بازدید 24102
۹

تحلیل نشریه ژاپنی از اقدام تازه آمریکا علیه ایران

همزمان با نزدیک شدن به دومین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور که همواره از تحریم به عنوان ابزار مورد علاقه اش در سیاست خارجی استفاده می کند، این بار از این ابزار علیه ملت ایران نیز استفاده کرده است که به عقیده تحلیلگران تلاش او برای اعمال این "فشار حداکثری" بر ملتی مقاوم هیچ فایده ای نداشته است.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 12 October 2020

به گزارش تابناک به نوشته نشریه ژاپن تایمز ترامپ روز پنجشنبه تحریم های گسترده ای علیه بانک های ایران اعمال کرد تا به خیال خود ضربه آخر و کشنده ای را به اقتصاد ایران وارد کند و در هفته های اخیر تقریباً هر روز اقداماتی علیه مقامات کشورهایی همچون بلاروس، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ونزوئلا انجام داده است.

در واقع هیچ کشوری تاکنون به اندازه ایران از سوی آمریکا تحریم نشده است و در مقابل هیچ ملتی نیز همچون ایرانیان تا این حد از خود مقاومت نشان نداده است.

علاقه ترامپ به تحریم، روابط او با متحدان اروپاییش را نیز تحت تأثیر قرار داده است و این کشور را به شدت در فضای سیاست بین المللی منزوی کرده است.

«ریچارد گلدبرگ»، تحلیلگر بنیاد دفاع از دمکراسی ها در این باره می گوید که تفاوت ترامپ با دیگر دولت های آمریکا تحریم افراد و شرکت های خاص به جای هدف قرار دادن اقتصاد کلان و بر هم زدن ثبات دولت های این کشورها است.

ترامپ سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد و «مایک پمپئو» وزیر خارجه او بعدها ۱۲ پیش شرط برای برداشتن آن تحریم ها ارائه داد.

حال پس از دو سال، دولت ترامپ مدعی است آن تحریم ها، اقتصاد ایران را نابود و متحدان منطقه ای این کشور را از منابع مالی اهدایی ایران محروم کرده است.

به عقیده تحلیلگران در واقع اقدامات ترامپ نه تنها سودی نداشته است که شرایط را بیش از پیش دشوار نیز ساخته است. چون ایران در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام فعالیت هسته ای خود را از سر گرفته است؛ در همین حال تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا نیز نتیجه مطلوبی برای آمریکا در پی نداشته است. در کره شمالی نیز اوضاع پیچیده تر شده است.

«بریان اوتول» از مقامات آمریکایی که به اجرای تحریم ها در دولت اوباما کمک کرد، تحریم های اخیر را بیشتر سیاسی و دارای آثار حاشیه ای خواند و گفت این تحریم ها پیوستن دولت آینده آمریکا را به برجام دشوارتر کرده اند. او نیز تحریم را در حصول نتایج مورد نظر آمریکا غیر موثر و شکست خورده دانست.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹
تحلیلگران این نشریه کجایند که ببینند چه بلایی سر ملت "مقاوم" ایران آمده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلا 30 هزارتومن .صلوات برفرس
خخخخ.... آره بیچاره آمریکا خیلی منزوی شده..... ما عالی هستیم همه چیز خوبه.....
بله هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده اما پدر ملت دراومد با این تحریم ها! کمر ملت شکسته! کی باشه که صبر ملت تموم شده خدا میدونه!
مردم بیچاره شدند هیچ اثری نداشته ؟ یه مدت بورس بودجه جاری مملکت را از جیب مردم راه انداخت بعد چی ؟ فروش دخترهای کم سن و سال به شیخهای عرب به دلیل فقر زیاد شده . حتی فروش دختران کم سن و سال به مردان پول در کشور خودمان به خاطر فقر . کجای کار هستید ؟ امریکا ایران را به خاطر ندانم کاری حکام به زانو در اورد . به خودتون بیایید
بر رهبران ما تاثير نداشت بياييد ببينيد ما مردم چه طور داريم له ميشيم
هیچ تاثیری نگذاشته است ؟ عجب
اصلا تاثير نداشته ؟!!!!
10 برابر شدن قيمت دلار ظرف 4 سال و يك دهم شدن ارزش پول ملي در اين مدت پس چيست ؟!!!
بعد هم ظاهرا اين تازه اول راه است و دلار هواي 50 و 100 هزار و حتي به قول برخي يك ميليون تومن شدن در سر دارد !!!!!
من دیگه نمیخوام مقاومت کنم...لطفا راهنمایی کنید به کی بگم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی