضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی نطق اخیر رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت:تفاوت ها میان سیاست‌های اعمالی و رویکردهای اعلامی کاخ سفید، برای جهانیان امری عادی شده است و مواضع اخیر بایدن و نطق او در کاخ سفید، نمی‌تواند منبع باثباتی برای تحلیل چشم انداز آتی باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس ادامه داد:علی‌الظاهر با فرض پذیرش اعلام پایان جنگ، دست برتر انصارالله یمن در مذاکرات آتی قطعا نقش تعیین کننده ای خواهد داشت و با توجه به مواردی نظیر روابط قبایل طوائف و همسویی با انصار الله و تسلیحات در اختیار انصار الله و فرماندهی میدانی تحولات و برخی عوامل دیگر ، هیچ توافقی و تصمیمی جهت پایداری شرایط، بدون انصار الله، «تعیین کننده» نخواهد بود و در این میان، خروج آمریکا از جانبداری یکی از طرفین کارزار باوری تقریبا کودکانه است.

این نماینده مجلس بیان کرد: با فرض پایان نبردهای نظامی، در واقع شاهد بروز نبردهای دیپلماتیک بر سر یمن خواهیم بود که البته هوشیاری وزارت امور خارجه ایران دراین لحظات حساس، بسیار مهم است. فراموش نکنیم که رویکردهای تیم جدید کاخ سفید، چنان باتلاقی برای آمریکا فراهم خواهد کرد که «ماموریت های خود تعریفی» دولت فعلی آمریکا، او را به شدت دچار «دردسرهای عظیم» خواهد کرد.

شریعتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: مسئله چین، یمن، میانمار، مهاجرین، روسیه و حمایت بی‌دریغ بایدن از اپوزیسیون روسیه و مسائلی ازین دست، می تواند تمام انرژی کاخ سفید را به خود اختصاص دهد و با این فراخوان های خود خوانده از سوی کاخ سفید در چهارگوشه جهان، توان چانه زنی ایران را می توان در چشم اندازه‌ جدیدی باز تعریف کرد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس گفت: به هرحال تاخت تازهای اخیر جو بایدن و سخنان قلدرمآبانه او در اولین نطق اش، یک کلمه را کم داشت، بایدن از همه جا و همه کس سخن گفت بجز ایران. نباید فراموش کرد که سردرگمی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی، فرصت ارزشمندی در اتخاذ تدابیر حوزه سیاست خارجی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دود میره تو چشم مردم
دولتمردان همشون پول دارند
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ
أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی