بازدید 1359

۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: به همت بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو، دو هزار و ۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی در نقاط محروم کشور راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ 08 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار محمد زهرایی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان در بخش درجزین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خدمت رسانی به خصوص به روستاها و مناطق محروم را رسالت بسیج سازندگی دانست.

وی با اشاره به ارائه خدمت در راستای توانمند سازی نقاط کم برخوردار در سراسر کشورمان، تاکید کرد: به همت بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو، دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی در نقاط محروم کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز در استان سمنان نیروگاه کوچک مقیاس عمدتاً در مناطق روستایی و کم برخوردار به صورت متمرکز و همزمان افتتاح می‌شود، تاکید کرد: وزارت نیرو برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری و هم برق مورد نیاز استان‌ها تأمین می‌شود و هم خانواده‌ها به لحاظ مالی و اقتصادی توانمند می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه در گام اول ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در استان راه اندازی و تا پایان سال، ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی دیگر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ایجاد خواهد شد.

سردار منصور شوقانی بیان کرد: به واسطه اینکه سمنان استانی صنعتی است این آمادگی وجود دارد که شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی با بسیج سازندگی تفاهم نامه و قرار دادهایی را امضا و برق مورد نیازشان از طریق همین نیروگاه‌ها تأمین شود در این راستا همچنین ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی