بازدید 7857

پادشاه مغرب مدعی دفاع از آرمان‌های فلسطین شد

دیوان پادشاهی مغرب در پی اعلام توافق سازش این کشور با رژیم صهیونیستی گفت که پادشاه مغرب در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان بر دفاع از آرمان‌های فلسطین تاکید کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ 11 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس به دنبال اعلام توافق سازش کشور مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد.

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد السادس (محمد ششم) در تماس تلفنی با محمود عباس بر مواضع ثابت و متعادل مغرب در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و حمایت کشورش از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور را برای مسئله فلسطین ابراز داشت، راه حلی که بر اساس آن دو کشور اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر با صلح و امنیت زندگی کنند.»

به گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: «پادشاه مغرب تاکید کرد که مذاکرات میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی، همچنان تنها راه دستیابی به راه حل نهایی و دائمی و جامع برای مناقشه میان دو طرف است.»

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

دونالد ترامپ پنجشنبه‌شب نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است».

رئیس جمهور آمریکا در توییتی نیز نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او در این باره نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

یک مقام ارشد آمریکا نیز به دنبال اعلام این توافق، گفت که ترامپ و محمد ششم، پادشاه مغرب تلفنی گفتگو کردند. مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی